Bruiloft

15-07-2026 15:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd en dus gaan we een bruiloft organiseren! Het lijkt me leuk om hier iets van mijn hyper enthousiasme kwijt te kunnen (Ik zit op het spectrum en wanneer mijn enthousiasme eenmaal aangaat over iets.. moet ik er op letten dat ik mijn omgeving niet helemaal tot waanzin drijf :proud: )

Zijn er hier toevallig meer mensen die komend jaar gaan trouwen en het leuk vinden om hierover te kletsen? Of mensen die al getrouwd zijn, en tips hebben over wat leuk is, of wat juist absoluut niet leuk is?
Badeendje92 schreef:
15-07-2026 16:39
We hadden het er al wel eens over gehad, maar heel veel concreter dan “we willen geen gigantische feest, maar wel graag een mooi diner” waren we nog niet gekomen.

Dus nadat hij me gevraagd heeft heb ik echt avonden lang locaties bekeken online.. en offertes opgevraagd om een beeld te krijgen bij wat het überhaupt kost. Maar uiteindelijk kwam mijn moeder met een tip en die locatie is het ook geworden. Midden in het groen, met een eigen pluktuin. Dus al je bloemstukken, corsages, bruidsboeket kun je via hun regelen. (En dat vind ik echt geweldig want het liefst had ik mijn eigen boeket geplukt uit mijn eigen tuin, maar ik ken mezelf, daar ga ik veel te nerveus van worden. Sta ik straks bij iedere stortbui met een paraplu boven mn bloemen).

Mijn vriend werd gelukkig ook heel enthousiast van de locatie. Of misschien nog wel het meest van mijn enthousiasme. Dat vind ik nog wel een beetje lastig. Wat voor bloemen we hebben, hoe de taart eruit moet zien, of de uitnodiging etc. daar heeft hij niet echt een uitgesproken mening over. Maar ik wil natuurlijk wel dat het onze dag word.
Ha, ben jij op dezelfde locatie als ik wezen kijken?

De voorbereiding voor mijn bruiloft is een beetje anders dan die van jou (onlangs topic over geopend) maar ik ben wel heel enthousiast over het feit dat we straks man en vrouw zijn :cheer2:
Badeendje92 schreef:
15-07-2026 19:14
Wij hebben ook een 5 gangen menu in ons hoofd, ik had me helemaal nog niet bedacht dat het dan misschien een beetje veel word. Ik ga dit wel even in mijn achterhoofd houden voor de dagindeling.

De ringen vind ik ook heel leuk! Het viel me wel al op dat wanneer je trouw voor de ring zet, zo’n ring opeens 3x zo duur lijkt. :clown: Hebben jullie traditionele ringen? Ik ben zelf nogal een ekster dus ik zou wel graag een opvallend iets willen. Maar ik moet er na een paar jaar ook niet op uitgekeken zijn natuurlijk.

Bedankt voor het linkje! We hebben een appgroep met zijn tweetjes voor alles wat we willen onthouden dus daar ga ik hem inzetten.
nee geen traditionele ringen en ook echt beide een ring die goed bij ons past. ik dacht vroeger altijd simpel is goed kwam ook door mijn werk waar ik hem af zou moeten doen, maar aangezien ik de afgelopen jaren een baan heb waar ik hem mag omhouden ;) maar ik was op een trouwbeurs en toen was ik zo verliefd geworden op een soort ring van ed nobel.

daar kan je alles echt helemaal aanpassen hoe je wil etc. en uiteindelijk heb ik nu een met een supermooie diamant en goud en zilver samen.

uiteindelijk bij 3 verschillende juweliers gekeken en bij ed nobel was ik nog steeds zo verliefd op die ring dus helemaal laten aanpassen qua dikte en hoe ik hem wilde ;) en nog steeds mega blij mee
Gefeliciteerd!

Leuk: ongedwongen en ontspannen sfeer, lekker eten, goede wijnen, alleen maar mensen die je er echt bij wil hebben.

Niet leuk: een (strenge) dresscode, laat iedereen komen in kleding waar diegene in straalt en zichzelf is!
En een vaste tafelschikking
Mijn tips op basis van mijn ervaringen:

-Alsjeblieft geen onmogelijke dresscode. Je jaagt daarmee veel mensen op (hoge) kosten en mogelijk komen ze dan in kleding waarin ze zich doodongelukkig voelen.
- Zorg voor voldoende zitplaatsen en drinken als je gasten een tijdje moeten wachten
-Communiceer duidelijk en VER van te voren als je een (gedeeltelijk) kindvrije bruiloft wil. Ga er niet vanuit dat je gasten dat wel snappen. Geen hints, gewoon duidelijk melden. En accepteer dat sommige mensen dan niet zullen komen.
- Als je uitgebreid gaat eten, zorg dan dat je jurk ook fijn zit als je zit, ballijnen etc kunnen heel vervelend zitten
- Een huwelijk is niet alleen de bruiloft, denk ook na over je huwelijkse voorwaarden, welke naam ga of blijf je gebruiken etc.
- Accepteer dat het natuurlijk 'jullie' dag is, maar dat het heel veel mannen geen bal interesseert hoe je boeket eruitziet of hoe de bloemen op tafel staan en of de taart wit of roze is. Dat is geen desinteresse, maar het heeft in hun hoofd minder prioriteit.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Gefeliciteerd!

Naast een fotograaf zou je ook kunnen overwegen om kleine stukjes te laten filmen.
Een ape kar met ijsjes lijkt me ook leuk.

Jammer dat mijn vriend nog niet zo ver is. 😊
Badeendje92 schreef:
15-07-2026 19:14

De ringen vind ik ook heel leuk! Het viel me wel al op dat wanneer je trouw voor de ring zet, zo’n ring opeens 3x zo duur lijkt. :clown: Hebben jullie traditionele ringen? Ik ben zelf nogal een ekster dus ik zou wel graag een opvallend iets willen.
Wij zijn al 30 jaar getrouwd. Man wilde geen ring en dat vond ik helemaal prima want hij droeg/draagt nooit juwelen. En dus dubbel budget voor 'mijn' ring. Ik vreesde op een bepaald moment dat ik echt niets mooi vond en toen... kwamen we in een oud juwelierswinkeltje met een mevrouw van 80 en die keek naar ons en zei: ' Wacht even, ik weet wat jij wil'. En zij kwam aan met een witgouden ring met een rechthoek van diamanten en briljanten (antiek, vintage, vermoedelijk stammend uit de vroege jaren 1920). En ik kan je vertellen: Die draag ik dus al 30 jaar elke dag en elke ochtend als ik hem omdoe, ben ik verliefd... op de ring. De man moet daar intussen wat meer moeite voor doen maar ik ben nog altijd blij dat ik zijn vrouw ben :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Leuk to!
Wij gaan trouwen in 2027.
Locatie en fotograaf zijn geregeld.
Voor de rest moeten wij nog veel regelen.

Maar er over mee praten in dit topic lijkt mij erg leuk:).
gefeliciteerd!

wij zijn in het buitenland getrouwd dus dat was een beetje anders dan hoe het hier gaat, grootste verrassing vond ik dat er werd gevraagd of ze ook iets van drankbonnen moesten voorzien en een kassa..... Een open bar is dus niet overal standaard.
Vuurenvlam62 schreef:
15-07-2026 19:20
Ha, ben jij op dezelfde locatie als ik wezen kijken?

De voorbereiding voor mijn bruiloft is een beetje anders dan die van jou (onlangs topic over geopend) maar ik ben wel heel enthousiast over het feit dat we straks man en vrouw zijn :cheer2:
Ik dacht toch echt dat ik hier gister op gereageerd had maar nu zie ik dat nergens terug.

Ik heb jouw topic ook even gelezen, trouwen in het buitenland klinkt als en goede en mooie oplossing! Hadden jullie ook al een land in gedachte?
Evilove1989 schreef:
15-07-2026 20:14
nee geen traditionele ringen en ook echt beide een ring die goed bij ons past. ik dacht vroeger altijd simpel is goed kwam ook door mijn werk waar ik hem af zou moeten doen, maar aangezien ik de afgelopen jaren een baan heb waar ik hem mag omhouden ;) maar ik was op een trouwbeurs en toen was ik zo verliefd geworden op een soort ring van ed nobel.

daar kan je alles echt helemaal aanpassen hoe je wil etc. en uiteindelijk heb ik nu een met een supermooie diamant en goud en zilver samen.

uiteindelijk bij 3 verschillende juweliers gekeken en bij ed nobel was ik nog steeds zo verliefd op die ring dus helemaal laten aanpassen qua dikte en hoe ik hem wilde ;) en nog steeds mega blij mee
Op zijn website had ik ook gekeken toevallig! Mooie ringen inderdaad. Ik zit zelf nu te denken aan studio Kroewe. Moeten we alleen wel een stukje voor rijden.
badeendje92 wijzigde dit bericht op 16-07-2026 10:14
0.11% gewijzigd
OlleGrieze schreef:
15-07-2026 21:54
Wij zijn al 30 jaar getrouwd. Man wilde geen ring en dat vond ik helemaal prima want hij droeg/draagt nooit juwelen. En dus dubbel budget voor 'mijn' ring. Ik vreesde op een bepaald moment dat ik echt niets mooi vond en toen... kwamen we in een oud juwelierswinkeltje met een mevrouw van 80 en die keek naar ons en zei: ' Wacht even, ik weet wat jij wil'. En zij kwam aan met een witgouden ring met een rechthoek van diamanten en briljanten (antiek, vintage, vermoedelijk stammend uit de vroege jaren 1920). En ik kan je vertellen: Die draag ik dus al 30 jaar elke dag en elke ochtend als ik hem omdoe, ben ik verliefd... op de ring. De man moet daar intussen wat meer moeite voor doen maar ik ben nog altijd blij dat ik zijn vrouw ben :D
Dat klinkt als een ring waar ik ook verliefd op zou kunnen worden! Ik heb ook een antieke ring overwogen maar ik ben bang dat dan later blijkt dat de ring hol is of niet zo degelijk als verwacht. Ergens een paar slechte reviews tegen gekomen.
kaartje1 schreef:
16-07-2026 07:46
Leuk to!
Wij gaan trouwen in 2027.
Locatie en fotograaf zijn geregeld.
Voor de rest moeten wij nog veel regelen.

Maar er over mee praten in dit topic lijkt mij erg leuk:).
Leuk! Gefeliciteerd!

Wat voor locatie hebben jullie uitgezocht? En weet je al waar je wil kijken voor een jurk?
poohtjesschrijft schreef:
16-07-2026 09:10
gefeliciteerd!

wij zijn in het buitenland getrouwd dus dat was een beetje anders dan hoe het hier gaat, grootste verrassing vond ik dat er werd gevraagd of ze ook iets van drankbonnen moesten voorzien en een kassa..... Een open bar is dus niet overal standaard.
Ik kan best goed op mijn centen zitten, maar gasten laten betalen voor drankjes op je eigen feest vind ik zo iets raars!

In welk land zijn jullie getrouwd?
Gefeliciteerd! Ik ga ook trouwen, eind oktober maar niet in Nederland. Moeten nog wel veel doen, tot nu toe is alleen de kerk geregeld en aansluitend willen we een diner maar nog geen locatie daarvoor.

Heb wel al m’n bruidsjurk! En make up artist is ook al geboekt. Nu nog op zoek naar een kapper en een fotograaf.

Voor de ringen gaat het hier anders. Voor onze verloving hebben we voor beide ringen uitgezocht, gewoon simpele gouden ringen. Die dragen we nu rechts. En als we getrouwd zijn gaan de ringen naar links. De traditie is hier dat de vrouw daarnaast nog een een diamanten ring krijgt. Die hebben we nog niet gekocht, wel al een paar keer gekeken maar heb DE ring nog niet gevonden.
Badeendje92 schreef:
16-07-2026 10:09
Ik dacht toch echt dat ik hier gister op gereageerd had maar nu zie ik dat nergens terug.

Ik heb jouw topic ook even gelezen, trouwen in het buitenland klinkt als en goede en mooie oplossing! Hadden jullie ook al een land in gedachte?
Yes, we hadden al eerder bedacht dat we in november nog een weekje weg wilden en twijfelden tussen Sicilië en Madeira.
Italië blijkt wat lastiger te zijn qua documenten en het ter plaatse regelen van getuigen. Portugal is een stuk minder bureaucratisch en we zijn in gesprek met een weddingplanner die ook gewoon kleine civiele bruiloften doet.

We wilden eigenlijk trouwen op de dag dat we ook officieel iets kregen, nu trouwen we op de dag dat we elkaar hebben leren kennen :)
OlleGrieze schreef:
15-07-2026 21:54
Leuk verhaal :)

Ik had maanden geleden al eens een afbeelding naar mijn vriend gestuurd met een ring die ik mooi vond voor als hij me ooit eens ten huwelijk wilde vragen.
Afgelopen vakantie hebben we gewoon samen besloten dat we wilden trouwen en ter plaatse wat juweliers afgestruind maar het was het allemaal net niet. Toen heb ik online precies die ring gevonden die ik mooi vond, echt heel simpel met een kleine saffier. Mijn verlovingsring is gewoon thuis bezorgd :lol:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven