Durf te vragen.

04-06-2026 21:21 879 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121

vorige post:

Topic is vol!
Open jij de nieuwe?

Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)

Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
Kleding 40 graden, handdoeken en ondergoed 60 graden, vaatdoeken en theedoeken 90 graden.

Kun jij nog een beetje uitslapen in het weekend?
Voor iedereen een groene tuin
Steeds Minder. Vroeger sliep ik met gemak tot 10-11 uur. Dat is tegenwoordig eerder 8-9 uur.

Wat draag jij nu en hoever ben je al in “de opstart” ?
Ik was om 8.30 wakker, lekker gelezen in bed en ik stap zodirect onder de douche.

Wat vind je het irritantste geluid om door wakker te worden?
De plantsoenendienst met herrie apparaten.
Draag nog mijn slaaphemd want net uit bed. Nog niet opgestart. Had het nodig..

Wat eet jij vanavond?
Rijst met kip, koningsoesterzwam, kruiden, olijven, noten en kaas.

Verveel jij je ook zo op zondag?
Nee helemaal niet.
Ik verlang soms naar de tijd dat ik me nog verveelde. Nu draait alles om de kids en het huishouden. Dat is soms vervelend maar geen verveling ;-)

Hoe ziet de lucht er bij jou uit?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Het regent en ik ga zo naar een concert in de open lucht :P

Welke muziek hoor je het liefst?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Ik houd van heel verschillend: Engelstalig, Nederlandstalig, instrumentaal. Wat ze gemeen hebben is dat er vaak een flinke opbouw of bridge in zit en/of samenzang. Melodieus en dramatisch dus.

Kom jij ook altijd van de kapper en het is te kort geknipt? (Na 1-2 weken zit het pas weer lekker bij mij).
Nee, geen last van. Ik heb lang haar en laat altijd alleen de dode punten weghalen. En dat is altijd een cm of tien. Die tien cm zie je bij mijn lengte nauwelijks.

Maak jij de meeste dingen (zoals granola, appelmoes, pesto, tomatensaus, etc) zelf of ben je met dat soort dingen van de pakjes, zakjes, en gemakjes?
Zelf maken. Hier in huis zijn geen pakjes en zakjes. Man kookt bijna altijd. Ex kok.
Kook jij graag
Ja, maar ik vind het ook fijn dat mijn man graag kookt en nu mijn dochter weer thuis woont kookt zij ook af en toe en dat vind ik ook fijn.

Heb jij weleens een moment dat je ineens een beetje heimwee krijgt naar een bepaalde periode in je leven?
Soms, maar over het algemeen ben ik nu het gelukkigst.

Welke vakantie was het mooist ooit?
Ja de laatste tijd heel erg. Ouders beiden overleden en ben bezig met het uitzoeken van alle spullen, incl video’s / dvd’s. Dan zie ik de tijd dat mijn opa en oma, ouders, zus nog leefden. Ik mis die tijd. Die tijd dat ik met kerst mopperde dat we “zoveel familie hadden waar we naar toe moesten” en nu mis ik die familie die er allemaal niet meer is. Ik ben dan bang dat ik het veel te veel voor lief heb genomen.
En de tijd dat mijn kinderen klein waren, ik ze op kon tillen en kon knuffelen zonder een stomp (puberzoon) of snauw (puberdochter) te krijgen.
Haha je triggert iets met deze vraag merk ik.

Als iemand bewust voorkruipt in de rij, vind jij het dan belangrijker om voor jezelf op te komen en de persoon aan te spreken of vind jij het belangrijker om dit soort dingen geen aandacht te geven en negeer je het?
Meestal zeg ik ‘hè, ik was aan de beurt, maar ga je gang’. Dan voelen ze zich heeel opgelaten 😂

Mijn vraag staat nog open.
@Gryla Naar Canada was de mooiste reis die ik gemaakt heb. Echt prachtig. Heel fijn land en geweldig mooi.
Maar ook superleuke herinneringen aan een vakantie met vriendinnen naar Mallorca vroeger!

Koop jij (te) veel kleding?
Ja eigenlijk wel :P

Wanneer heb je voor het laatst je kledingkast goed uitgemest?
Tot een aantal jaar geleden kon ik dat 1 a 2 keer per jaar heel rigoureus doen! En dan ging de bezem er door! Zakken vol kleding eruit. Vaak kreeg ik dan wel spijt van sommige dingen die ik wegdeed. En het was vaak ook gewoon prima kleding nog.
Sinds een tijd probeer ik veel bewuster te zijn met kleding kopen, sowieso veel minder, en gewoon beter na te denken voordat ik iets koop. Zo weinig mogelijk online, letten op de kwaliteit en of het past bij mijn stijl en wat er verder in mijn kast hangt. Ik gooi nu ook veel minder weg, en ben veel blijer met mijn kleding. Evengoed doe ik heus nog weleens een miskoop. Maar ook die doe ik niet zomaar meer weg, dan laat ik het liever wat langer hangen tot ‘wie weet ooit’ .

Ben jij veel bezig met duurzaamheid?
Mijn laatste met mijn vriend was vooral het vredigst :)

Ben jij een bankhanger?
Ik snap je antwoord niet zo op de vorige vraag GT?
@ duurzaamheid: ja steeds meer.
@ bankhanger: enorm. De bank is mijn plekje om te ontspannen en een bank die lekker ligt/zit is een voorwaarde

Hoeveel serieuze liefdesrelaties heb jij gehad?
VR26 schreef:
05-07-2026 16:39
Ik snap je antwoord niet zo op de vorige vraag GT?
Voelde het fijnst :)
Ik zit nu in mijn 2e relatie. Losstaand van scharrels en losse flodders in verleden.

Kijk jij ook naar de tour de France?
Nee, wielrennen boeit me niet zo.

Kijk je nog naar het WK nu NL er uit is? (Of is deze vraag al pas gesteld?)
Ik kijk eigenlijk nooit naar sport, nu wel met partner.

Heb jij een favoriete sport?
Kayaken (is dit een sport?)

Houd je van vissen?

@een beetjevanditendat, niet gemakkelijk voor je

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven