Waar gaan we heen in 2027?

02-08-2026 15:17 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal heb ik allang een plan klaar liggen maar nu ..

We hebben een senior hond en ik wil haar niet zomaar ergens onderbrengen voor 4 weken.

Dat houdt in dat ze meegaat.

Tenzij ze bij een van mijn kinderen kan zijn maar dat weten we nu nog niet.

OPTIE 1 HOND KAN BIJ KIND DUS GAAN WE ZONDER HAAR

Aangezien ik nooit relatief kort van te voren ticket boek zou ik graag ervaringen willen
Horen van mensen die dit wel deden. Dus minder dan 6 maanden van te voren ?

Let op. Het gaat hier niet om pakket reizen of all inclusieve dingen Maar rondreis verre bestemming niet georganiseerd!

Wij gaan niet in de zomervakantie weg dus dat scheelt al wel

Kortom. Wie wil ervaringen delen om kort van te voren iets te boeken naar Verweggistan en waar ging je heen ?

OTPIE 2 Als doggo niet ergens kan verblijven gaat ze dus mee en gaan we met de auto.

Tips voor land met hond welkom. Nederland is een no go voor langere vakantie België idem.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-08-2026 15:49
12.00% gewijzigd
Ik vind Italië heel hondvriendelijk. En kan ze een beetje tegen lange ritten in de auto? Zo ja, Sardinië, kan ze er op de boot even lekker uit.
Star⁴ schreef:
02-08-2026 15:23
Ik vind Italië heel hondvriendelijk. En kan ze een beetje tegen lange ritten in de auto? Zo ja, Sardinië, kan ze er op de boot even lekker uit.
Ja. Auto vindt ze leuk :). Auto betekent voor haar leuke dingen doen Sardinië! Wij waren al eens op Corsica. Vonden we ook zo leuk. Ik ga Sardinië eens uitpluizen
Zwitserland!
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
02-08-2026 15:40
Zwitserland!
Ga ik bekijken
En qua ver, wanneer wil je dan zo'n beetje of totaal geen idee? Hier toevallig meerdere mensen die vrij kort van tevoren geboekt hebben voor eerste helft dit jaar; Japan, Thailand en Canada.

We gaan zelf in de kerstvakantie naar Zuid Korea; ook nog zat tickets, accommodatie etc. te vinden.
Ik lees mee voor ideeën.
Voor ons is Zuid-Korea een van de opties.
Star⁴ schreef:
02-08-2026 15:52
En qua ver, wanneer wil je dan zo'n beetje of totaal geen idee? Hier toevallig meerdere mensen die vrij kort van tevoren geboekt hebben voor eerste helft dit jaar; Japan, Thailand en Canada.

We gaan zelf in de kerstvakantie naar Zuid Korea; ook nog zat tickets, accommodatie etc. te vinden.
beetje geen idee. Ik ga , zoals het nu lijkt, als we ver gaan, redelijk op korte termijn boeken.

ik geweest in:

thailand (meerdere keren)
maleisie
china
canada
delen vs (nu liever niet naar vs)
zuid Afrika
ghana
bali
costa rica
curacao
borneo

Europa ook op veel plekken (maar dat voelt simpeler last minute)

wensenlijst ver weg random volgorde
japan
korea
suriname
china (maar visumplicht weer in '27)
Argentinië / chili
equador
nieuw Zeeland
botswana/namibie
nepal
buthan
Taiwan

en nog meer..maar dit is top 10 zeg maar
Uit jouw wensenlijstje zou ik Japan kiezen. Zeker nu de yen lager staat.
Al staat Ecuador (en de Galapagos) voor ons hoog op de wensenlijst. Maar door omstandigheden niet volgend jaar al.
Nova schreef:
02-08-2026 16:28
Al staat Ecuador (en de Galapagos) voor ons hoog op de wensenlijst. Maar door omstandigheden niet volgend jaar al.
Of Japan en Korea combineren. Vluchten met AirAsia zijn goed te doen prijstechnisch.
Of de ferry tussen Osaka en Busan, nog goedkoper gok ik.
Nova schreef:
02-08-2026 16:28
ja die yen is wel leuk nu.. ik heb daar al eens lijstje van gemaakt
Star⁴ schreef:
02-08-2026 16:40
Of Japan en Korea combineren. Vluchten met AirAsia zijn goed te doen prijstechnisch.
ook nog leuke optie ;)
Star⁴ schreef:
02-08-2026 16:40
Dat kan.
Al was ik 3 weken in alleen Japan en dat was lang niet genoeg.
Ik zou ook voor Japan gaan
Japan staat idd hoog op lijstje. Ook te doen met kort van te voren boeken ?
En andere Indonesische eilanden ( combineren ) ?
Java, Lombok, Kalimantan, Flores, Komodo eilanden, Sulawesi, etc. Totaal anders dan Bali. Allemaal prima zelf te regelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
poldervrouw schreef:
02-08-2026 18:10
Dat ligt eraan wanneer natuurlijk. Tijdens kersenbloesemtijd kan je het wel vergeten. Kennis van me is drie maanden geleden begonnen met plannen/boeken en is vorige week vertrokken.
Namibië/ Botswana valt amper zelf te regelen. En dat moet je ruim ( dik een jaar ) van te voren laten doen : er is gewoon niet zo heel vol dus wat er is kan zomaar vol zitten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Star⁴ schreef:
02-08-2026 18:12
Dat ligt eraan wanneer natuurlijk. Tijdens kersenbloesemtijd kan je het wel vergeten. Kennis van me is drie maanden geleden begonnen met plannen/boeken en is vorige week vertrokken.
Nee. Februari niet. We zijn redelijk flexibel qua wanneer we gaan Maar februari is niet praktisch ivm andere dingen.

Botswana is een “willen we heen ooit” maar niet last minute
poldervrouw schreef:
Ik volg iemand op Insta die een week of 6 geleden tickets boekte en er nu is. Met een gezin met 4 kinderen.
En als ik het goed begrijp hebben ze vooraf geen accommodaties geboekt.
Nova : oké. Linkje ? Mag ook via privé bericht . Nou .. ik kan even vooruit :). Ga Sicilië bekijken en Japan ui t stof trekken
Je hebt PB.
Sicilië vond ik trouwens ook geweldig!
Ik heb Oeganda eens redelijk kort van tevoren geboekt. Volgens mij een week of 10 van tevoren. Ging heel prima. Was niet in de zomer & niet erg toeristisch natuurlijk.
Safari was ook allemaal nog ruim te boeken. Die heb ik wel direct met het boeken van het ticket vastgelegd, maar de rest van de accomodaties pas toen we er waren of heel kort van tevoren.
Mijn ervaring was dus dat het goed te doen was op deze manier.
poldervrouw schreef:
Ik ben er nog niet geweest maar idd ook hoog op de verlanglijst. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar eind oktober/november vanwege de mooie herfstkleuren en aangenamere temperatuur. En volgens mij is die periode minder gehyped dan kersenbloesemseizoen.
Lalalola thanks. Uganda ben ik niet bekend mee. Was dat niet met de gorilla’s ?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven