Moedervlek verwijderd, ervaringen wachttijd uitslag gevraagd
woensdag 15 juli 2026 om 13:16
Ik heb 3 weken geleden een moedervlek laten verwijderenop mijn bovenbeen. Hij werd donker bruin/ zwart en zag er gewoon niet goed uit. Huisarts zei ook die halen we weg. Moest meteen de envelop zelf op de post doen. Nu 3 weken verder en nog steeds geen uitslag. Ik maakte mij niet zo'n zorgen, maar vind het nu toch niet zo fijn dat het zo lang duurt... nu moet ik vrijdag opnieuw gaan bellen.
Iemand ervaring en hoe lang liet de uitslag bij jullie op zich wachten?
Iemand ervaring en hoe lang liet de uitslag bij jullie op zich wachten?
woensdag 15 juli 2026 om 16:10
Hier doet de huisarts het ook zelf. Het opsturen ook.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
woensdag 15 juli 2026 om 16:15
Hier doet de huisarts het ook gewoon. Alleen als ze echt een verdacht plekje zien op een plek waar een litteken heel lelijk kan zijn, wordt je doorgestuurd. Ik had bijvoorbeeld een plekje op mijn neus wat niet goed was en de huisarts beoordeelde dat al goed. Ben toen doorgestuurd, omdat het om mijn neus ging.
woensdag 15 juli 2026 om 16:16
Het is heel normaal dat de huisarts die doet. Is ook echt routineklusje voor ze. Als snijranden niet schoon zijn wordt je alsnog doorgestuurd. Dat je het dan zelf op de post moet doen vind ik wel bijzonder, maar is misschien tegenwoordig normaal.
woensdag 15 juli 2026 om 17:51
Hier meerdere malen moedervlekken verwijderd maar altijd bij of de dermatoloog, of de plastisch chirurg. Uitslag was er altijd sneller dan 3 weken.
Ook een keer “slechte” uitslag gehad maar dat duurde niet langer dan de keren dat de uitslag goed was. Waarmee ik wil zeggen; het feit dat het lang duurt bij jou zegt eerder iets over drukte of (ik hoop het niet) zoekraken, dan over uitslag lijkt me.
Sterkte! Ik vind de tijd dat je wacht op een uitslag altijd zo vervelend…..
Ook een keer “slechte” uitslag gehad maar dat duurde niet langer dan de keren dat de uitslag goed was. Waarmee ik wil zeggen; het feit dat het lang duurt bij jou zegt eerder iets over drukte of (ik hoop het niet) zoekraken, dan over uitslag lijkt me.
Sterkte! Ik vind de tijd dat je wacht op een uitslag altijd zo vervelend…..
woensdag 15 juli 2026 om 17:57
woensdag 15 juli 2026 om 17:58
Is bij mij ook gebeurd, werd door de huisarts opgestuurd (heel vreemd dat je dat zelf moest doen).
Bij het verwijderen van de hechtingen ongeveer 1,5 week later, kreeg ik meteen de uitslag.
Ik kon de uitslag wel een dag of 4 eerder in de app van de huisarts zien en in de ziekenhuisapp. Maar dat is dan medische taal. Maar goed, met AI dan weet je al wel in grote lijnen of het kwaadaardig is of niet. Tip: Alleen kijken als je ermee om kan gaan dat je daarna nog dagen moet wachten...
3.weken is te lang, lijkt me dat er iets is misgegaan. Morgen even bellen. En kijk in je app, als je die hebt.
Bij het verwijderen van de hechtingen ongeveer 1,5 week later, kreeg ik meteen de uitslag.
Ik kon de uitslag wel een dag of 4 eerder in de app van de huisarts zien en in de ziekenhuisapp. Maar dat is dan medische taal. Maar goed, met AI dan weet je al wel in grote lijnen of het kwaadaardig is of niet. Tip: Alleen kijken als je ermee om kan gaan dat je daarna nog dagen moet wachten...
3.weken is te lang, lijkt me dat er iets is misgegaan. Morgen even bellen. En kijk in je app, als je die hebt.
Het is wat het is.
woensdag 15 juli 2026 om 21:18
Je kunt toch bellen en vragen naar de uitslag? Ik had het binnen een week via de dermatoloog.
Huisarts wilde het niet weghalen ivm locatie gezicht. Anders had zij het gedaan. Als het een slechte uitslag is ga je dan niet alsnog naar een dermatoloog?
En qua uitslag lab..oncologische vraagstukken duren echt niet langer bij vakanties. Dat is een te groot gezondheidsrisico.
Bellen en navragen.
Huisarts wilde het niet weghalen ivm locatie gezicht. Anders had zij het gedaan. Als het een slechte uitslag is ga je dan niet alsnog naar een dermatoloog?
En qua uitslag lab..oncologische vraagstukken duren echt niet langer bij vakanties. Dat is een te groot gezondheidsrisico.
Bellen en navragen.
woensdag 15 juli 2026 om 23:26
Als de uitslag niet goed is krijg je sneller bericht.
Huisarts doet het hier ook zelf. Alleen voor de plekjes in mijn gezicht moest ik naar de cosmetisch arts .die doet het netter vertelde mijn huisarts.en het is allemaal goed gekomen .
Huisarts doet het hier ook zelf. Alleen voor de plekjes in mijn gezicht moest ik naar de cosmetisch arts .die doet het netter vertelde mijn huisarts.en het is allemaal goed gekomen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
donderdag 16 juli 2026 om 16:12
Wat de rest al zegt, is de envelop wel aangekomen? Want zo’n uitslag zou zelfs in de vakantie geen 3 weken moeten duren. Ik heb het ooit gehad met urine op kweek. Was via de HA naar het lab gestuurd, maar ergens kwijt geraakt of zo. Zelf paar keer achteraan gebeld, na paar weken kreeg ik te horen dat het niet aangekomen was en opnieuw moest laten testen. Dit klinkt een beetje zoals bij mij toen.
donderdag 16 juli 2026 om 19:04
Dat is wel echt heel rot.Irregular_Choice schreef: ↑16-07-2026 16:12Wat de rest al zegt, is de envelop wel aangekomen? Want zo’n uitslag zou zelfs in de vakantie geen 3 weken moeten duren. Ik heb het ooit gehad met urine op kweek. Was via de HA naar het lab gestuurd, maar ergens kwijt geraakt of zo. Zelf paar keer achteraan gebeld, na paar weken kreeg ik te horen dat het niet aangekomen was en opnieuw moest laten testen. Dit klinkt een beetje zoals bij mij toen.
Maar een moedervlek lijkt me lastig opnieuw te testen. Wat doen ze dan?
donderdag 16 juli 2026 om 19:09
Ik denk dan op dezelfde plek weer een stukje weghalen. Wel echt knudde als dat het geval is .
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
donderdag 16 juli 2026 om 19:12
Een week bij mij en toen zat ik al in Frankrijk, het bleek om een onrustige moedervlek te gaan en de hechtingen mocht ik er zelf uithalen.
Weer terug in Nederland heeft de dermatoloog álle moedervlekken op mijn lijf bekeken en mocht over een jaar weer terugkomen.
Mijn uitgesneden moedervlek was blauw zwart, alsof ik een tattoo daar had.
Weer terug in Nederland heeft de dermatoloog álle moedervlekken op mijn lijf bekeken en mocht over een jaar weer terugkomen.
Mijn uitgesneden moedervlek was blauw zwart, alsof ik een tattoo daar had.
.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in