Profielteksten datingsites

09-07-2026 01:00 63 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik zo n 12 jaar geleden scheidde heb ik een aantal jaren fanatiek gedate. Best leuk maar iets serieus is er niet uitgekomen. Uiteindelijk ben ik ermee opgehouden. Als je wat ouder wordt (ik ben 60 plus) en recente foto’s gebruikt, krijg je weinig aandacht. En eigenlijk vind ik het zelf ook wel goed om alleen te zijn.
Zelfs toen ik niet meer wilde daten, ben ik nog een tijd lid gebleven van e matching (wat ik een fijne site vond) omdat ik het vermakelijk vond om profielen te bekijken en vooral te lezen. Zo n beetje om dezelfde reden waarom ik ook graag luister naar gesprekken in de trein.
Van de week verveelde ik me en heb om die reden weer een account aangemaakt. En ik vermaak me weer kostelijk. Ik kan nl nu niet slapen omdat ik vanmiddag een lange dut deed.
Voor de goede orde: ik heb niets tegen daten of datingsites of mannen die daarop schrijven. Er zijn veel mensen die er heel gelukkig van geworden zijn, ik ken ze. Ik hoor graag voorbeelden van vermakelijke of verassende profielteksten. En natuurlijk de vreselijke cliché s zoals het goede glas wijn en de invulling maar niet de aanvulling. (Of andersom)
Ik verbaas mij altijd over de dames die zoveel mogelijk foto's plaatsen en dan op alle foto's met alcohol in hun handen staan.
Ik vraag mijzelf altijd af of ze echt allemaal alcoholist zijn.

Om maar niet te spreken over de dames waar echt helemaal niets natuurlijks meer aan te zien is door de broodnodige verbouwingen.

Het zal duidelijk zijn dat ik echt maar sporadisch op een advertentie reageer.
Niet geschoten is altijd mis
Dames….
Bitje93 schreef:
15-07-2026 11:55
Ik verbaas mij altijd over de dames die zoveel mogelijk foto's plaatsen en dan op alle foto's met alcohol in hun handen staan.
Ik vraag mijzelf altijd af of ze echt allemaal alcoholist zijn.

Om maar niet te spreken over de dames waar echt helemaal niets natuurlijks meer aan te zien is door de broodnodige verbouwingen.

Het zal duidelijk zijn dat ik echt maar sporadisch op een advertentie reageer.

Klinkt inderdaad weinig aantrekkelijk. Wellicht komt het ook omdat mensen voornamelijk foto's maken bij sociale gelegenheden? Maar leuk om het perspectief eens van de andere kant te lezen! Ik weet zeker dat op de profielen van vrouwen ook veel is aan te merken, haha.
The impossible only takes a little longer
Miro45 schreef:
15-07-2026 12:31
Dames….
;-D
Ik las zojuist in een profiel op een grote datingsite : een andere huidskleur is totaal geen probleem.
Ben ik nu heel gevoelig dat ik dit raar vind?
Mus* schreef:
15-07-2026 15:01
Ik weet zeker dat op de profielen van vrouwen ook veel is aan te merken, haha.
.
De meest gehoorde klacht van de vrouwen is dat de mannen alleen maar foto's hebben met zonnebril op.

Ook wat dat betreft mogen de vrouwen best eens de hand in eigen boezem mogen steken.
Niet geschoten is altijd mis
Boezem….
Bitje93 schreef:
16-07-2026 13:33
.
De meest gehoorde klacht van de vrouwen is dat de mannen alleen maar foto's hebben met zonnebril op.

Ook wat dat betreft mogen de vrouwen best eens de hand in eigen boezem mogen steken.

Ik vind zelf de badkamerselfies en de autoselfies het ergst. En ik geloof zo dat jij heel veel zonnebrilfoto's tegenkomt. En vermoedelijk veel opgepoetste (bewerkte) foto's?
The impossible only takes a little longer
Ik denk dat je een profiel zo positief mogelijk moet houden. In het gesprek daarna kan je wel aangeven wat je allemaal niet wilt. Maar vooraf al zeggen wat je niet wilt kan ook negatief overkomen. Uiteindelijk is het een manier om contact te zoeken. Net zoals het wel of niet behoefte hebben aan intimiteit. Als jij aseksueel bent zou ik dat wel aangeven. Maar als je echt geen intimiteit wilt moet je geen relatie zoeken maar een leuke vriendschap. Dat kan je op de app ook aangeven.

Wat betreft de "geen drama's". Dat komt ook heel onaardig over. Maar ik begrijp de strekking wel. Als jij je zaken goed op orde hebt. Wil je geen contact met iemand in een vechtscheiding, die werkeloos is of alweer jaren bij zijn moeder woont of bij vrienden op de bank. Dan kan iemand nog zo leuk zijn. Of er echt niets aan kunnen doen. Dat wil niet zeggen dat een nieuwe partner daarin terecht wil komen. Punt is alleen wat is precies een drama? Dat is subjectief.
Ik denk ook niet dat iemand die zonder werk en huis zit en toch de stap neemt om op een datingsite te gaan zitten zal denken : oh, ze wil geen drama dus die sla ik over.
Echt niemand wil natuurlijk drama in een nieuwe relatie. Lees hier eens op de pijler Relatie en je ziet dat heel veel mensen het toch krijgen.
Een heleboel is ook gewoon niet uit te sluiten via een profieltekst en de eerste typgesprekjes. Vis er maar eens uit dat iemand een alcoholist is, stiekem nog nét niet uit elkaar is met een ex, of gewoon een enorme zenuwlijer is (allemaal recent meegemaakt). Ik vind het ook niet leuk om meteen heel wantrouwend een verhoor te doen. Op date 1 kom je er pas achter hoe de vibe echt is.
Miro45 schreef:
16-07-2026 20:35
Ik denk ook niet dat iemand die zonder werk en huis zit en toch de stap neemt om op een datingsite te gaan zitten zal denken : oh, ze wil geen drama dus die sla ik over.
Echt niemand wil natuurlijk drama in een nieuwe relatie. Lees hier eens op de pijler Relatie en je ziet dat heel veel mensen het toch krijgen.
Al die mensen zoeken natuurlijk ongeveer hetzelfde qua karakter. Ik denk dat maar weinig mensen het liefst een sikkeneurig persoon zonder humor zoeken bij wie je niet jezelf kunt zijn. Ik heb lang gezocht naar iemand die geen onrealistische eisen aan mij stelde, maar dat is dan weer niet iets wat je in je profiel moet zetten. Als je al van jezelf zegt dat je niet perfect bent, moet het wel heel erg zijn.
Uiteindelijk zegt een ontmoeting het meeste. Maar een profiel en gesprekken halen zeker 90% totaal kansloze types er al uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven