Onzinnige ergernissen 2
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:26
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
zondag 16 augustus 2026 om 11:37
Sinds ik een interview met Scherder in de Volkskrant gelezen heb, heb ik het niet meer. Dat was een verhelderend interview,over de angsten die hij zijn hele leven al voelt en hoe hij die probeert te bezweren.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 16 augustus 2026 om 11:49
Ik heb een FB-contact die dat doet.
Zij is sowieso een enorm clichémeisje.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 16 augustus 2026 om 11:51
Ik heb dat deels gelezen, maar werkte bij mij averechts.
Nu heb ik college van die man moeten volgen, tenenkrommend. Dus ik denk dat dat sowieso nooit meer goed komt.
zondag 16 augustus 2026 om 12:11
Charlie591 schreef: ↑15-08-2026 17:15Hahah ik weet niet hoé slordig de knot is die je in gedachten hebt, maar bij mij is de slordige knot het “m’n haar is nog een beetje nat maar ik doe het even vast zodat het niet steeds in m’n gezicht valt terwijl ik de was opruim en oh oeps de kinderen moeten al van school” kapsel![]()
zondag 16 augustus 2026 om 12:38
Oei...!
.
zondag 16 augustus 2026 om 13:02
Mensen die altijd opmerkingen hebben over de maaltijd als zij uit eten gaan. Het is te warm, te koud, te zout, te flauw, te taai etc.. Blijf dan gewoon thuis, dan kun je eten zoals je het zelf wilt.
En aan mensen die heel milieubewust leven en dit ook steeds uitdragen maar wel een paar keer per jaar in het vliegtuig stappen, daar hoor je ze niet over.
En aan mensen die heel milieubewust leven en dit ook steeds uitdragen maar wel een paar keer per jaar in het vliegtuig stappen, daar hoor je ze niet over.
zondag 16 augustus 2026 om 13:52
Ooit eens op vakantie geweest met zo iemand. Dat was eens en nooit weer. Wat een gestress elke keer dat we gingen eten.
.
zondag 16 augustus 2026 om 13:58
E-biker schreef: ↑16-08-2026 13:02Mensen die altijd opmerkingen hebben over de maaltijd als zij uit eten gaan. Het is te warm, te koud, te zout, te flauw, te taai etc.. Blijf dan gewoon thuis, dan kun je eten zoals je het zelf wilt.
Net zoals Carice van Houten deed.
zondag 16 augustus 2026 om 14:35
Ja,heel vervelend inderdaad en bloedirritant! Ik erger me daar ook aan.E-biker schreef: ↑16-08-2026 13:02Mensen die altijd opmerkingen hebben over de maaltijd als zij uit eten gaan. Het is te warm, te koud, te zout, te flauw, te taai etc.. Blijf dan gewoon thuis, dan kun je eten zoals je het zelf wilt.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
zondag 16 augustus 2026 om 15:19
Mensen die mijn psychische shit bagatelliseren. Ik had vroeger een vriendin die nogal van het spirituele was. Tarot en de stand van de planeten en vijfde dimenties enzo. Een soort wappie eigenlijk, ookal bestond dat woord destijds nog niet.
Depressie? Dat waren mijn demonen, of het was Saturnus in de tigste maan die mij wat wilde laten "zien". Hypomaan idem dito. Mijn epileptische aanvallen waren inkijkjes in een andere dimensie, of sterk uitvergrote deja-vu ervaringen.
Helaas heb ik vaker ervaren dat mensen mij wel even weten te vertellen hoe mijn hersens werken. Die kieper ik zondere pardon uit mijn leven.
Depressie? Dat waren mijn demonen, of het was Saturnus in de tigste maan die mij wat wilde laten "zien". Hypomaan idem dito. Mijn epileptische aanvallen waren inkijkjes in een andere dimensie, of sterk uitvergrote deja-vu ervaringen.
Helaas heb ik vaker ervaren dat mensen mij wel even weten te vertellen hoe mijn hersens werken. Die kieper ik zondere pardon uit mijn leven.
Delulu
zondag 16 augustus 2026 om 21:32
Sowieso mensen die je problemen bagatelliseren.Fantasy schreef: ↑16-08-2026 15:19Mensen die mijn psychische shit bagatelliseren. Ik had vroeger een vriendin die nogal van het spirituele was. Tarot en de stand van de planeten en vijfde dimenties enzo. Een soort wappie eigenlijk, ookal bestond dat woord destijds nog niet.
zondag 16 augustus 2026 om 21:39
zondag 16 augustus 2026 om 21:44
Mijn gemeente is aan het vergroenen.
De grote doorgaande weg langs mijn wijk is net maanden afgesloten geweest voor een grondige herinrichting.
Nu hebben ze de bushalte ook vergroend, waardoor die veel lastiger bereikbaar is geworden.
En omdat ik sinds een jaar slecht loop is dat voor mij echt onhandig.
Sowieso is er veel geklaag over de nieuwe inrichting van de straat, dus ik had op FB gereageerd over die slechtere bereikbaarheid van de bushalte.
Reactie: nou, dan ga je wat eerder van huis. Leer je meteen ook weer beter lopen.
WTF?
zondag 16 augustus 2026 om 22:07
Ja, nou ja, dat dus. Om moordneigingen van te krijgen. Zulke mensen gun ik jeuk op plaatsen waar ze in het openbaar niet met goed fatsoen kunnen krabben.Solomio schreef: ↑16-08-2026 21:44Mijn gemeente is aan het vergroenen.
De grote doorgaande weg langs mijn wijk is net maanden afgesloten geweest voor een grondige herinrichting.
Nu hebben ze de bushalte ook vergroend, waardoor die veel lastiger bereikbaar is geworden.
Sowieso is er veel geklaag over de nieuwe inrichting van de straat, dus ik had op FB gereageerd over die slechtere bereikbaarheid van de bushalte.
Reactie: nou, dan ga je wat eerder van huis. Leer je meteen ook weer beter lopen.
WTF?
Delulu
zondag 16 augustus 2026 om 22:14
Ja heel irritant. Of fietsers die dan maar achter me blijven fietsen. Dan knijp ik weleens gewoon mijn rem in zodat ze erlangs rijden. Zie je ze verbaasd kijkenyesss schreef: ↑16-08-2026 21:39Mensen die achter me lopen als ik wandel en dat dan de hele rit, kunnen ze ook niks aan doen dat ze dezelfde kant op moeten natuurlijk maar krijg er altijd helemaal de kriegels van, ben dan echt geneigd om te stoppen en zogenaamd iets uit mijn tas te pakken zodat ze voorbij lopen.
elisa55 wijzigde dit bericht op 16-08-2026 22:15
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.38% gewijzigd
zondag 16 augustus 2026 om 22:16
Mmmmmm, ik ben net hersteld van zo'n kwaaltje en nee, dat gun ik niemand.
zondag 16 augustus 2026 om 22:29
zondag 16 augustus 2026 om 22:31
Solomio schreef: ↑16-08-2026 21:44Mijn gemeente is aan het vergroenen.
WTF?
Wat een trieste types zitten er toch soms achter hun toetsenborden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in