Betaalbare vakantie naar....

24-08-2026 08:24 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja en wat is betaalbaar, dat is voor een ieder weer anders.

Partner en ik willen er graag even tussenuit, een dag of 10-12.
We zijn moe, hebben een enerverend jaar gehad, we willen rust, niks.
Wensen zijn zon, zee strand en warmte.
En wat ik niet had gedacht, doe evt maar een all inclusive, zover ben ik al.
Dit wilde ik nooit, maar ben gewoon moe.
Wil niet hoeven nadenken over wat we gaan eten, naar de supermarkt etc.

We dachten aan turkije, spanje, maar wat liggen de prijzen nog hoog.
En wat betaalbaar is zie ik veel hoge gebouwen, vlak bij elkaar, dat geeft mij een benauwd gevoel.
Overgestapt naar egypte, is een optie.
Tunesie zijn we 2 jaar geleden geweest, dat heeft niet onze voorkeur.

Een lokatie aan of bij zandstrand, evt een stadje in de omgeving, en gewoon leuk en fijn om naartoe te gaan.
Budget totaal max 2200,00.
Iemand suggesties, advies, tips?
Ik was een beetje vergeten hoeveel betaalbaarder vakanties zijn buiten de schoolvakanties o_o
Op https://nl.lastminute.com/ zie ik voor de komende periode echt heel veel opties, Ibiza, Malta, noem het maar op. Krijg weer helemaal zin in vakantie. Hopelijk vind je wat leuks.
evelien2010 schreef:
24-08-2026 11:51
Jullie budget is gewoon echt te laag voor 2 personen all in met vliegen. Waar je nog naar kunt kijken is een goedkopere vlucht. Bijvoorbeeld een ander tijdstip, met tussenstop of bijvoorbeeld Keulen of Brussel. Turkije is erg duur geworden.

Egypte heeft geen leuke stadjes om te gaan bekijken of wandelen. Excursies zijn ver weg met een bus. En het is de bedoeling dat je in het (mega)resort blijft. Daarbuiten is er niets behalve vervelende mannen.

Hou er rekening mee dat all in niet in ieder land even gangbaar is. En soms duur omdat het gericht is op kinderen en entertainment. Of heel erg groot om het rendabel te houden.

Eliza was here is heel mooi en kleinschalig. Dus heerlijk rustig en zelden voor kinderen. Maar ook vaak afgelegen en geen all in concept. Je moet continu met de auto wat te vermoeiend kan zijn voor jullie.

Jawel hoor, de link die ik plakte van Eliza op Corfu is half pension of all-inclusive en dichtbij restaurantjes. Je kunt hier luieren aan het strand én met de huurauto (inclusief) er op uit als ze willen. Het is even de juiste filters ingeven en er komt wat uit. Eliza heeft vele landen, accomodaties en opties, niet over 1 kam te scheren.

Ik zal ‘m nog even herhalen, TO: in oktober 8-10 dagen half pension/all inclusive voor €1100-1300 naar Corfu;
https://www.elizawashere.nl/griekenland ... rch-result

En in aug en sept ook nog 14 aanbiedingen 8 dagen half pension in o.a. Portugal, Spanje voor zelfs onder €1100 p.p. Sardinië is vanaf Amsterdam, de anderen hebben vliegveld België of Duitsland, maar mss woon je bij de grens?
gryla wijzigde dit bericht op 24-08-2026 21:37
Reden: Aanvulling
13.83% gewijzigd
Ik zou eens kijken naar een rustige airbnb. Die all in verblijven gaat je denk ik niet lukken, of je komt in een heel grootschalig resort terecht en vraag me af of je dan tot rust komt.
Excuus dat ik nog niet gereageerd heb, mijn vader is met spoed opgenomen.
Zijn nog in het ziekenhuis en ik blijf voorlopig bij mijn moedertje.
Ik lees alles later even door.
Dank jullie wel.
Sterkte to. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met hem gaat.
Heel veel sterkte!
Vakantie is even vd baan.
Vader is gedotterd, stents geplaatst, moet in ziekenhuis blijven, wss een operatie waarbij een omleiding komt gezien er ook aders zijn die volledig verstopt zijn.
Ook al leef je zo gezond mogelijk, het zegt niets.

Dank voor jullie reacties, hopelijk kan ik ze tzt gebruiken wanneer alles rustig is.
Susan schreef:
24-08-2026 12:39
Dit is wel een leuke plek:

https://www.vakantiediscounter.nl/spanj ... 2026-09-17

Buiten de schoolvakantie is het denk ik redelijk rustig, het ligt ook een eind van het stadje af. En geen hoogbouw.
Wat grappig om te zien…hier zijn wij ooit op huwelijksreis geweest ( lannnnngggg geleden :-D ) wij hebben dit wel in 2 dagen gereden trouwens. Wel op ons gemakje hoor…misschien lukt het in een dag ook wel maar dan is het weinig ontspannend meer ( vliegen en huurauto kan ook natuurlijk) is idd wel stuk van de stad af , je kan niet lopend ergens naartoe

Sorry had je bericht nog niet gezien over je vader, veel sterkte en beterschap
appelvlaai0 schreef:
27-08-2026 11:34
Vakantie is even vd baan.
Vader is gedotterd, stents geplaatst, moet in ziekenhuis blijven, wss een operatie waarbij een omleiding komt gezien er ook aders zijn die volledig verstopt zijn.
Ook al leef je zo gezond mogelijk, het zegt niets.

Dank voor jullie reacties, hopelijk kan ik ze tzt gebruiken wanneer alles rustig is.
Dank voor de update en beterschap voor je vader.
Sterkte en beterschap voor je vader :rose:
Sterkte en beterschap voor je vader To.
Sterkte

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven