Durf te vragen.
donderdag 4 juni 2026 om 21:21
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
zondag 5 juli 2026 om 12:32
zondag 5 juli 2026 om 13:34
Ik houd van heel verschillend: Engelstalig, Nederlandstalig, instrumentaal. Wat ze gemeen hebben is dat er vaak een flinke opbouw of bridge in zit en/of samenzang. Melodieus en dramatisch dus.
Kom jij ook altijd van de kapper en het is te kort geknipt? (Na 1-2 weken zit het pas weer lekker bij mij).
Kom jij ook altijd van de kapper en het is te kort geknipt? (Na 1-2 weken zit het pas weer lekker bij mij).
zondag 5 juli 2026 om 13:54
Nee, geen last van. Ik heb lang haar en laat altijd alleen de dode punten weghalen. En dat is altijd een cm of tien. Die tien cm zie je bij mijn lengte nauwelijks.
Maak jij de meeste dingen (zoals granola, appelmoes, pesto, tomatensaus, etc) zelf of ben je met dat soort dingen van de pakjes, zakjes, en gemakjes?
Maak jij de meeste dingen (zoals granola, appelmoes, pesto, tomatensaus, etc) zelf of ben je met dat soort dingen van de pakjes, zakjes, en gemakjes?
zondag 5 juli 2026 om 14:53
zondag 5 juli 2026 om 15:18
Ja de laatste tijd heel erg. Ouders beiden overleden en ben bezig met het uitzoeken van alle spullen, incl video’s / dvd’s. Dan zie ik de tijd dat mijn opa en oma, ouders, zus nog leefden. Ik mis die tijd. Die tijd dat ik met kerst mopperde dat we “zoveel familie hadden waar we naar toe moesten” en nu mis ik die familie die er allemaal niet meer is. Ik ben dan bang dat ik het veel te veel voor lief heb genomen.
En de tijd dat mijn kinderen klein waren, ik ze op kon tillen en kon knuffelen zonder een stomp (puberzoon) of snauw (puberdochter) te krijgen.
Haha je triggert iets met deze vraag merk ik.
Als iemand bewust voorkruipt in de rij, vind jij het dan belangrijker om voor jezelf op te komen en de persoon aan te spreken of vind jij het belangrijker om dit soort dingen geen aandacht te geven en negeer je het?
En de tijd dat mijn kinderen klein waren, ik ze op kon tillen en kon knuffelen zonder een stomp (puberzoon) of snauw (puberdochter) te krijgen.
Haha je triggert iets met deze vraag merk ik.
Als iemand bewust voorkruipt in de rij, vind jij het dan belangrijker om voor jezelf op te komen en de persoon aan te spreken of vind jij het belangrijker om dit soort dingen geen aandacht te geven en negeer je het?
zondag 5 juli 2026 om 16:09
Tot een aantal jaar geleden kon ik dat 1 a 2 keer per jaar heel rigoureus doen! En dan ging de bezem er door! Zakken vol kleding eruit. Vaak kreeg ik dan wel spijt van sommige dingen die ik wegdeed. En het was vaak ook gewoon prima kleding nog.
Sinds een tijd probeer ik veel bewuster te zijn met kleding kopen, sowieso veel minder, en gewoon beter na te denken voordat ik iets koop. Zo weinig mogelijk online, letten op de kwaliteit en of het past bij mijn stijl en wat er verder in mijn kast hangt. Ik gooi nu ook veel minder weg, en ben veel blijer met mijn kleding. Evengoed doe ik heus nog weleens een miskoop. Maar ook die doe ik niet zomaar meer weg, dan laat ik het liever wat langer hangen tot ‘wie weet ooit’ .
Ben jij veel bezig met duurzaamheid?
Sinds een tijd probeer ik veel bewuster te zijn met kleding kopen, sowieso veel minder, en gewoon beter na te denken voordat ik iets koop. Zo weinig mogelijk online, letten op de kwaliteit en of het past bij mijn stijl en wat er verder in mijn kast hangt. Ik gooi nu ook veel minder weg, en ben veel blijer met mijn kleding. Evengoed doe ik heus nog weleens een miskoop. Maar ook die doe ik niet zomaar meer weg, dan laat ik het liever wat langer hangen tot ‘wie weet ooit’ .
Ben jij veel bezig met duurzaamheid?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in