Onzinnige ergernissen 2

15-08-2026 09:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.

Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.

Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.

Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.

Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.

Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.

Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.

En nu jullie weer!
:cheer:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Ik doe ook weer mee.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik erger me aan mijn bovenburen die elke week hun balkon schrobben/stofzuigen/schoonmaken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen last van maar ik krijg elke week het gevoel dat ik dat ook hoor te doen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Het ging een poos goed maar sinds twee weken moet ik elke dag opnieuw inloggen bij Viva. Het is geen wereldprobleem maar ik vind het wel irritant.
We are in a bit of a pickle here . . .
OlleGrieze schreef:
15-08-2026 09:57
Ik erger me aan mijn bovenburen die elke week hun balkon schrobben/stofzuigen/schoonmaken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen last van maar ik krijg elke week het gevoel dat ik dat ook hoor te doen.

Oooo, héél herkenbaar! Ik had, toen ik nog in mijn vorige huis woonde, een buurvrouw die áltijd bezig was met allerlei klussen. Elk weekend werd de auto onderhanden genomen en haar twee zonen, pubers, hielpen braaf mee.
Ik maak mijn auto hooguit eens per half jaar schoon, terwijl er ook honden in vervoerd worden. Iedereen die langs mijn auto loopt ziet meteen dat ie niet brandschoon is.
Maar zij maakt iedere week haar brandschone auto nog schoner. Om het over het gehark en gepulk in de tuin maar niet te hebben...
Tvp.
Jankerd
Ik heb nu trouwens een overbuurvrouw die de zijkanten van haar grasmatje in de voortuin om de zoveel dagen met een schaartje bijknipt.
Mensen die met een shirt zonder mouwen in de supermarkt lopen. Geldt alleen voor zo'n wijd singlet, met aansluitende kleding of jurken heb ik geen probleem. Compleet onzinnig.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
15-08-2026 10:32
Mensen die met een shirt zonder mouwen in de supermarkt lopen. Geldt alleen voor zo'n wijd singlet, met aansluitende kleding of jurken heb ik geen probleem. Compleet onzinnig.
Waarschuwing: ik ga zo boodschappen doen in een wijd shirt zonder mouwen.
Solomio schreef:
15-08-2026 10:37
Waarschuwing: ik ga zo boodschappen doen in een wijd shirt zonder mouwen.

Regent het bij jullie niet?

Ik erger mij aan een vriend die voordat hij zijn maaltijd serveert aan de gasten ALTIJD zegt, serieus, ALTIJD, je kunt er gif op innemen, dat elk ingredient in die hap biologisch is en dat je dat zult proeven.
Lieneke schreef:
15-08-2026 10:44
Regent het bij jullie niet?
Even tussen de buien door geboodschapt.
Djessy schreef:
15-08-2026 10:06
Tvp.
dit is mijn onzinnige ergernis :$
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
15-08-2026 12:19
dit is mijn onzinnige ergernis :$
Snap ik. Vind ikzelf ook :proud:
Jankerd
Posters (op bijv. winkeldeuren of van die borden die rondom lantaarnpalen staan) met aankondigingen van evenementen die allang voorbij zijn. Haal dat weg!
Nothing happens for a reason
Mensen die stil blijven staan zodra ze van de roltrap zijn gestapt. Wegwezen, jullie irriteren me.
Delulu
Fantasy schreef:
15-08-2026 12:33
Mensen die stil blijven staan zodra ze van de roltrap zijn gestapt. Wegwezen, jullie irriteren me.

Oeh, maar dat is ook best gevaarlijk!

Ik kijk nu naar de EK Atletiek op Sporza en daar zijn de zevenkampsters bezig met verspringen. Als ze gesprongen hebben zie je op een balk puntjes op en neer gaan tot bekend is hoever de atleet gesprongen heeft. Soms duurt dat best lang en dan zit ik me, volledig zinloos, te ergeren.
Mensen die sloffen in de supermarkt en vooral als ze flipflops of andere lelijke badslippers dragen.

En mensen die hele vieze schoenen dragen, bv sneakers die ooit wit waren en nu bijna zwart.
Mensen die links stáán op de roltrap. Grrr.

Shirts onder mouwen met van die grote oksel openingen ‘mogen’ bij vrouwen van mij wel maar niet bij mannen.
smorre schreef:
15-08-2026 14:26

Shirts onder mouwen met van die grote oksel openingen ‘mogen’ bij vrouwen van mij wel maar niet bij mannen.

Jaaah! Zo had ik er afgelopen week eentje op de sportschool. Zo'n shirtje waarbij zoveel mogelijk bloot getoond moest worden, je zag nog nét zijn tepels niet. Maar de echte horror was dat hij een soort broekje aan had waarbij hij de zijkanten ook nog eens omhoog opgestroopt had. Het erge is: je kan niet niet kijken. Je ogen worden er naar toe getrokken. Was misschien nog leuk geweest als het een mooie man was, maar dat ik hem ook nog eens onaantrekkelijk vond, maakte het alleen maar erger.
.
AI-posters voor wat dan ook. Grasbaanraces, een bingo, autowasactie voor een goed doel, overal hetzelfde format, dezelfde ook layout, hetzelfde lettertype.
Si abra la puerta hay lobos.
Mensen die links staan op de roltrap duw ik gewoon opzij. Nogal hardhandig. Ik ben niet zo'n aardig persoon.
Delulu
Ik krijg altijd een beetje een geïrriteerd gevoel van vrouwen met zo'n slordige knot. Dan denk ik altijd dat dat van die types zijn die lekker relaxed zijn, en alles voor elkaar hebben. En krijg er een beetje een vegan en alles zelf maken gevoel bij. Ik weet niet wat het is maar ik stoor me daar altijd weer aan. Totaal onzinnig natuurlijk en waarschijnlijk helemaal niet waar.
Lieneke schreef:
15-08-2026 10:06
Ik heb nu trouwens een overbuurvrouw die de zijkanten van haar grasmatje in de voortuin om de zoveel dagen met een schaartje bijknipt.
Netjes :hyper:
Gisselle schreef:
15-08-2026 14:21
Mensen die sloffen in de supermarkt en vooral als ze flipflops of andere lelijke badslippers dragen.

En mensen die hele vieze schoenen dragen, bv sneakers die ooit wit waren en nu bijna zwart.
Het eerste vind ik ook vet irritant.
Het tweede boeit me niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven