Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dinsdag 7 juli 2026 om 11:32
happyapple schreef: ↑06-07-2026 23:00De verkoper kan inderdaad wel ervoor kiezen om de verzendkosten te betalen, maar mag volgens de voorwaardes van vinted ook kiezen voor retour op kosten van de koper. (En eenmaal een optie aangevinkt door verkoper kan er niks meer gewijzigd worden volgens mij). De koper krijgt vervolgens wel de eerste verzendkosten terug als alles afgehandeld is dus per saldo betaal je 1x de verzendkosten. Maar het kan inderdaad heel zuur zijn als je echt rommel opgestuurd hebt gekregen of als de maat niet klopt. Als de kwaliteit wel goed is, kun je evt ook kiezen voor zelf proberen door te verkopen onder de juiste maat.
Dank voor je volledige antwoord! Goed om te weten. Fijn dat ik dan wel de 1e verzendkosten terugkrijg. Het aankoopbedrag was 50 euro, vond ik al behoorlijk duur voor een 2e hands bikini, stond er ook al een tijdje op. Ik heb een hele tijd zitten twijfelen, omdat ik hem te duur vond, maar ik wilde persé die. Er was er maar 1 in die maatcombinatie, al maanden ook, dus dat was extra jammer maar het risico van doorverkopen maar niet genomen
dinsdag 7 juli 2026 om 13:39
Ik heb net een pakketje opgehaald en ik baal stiekem ook een beetje. Ik had iets besteld als nieuw zonder prijskaartje en hoewel het artikel er op zich heel goed uitziet, staat er dus wel een naam ingeschreven.
Dat vind ik dus niet nieuw zonder prijskaartje, maar dan eerder heel goed ofzo.
Ik had die naam ook niet op de foto's zien staan op mijn telefoon. Nu ik vinted net op de laptop open had staan, zie ik het wel heel lichtjes op één van de foto's. Dus ja wat dat betreft is het mijn eigen fout, maar ik vind het wel echt misleidend dat ze het dan als nieuw zonder prijskaartje erop zetten.
Ben nu aan het twijfelen of ik het wel in de review ga zetten of maar laat gaan voor die paar euro. Wat zouden jullie doen?
Ik had die naam ook niet op de foto's zien staan op mijn telefoon. Nu ik vinted net op de laptop open had staan, zie ik het wel heel lichtjes op één van de foto's. Dus ja wat dat betreft is het mijn eigen fout, maar ik vind het wel echt misleidend dat ze het dan als nieuw zonder prijskaartje erop zetten.
Ben nu aan het twijfelen of ik het wel in de review ga zetten of maar laat gaan voor die paar euro. Wat zouden jullie doen?
dinsdag 7 juli 2026 om 14:05
dinsdag 7 juli 2026 om 14:15
happyapple schreef: ↑07-07-2026 13:39Ik heb net een pakketje opgehaald en ik baal stiekem ook een beetje. Ik had iets besteld als nieuw zonder prijskaartje en hoewel het artikel er op zich heel goed uitziet, staat er dus wel een naam ingeschreven.![]()
Ligt er wat mij betreft helemaal aan wat het is én waar iets staat.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:16
Oh ja dat is ook nog wel een goede optie inderdaad... Dank je, ik denk er even over na hoe ik het het beste kan verwoorden.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:19
Ja, maar nieuw zonder prijskaartje is niet gedragen en gewassen. Ergens in schrijven maakt ook niet meer nieuw zonder prijskaartje. Terwijl je daar dan wel de prijs voor betaalt.
Ik heb ook een beetje een hekel aan die categorie, 9 vd 10 keer staat er; slechts een paar keer gedragen
dinsdag 7 juli 2026 om 14:20
Ja het is een petje voor mijn kind. En de naam staat aan de binnenkant, dus het is gewoon bruikbaar, maar mijn kind is niet zo'n fan van 2e hands spullen en nu gaat ze dat dus wel zien. (ze wilde graag dit specifieke petje hebben, dat nieuw niet meer leverbaar was, dus vandaar dat ik het zo slim dacht op te lossen
dinsdag 7 juli 2026 om 14:22
Nou ja, dit dus... daarom baal ik er dus wel een beetje van. Het was niet super duur gelukkig, maar ik vind de categorie dus wel misleidendPoeszie schreef: ↑07-07-2026 14:19Ja, maar nieuw zonder prijskaartje is niet gedragen en gewassen. Ergens in schrijven maakt ook niet meer nieuw zonder prijskaartje. Terwijl je daar dan wel de prijs voor betaalt.
Ik heb ook een beetje een hekel aan die categorie, 9 vd 10 keer staat er; slechts een paar keer gedragen
dinsdag 7 juli 2026 om 14:27
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik heb via Vinted een lege opruimdoos voor Duplo gekocht. Was helemaal nieuw volgens de advertentie. Nu heeft de verkoper hem verzonden in zo’n kledingzak, zonder versteviging, en in de doos onderweg ingedeukt. Hij is nog heel, maar je kunt in het plastic duidelijk zien waar hij gedeukt is geweest. Het is voor mijn kinderen die er vast lomp mee gaan spelen, maar hij is dus voor gebruik al beschadigd. M’n ‘verlies’ nemen of er een berichtje of iets aan wijden?
dinsdag 7 juli 2026 om 14:27
Poeszie schreef: ↑07-07-2026 14:19Ja, maar nieuw zonder prijskaartje is niet gedragen en gewassen. Ergens in schrijven maakt ook niet meer nieuw zonder prijskaartje. Terwijl je daar dan wel de prijs voor betaalt.
Ze vraagt wat we zouden doen met de review. Dat was mijn antwoord.
Of de categorie klopt was niet de vraag toch.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:29
happyapple schreef: ↑07-07-2026 14:20Ja het is een petje voor mijn kind. En de naam staat aan de binnenkant, dus het is gewoon bruikbaar, maar mijn kind is niet zo'n fan van 2e hands spullen en nu gaat ze dat dus wel zien. (ze wilde graag dit specifieke petje hebben, dat nieuw niet meer leverbaar was, dus vandaar dat ik het zo slim dacht op te lossen)
In dat geval zou ik er ook net als Marinda even een chat aan wagen met de verkoper. En als het antwoord me dan niet aanstaat een ster minder geven en benoemen.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:31
MindyLahiri schreef: ↑07-07-2026 14:27Wat zouden jullie hiermee doen? Ik heb via Vinted een lege opruimdoos voor Duplo gekocht. Was helemaal nieuw volgens de advertentie. Nu heeft de verkoper hem verzonden in zo’n kledingzak, zonder versteviging, en in de doos onderweg ingedeukt. Hij is nog heel, maar je kunt in het plastic duidelijk zien waar hij gedeukt is geweest. Het is voor mijn kinderen die er vast lomp mee gaan spelen, maar hij is dus voor gebruik al beschadigd. M’n ‘verlies’ nemen of er een berichtje of iets aan wijden?
Daar zou ik een case van maken. Dus als je aangeeft dat het ontvangen is en bij de vraag of alles oké is aangeven van niet.
Dan gaat Vinted dat beoordelen. Je zult foto's ook van de niet deugdelijke verpakking moeten bijvoegen
dinsdag 7 juli 2026 om 14:32
Oh dat is ook zonde zeg.MindyLahiri schreef: ↑07-07-2026 14:27Wat zouden jullie hiermee doen? Ik heb via Vinted een lege opruimdoos voor Duplo gekocht. Was helemaal nieuw volgens de advertentie. Nu heeft de verkoper hem verzonden in zo’n kledingzak, zonder versteviging, en in de doos onderweg ingedeukt. Hij is nog heel, maar je kunt in het plastic duidelijk zien waar hij gedeukt is geweest. Het is voor mijn kinderen die er vast lomp mee gaan spelen, maar hij is dus voor gebruik al beschadigd. M’n ‘verlies’ nemen of er een berichtje of iets aan wijden?
Ja ook hier zou ik dan maar een chat aan wagen, denk ik? Al weet ik ook niet goed wat je ermee opschiet, want veel meer dan een oh sorry verwacht ik eigenlijk ook niet op de een of andere manier.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:39
Heb jij daar ervaring mee hoe vinted op dit soort dingen reageert?
Ik heb nu 1 case lopen over een zoekgeraakt pakketje dat volgens de track en trace wel op het pakketpunt ligt en daar reageren ze dus al een dikke week gewoon totaal niet op.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:41
happyapple schreef: ↑07-07-2026 14:39Heb jij daar ervaring mee hoe vinted op dit soort dingen reageert?
Ik heb nu 1 case lopen over een zoekgeraakt pakketje dat volgens de track en trace wel op het pakketpunt ligt en daar reageren ze dus al een dikke week gewoon totaal niet op.
Ja ik heb twee keer iets kapot ontvangen. Wat voorkomen had kunnen worden door beter inpakken.
Beide keren mijn geld terug gehad.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:45
Ja het enige is dat de doos technisch gezien niet kapot is. Hij is lelijker en ziet er nu duidelijk niet ‘als nieuw’ uit, dus ik baal er wel een beetje van.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:46
Dat was beide keren met een dag of twee wel afgerond.
dinsdag 7 juli 2026 om 14:47
MindyLahiri schreef: ↑07-07-2026 14:45Ja het enige is dat de doos technisch gezien niet kapot is. Hij is lelijker en ziet er nu duidelijk niet ‘als nieuw’ uit, dus ik baal er wel een beetje van.
Beschadigd dus. Ik zou het zeker proberen. En het ook zo benoemen. Je hebt een nieuw artikel beschadigd ontvangen door ondeugdelijke verpakking.
dinsdag 7 juli 2026 om 15:00
MindyLahiri schreef: ↑07-07-2026 14:54Net een berichtje met foto’s aan gewaagd, ze reageert snel maar inderdaad met ‘moet tijdens het vervoer zijn gebeurd, wat zonde’. En dat is het.
Dat is alleen een chat met de verkoper.
Wat ik bedoel gaat via Vinted zelf.
Als je een probleem hebt met een bestelling, kun je dit melden tijdens de periode die je hebt om de bestelling te bevestigen. Zodra je het probleem meldt, wordt de bestelling gepauzeerd. Je betaling wordt dan veilig bewaard.
Je hebt 2 dagen om de bestelling te bevestigen (of 14 dagen als je bij een Pro-verkoper hebt gekocht). Deze periode gaat in vanaf het moment dat het pakket als afgeleverd wordt gemarkeerd. Je kunt zien wanneer deze periode afloopt in de chat met de verkoper.
Tijdens deze periode heb je twee opties:
a) De koper drukt op Alles is oké* om de bestelling af te ronden en de betaling aan de verkoper vrij te geven, of
b) De koper drukt op Ik heb een probleem om de bestelling te pauzeren en een terugbetaling aan te vragen.
dinsdag 7 juli 2026 om 15:01
dinsdag 7 juli 2026 om 15:19
Leuk, net een pakketje ontvangen met een t-shirt voor mijn dochter. Zat een vuilniszak om heen. Alleen nu is er een sigaret in uitgedrukt (?) lijkt het, dus een brandgat in het T-Shirt.
Wat moet ik hier nu mee? Heb de verzender gecontact, die zei dat ze het goed had verpakt in de vuilniszak, dus het is echt gebeurt tijdens het verzenden.
Wat moet ik hier nu mee? Heb de verzender gecontact, die zei dat ze het goed had verpakt in de vuilniszak, dus het is echt gebeurt tijdens het verzenden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in