Buurvrouw wil haar pakket niet aannemen
woensdag 5 augustus 2026 om 16:26
Sinds een jaar woon ik in een klein appartementen complex.
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.
Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.
Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.
Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.
Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.
Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.
En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .
Wie heeft er betere google skills dan ik ?
Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.
Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!
En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
Naast mij woont een Turkse, oudere,,vrouw. Toen ik sleutel had gekregen even kort kennisgemaakt. Ze spreekt eigenlijk nauwelijks Nederlands. Dat contact verliep opzich prima.
Maar sinds ik er woon went ze letterlijk haar gezicht af als ik haar groet.
Nu heb ik een maandje geleden een pakket voor haar aangenomen . Geen probleem opzich. Buurvrouw bleek op vakantie en pakket staat hier nog steeds , pakket ter grote van een verhuisdoos.
Ik zag vanmiddag dat buurvrouw weer op balkon zat dus ik wil haar het pakket overhandigen. Met moeite kwam ze naar mij toe en ze bevestigde dat ze idd zo heet als op de doos vermeld.
Maar ze wil pakket niet aannemen . Uitleg begrijp ik niets van behalve dat ze no pakket steeds herhaald.
Uiteindelijk maar weer mee naar binnen genomen . Gekeken wie de afzender is.
Naam en adres is van een apotheek / medisch materiaal. Via Google niets over te vinden op dat adres.
En nu ?
Ik heb geen idee wat er in de doos zit. Buurvrouw wil pakket niet en afzender is niet te vinden .
Wie heeft er betere google skills dan ik ?
Alcura ( verpakt door CF Pharmacie)
Kempkens 2600
5465 PR Veghel.
Ik heb dus GEEN probleem met bovenstaande verzender!
En wie heeft dat ook wel eens gehad? Bewaar je een pakket en dan wil geadresseerde pakket niet ?
woensdag 5 augustus 2026 om 17:18
Ik vind het niet zo raar hoor TO, dat je moeite wil doen.
Ik weet niet of zoon van die mevrouw op beetje voorspelbaar moment langskomt. Als je weet dat ie bijvoorbeeld altijd op zaterdagochtend langskomt ik zou dan ook thuis zijn, zou ik die zoon proberen aan te spreken. Buurvrouw heeft wsl door taal- en misschien wel cultuurbarriere gewoon echt geen idee. Zoon wsl wel.
Bedrijf bellen en uitleggen/om retourlabel vragen zou mijn optie 2 zijn.
Ik weet niet of zoon van die mevrouw op beetje voorspelbaar moment langskomt. Als je weet dat ie bijvoorbeeld altijd op zaterdagochtend langskomt ik zou dan ook thuis zijn, zou ik die zoon proberen aan te spreken. Buurvrouw heeft wsl door taal- en misschien wel cultuurbarriere gewoon echt geen idee. Zoon wsl wel.
Bedrijf bellen en uitleggen/om retourlabel vragen zou mijn optie 2 zijn.
woensdag 5 augustus 2026 om 17:24
woensdag 5 augustus 2026 om 17:26
woensdag 5 augustus 2026 om 17:26
Waarom al die moeite, het is toch jouw probleem niet?Almostdone schreef: ↑05-08-2026 16:57Voor de deur is in die zin lastig dat het dan ook voor de liftdeur staat.
Maar goed, mijn Google kwam niet met juiste bedrijf maar de eerste link van jullie wel.
Gesproken, ze gaan uitzoeken voor wie get is , blijkbaar was naam en adres niet voldoende maar moet er perse een geboorte datum bij.
En dan bellen ze terug om , waarschijnlijk, ophaalafspraak te maken .
En ja ik ben suf.. sorry! Veel medicatie gehad gisteren en die werkt nog na.
Meestal ben ik ook wel wat scherper.
Zet het ergens neer en het verdwijnt vanzelf wel.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
woensdag 5 augustus 2026 om 17:46
Ik zou het pakket niet zomaar voor de deur zetten. Aangezien de sfeer tussen de buren al gespannen is, veroorzaak je zo waarschijnlijk alleen maar meer escalatie.
Daarnaast vraag ik me af hoe het juridisch/praktisch zit. Als de doos vervolgens beschadigd raakt of verdwijnt, ligt de verantwoordelijkheid dan niet juist bij TO omdat die het pakketje heeft aangenomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe het juridisch/praktisch zit. Als de doos vervolgens beschadigd raakt of verdwijnt, ligt de verantwoordelijkheid dan niet juist bij TO omdat die het pakketje heeft aangenomen?
woensdag 5 augustus 2026 om 17:48
woensdag 5 augustus 2026 om 17:49
Ik zou geen zin hebben in die zoon aan de deur. Gewoon pakje buiten zetten en geen contact meer.
woensdag 5 augustus 2026 om 17:53
Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
woensdag 5 augustus 2026 om 17:56
Ik doe veel moeite voor mn buren, neem pakketjes aan en alles. Maar in dit geval staat doos al een maand bij TO he. Buurvrouw geeft niet thuis, wil pakket niet aannemen dus dan rest er weinig anders dan door maar voor deur zetten hoor. Het houdt toch echt een keer op met burenliefde.Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
woensdag 5 augustus 2026 om 17:56
Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Maar de buurvrouw weigert heel de tijd, dus dan houdt het toch op?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
woensdag 5 augustus 2026 om 17:57
woensdag 5 augustus 2026 om 17:57
Je wil niet weten hoeveel shit hier al gedropt is tot en met andere eind van de wijk. Tot en met twee hoge kasten verpakt in karton die natregenden buiten, dus ja, toch maar naar binnengehaald want de bestelbus was alweer weg voordat ik kon protesteren. Werd een week later pas opgehaald want de koper was met vakantie. Nog niet eens een excuus kreeg ik. Moest ik ook nog eerst zelf achteraan, want blijkbaar vergeten mensen dat ze iets besteld hebben?Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Ik neem dus niks meer aan. Laat zelf alles bij een pakketpunt of box bezorgen en ik ben geen postkantoor of opslagbox. Het staat hier gewoon ook nog eens ontieglijk in de weg.
woensdag 5 augustus 2026 om 17:58
Simpel, zet het voor haar deur en maak er een foto van, incl huisnummer als bewijs voor jezelf. Laat hen het lekker zelf uitzoeken verder en nooit meer pakket aannemen.Almostdone schreef: ↑05-08-2026 16:45Oké,
Duidelijk ik denk veel te ingewikkeld. Retour zenden heb ik niet heel veel zin in. De doos is groot en dan moet ik er een flink eind mee sjouwen. En eerlijk gezegd weet ik niet meer welke bezorgdienst het bij mij gebracht heeft.
Ik ga ff kijken of ik bedrijf te pakken krijg.
Voor haar deur, ze gaat echt nooit de deur uit. Een zoon brengt af en toe boodschappen.
Live Life to the fullest
woensdag 5 augustus 2026 om 17:58
Hoezo is het niet haar probleem? Als je het aanneemt hoort daar ook een verantwoordelijkheid bij.
Stel:ik heb een probleem met een bedrijf dat mij steeds ongevraagd iets stuurt. Ik weiger die pakketten.
Mn buurvrouw neemt zonder mijn toestemming een pakket op mijn naam en adres aan..
Ik snap de goede intentie wel maar je neemt wel zelf ook een risico als je zoiets aanneemt voor een buurvrouw waar je blijkbaar nooit contact mee hebt
Stel:ik heb een probleem met een bedrijf dat mij steeds ongevraagd iets stuurt. Ik weiger die pakketten.
Mn buurvrouw neemt zonder mijn toestemming een pakket op mijn naam en adres aan..
Ik snap de goede intentie wel maar je neemt wel zelf ook een risico als je zoiets aanneemt voor een buurvrouw waar je blijkbaar nooit contact mee hebt
woensdag 5 augustus 2026 om 18:07
Nee, dorp. Waarom moeite doen voor iemand die een pakket op haar naam niet eens wil aannemen? Doei.Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:09
Ze ie op vakantie / familie bezoek ofzo geweest dus pakket stond al die tijd gewoon in rommelkamer en dat was verder geen probleem.Mijniebelle schreef: ↑05-08-2026 17:56Maar de buurvrouw weigert heel de tijd, dus dan houdt het toch op?
Vandaag zag ik haar en heb ik pas pakket aangeboden. En die weigerde ze. Ik wilde haar adres / naam sticker laten lezen maar kreeg idee dat ze analfabeet is.
Niet als reactie op jou maar algemeen : zoon komt onregelmatig langs, vaak krijg ik het niet eens mee denk ik. We hebben hier per appartement een eigen , genummerde parkeerplaats en als ik mijn hond uitlaat zie ik daar soma een auto staan, ook een paar keer in portiek tegengekomen en gegroet. Spreekt wel Nederlands itt moeder/ buurvrouw.
Een pakketje aannemen is echt prima, doe ik graag. Dat de geadresseerde het niet wil hebben dat was nieuw voor mij
Ik wacht telefoontje van bedrijf af en dan komt het wel goed.
Wat ik al schreef: haar huisnummer is 52 en daarna komt 52A 52B tm 52S
Er worden wel eens pakketjes bij mijn buurvrouw afgeleverd die eigenlijk voor 52 met een letter is.
Die belt dan bij buurvrouw aan en vragen om pakketje, en dan pleurt buurvrouw zo de deur dicht
In de appartementen app al menig hulpvraag voorbij zien komen. . Ik ben wel eens samen met andere bewoners gegaan, dan geeft ze wel...
Buurvrouw is een beetje apart zeg maar.
Dus voor haar neem ik niet meer aan.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:17
Het pakket staat al een maand bij to. Ze heeft diverse keren geprobeerd het af te geven. De mevrouw neemt het niet aan. Individualistisch? To heeft het ruim voldoende geprobeerd.Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
Moeite doen voor elkaar? Ja graag. Daar ben ik helemaal voor. Maar ik heb dan weer niet zo'n behoefte om andermans probleem op te lossen omdat zij het simpelweg zelf niet doen. Moeite doen voor elkaar? Zeker. En to heeft de moeite al gedaan.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:19
To heeft die verantwoordelijkheid genomen: ze heeft het af willen geven. Dat die mevrouw het vervolgens niet aanneemt, tja, wat moet to daaraan doen? Ze heeft haar verantwoordelijkheid al genomen.*jaline schreef: ↑05-08-2026 17:58Hoezo is het niet haar probleem? Als je het aanneemt hoort daar ook een verantwoordelijkheid bij.
woensdag 5 augustus 2026 om 18:21
Want in grote steden is het ieder voor zich? Ik ben geen provinciaaltje en zou ook gewoon moeite doen. Wij werken beiden veel thuis, er is bijna altijd iemand thuis. Daar profiteren de buren ook van. Ik neem altijd pakketten voor buren aan.Charlie591 schreef: ↑05-08-2026 17:53Ik vraag me wel af of de meeste mensen hier in grote steden wonen. Ik vind dat er veel nogal antwoorden nogal een individualistische insteek hebben. Ik ben misschien een provinciaaltje maar hier doen alle buren best moeite voor elkaar. Het wordt niet per se gezelliger van de “niet mijn probleem, doei” approach. Oké, buurvrouw zelf is niet heel gezellig, maar toch.
En ik zou dus aanbellen en weglopen. (Dan wel checken of ze open doet).
Of via een briefje door brievenbus voor zoon.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in