Overdrijf ik hiermee?

31-08-2026 21:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, heb jullie mening nodig of ik overdrijf of niet. Ik weet dat ik wel een beetje kinderachtig heb gehandeld btw en sorry voor dit lang verhaal. In andere fb topics werd ik voor gek verklaard dus wou graag nog jullie mening

Mijn zus was een week geleden jarig, mijn vriend had toen aangeboden om met zn 3 uiteten te gaan, wat ik heel erg waardeer van hem dat hij ook aan mijn familie denkt. (Moeder lust geen sushi dus wou niet mee)

Ondertussen hadden we wel veel onnodige discussie's, die hebben we inmiddels wel uitgepraat. Nu zit het ook zo dat ik mijn vriend heel weinig zie. We hebben ook een vaste dag dat we elkaar zien zodat we nog wel tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Op deze vaste dag heeft hij zonder eerder aan te geven mij geskipt om zijn vriend te helpen met klussen in zn huis. Ik vond dit eerlijk gezegd echt jammer omdat hij blijkbaar tijdens onze ruzie het heeft beloofd aan hem. Maar ik zie hem echt letterlijk nooit en hij heeft me heel vaak voor zn vrienden geskipt, ook als we geen ruzie hadden. Hij heeft ook niks gezegd over afspreken op een andere dag.

De enige dag dat ik hem zag was op me zus dr verjaardag, dus hierna heb ik een beetje uit emotie gereageerd.

Ik ben over een week jarig. Hij gaf aan dat hij me na 5 kan zien omdat hij die dag moet werken, eerlijk gezegd zat ik er nog mee dat hij me heeft geskipt dus heb ik hem gezegd dat ik mijn verjaardag toch niet wil vieren, misschien kinderachtig maar ik wou ook beetje moeite en initiatief zien. Hij zei isgoed je moet zelf weten. Hij heeft ook duidelijk niks gepland om te doen anders zou hij het op een of ander manier laten weten. Vorig jaar hebben we ook niks bijzonders gedaan op mijn verjaardag, maar dat was omdat ik aan gaf niks bijzonders te willen doen maar gewoon met hem tijd wil spenderen. Het jaar daarvoor had hij wel een verassing en toen had hij wel aangegeven dat we iets gaan doen en die dag vrij te laten. Als hij iets had gepland zou hij dat weer doen.

Later dacht ik wel van misschien heb ik beetje overdreven, het onderwerp kwam weer ter sprake en toen gaf ik aan van isgoed ik zie je wel die dag na 5. Hij zei toen nee we vieren het wel op onze vaste dag. Dit was misschien kinderachtig van mijn kant maar ik zat er heel erg mee dat hij mij heeft geskipt dus heb ik gezegd dat ik die dag met me vriendin iets ga doen. Toen zei hij weer je moet zelf weten en we hebben het gelaten.

Ik weet dat dit ook mijn fout is, ik heb uit emotie gereageerd en hem afgewezen om het vervolgens terug te nemen. Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat hij meer moeite zou doen om mij toch wel te zien, te "overtuigen" om me te zien, dat hij zou zeggen dat hij me heeft gemist en we elkaar lang niet hebben gezien en daarom heel graag wilt zien. Maar helaas heb ik te hoge verwachtingen, hij heeft ook niet geprobeerd om mij een andere dag te zien terwijl we beide vrij zijn voor meerdere dagen.

Onze ruzie was ook nog vers, dus vandaar dat mijn emoties ook te hoog lagen waardoor ik zo heb gereageerd.

Om het kort te houden, ik vind het gewoon jammer dat hij wel aan me zus kan denken om iets leuks te doen op haar verjaardag maar niet aan mij, en dat hij me weer kan skippen voor zn vriend om hem te helpen wetende dat ik hem weinig zie en dan ook nog niks laat weten en geen initiatief toont om een andere dag elkaar te zien, wat hij echt vaak heeft gedaan. Ik wil er zelf niet mee komen omdat dit niet de eerste keer is, anders zou ik er ook niet zo mee zitten.

Ik vind het gewoon jammer, hij doet niks uit zichzelf, we hebben echt een lange tijd geen leuke date gehad met zn 2en. Elke x dat ik met hem afspreek dan is het gewoon eten en in de auto zitten, wat ik ook wel leuk vind en waardeer maar dagen zoals dit had ik wel gehoopt dat ik me op kan tutten voor een leuke date maar nee.

Ik weet dat ik kinderachtig heb gedaan maar ik hoopte gewoon dat hij zelf kon nadenken om tenminste een dag in te plannen dat we elkaar zien, ik hoef geen dure date of dure kado's ook al is dat weleens leuk eens in de zoveel tijd. Maar ik wil gewoon tijd met hem doorbrengen en heb hem dit zovaak gezegd dat ik hem alleen wil zien en meer niet, maar het blijft gebeuren dat ik hem 1x in de week zie en soms zelfs word afgezegd op onze enige dag dat we elkaar kunnen zien.

Ook al zijn we beide vrij zie ik hem soms maar 1x in de week en ik vind het gewoon echt jammer. Ik ben soms zelfs jaloers op me vriendinnen die elke keer zeggen dat ze hun vriend bijv in de avond weer gaan zien of net hebben gezien en weer gaan zien etc. Ik vind het gewoon jammer dat hij zelf niet kan nadenken over zulke dingen, zelfs als ik het hem aangeef dan komt er ook niks van. Hij deed vroeger ook veel meer moeite dan nu dus het komt extra hard aan omdat ik weet dat hij het wel kan.

Zit ik nu te hoog in me emoties dat ik overdrijf hiermee?
Don't play games, if you can't afford te lose.

Dus:
- speel geen spelletjes
- zeg wat je wil (laat hem niet raden)

Doe je wel eens een concreet voorstel voor een dag of activiteit?
Sebedeüs schreef:
01-09-2026 08:44
Als jullie 15 zijn overdrijf je niet, dit soort zaken horen wel een beetje bij een verkeringsproeflapje.

Zijn jullie boven de 20 dan snap ik niet dat je hier geen normaal, volwassen gesprek over kunt voeren. Dit soort spelletjes, dit sneue gedrag met trek- en duwgedoe hoort niet in een volwassen relatie
minimaal 1 van de 2 is 18, aangezien ze steeds in een auto zitten.
YOKI schreef:
01-09-2026 08:14
Hoi TO,

Je hebt inderdaad een beetje kinderachtig gehandeld maar ik begrijp dat je zo uit emotie kan reageren. Wat ik vooral opmerk is dat je eigenlijk je vriend vaker zou willen zien, maar hij lijkt daar minder moeite mee te hebben.

Bij mannen moet je vooral duidelijk zijn, anders begrijpen ze het niet. Dus geef vooral aan > Ik zou het fijn vinden om samen weer eens een leuke date te hebben en kom met voorstellen wat je leuk vind om te doen. En alsjeblieft ga niet weer zo reageren want daar knappen mannen echt op af.
Oh ja, zo apart altijd om de halve wereldbvolking als kleuters weg te zetten. Of uberhaupt als een homogene groep.

En alle normale mensen knappen af op spelletjes hoor.
Ook al zijn we beide vrij zie ik hem soms maar 1x in de week en ik vind het gewoon echt jammer.
Want hij wil niet vaker ? Stel je zelf weleens wat leuks voor : pretpark, leuke stad, bos, strand, bowlen, bioscoop, uit eten , kroeg, bootje huren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
01-09-2026 17:10
Want hij wil niet vaker ? Stel je zelf weleens wat leuks voor : pretpark, leuke stad, bos, strand, bowlen, bioscoop, uit eten , kroeg, bootje huren ?
Nou inderdaad.

Ik zat na te denken wat ik als zeventienjarige met mijn eerste vriendje deed. Met de trein heel het land door naar stad, strand en pretpark, naar de bioscoop, poolen, picknicken in het park.

Maar wie weet hadden we ook wel hele dagen in de auto gezeten als een van ons die gehad had.
Grobbekuiken_ schreef:
01-09-2026 16:29
Dit ja. Niemand kan dwars door dikke schedels heen kijken.

Hoe komt het dat jullie elkaar zo weinig zien en als wel dat dat dan in een auto is?
Hij is getrouwd.
Delulu
Fantasy schreef:
01-09-2026 18:15
Hij is getrouwd.
Hij lijkt wel in een andere relatie te zitten inderdaad.
Vieren jullie de kerst en oud en nieuw samen, TO?
Ken je zijn vrienden en familie?
Fantasy schreef:
01-09-2026 18:15
Hij is getrouwd.
Nog een schepje er boven op, nog meer drama!
Jullie hebben 1 vaste dag in de week dat je elkaar ziet en dat is in de auto. Dit kun je toch geen relatie noemen?

Ken je zijn familie en vrienden, ben je wel eens bij hem thuis geweest?
In de auto zitten? Een geparkeerde auto en daar ga je dan na het eten de rest van de avond in zitten of hoe moet ik dat voor me zien?
Mijn kinderen vonden het als peuter ook wel leuk om dan even achter het stuur te gaan zitten. Maar verder…
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Leer alsjeblieft het verschil tussen 'me' en 'mijn.' Ik vraag dit ook namens je "vriend."
Nee, je overdrijft niet, je loopt gewoon al lang op een houtje te bijten. Misschien zijn jullie nog erg jong, maar zelfs toen ik 16 was deed ik meer dan alleen een lamlendig ritje in de auto maken. Als hij niet genoeg geld heeft, gaat hij maar vakkenvullen of een krantenwijk lopen. Er zijn immers genoeg manieren om iets van een date te maken zonder dat het een kapitaal kost.

Opmerkelijk trouwens dat hij wel energie steekt in hoe de familie hem ziet, terwijl hij jou laat bungelen. Kennelijk vindt hij het belangrijker om je familie in te palmen dan zijn eigen vriendin tevreden te houden. Alsof de buitenwereld vooral moet denken dat hij een leuke vent is, terwijl jij het ondertussen met de kruimels mag doen. Ik vind het nogal engnekkerig overkomen.
Dasha schreef:
01-09-2026 23:07
. Misschien zijn jullie nog erg jong, maar zelfs toen ik 16 was deed ik meer dan alleen een lamlendig ritje in de auto maken. Als hij niet genoeg geld heeft, gaat hij maar vakkenvullen of een krantenwijk lopen. Er zijn immers genoeg manieren om iets van een date te maken zonder dat het een kapitaal kost.
Hij kan TO en haar zus wel mee uit eten nemen voor zus' verjaardag dus geld zal het probleem niet zijn. Ik las dat stukje tenminste alsof vriend van TO trakteerde.
Vuurenvlam62 schreef:
01-09-2026 23:12
Hij kan TO en haar zus wel mee uit eten nemen voor zus' verjaardag dus geld zal het probleem niet zijn. Ik las dat stukje tenminste alsof vriend van TO trakteerde.
Ja, misschien heeft hij wel al zijn centen bij elkaar geschept om die zus mee uit eten te nemen, dat weten we natuurlijk ook niet. Misschien vindt hij het gewoon heel belangrijk om indruk te maken op de familie, zodat hij uiteindelijk de heilige schoonzoon kan uithangen en haar vader om haar hand kan vragen of zo.

Maar juist daarom vind ik het een merkwaardige toestand. Wat is de reden dat je als vriend geld en moeite steekt in de familie van je vriendin, maar ondertussen voor je eigen vriendin nauwelijks iets over lijkt te hebben? Dat valt voor mij niet echt op een normale manier met elkaar te rijmen.
Hij heeft een affaire met de zus!
Dasha schreef:
Nee, je overdrijft niet, je loopt gewoon al lang op een houtje te bijten. Misschien zijn jullie nog erg jong, maar zelfs toen ik 16 was deed ik meer dan alleen een lamlendig ritje in de auto maken. Als hij niet genoeg geld heeft, gaat hij maar vakkenvullen of een krantenwijk lopen. Er zijn immers genoeg manieren om iets van een date te maken zonder dat het een kapitaal kost.

Opmerkelijk trouwens dat hij wel energie steekt in hoe de familie hem ziet, terwijl hij jou laat bungelen. Kennelijk vindt hij het belangrijker om je familie in te palmen dan zijn eigen vriendin tevreden te houden. Alsof de buitenwereld vooral moet denken dat hij een leuke vent is, terwijl jij het ondertussen met de kruimels mag doen. Ik vind het nogal engnekkerig overkomen.
Kom op! Wat een middeleeuwse gedachtegang zeg.
Hiervoor ben je samen in de lead.

En TO is zelf niet duidelijk in wat ze wil/van hem verwacht.
Dasha schreef:

Ik heb er wellicht overheen gelezen maar waar staat dat geld het issue is? Misschien is ie gewoon niet zo initiatiefrijk of liggen zijn behoeftes anders l.
Vivalafete25 schreef:
02-09-2026 07:52
Ik heb er wellicht overheen gelezen maar waar staat dat geld het issue is? Misschien is ie gewoon niet zo initiatiefrijk of liggen zijn behoeftes anders l.
Dat staat nergens.
Het hele bericht staat vol aannames, ook dat hij goede sier wilt maken voor de familie.
Dasha schreef:
01-09-2026 23:25
Ja, misschien heeft hij wel al zijn centen bij elkaar geschept om die zus mee uit eten te nemen, dat weten we natuurlijk ook niet. Misschien vindt hij het gewoon heel belangrijk om indruk te maken op de familie, zodat hij uiteindelijk de heilige schoonzoon kan uithangen en haar vader om haar hand kan vragen of zo.

Maar juist daarom vind ik het een merkwaardige toestand. Wat is de reden dat je als vriend geld en moeite steekt in de familie van je vriendin, maar ondertussen voor je eigen vriendin nauwelijks iets over lijkt te hebben? Dat valt voor mij niet echt op een normale manier met elkaar te rijmen.
Je verzint dingen. Samen tv kijken, kost amper iets. Ze hangen alleen maar in een auto. Zijn auto waarschijnlijk.
En hoe maakt hij indruk op haar ouders? Die zien hem blijkbaar nooit. En hij wilde gewoon afspreken voor haar verjaardag, maar zij heeft gezegd dat het niet hoeft.
TO is naar ons in haar communicatie ook niet erg volledig en duidelijk.
Hoi TO,

Ik vind dat je soms kinderachtig reageert.
Wel krijg ik de indruk dat je vriend eigenaardig gedrag vertroont. Tussen de regels door lees ik dat jullie al langer een relatie hebben en nog steeds zien jullie elkaar maar één vaste avond/dag in de week en dan ook nog in de auto. Ik snap dat je meer wilt dan dat. Hij lijkt het zo wel goed te vinden. Ik vraag me af in hoeverre hij of al niet uitgecheckt is en het doet voor de .... en/of houdt hij nog meerdere vriendinnetjes erop na.

Ik ga ervan uit dat je nog jong bent. Het gaat niet beter worden dan dit. Je mag ook de relatie verbreken en gaan voor iemand die beter bij je past.

En ja, je mag ook reageren op je topic. Dat zou ook fijn zijn.
TO, we hebben zoveel vragen! Reageer please!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven