Wat mealprep jij?
woensdag 19 augustus 2026 om 13:08
Naar aanleiding van het topic over curry invriezen;
Wat mealprep jij allemaal of het liefst?
Eventueel met recept
Vooral om ideeën op de doen en hopelijk hier weer wat meer met de voorbereiding bezig te zijn. En het dan ook daadwerkelijk op de juiste momenten uit de vriezer te halen.
Bij mij stopt het vaak bij pastasaus en soepjes
Wat mealprep jij allemaal of het liefst?
Eventueel met recept
Vooral om ideeën op de doen en hopelijk hier weer wat meer met de voorbereiding bezig te zijn. En het dan ook daadwerkelijk op de juiste momenten uit de vriezer te halen.
Bij mij stopt het vaak bij pastasaus en soepjes
woensdag 19 augustus 2026 om 16:07
woensdag 19 augustus 2026 om 16:47
Er liggen alleen maar dingen in die ik lust en alles kan wel met rijst of pasta.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:00
Ja van bijna alle gerechten is 250 ml een 1-persoonsportie: soep, spaghettisaus, stoofvlees.... En ik heb ook een Foodcube met twee bakjes 500 ml voor tweepersoonsmaaltijden. Mijn vriezer bestaat nu uit ' muurtjes in een ziplock' die ik rechtop stapel zodat je meteen ziet wat je hebt en dus niet moet 'graven'. Heel overzichtelijk en ik kan zoveel meer kwijt.MissUnderstood schreef: ↑19-08-2026 15:46Ik heb ze op Bol gevonden, merk Foodcube - zijn dat ze? Lijkt me echt superhandig.
Houd jij 250 ml aan voor 1 portie?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:02
Ik dacht daar van de week nog aan, maar echt praktisch dus?OlleGrieze schreef: ↑19-08-2026 17:00Ja van bijna alle gerechten is 250 ml een 1-persoonsportie: soep, spaghettisaus, stoofvlees.... En ik heb ook een Foodcube met twee bakjes 500 ml voor tweepersoonsmaaltijden. Mijn vriezer bestaat nu uit ' muurtjes in een ziplock' die ik rechtop stapel zodat je meteen ziet wat je hebt en dus niet moet 'graven'. Heel overzichtelijk en ik kan zoveel meer kwijt.
Ik label met het paarse schilderstape van de Action (laat geen lijmresten achter) en een zwarte marker.
moiren wijzigde dit bericht op 19-08-2026 17:03
9.47% gewijzigd
Everything is possible for the one who believes.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:04
Google even op food cubes dan vind je er heel veel. Onder andere bij Hema, Macro, de Kookwinkel... maar waarschijnlijk ook wel bij Action e.d. winkels.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:04
Uit pure bewondering quote ik je even als tvp.OlleGrieze schreef: ↑19-08-2026 17:00Ja van bijna alle gerechten is 250 ml een 1-persoonsportie: soep, spaghettisaus, stoofvlees.... En ik heb ook een Foodcube met twee bakjes 500 ml voor tweepersoonsmaaltijden. Mijn vriezer bestaat nu uit ' muurtjes in een ziplock' die ik rechtop stapel zodat je meteen ziet wat je hebt en dus niet moet 'graven'. Heel overzichtelijk en ik kan zoveel meer kwijt.
Moi!
woensdag 19 augustus 2026 om 17:08
ik prep ontbijt:
havermout
cottage cheese
eieren
beetje vanille
kaneel
allemaal in de blender tot het een beslagje is.
over 6 ovenschaaltjes 2 appels in stukjes verdelen, beslag erover
's ochtends in de airfryer, want ik vind het net gebakken het lekkerste.
En verder probeer ik iedere zondag al vanalles te snijden en eventueel te koken zoals
rijst en aardappels.
havermout
cottage cheese
eieren
beetje vanille
kaneel
allemaal in de blender tot het een beslagje is.
over 6 ovenschaaltjes 2 appels in stukjes verdelen, beslag erover
's ochtends in de airfryer, want ik vind het net gebakken het lekkerste.
En verder probeer ik iedere zondag al vanalles te snijden en eventueel te koken zoals
rijst en aardappels.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 19 augustus 2026 om 17:09
woensdag 19 augustus 2026 om 17:11
Dan heb je wel meerdere sets cubes om een helemaal soep oid tegelijk in te kunnen vriezen?OlleGrieze schreef: ↑19-08-2026 17:04Google even op food cubes dan vind je er heel veel. Onder andere bij Hema, Macro, de Kookwinkel... maar waarschijnlijk ook wel bij Action e.d. winkels.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:21
In een cube met 4 compartimenten past 1L. Daar heb ik er 2 van en ik heb er 1 met 2 keer 500 ml. Dus met die 3 exemplaren kan ik 3 liter spul tegelijk in de vriezer doen. Als ik een volle pan van iets heb en we eten het ook die dag, heb ik hier genoeg aan. Heel af en toe heb ik nog wat over dat ik dan de volgende dag invries. Maar in de praktijk heb ik dus met de maten pannen die ik maak, genoeg aan die 3 cubes. Waar ik trouwens ook positief verrast over was nadat ik spaghettisaus, tomatensoep en chili ingevroren had: de cubes nemen echt geen kleur op!
woensdag 19 augustus 2026 om 17:27
Hier is een ideale zondag een 'vanalles schillen, snijden, stoven, koken, bakken' - dag. Heerlijk ontspannend vind ik het en ik word heel blij als ik weet dat ik de hele week zonder veel gedoe lekker en goed eet na het werk.
woensdag 19 augustus 2026 om 17:30
Dat klinkt echt ideaal. En je wipt ze er dan dus ook makkelijk uit om ze in een ziploc te doen?OlleGrieze schreef: ↑19-08-2026 17:21In een cube met 4 compartimenten past 1L. Daar heb ik er 2 van en ik heb er 1 met 2 keer 500 ml. Dus met die 3 exemplaren kan ik 3 liter spul tegelijk in de vriezer doen. Als ik een volle pan van iets heb en we eten het ook die dag, heb ik hier genoeg aan. Heel af en toe heb ik nog wat over dat ik dan de volgende dag invries. Maar in de praktijk heb ik dus met de maten pannen die ik maak, genoeg aan die 3 cubes. Waar ik trouwens ook positief verrast over was nadat ik spaghettisaus, tomatensoep en chili ingevroren had: de cubes nemen echt geen kleur op!
woensdag 19 augustus 2026 om 17:40
OlleGrieze schreef: ↑19-08-2026 17:00Ja van bijna alle gerechten is 250 ml een 1-persoonsportie: soep, spaghettisaus, stoofvlees.... En ik heb ook een Foodcube met twee bakjes 500 ml voor tweepersoonsmaaltijden. Mijn vriezer bestaat nu uit ' muurtjes in een ziplock' die ik rechtop stapel zodat je meteen ziet wat je hebt en dus niet moet 'graven'. Heel overzichtelijk en ik kan zoveel meer kwijt.
Heerlijk - ik heb de foodcubes inmiddels besteld en ga van het weekend eens even lekker koken en stapelen!
woensdag 19 augustus 2026 om 17:48
Ja, zelfs ik met mijn reumatische handen en vingers krijg dat makkelijk voor elkaar. Je houdt de cube vast en drukt met twee vingers/duimen op de bodem de inhoud van een compartiment zo omhoog. En dan pak je dat blokje er gewoon uit. Heel af en toe gaat het wat stroever en dan wacht je 5 minuten of hou je de de cube ondersteboven heel even onder de kraan en dan komt alles gewoon vanzelf los.
Sorry TO
woensdag 19 augustus 2026 om 18:09
Ai, ik ben er ook geen ster in, het geordend en herkenbaar invriezen. Twee keer is het fout gegaan:
- ik had een pastasaus de avond van te voren uit de vriezer gehaald. Die dag haast en geen alternatief. Het bleek alleen geen pastasaus maar pompoensoep te zijn. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik het hele prutje bij mijn pasta/groente/vlees mengsel had gekwakt. Jammer hoor. Getracht om het te dwingen toch saus te zijn door het in te dikken en er wat kruiden doorheen te doen, maar het bleef een matige maaltijd.
- ik had bananenbrood gebakken en in plakken in aluminiumfolie gepakt en in de diepvries gedaan. Toen ik later een keer een stuk mee wilde nemen naar mijn werk, heb ik het rechtstreeks uit de diepvries meegenomen, met de gedachte: dat is mooi vanmiddag in de koffiepauze ontdooit. In de loop van de dag viel mij wel een eigenaardige geur in het kantoor op. Maar pas in de koffiepauze kwam ik erachter waar dat vandaan kwam. Ik had geen bananenbrood gepakt, maar een moot zalm! Ook in aluminiumfolie verpakt, vandaar de verwarring...
Die zalm was tegen die tijd niet meer in topvorm, en mijn tas, waar het in zat, ook niet.
woensdag 19 augustus 2026 om 18:17
Itsnojoke schreef: ↑19-08-2026 18:09- ik had bananenbrood gebakken en in plakken in aluminiumfolie gepakt en in de diepvries gedaan. Toen ik later een keer een stuk mee wilde nemen naar mijn werk, heb ik het rechtstreeks uit de diepvries meegenomen, met de gedachte: dat is mooi vanmiddag in de koffiepauze ontdooit. In de loop van de dag viel mij wel een eigenaardige geur in het kantoor op. Maar pas in de koffiepauze kwam ik erachter waar dat vandaan kwam. Ik had geen bananenbrood gepakt, maar een moot zalm! Ook in aluminiumfolie verpakt, vandaar de verwarring...![]()
Die zalm was tegen die tijd niet meer in topvorm, en mijn tas, waar het in zat, ook niet.
Deze kan in Dit heb ik voor u getest.
thuis/dit-heb-ik-voor-u-getest/list_messages/513280/24
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
woensdag 19 augustus 2026 om 18:19
Ja echt, zalm in je werktasExplorista schreef: ↑19-08-2026 18:17Deze kan in Dit heb ik voor u getest.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 19-08-2026 18:36
0.22% gewijzigd
woensdag 19 augustus 2026 om 18:36
Haha, ja, getest en gefaald.Explorista schreef: ↑19-08-2026 18:17Deze kan in Dit heb ik voor u getest.
woensdag 19 augustus 2026 om 18:38
woensdag 19 augustus 2026 om 18:38
Ik werk in de avonden dus ik kook overdag om de dag voor twee (soms drie) dagen en neem dat vervolgens 's avonds mee naar mijn werk. Daar doe ik verder niks bijzonders voor en ik doe het al sinds lang voordat dit "mealpreppen" heette.
Alleen geen zalm en broccoli, dat is een ongeschreven wet en een fout die alleen beginnelingen maken. Als je dat in de magnetron stopt, staat er nog net niet de doodstraf op in de artiesten foyer.
Alleen geen zalm en broccoli, dat is een ongeschreven wet en een fout die alleen beginnelingen maken. Als je dat in de magnetron stopt, staat er nog net niet de doodstraf op in de artiesten foyer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
woensdag 19 augustus 2026 om 19:26
Wat ik goed in te vriezen vind, zijn burritos. Ik maak een hele schaal (stuk of 8), eet er twee en vries de rest per twee in. Na het ontdooien en opwarmen een flinke klodder salsa en crème fraiche en/of guacamole erbij en klaar.
Ik maak ook regelmatig een verspakket van de AH (tikka masala, of kip korma bijvoorbeeld). Daar moet rijst en/of naanbrood bij, maar de eerste dag kook ik dan maar één portie rijst. Dan kun je dus de overgebleven portie(s) mooi invriezen en bij het ontdooien alsnog verse rijst erbij koken. Werkt overigens ook met chili con carne, kip pilav, et cetera.
Ik heb een hele set diepvriesdozen in allerlei maten gekocht via bol.com; daar zaten van die zwarte krijtbordstickers en een marker bij. Superhandig! Gewoon af te vegen na gebruik ene herbruikbaar. Hoef je niet te likken
Ik maak ook regelmatig een verspakket van de AH (tikka masala, of kip korma bijvoorbeeld). Daar moet rijst en/of naanbrood bij, maar de eerste dag kook ik dan maar één portie rijst. Dan kun je dus de overgebleven portie(s) mooi invriezen en bij het ontdooien alsnog verse rijst erbij koken. Werkt overigens ook met chili con carne, kip pilav, et cetera.
Ik heb een hele set diepvriesdozen in allerlei maten gekocht via bol.com; daar zaten van die zwarte krijtbordstickers en een marker bij. Superhandig! Gewoon af te vegen na gebruik ene herbruikbaar. Hoef je niet te likken
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in