Geen zin meer
woensdag 8 juli 2026 om 18:56
Man en ik zijn 20+ jaar samen. Ik heb seks nooit heel interessant gevonden, maar voor we kinderen hadden hadden we meerdere keren per maand seks. Na mijn 20e vooral omdat ik vond dat het erbij hoorde. Ik deed het niet met tegenzin, maar had ook zonder gekund. Halverwege de 20 kregen we kinderen en is het seksleven door mijn toedoen ingedut. Inmiddels bijna 40 en kan me de laatste keer niet meer herinneren. Ik wil niet meer.
Of nouja, voor ons huwelijk zou ik het wel willen, ik gun het hem ook, maar kan me niet voorstellen dat ik het ooit nog plezierig ga vinden. Hij zegt dat hij ook weinig seksuele behoeften meer heeft, maar het duurt nog heel lang voor we 80 zijn en ik vind het heel naar voor hem dat hij dat stuk van het leven niet heeft door mij. Ik heb voorgesteld de relatie te openen, maar dat wil hij niet. Wegens voel ik dus noodzaak dit probleem in mij op te lossen, maar ik weet niet hoe.
Ik heb therapie en heb het hier besproken, ook tips gekregen om nader tot elkaar te komen die ik een kans ga geven, maar ik zie gewoon niet gebeuren dat ik ooit weer seks wil. Is dit voor iemand herkenbaar, of zijn er tips?
Of nouja, voor ons huwelijk zou ik het wel willen, ik gun het hem ook, maar kan me niet voorstellen dat ik het ooit nog plezierig ga vinden. Hij zegt dat hij ook weinig seksuele behoeften meer heeft, maar het duurt nog heel lang voor we 80 zijn en ik vind het heel naar voor hem dat hij dat stuk van het leven niet heeft door mij. Ik heb voorgesteld de relatie te openen, maar dat wil hij niet. Wegens voel ik dus noodzaak dit probleem in mij op te lossen, maar ik weet niet hoe.
Ik heb therapie en heb het hier besproken, ook tips gekregen om nader tot elkaar te komen die ik een kans ga geven, maar ik zie gewoon niet gebeuren dat ik ooit weer seks wil. Is dit voor iemand herkenbaar, of zijn er tips?
woensdag 15 juli 2026 om 14:32
Ik ben ook lang (20 plus) samen met mijn partner. Ik weet dat het nooit zo meer wordt als eerst. Dat stemt me soms ook wel verdrietig - is dit het dan? Er komt natuurlijk iets anders voor in de plaats maar die echte vonken van het begin....tja dat is weg.
De enige manier waarop je die denk ik terug kan krijgen is met een ander, maar dat is ook niet wat ik wil.
De enige manier waarop je die denk ik terug kan krijgen is met een ander, maar dat is ook niet wat ik wil.
woensdag 15 juli 2026 om 16:21
Dat kan maar hoeft natuurlijk helemaal niet. Er zijn talloze manieren om het samen leuk of zelfs spannend te houden. Maar dat vraagt wel inzet van beiden. Je bent er beiden bij om een koud bed te krijgen. Ik zou juist investeren in de relatie en tijd samen. Ook binnen en buiten de slaapkamer. Want in de praktijk is de kans behoorlijk groot dat mensen elders gaan kijken omdat er maar weinig blij worden van een gezellige huisgenoot op te jonge leeftijd. Uit onderzoek blijkt trouwens dat 65+ een heel goed seksleven hebben. Alle tijd en geen stress of zorgen meer. Plus kinderen uit huis.zomerkoninkje schreef: ↑15-07-2026 14:32Ik ben ook lang (20 plus) samen met mijn partner. Ik weet dat het nooit zo meer wordt als eerst. Dat stemt me soms ook wel verdrietig - is dit het dan? Er komt natuurlijk iets anders voor in de plaats maar die echte vonken van het begin....tja dat is weg.
woensdag 15 juli 2026 om 20:11
Op een rustig moment, s avonds in bed. In het donker, dat praat vaak net wat makkelijker over lastige onderwerpen. Volgens mij kwam mijn man met het idee van agendaseks op een vaste avond in de week. In die periode raakte ik er geirriteerd van dat knuffelen door mijn man vaak overging in een poging tot seks. Mijn man raakte juist gefrustreerd omdat hij meerdere keren per week door mij werd afgewezen. Omdat hij nooit wist wanneer het zou "lukken" deed hij vaak een poging om te kijken of ik in de stemming was. Meestal niet dus. Nu, met onze agendaseks, kunnen we doordeweeks heerlijk knuffelen zonder dat we er een verwachting van seks bij hebben. En op onze vaste avond hebben we seks en dan kan ik ook prima zin opzoeken als we rustig beginnen. Het heeft onze relatie op seksueel gebied heel veel prettiger gemaakt. Geen irritatie en frustratie meer.Pivoine schreef: ↑14-07-2026 20:02Haha. Zeker, als je verliefd bent is het er sowieso wel. Maar als je 20+ jaar samen bent (wat ook bijzonder is) werkt dat (voor mij iig) niet meer zo, helaas. Maar volgens mij is dat bij iedereen zo. Verliefdheid houdt je niet vol, je bent dan psychische staat door de hormonen waarvan het bekend is dat dat op een gegevenmoment afneemt. Hoe gaan jullie het gesprek aan hierover met partner? Zonder dat het een soort mokken/zeuren/verwijtende toon krijgt (over en weer).
Maar goed, ik heb dan wel weinig spontane zin van mijzelf, maar ik vind 1 keer in de week seks prima, en kan daar echt wel van genieten.
Maar als je in een situatie dit waarbij 1 partner echt afkeer heeft van seks en niet meer wil en ook niet denkt dat te kunnen veranderen. Terwijl de partner nog wel seks wil... Tja, dan kun je goede gesprekken aangaan wat je wil, maar daar kom je dan nooit uit.
zaterdag 18 juli 2026 om 10:16
Ik vraag me dan af. Heb je afkeer van seks of afkeer van seks met je partner. Veel mannen kunnen er geen bal van. Die werken het fantasieloze recept af dat hen sinds hun 18e gegarandeerd tot het gewenste hoogtepunt brengt, eventueel onderbroken door een paar minuten friemelen naast een clitoris. Je moet wel heel wanhopig zijn, met een giga hoog libido om hier als vrouw 3 keer per week zin in te hebben.
zaterdag 18 juli 2026 om 11:56
Ja dat vraag ik me ook weleens af. Dat weet ik oprecht niet. Misschien vooral afkeer van de intimiteit en seks zoals het al jaren gaat. Het bekende script… maar daarnaast geen andere bedpartners. Dus geen “vergelijkingsmateriaal”. Ik schaam me voor het feit dat ik maar een partner gehad heb. Hoe is dit voor anderen? Voelen die hetzelfde na 20+ jaar? Afkeer is misschien niet het goede woord. Persoonlijk denk ik dat er bij mezelf heel veel angst en ongemak bij zit rondom seks. Dat dit altijd al zo geweest is en ik mezelf altijd “doorheen geduwd” heb. Niet zeuren, gewoon zin maken, dat.
zaterdag 18 juli 2026 om 18:57
Maar hoe vind je dan seks met jezelf? Is dat dan ook saai? Waar fantaseer je over? Weet je waar je 'aan' van gaat en wat niet?
Je hoeft echt geen nieuwe man in je leven om je eigen seksualiteit aan te wakkeren.
Doe eens iets om jezelf helemaal vrouw te voelen.
Gun jezelf eens een middagje sauna in je eentje. Koop een mooi lingeriesetje.
Koop een leuk speeltje. En maak er eens een fijne avondje van. Gewoon met jezelf.
Niet als doel om seks te hebben met je partner. Maar gewoon omdat je het verdient om jezelf wat zelfliefde te geven.
En trouwens, iemand die met 20 mannen seks heeft gehad voordat ze haar vaste partner ontmoette hoeft echt niet per se lekkere seks te hebben dan iemand die er maar eentje heeft gehad.
Je hoeft echt geen nieuwe man in je leven om je eigen seksualiteit aan te wakkeren.
Doe eens iets om jezelf helemaal vrouw te voelen.
Gun jezelf eens een middagje sauna in je eentje. Koop een mooi lingeriesetje.
Koop een leuk speeltje. En maak er eens een fijne avondje van. Gewoon met jezelf.
Niet als doel om seks te hebben met je partner. Maar gewoon omdat je het verdient om jezelf wat zelfliefde te geven.
En trouwens, iemand die met 20 mannen seks heeft gehad voordat ze haar vaste partner ontmoette hoeft echt niet per se lekkere seks te hebben dan iemand die er maar eentje heeft gehad.
zondag 19 juli 2026 om 11:08
Niet per se inderdaad.
Ik kan alleen voor mezelf spreken: Voor ik een relatie met mijn man kreeg, was ik tel qua bedpartners al jaren kwijt. Wat het mij heeft opgeleverd waar ik in mijn huidige seksleven de vruchten van pluk: 1. Vrij en comfortabel zijn met mijn naakte lichaam en dat van de ander. 2. Weten wie ik ben als seksueel wezen. Elke bedpartner haalt iets in je boven omdat ie je ziet als prinsesje, vamp, slet, meesteres of whatever. Je maakt kennis met al die facetten van jezelf een leert wat lekker voelt en bij je past. 3. En je doet simpelweg ervaring op in allerlei vormen van bevrediging waardoor een je aanzienlijk groter ‘repertoire’ hebt.
zondag 19 juli 2026 om 11:11
Je maakt me nieuwsgierig naar waar die angst en dat ongemak over gaat.Pivoine schreef: ↑18-07-2026 11:56Ja dat vraag ik me ook weleens af. Dat weet ik oprecht niet. Misschien vooral afkeer van de intimiteit en seks zoals het al jaren gaat. Het bekende script… maar daarnaast geen andere bedpartners. Dus geen “vergelijkingsmateriaal”. Ik schaam me voor het feit dat ik maar een partner gehad heb. Hoe is dit voor anderen? Voelen die hetzelfde na 20+ jaar? Afkeer is misschien niet het goede woord. Persoonlijk denk ik dat er bij mezelf heel veel angst en ongemak bij zit rondom seks. Dat dit altijd al zo geweest is en ik mezelf altijd “doorheen geduwd” heb. Niet zeuren, gewoon zin maken, dat.
zondag 19 juli 2026 om 13:16
Waarom zou je je schamen omdat je maar 1 bedpartner hebt gehad? Ik heb er ook maar 1 (nou vooruit, anderhalf). En zo zijn er heel veel mensen. En als je in een heel lange relatie zit: het is leuk dat je ooit eens goede seks had met een vorige bedpartner. Maar dat is 20 jaar geleden, dus voor je huidige seksleven heb je daar ook niet heel veel aan, toch? Dat zul je toch gewoon met z'n tweeën iets van moeten maken.Pivoine schreef: ↑18-07-2026 11:56Ja dat vraag ik me ook weleens af. Dat weet ik oprecht niet. Misschien vooral afkeer van de intimiteit en seks zoals het al jaren gaat. Het bekende script… maar daarnaast geen andere bedpartners. Dus geen “vergelijkingsmateriaal”. Ik schaam me voor het feit dat ik maar een partner gehad heb. Hoe is dit voor anderen? Voelen die hetzelfde na 20+ jaar? Afkeer is misschien niet het goede woord. Persoonlijk denk ik dat er bij mezelf heel veel angst en ongemak bij zit rondom seks. Dat dit altijd al zo geweest is en ik mezelf altijd “doorheen geduwd” heb. Niet zeuren, gewoon zin maken, dat.
Ik lees schaamte, angst en ongemak. Ben je vooral bezig met hoe je denkt dat dingen zouden moeten volgens de buitenwereld? In plaats van focus op jouw eigen gevoel? Jij mag er gewoon zijn hè
Als je afkeer hebt van het huidige script: stel je mag een avond het volledige script bedenken, volledig ingericht zoals jij het fijn zou vinden, zonder beperkingen. Bijvoorbeeld, een ontspannen bad, een massage, je man kan opeens beffen als de allerbeste... Kun je dan een script bedenken hoe je seks wel fijn zou vinden?
zondag 19 juli 2026 om 20:23
zondag 19 juli 2026 om 20:25
Is totaal niet mijn ervaring, ik vind juist dat heel veel mannen alles uit de kast trekken om het een vrouw zoveel mogelijk naar haar zin te maken. Maar misschien scheelt het wel wie er naast ze ligt? Als ik weinig respons krijg is mijn repertoire op een gegeven moment wel opperdepop. En als ik iets van een man wil is het ook wel handig als ik m dat vertel?
zondag 19 juli 2026 om 22:00
Dank voor alle reacties en vragen. Saunaatje zeker wel af en toe. Speeltjes een paar en gebruik ze heel af en toe (alleen). En denk zeker dat ik vooral met de ander bezig ben. Waar die schaamte vandaan komt, weet ik ook niet goed. Angst en ongemak heeft denk ik met loslaten van controle te maken. Daardoor moeilijk kunnen ontspannen. En dat is wat nodig is voor seks/intimiteit. Onzeker over m’n lichaam. Het is heus wel ok, maar nooit goed genoeg in mijn hoofd. Dus bottom line helpen controle en perfectionisme hierin helemaal niet mee denk ik. Therapie gehad, maar dat heeft mij eigenlijk alleen maar bevestigd in mijn eigen overtuigingen. Waardoor het dus helemaal niet geholpen heeft, integendeel …
maandag 20 juli 2026 om 01:13
Ja, is dat raar dan? Gewoon standaard selfcare voor mij. Hapjes in huis halen die alleen ik lekker vind. Kaarsen aan en mooi licht. Fijne muziek. Dansen in de woonkamer of een zwijmelserie kijken die alleen ik leuk vind. Heerlijk. Doe ik met of zonder relatie hoor.
yasminmax wijzigde dit bericht op 20-07-2026 01:20
29.84% gewijzigd
maandag 20 juli 2026 om 01:17
Wat vervelend dat therapie niet geholpen heeft Pivoine, maar ik kan het me ook wel voorstellen. Juist als je zoveel controledrang voelt kan praattherapie juist het tegenovergestelde effect hebben. Dan ga je alleen maar overdenken.
Zoals je leest... ontzettend veel vrouwen struggelen hiermee... dus je bent echt niet alleen en het is ook helemaal niet raar.
Helaas is de maatschappij ook niet zo ingericht dat we vrouwelijke seksualiteit erg omarmen... er zit nog zoveel stigma op... dit is zeker geen of in elk geval niet alleen een individueel probleem.
Wellicht toch de moeite waard om eens te gaan verdiepen in lichaamswerk.
Ik kan de cursus van het Vallei-orgamse ook aanbeleven.
Zoals je leest... ontzettend veel vrouwen struggelen hiermee... dus je bent echt niet alleen en het is ook helemaal niet raar.
Helaas is de maatschappij ook niet zo ingericht dat we vrouwelijke seksualiteit erg omarmen... er zit nog zoveel stigma op... dit is zeker geen of in elk geval niet alleen een individueel probleem.
Wellicht toch de moeite waard om eens te gaan verdiepen in lichaamswerk.
Ik kan de cursus van het Vallei-orgamse ook aanbeleven.
maandag 20 juli 2026 om 01:36
Iemand die meerdere partners heeft gehad heeft meer ervaring. Veel meer gezien van wat er mogelijk is, hoe verschillende mensen kunnen reageren. En hoe verschillende lichamen eruit zien. Veel minder een vast patroon of script waar je met een langdurige vaste partner in terecht komt. En seksualiteit is iets dat je kunt leren en waar je vaardigheden in hebt.
maandag 20 juli 2026 om 02:03
Dat is veel genuanceerder. Je kunt 20 hele matige mannen hebben gehad die 'm erin en eruit steken. Dan heb je hoogstens wat verschillende piemels gezien.evelien2010 schreef: ↑20-07-2026 01:36Iemand die meerdere partners heeft gehad heeft meer ervaring. Veel meer gezien van wat er mogelijk is, hoe verschillende mensen kunnen reageren. En hoe verschillende lichamen eruit zien. Veel minder een vast patroon of script waar je met een langdurige vaste partner in terecht komt. En seksualiteit is iets dat je kunt leren en waar je vaardigheden in hebt.
Of je hebt 1 man die helemaal incheckt bij jouw behoefte en experimenteel is en sterke communicatieve vaardigheden hebt. Wiens lichaams jij ook helemaal kent en waarmee je helemaal bent ingetuned, waardoor je ook weer ruimte voelt om te onderzoeken.
Dat seksualiteit iets is dat je kunt leren en waar je vaardigheden in ontwikkeld, daar ben ik het volledig mee eens.
Maar dat is niet inherent aan de hoeveelheid bedpartners.
Ik wil vooral voorkomen dat vrouwen die hier maar 1 bedpartner hebben gehad denken dat zij andere bedpartners nodig hebben om te kunnen experimenteren met hun eigen seksualiteit.
Terwijl hier al blijkt dat voor veel vrouwen een avondje me-time al out-of-the-comfortzone is en hoogstwaarschijnlijk veel meer invloed gaat hebben in de verbinding met je eigen lichaam.
maandag 20 juli 2026 om 07:49
Het kan natuurlijk ook dat iemand helemaal niet zo seksueel is. Dan kun je voor jezelf alles uit de kast gaan halen, maar dan is het vooral frustrerend om te ervaren dat je er dan nog niet warm voor loopt. Niet iedereen heeft dezelfde drang hierin.
Het lastige in deze tijd vind ik dat seks zo lijkt te moeten. Als je geen zin hebt: probeer dit, probeer dat, experimenteer met anderen, praat erover, ontspan, ontdek je kink, enzovoorts.
En natuurlijk kan de gouden tip erbij zitten, maar dat geldt niet voor iedereen.
Er zijn ook mensen voor wie seks gewoon niet zo belangrijk is, die gelukkig worden van andere dingen.
En er zijn ook mensen die helemaal niets met seks hebben, of die er een afkeer van hebben. Niet door een trauma, maar omdat ze gewoon zo zijn.
Ik vind wel dat men zich dat moet realiseren, want het is niet de bedoeling dat iemand denkt dat er iets mis is met hem of haar als niets lijkt te werken.
Het lastige in deze tijd vind ik dat seks zo lijkt te moeten. Als je geen zin hebt: probeer dit, probeer dat, experimenteer met anderen, praat erover, ontspan, ontdek je kink, enzovoorts.
En natuurlijk kan de gouden tip erbij zitten, maar dat geldt niet voor iedereen.
Er zijn ook mensen voor wie seks gewoon niet zo belangrijk is, die gelukkig worden van andere dingen.
En er zijn ook mensen die helemaal niets met seks hebben, of die er een afkeer van hebben. Niet door een trauma, maar omdat ze gewoon zo zijn.
Ik vind wel dat men zich dat moet realiseren, want het is niet de bedoeling dat iemand denkt dat er iets mis is met hem of haar als niets lijkt te werken.
maandag 20 juli 2026 om 14:43
Dat is niet van deze tijd, hoe kom je daarbij?
Seks moet niet hoor, prima als jij geen zin hebt maar dan ben je niet mijn partner.
Maar deze discussie heb je toch al best vaak gevoerd?
maandag 20 juli 2026 om 15:05
Ik voer geen discussie, ik haal het gewoon even aan omdat ik dat belangrijk vind. TO krijgt veel tips en dat is uitstekend, maar het kan ook zijn dat ze gewoon geen seks wil.
Dit is toch helemaal geen discussieonderwerp?
maandag 20 juli 2026 om 15:06
nou ja,
Het is in zoverre 'van deze tijd', dat vroeger 'geen zin' voor vrouwen officieel niet bestond. Pas sinds 1991 is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar
maandag 20 juli 2026 om 18:26
Veel si herkenbaar.Pivoine schreef: ↑19-07-2026 22:00Dank voor alle reacties en vragen. Saunaatje zeker wel af en toe. Speeltjes een paar en gebruik ze heel af en toe (alleen). En denk zeker dat ik vooral met de ander bezig ben. Waar die schaamte vandaan komt, weet ik ook niet goed. Angst en ongemak heeft denk ik met loslaten van controle te maken. Daardoor moeilijk kunnen ontspannen. En dat is wat nodig is voor seks/intimiteit. Onzeker over m’n lichaam. Het is heus wel ok, maar nooit goed genoeg in mijn hoofd. Dus bottom line helpen controle en perfectionisme hierin helemaal niet mee denk ik. Therapie gehad, maar dat heeft mij eigenlijk alleen maar bevestigd in mijn eigen overtuigingen. Waardoor het dus helemaal niet geholpen heeft, integendeel …
Ik schreef een paar dagen geleden hier nog dat ik dacht dat de vonken van eerst nooit meer terug zouden komen - de enige manier zou zijn om met een ander het bed in te duiken.
Inmiddels ben ik daar wel van terugggekomen (er kan veel gebeuren in 2 dagen haha). Seks met je eigen partner kan echt veel leuker worden en dan heb je echt geen ander nodig. Voor mij zit dat ook in een stuk schaamte overwinnen.
Ik merk dat zware gesprekken en moeilijke boeken juist niet helpen. Want je hebt van jezelf al de neiging om het zwaar te maken en daarmee maak je het alleen maar nog zwaarder.
Ik ben nu op het spoor gekomen van de boeken van Kevin Leman. Google maar. Hij schrijft vanuit een christelujke cintext maar dat maakt niet uit. Hij heeft vooral een luchtige toon, komt terzake, wel met humor. Voor mij werkt het, misschien voor jou ook?
Ook (e-) boeken over mindful zijn in bed vind ik fijn. Helpt om uit je hoofd te komen en hier ook ellenlange therapiesessies en graven in het verleden niet nodig.
Qua lichaam zou ik zeggen: zorg goed voor jezelf: eet gezond, minder alcohol, veel bewegen en naar buiten. Klinkt cliche maar helpt echt. Ga winkelen en vraag stijladvies. Iedereen kan er leuk uitzien. Wees trots op jezelf. En goed is goed genoeg. En neem het ook hier niet te serieus allemaal. Ga een grappig filmpje kijken als je je onzeker voelt. Van lachen en afleiding knap je op.
maandag 20 juli 2026 om 18:26
Veel si herkenbaar.Pivoine schreef: ↑19-07-2026 22:00Dank voor alle reacties en vragen. Saunaatje zeker wel af en toe. Speeltjes een paar en gebruik ze heel af en toe (alleen). En denk zeker dat ik vooral met de ander bezig ben. Waar die schaamte vandaan komt, weet ik ook niet goed. Angst en ongemak heeft denk ik met loslaten van controle te maken. Daardoor moeilijk kunnen ontspannen. En dat is wat nodig is voor seks/intimiteit. Onzeker over m’n lichaam. Het is heus wel ok, maar nooit goed genoeg in mijn hoofd. Dus bottom line helpen controle en perfectionisme hierin helemaal niet mee denk ik. Therapie gehad, maar dat heeft mij eigenlijk alleen maar bevestigd in mijn eigen overtuigingen. Waardoor het dus helemaal niet geholpen heeft, integendeel …
Ik schreef een paar dagen geleden hier nog dat ik dacht dat de vonken van eerst nooit meer terug zouden komen - de enige manier zou zijn om met een ander het bed in te duiken.
Inmiddels ben ik daar wel van terugggekomen (er kan veel gebeuren in 2 dagen haha). Seks met je eigen partner kan echt veel leuker worden en dan heb je echt geen ander nodig. Voor mij zit dat ook in een stuk schaamte overwinnen.
Ik merk dat zware gesprekken en moeilijke boeken juist niet helpen. Want je hebt van jezelf al de neiging om het zwaar te maken en daarmee maak je het alleen maar nog zwaarder.
Ik ben nu op het spoor gekomen van de boeken van Kevin Leman. Google maar. Hij schrijft vanuit een christelujke cintext maar dat maakt niet uit. Hij heeft vooral een luchtige toon, komt terzake, wel met humor. Voor mij werkt het, misschien voor jou ook?
Ook (e-) boeken over mindful zijn in bed vind ik fijn. Helpt om uit je hoofd te komen en hier ook ellenlange therapiesessies en graven in het verleden niet nodig.
Qua lichaam zou ik zeggen: zorg goed voor jezelf: eet gezond, minder alcohol, veel bewegen en naar buiten. Klinkt cliche maar helpt echt. Ga winkelen en vraag stijladvies. Iedereen kan er leuk uitzien. Wees trots op jezelf. En goed is goed genoeg. En neem het ook hier niet te serieus allemaal. Ga een grappig filmpje kijken als je je onzeker voelt. Van lachen en afleiding knap je op.
maandag 20 juli 2026 om 19:29
En daarmij misschien nog de rust creeeren zover dat kan. "Zijn de dingen die je afleiden nu genoeg opgelost voor tijd voor ons?" als dat van invloed is.creativeguy schreef: ↑20-07-2026 17:56Als man vind ik het idee van agendasex niet slecht als het niet spontaan kan. Dan weet je beiden waar je aan toe bent. En kleed let leuk in met een massage, thuis naakt of in lingerie dineren ?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in