Cyberpesten
maandag 6 juli 2026 om 22:28
Ik heb te maken gehad met cyberpesten. Het heeft een enorme weerslag op mij gehad. Ik voel me angstig, depressief en achterdochtig. Het was bovendien werkgerelateerd, maar ik heb vanuit mijn opdrachtgever nauwelijks steun ervaren.
Mensen die dicht bij mij staan, vinden ook dat mijn opdrachtgever meer had moeten doen. Zelf blijf ik achter met veel boosheid, machteloosheid en verdriet. Ik droom er zelfs over en merk dat het me nog dagelijks bezighoudt.
Het moeilijkste vind ik misschien nog wel dat ik er met bijna niemand over kan praten. Alleen een andere vrouw, die ook slachtoffer is geworden, begrijpt wat ik doormaak. Zij heeft zelfs geprobeerd aangifte te doen, maar dat heeft niets opgeleverd. Ook een paar andere mensen hebben geprobeerd de situatie onder de aandacht te brengen. Zij zijn eveneens belaagd, al is dat in mindere mate, maar ook zij hebben tot nu toe weinig gehoor gekregen. We zijn ook samen naar een beroepsvereniging gestapt, maar die wilde zich niet erin mengen.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Is het gevoel van onveiligheid, boosheid en wantrouwen uiteindelijk minder geworden? Ik zou graag ervaringen van anderen horen, omdat ik me hier erg alleen in voel.
Wat voor nu mijn belangrijkste zorg is, is hoe ik andere zoekresultaten van mij beter naar voren kan laten komen. Alles is namelijk terug te vinden: schadelijke blogs, laster via LinkedIn, X en Facebook. Dit brengt mij zeer ernstige schade toe. Tips daarover zijn zeer welkom.
Mensen die dicht bij mij staan, vinden ook dat mijn opdrachtgever meer had moeten doen. Zelf blijf ik achter met veel boosheid, machteloosheid en verdriet. Ik droom er zelfs over en merk dat het me nog dagelijks bezighoudt.
Het moeilijkste vind ik misschien nog wel dat ik er met bijna niemand over kan praten. Alleen een andere vrouw, die ook slachtoffer is geworden, begrijpt wat ik doormaak. Zij heeft zelfs geprobeerd aangifte te doen, maar dat heeft niets opgeleverd. Ook een paar andere mensen hebben geprobeerd de situatie onder de aandacht te brengen. Zij zijn eveneens belaagd, al is dat in mindere mate, maar ook zij hebben tot nu toe weinig gehoor gekregen. We zijn ook samen naar een beroepsvereniging gestapt, maar die wilde zich niet erin mengen.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Is het gevoel van onveiligheid, boosheid en wantrouwen uiteindelijk minder geworden? Ik zou graag ervaringen van anderen horen, omdat ik me hier erg alleen in voel.
Wat voor nu mijn belangrijkste zorg is, is hoe ik andere zoekresultaten van mij beter naar voren kan laten komen. Alles is namelijk terug te vinden: schadelijke blogs, laster via LinkedIn, X en Facebook. Dit brengt mij zeer ernstige schade toe. Tips daarover zijn zeer welkom.
ravena wijzigde dit bericht op 07-07-2026 09:15
13.86% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2026 om 09:12
Dat is echt zo. Er zijn hatelijke berichten gestuurd in mijn DM, berichten geplaatst op social mediakanalen als LinkedIn, Facebook en X en zelfs complete weblogs om mij schade toe te brengen.
Ik heb twee advocaten benaderd, ze gaven aan te weinig expertise in huis te hebben om mij te helpen, adviseerden het juridisch loket en eventueel aangifte van laster en smaad.
Intussen ben ik zelf druk bezig om mezelf op een andere manier in de zoekresultaten van Google te krijgen, zodat dit niet meer het eerste zoekresultaat is.
dinsdag 7 juli 2026 om 09:14
Een complete weblog over jou?Ravena schreef: ↑07-07-2026 09:12Dat is echt zo. Er zijn hatelijke berichten gestuurd in mijn DM, berichten geplaatst op social mediakanalen als LinkedIn, Facebook en X en zelfs complete weblogs om mij schade toe te brengen.
Ik heb twee advocaten benaderd, ze gaven aan te weinig expertise in huis te hebben om mij te helpen, adviseerden het juridisch loket en eventueel aangifte van laster en smaad.
Intussen ben ik zelf druk bezig om mezelf op een andere manier in de zoekresultaten van Google te krijgen, zodat dit niet meer het eerste zoekresultaat is.
dinsdag 7 juli 2026 om 09:17
Dankjewel.
We hebben geen vertrouwenspersoon, ook geen HR.
Collega van mij functioneerde een beetje als vertrouwenspersoon (niet officieel), het enige wat hij me adviseerde, is om van de socials af te gaan en er verder geen aandacht aan te besteden.
Maar dat is te kort door de bocht; de reputatieschade is al aangericht.
Het gaat echt heel ver. Meerdere personen die door hem zijn belaagd, die zijn zo uitgedaagd dat ze uiteindelijk over de schreef zijn gegaan en in het strafrecht zijn beland.
Dat lijkt ook precies het doel te zijn: jou helemaal kapot maken.
ravena wijzigde dit bericht op 07-07-2026 09:24
0.00% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2026 om 09:18
dit staat daar los van, het gaat mij nu praktisch om de vraag hoe ik de zoekresultaten zo kan beinvloeden dat het mij niet lander schaadt.
dinsdag 7 juli 2026 om 15:00
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in