Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 574 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Jeetjejee schreef:
04-07-2026 10:02
Vinted heeft soms rare regels. Mensen verkopen regelmatig iets als nieuw zonder prijskaartje, en zetten tegelijkertijd in de tekst dat het maar een paar keer gedragen is. Bij schoenen zie je soms de viezigheid onder de zolen. Als je daar een melding van maakt bij Vinted, geven ze aan dat het niet in strijd is met de voorschriften. Over de staat ‘nieuw zonder prijskaartje’ geeft Vinted toch echt zelf duidelijk aan dat het een nieuw ongebruikt artikel zonder verpakking betreft. Hoezo is het dan niet in strijd met de voorschriften?
Toen ik een keer wasparels er op gezet had bleek dat een verboden artikel te zijn op Vinted (geen idee waarom), maar toen ik er op ging letten bleken er heel veel advertenties met wasparels op te staan. Waarom de ene advertentie meteen verwijderen en andere gewoon laten staan? Toen ik bij één advertentie er een melding van maakte om te kijken wat de reactie zou zijn, kreeg ik de melding dat de advertentie niet in strijd was met de regels.
Het lijkt wel volkomen willekeurig.
Het is volgens mij gewoon random. De ene keer mag het wel de andere keer niet.
Net als advertenties waarbij ze 3 paar schoenen laten zien en dan in de tekst blijkt dat de prijs voor 1 paar is, en de andere schoenen zijn per stuk een stuk duurder.
Of speelgoed waarbij je een bericht moet sturen voor de prijs
Ja, of met merken. Dat op de foto’s duidelijk te zien is dat het een ander merk is dan genoemd. Maar Vinted vindt het prima zo.
Elegantic schreef:
04-07-2026 13:43
Stond er iets anders als merk? Stom zeg!

Acccessories, stond er. Slaat nergens op natuurlijk. Ik heb haar bericht dat ik er geen geschil van ga maken, echt even de energie niet voor, maar dat ik wel teleurgesteld ben en waarom. Heeft ze gelezen, maar reageert ze niet op.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
04-07-2026 16:15
Acccessories, stond er. Slaat nergens op natuurlijk. Ik heb haar bericht dat ik er geen geschil van ga maken, echt even de energie niet voor, maar dat ik wel teleurgesteld ben en waarom. Heeft ze gelezen, maar reageert ze niet op.
Stom!
Flashy schreef:
04-07-2026 16:19
Stom!

Ja nou ja, ik zet het wel in de review.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik baal. Ik had een heel leuk jasje gevonden, precies wat ik zocht. Best wel uniek ook. Het hangt al twee weken in dat Vinted Go sorteercentrum in Breda. Komt dit nog goed? Hebben andere mensen dit ook?
Het kan nog goedkomen, ik had er pas (wel als verkoper) eentje die er 3 weken over deed.
Wilgentak schreef:
05-07-2026 11:44
Ik baal. Ik had een heel leuk jasje gevonden, precies wat ik zocht. Best wel uniek ook. Het hangt al twee weken in dat Vinted Go sorteercentrum in Breda. Komt dit nog goed? Hebben andere mensen dit ook?
Ik heb dat best regelmatig. Dat het tussen de 2 en 3 weken onderweg is met Vinted go. Maar nog nooit dat het echt kwijt raakte. Dus ik zou mij daar geen zorgen over maken.
Wilgentak schreef:
Ik ook! Ook lang in Breda en kwam goed. Ik hoop met je mee.
MarindaH schreef:
03-07-2026 22:28
Ja shit, ik had dit dus niet verwacht, maar zag hat pas op de verpakking. Ik ga hier wel minder steren voor geven… toch?
Zou het niet zo kunnen zijn dat de verkoper een oud Shein zakje heeft gebruikt?
Wel echt stom als het daadwerkelijk van Shein komt, ik cancel dat soort artikelen ook.
Ficus schreef:
05-07-2026 13:20
Wel echt stom als het daadwerkelijk van Shein komt, ik cancel dat soort artikelen ook.
Even google lens?
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat Vinted Go vertraagd is. Tot nu toe is het wel steeds aangekomen, maar het duurt wel lang. Er is een pakje onderweg naar mij sinds 16 juni, en er zit al 2 weken geen enkele beweging in. Het scheelde nogal wat in verzendkosten, maar ik had beter voor een andere verzender kunnen kiezen.
Ficus schreef:
05-07-2026 13:20

Het zat in een doosje waarop de tekst 'made in china' was doorgekrast. Daardoor ging ik even het grote stickerlabel op het doosje uitpluizen, met allerlei gegevens waaronder shein. En ik heb hem inmiddels dus ook gevonden op Shein.
MarindaH schreef:
05-07-2026 22:33
Het zat in een doosje waarop de tekst 'made in china' was doorgekrast. Daardoor ging ik even het grote stickerlabel op het doosje uitpluizen, met allerlei gegevens waaronder shein. En ik heb hem inmiddels dus ook gevonden op Shein.
Dat is wel echt balen hoor 😞
Hier is 1 pakketje kwijt dat op het afhaalpunt zou moeten liggen en er niet ligt. De vinted support reageert natuurlijk nergens op. Heel frustrerend. En ik kon ook toevallig de hele week niks via mondial op dat afhaalpunt laten komen en heb dus 2x vinted go moeten kiezen en dat lijkt vanuit Frankrijk dus ook niet zo'n best plan. Dat gaat nog wel een paar weken duren waarschijnlijk. De ene hangt in Lyon en de andere in Parijs. Top...
En dan heb ik met dpd een pakketje naar Frankrijk gestuurd wat op 1.5u van de koper bezorgd lijkt, dus ik vrees dat dat ook niet helemaal goed gaat komen.
Vinted is nog steeds heel leuk maar je moet wel meer geduld hebben dan ik soms heb 🤣
Jeetjejee schreef:
05-07-2026 16:08
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat Vinted Go vertraagd is. Tot nu toe is het wel steeds aangekomen, maar het duurt wel lang. Er is een pakje onderweg naar mij sinds 16 juni, en er zit al 2 weken geen enkele beweging in. Het scheelde nogal wat in verzendkosten, maar ik had beter voor een andere verzender kunnen kiezen.
Klopt, ik kies steeds vaker voor het duurdere DHL. Ben vervolgens wel lang bezig om een account te vinden dat meerdere artikelen verkoopt dat ik graag wil hebben, anders vind ik het de hoge verzendkosten soms niet waard.
Ja dhl kies ik nu sowieso als ik binnen NL een boek bestel met gratis verzending 🤣
Maar dan valt het me toch al tegen dat dat er soms ook ineens een halve week over doet. En het was nog wel zo snel verstuurd na aankoop, en dan laat dhl het een paar dagen ergens hangen 🤣

En dpd precies hetzelfde. Die is vanuit Duitsland vrij duur (maar vaak de enige optie als de verkoper niet via gls/vinted go wil versturen) en zou ook echt sneller moeten zijn, maar in de praktijk valt dat ook 8 vd 10x tegen
Hmm, ik heb nu iets wat niet verstuurd wordt door de verkoper. Officieel heeft diegene nog tot vandaag om het te versturen en ik hoop maar dat dat gebeurd, anders moet ik echt de bestelling annuleren.
Wilgentak schreef:
Ja! Mijne ook idd al 2 weken in Breda (wat is daar aan de hand haha) dus was al bang dat het niet meer goed ging komen. Maar vandaag opeens bericht dat het onderweg is naar het afhaalpunt! :cheer: Raar, want VintedGo was bij mij tot nu toe behoorlijk betrouwbaar en snel, heb echt pakketjes binnen enkele dagen gehad in NL. Nu deze vanuit België via Breda die daar bleef hangen.
C_est_elle schreef:
06-07-2026 08:57
Hmm, ik heb nu iets wat niet verstuurd wordt door de verkoper. Officieel heeft diegene nog tot vandaag om het te versturen en ik hoop maar dat dat gebeurd, anders moet ik echt de bestelling annuleren.
Dat doet vinted dan vanzelf, dan krijgt de verkoper een negatieve review ipv jij zelf.
Vraagje: ik heb drie items verstuurd, heb van alledrie stickertjes als verzendbewijs. Alleen van 1 item krijg ik geen updates, het staat nog op zending aangemaakt ipv dat het verzonden is. Hoe kan dat? Heb gewoon de aangemaakte QR laten zien en de pakketshop heeft de VintedGo stickers erop geplakt en gescand, voor zover ik weet.

De trackingcodes van de artikelen corresponderen ook totaal niet met wat ik in de app zie aan codes voor tracking van alle artikelen, dus ik kan zo ook niet zeggen welk van die drie stickers van het genoemde 'niet verzonden' artikel is. Iemand ervaring met het ontcijferen hiervan?

Ik wacht het allemaal wel af, maar het is nogal raar dat de andere artikelen gewoon in de app verschenen als verzonden, behalve eentje.
C_est_elle schreef:
06-07-2026 08:57

Waarom zou jij moeten annuleren?
Ik baal ook; dure bikini gekocht, maar de maat klopt niet met de omschrijving in de advertentie. Geen foto van het label van de cupmaat in de advertenti. Op het label staat duidelijk de maat vermeld, voor meerdere landen, maar geen komt in de buurt van de maat die het is. Ik bericht dat het 2 cupmaten groter is dan de advertentie vermeld, waarop ze me vraagt, maar pas het dan niet? Nee, als dat zou passen, dan zou ik niet een bikini in 2 maten kleiner zoeken natuurlijk. De omvang was 10 cm te groot, en daarmee de cups natuurlijk ook

Kost me dan 2 ruim 4 euro verzenkosten heen en terug. Ik snap dat het kan gebeuren, maar wat me niet helemaal duidelijk is, of een verkoper kan kiezen om zelf het retourlabel te vergoeden. Mijn dochter had laatst eenzelfde situatie, artikel klopte niet met de advertentie, verkoopster zei dat ze niet het verzendlabel kon vergoeden, maar ik heb in het verleden wel gehad dat een verkoopster dat voor me deed. Ik zou, als ik een foutje maakte, dat altijd aanbieden, om het retourlabel te vergoeden, het is immers mijn fout en koper heeft al een keer verzendkosten voor Piet Snot betaald
De verkoper kan inderdaad wel ervoor kiezen om de verzendkosten te betalen, maar mag volgens de voorwaardes van vinted ook kiezen voor retour op kosten van de koper. (En eenmaal een optie aangevinkt door verkoper kan er niks meer gewijzigd worden volgens mij). De koper krijgt vervolgens wel de eerste verzendkosten terug als alles afgehandeld is dus per saldo betaal je 1x de verzendkosten. Maar het kan inderdaad heel zuur zijn als je echt rommel opgestuurd hebt gekregen of als de maat niet klopt. Als de kwaliteit wel goed is, kun je evt ook kiezen voor zelf proberen door te verkopen onder de juiste maat.
happyapple schreef:
06-07-2026 10:06
Dat doet vinted dan vanzelf, dan krijgt de verkoper een negatieve review ipv jij zelf.
Dat wist ik niet.

Ik heb wel de order geannuleerd, ik zag dat ik hetzelfde nog bij iemand anders kon krijgen en voor minder maar toen kreeg ik een berichtje van Vinted dat order niet geannuleerd kon worden omdat de verkoper het al verstuurd heeft en op mijn berichtje om een T&T code reageert de verkoper niet, ook kan ik nog niet zien dat het verstuurd is. Ik hoop maar dat het goed gaat....
c_est_elle wijzigde dit bericht op 07-07-2026 08:43
3.79% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven