Onzinnige ergernissen 2

15-08-2026 09:26 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.

Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.

Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.

Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.

Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.

Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.

Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.

En nu jullie weer!
elisa55 schreef:
15-08-2026 15:03
Ik krijg altijd een beetje een geïrriteerd gevoel van vrouwen met zo'n slordige knot. Dan denk ik altijd dat dat van die types zijn die lekker relaxed zijn, en alles voor elkaar hebben. En krijg er een beetje een vegan en alles zelf maken gevoel bij. Ik weet niet wat het is maar ik stoor me daar altijd weer aan. Totaal onzinnig natuurlijk en waarschijnlijk helemaal niet waar.
Hahah ik weet niet hoé slordig de knot is die je in gedachten hebt, maar bij mij is de slordige knot het “m’n haar is nog een beetje nat maar ik doe het even vast zodat het niet steeds in m’n gezicht valt terwijl ik de was opruim en oh oeps de kinderen moeten al van school” kapsel 🤣
Ik irriteer mij aan mensen die onaardig/niet vriendelijk zijn tijdens hun werk. (Winkelmedewerker, receptionist, klantenservice medewerkers etc), Ik heb geen keuze om niet vriendelijk te zijn op mijn werk. Dat voelt oneerlijk. Want deze mensen moet ik wel vriendelijk helpen als ze mij in mijn werk nodig hebben.
Ik erger mij aan de berichtgeving in nieuwsbladen die overduidelijk links- dan wel rechts georiënteerd zijn. Op de voorpagina zie je in één oogopslag dat de krant ontzettend links of rechts is. Nou hebben de verstokte lezers al een keuze gemaakt en de neiging alles te geloven wat er geschreven wordt.
Een krant moet voor mij zo objectief mogelijk zijn.
Ik heb momenteel geen onzinnige ergernis in te brengen. Wel heel veel zinnige maar daar moet ik eerst even zelf vrede mee krijgen.
elisa55 schreef:
Ik krijg altijd een beetje een geïrriteerd gevoel van vrouwen met zo'n slordige knot. Dan denk ik altijd dat dat van die types zijn die lekker relaxed zijn, en alles voor elkaar hebben. En krijg er een beetje een vegan en alles zelf maken gevoel bij. Ik weet niet wat het is maar ik stoor me daar altijd weer aan. Totaal onzinnig natuurlijk en waarschijnlijk helemaal niet waar.
Ik stoor me dan weer aan mensen hier op t viva forum die schrijven over: lekker op de bank onder een dekentje met een kop thee, m’n haar in een rommelige knot. Blablabla
Onder het mom van: ik ben zo lekker relaxed want ik doe m’n haar in een rommelige knot.

Ik lees nooit over dat mensen bij haar in een staart hebben. Altijd en eeuwig die rommelige knot

Grrr
smorre schreef:
16-08-2026 00:07
Onder het mom van: ik ben zo lekker relaxed want ik doe m’n haar in een rommelige knot.

Ik lees nooit over dat mensen bij haar in een staart hebben. Altijd en eeuwig die rommelige knot

Grrr
Er zijn tuulk zat mensen die hun haar los hebben, of in een staart, of in een nette knot, of mss zelfs kort.
En die niet onder een dekentje op de bank zitten en geen thee hebben.

Maar die melden dat niet.

Mss ga ik dat komende winter es doen: melden dat ik op de bank zit, zonder dekentje, met een glas water en mijn haar in een strakke staart.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
16-08-2026 00:14
Er zijn tuulk zat mensen die hun haar los hebben, of in een staart, of in een nette knot, of mss zelfs kort.

Mss ga ik dat komende winter es doen: melden dat ik op de bank zit, zonder dekentje, met een glas water en mijn haar in een strakke staart.
Heerlijk. Ik verheug mij nu al!
Dan meld ik dat ik op de bank zit zonder deken maar met bier en chips met mijn haar in een staart😂
smorre schreef:
16-08-2026 00:27
Heerlijk. Ik verheug mij nu al!
Dan meld ik dat ik op de bank zit zonder deken maar met bier en chips met mijn haar in een staart😂
Moet het niet chips en cola zijn?
Courage schreef:
15-08-2026 14:58
Jaaah! Zo had ik er afgelopen week eentje op de sportschool. Zo'n shirtje waarbij zoveel mogelijk bloot getoond moest worden, je zag nog nét zijn tepels niet. Maar de echte horror was dat hij een soort broekje aan had waarbij hij de zijkanten ook nog eens omhoog opgestroopt had. Het erge is: je kan niet niet kijken. Je ogen worden er naar toe getrokken. Was misschien nog leuk geweest als het een mooie man was, maar dat ik hem ook nog eens onaantrekkelijk vond, maakte het alleen maar erger.
Ooooh ja! M'n voormalige buurman ging altijd hardlopen in een broekje, echt een heel kort broekje, en dat was aan de zijkant ook nog eens in een soort v omhoog "ingeknipt" waardoor je nóg meer van zijn dunne hardloopbenen zag.

Een enorme ergernis als ik 'm weer voorbij zag komen. Totaal onzinnig.
Solomio schreef:
16-08-2026 00:14

😄
Als iemand zegt: "Ik vind daar wat van."
Deze is ongepast en onzinnig en beschamend: Maarten van der Weijden.
Si abra la puerta hay lobos.
Solomio schreef:
16-08-2026 00:47
Moet het niet chips en cola zijn?
God ja!
Ik lees duidelijk nog niet lang genoeg mee.
Chips en cola.
Doe zelf altijd bier en borrelnoten maar die zie ik hier helemaal nooit voorbij komen…
Rabarbara schreef:
16-08-2026 08:20
Dan ben ik ook ongepast.
:high5:

Onzinnig ben ik nooit. :A:
smorre schreef:
16-08-2026 08:33
God ja!
Ik lees duidelijk nog niet lang genoeg mee.
Chips en cola.
Doe zelf altijd bier en borrelnoten maar die zie ik hier helemaal nooit voorbij komen…
Mss kan dat zonder dekentje wel.
Die combi is nog onontgonnen gebied.
Rabarbara schreef:
16-08-2026 08:20

Dat heb ik niet, maar ik begrijp 'm wel. Het is een beetje wat ik bij Erik Scherder heb denk ik, ook al zijn het totaal verschillende mensen met andere motivaties.
Ik erger me aan mensen die op teenslippers in de Efteling lopen. Totaal onzinnig, want ik heb er geen last van, maar ik snap totaal niet dat mensen dat fijn vinden met zo'n ding tussen hun tenen, laat staan bij veel lopen in de Efteling de hele dag.
elisa55 schreef:
Ook een beetje herkenbaar.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
In de menigte staan terwijl je naar een band luistert,mensen langs moeten en ne een elleboog in je rug krijgt. Aan de andere kant kunnen zij er niets aan doen want als er niet veel plek is is dat soms niet te voorkomen.
Lieneke schreef:
16-08-2026 09:58
Dat heb ik niet, maar ik begrijp 'm wel. Het is een beetje wat ik bij Erik Scherder heb denk ik, ook al zijn het totaal verschillende mensen met andere motivaties.
Oei, ik heb het bij E.S. ook.
Wel een graadje heftiger dan bij MvdW.
Ik zag 'm vorige week weer op Facebook;

Kroatië*, wat was je mooi!!!

Woest word ik daarvan >:-(

*of iedere andere willekeurige vakantiebestemming.
Fucupcake schreef:
16-08-2026 10:53

Snap ik.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Fucupcake schreef:
16-08-2026 10:53

Dat snap ik.
Aan mijn buurman die 6 keer per dag zijn koffiefilter gaat uitkloppen boven zijn compostvat. Die heeft hij keurig achterin zijn tuin staan maar zijn huis staat haaks op mijn huis waardoor de achterkant van zijn tuin naast mijn keuken is. En iedere keer als hij dat vat open doet heb ik een uur later vliegen in mijn keuken. Die ik dan weer dood moet meppen anders doet mijn bejaarde maar nog zeer actieve kater dat en die is nogal onvoorzichtig met mijn spullen. Totaal onzinnige ergernis want die arme buurman weet niet dat hij met zijn koffiedrab kapotte vazen veroorzaakt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven