Veranderd product !
vrijdag 4 september 2026 om 22:38
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.
Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.
Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...
Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !
Ik snap er soms helemaal niks van .
Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.
Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...
Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !
Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
vrijdag 4 september 2026 om 23:12
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.
En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.
Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.
Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
.
vrijdag 4 september 2026 om 23:18
De Dutch Weed Burger is het enige wat ik even kan bedenken. Het originele recept was smullen, en op een gegeven moment hebben ze het aangepast. Vreselijk. Geen idee hoe ze nu zijn, als ze nog bestaan, want dit was jaren geleden en ik heb ze niet meer gegeten.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 4 september 2026 om 23:19
Vind ik ook.
De kant en klare lasagne van AH en Jumbo. Eerst een lekker krokant laagje door de "kaas" bovenop. Maar de hoeveelheid die er tegenwoordig op zit is om te janken. Daarbij is de lasagne wateriger geworden.
The ocean healed my soul
vrijdag 4 september 2026 om 23:21
Eens met de bros. Koop ik nu ook nooit meer.
Café noir koekjes is ook zoiets. Koop nu die van het AH huismerk. Oud en vertrouwd.
De 1 persoons lasagne bolognese van de appie, in folie, zo'n vers ding. Toen ik een hap nam dacht ik serieus dat ik per ongeluk een over de datum had gekocht. Eugh.
Zit hard te denken want het gebeurd me regelmatig dus moet er ongetwijfeld meer hebben...
Café noir koekjes is ook zoiets. Koop nu die van het AH huismerk. Oud en vertrouwd.
De 1 persoons lasagne bolognese van de appie, in folie, zo'n vers ding. Toen ik een hap nam dacht ik serieus dat ik per ongeluk een over de datum had gekocht. Eugh.
Zit hard te denken want het gebeurd me regelmatig dus moet er ongetwijfeld meer hebben...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 4 september 2026 om 23:25
De bloemkool pizza bodems en de Toscaanse carré. Dat waren echt mijn guilty pleasures. Maar sinds de nieuwe verpakking smaakt de pizza naar karton en in de Toscaanse carré hebben ze de cheddar vervangen voor mozzarella, wat heel melig smaakt.
Ik stuur altijd een mailtje naar de producent met de vraag: "of ze toevallig hun recept hebben aangepast of dat ik gewoon een keertje pech had? Want in het eerste geval weet ik, dat ik het niet nog eens hoef te kopen"
Ze mogen best weten wat ze verkeerd hebben gedaan
Ik stuur altijd een mailtje naar de producent met de vraag: "of ze toevallig hun recept hebben aangepast of dat ik gewoon een keertje pech had? Want in het eerste geval weet ik, dat ik het niet nog eens hoef te kopen"
Ze mogen best weten wat ze verkeerd hebben gedaan
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
vrijdag 4 september 2026 om 23:46
Kilt! Dat was ook mijn favoriet! Ik baalde zo dat deze ineens nergens meer te krijgen was. In België verkopen ze iets wat er op lijkt maar is het toch nét niet.
vrijdag 4 september 2026 om 23:58
Nou en of!S7rin schreef: ↑04-09-2026 23:25
Ze mogen best weten wat ze verkeerd hebben gedaan![]()
zaterdag 5 september 2026 om 00:01
KILT heet die, heerlijk iddEl4ra schreef: ↑04-09-2026 23:12Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.
Zwitsallucht vind ik anders
Kindersurprise-ei smaakt anders
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 5 september 2026 om 00:30
Ik zie nog de verjaardagstraktaties voor mij: nibbit ringen aan een dropveter
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zaterdag 5 september 2026 om 00:32
zaterdag 5 september 2026 om 06:29
Ze gebruiken goedkopere ingrediënten.
De Bros mis ik ook. Vroeger was ie echt bros met grote bubbels. Nu is het bijna massief met piepkleine gaatjes. Het hele effect is weg.
Veel chips, vooral Lays, zijn ook ruk. Sinds ze een score van B of C op hun chips willen zetten is de smaak ruk. Chips zouden standaard minimaal E moeten zijn, je eet ze immers niet als onderdeel van een gezond voedingspatroon.
De Bros mis ik ook. Vroeger was ie echt bros met grote bubbels. Nu is het bijna massief met piepkleine gaatjes. Het hele effect is weg.
Veel chips, vooral Lays, zijn ook ruk. Sinds ze een score van B of C op hun chips willen zetten is de smaak ruk. Chips zouden standaard minimaal E moeten zijn, je eet ze immers niet als onderdeel van een gezond voedingspatroon.
zaterdag 5 september 2026 om 07:38
De ouderwetse Cote D’Or chocola. Echt niet meer wat het geweest is. Koop ik dus allang niet meer.
Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
zaterdag 5 september 2026 om 07:59
hamka's van de Aldi smaken nog als de oude Hamka's
zaterdag 5 september 2026 om 08:15
Nibbit was luchtiger en brosser, is nu veel compacter (en goor). Maar Lays heeft zo'n beetje alles aangepast en dat is geen verbetering; de hamka's zijn ook net karton en de ringlings zijn hard en hebben en hele nare nasnaak gekregen. Op zich heel goed voor het minder chips eten, zelfs mijn puber blieft het niet meer.
De sate marinade van Conimex. Was altijd favoriet bij man, maar sinds een maand of 3 is die vernieuwd en volgens mij (als je de ingredienten bekijkt) hebben ze de oude versie die naar ketjap smaakte en hun hot marinade gecombineerd. Nu kun je dus voor draak studeren als je het spul eet: veel te heet!
Gepaneerde aardappelkroketjes. Sinds de airfryer hebben alle aardappelkroketjes een soort deeglaagje i.p.v. paneermeel. Vind ik prima als ik ze in de airfryer doe, maar de gewone echte kroketjes mis ik wel. Staan in Belgie en Duitsland gelukkig vaak op de kaart in restaurants, dus als ik daar ben geniet ik er maar een keer van.
Niet veranderd, maar gewoon weg:
Knorr wereldgerechten beef chimmichurrie. Was hier de absolute favoriet, en zo'n beetje het enige wereldgerecht dat er in kwam, maar wordt niet meer gemaakt.
En, maar dat is al heel erg lang en mis ik nog steeds enorm, de gepaneerde scholfilet van Iglo. Toen die ermee stopte had de AH nog een poosje eigen merk, maar dat bestaat ook niet meer. En het staat ook bijna nergens meer op de kaart. En ja ik snap de achtergrond bij deze zeker wel, maar mis dat dus wel. Was de enige vis die ik echt lekker vond en met zelf paneren krijg ik het nooit zelfs maar in de buurt van vroeger, dus dit is gewoon nostalgie geworden.
De sate marinade van Conimex. Was altijd favoriet bij man, maar sinds een maand of 3 is die vernieuwd en volgens mij (als je de ingredienten bekijkt) hebben ze de oude versie die naar ketjap smaakte en hun hot marinade gecombineerd. Nu kun je dus voor draak studeren als je het spul eet: veel te heet!
Gepaneerde aardappelkroketjes. Sinds de airfryer hebben alle aardappelkroketjes een soort deeglaagje i.p.v. paneermeel. Vind ik prima als ik ze in de airfryer doe, maar de gewone echte kroketjes mis ik wel. Staan in Belgie en Duitsland gelukkig vaak op de kaart in restaurants, dus als ik daar ben geniet ik er maar een keer van.
Niet veranderd, maar gewoon weg:
Knorr wereldgerechten beef chimmichurrie. Was hier de absolute favoriet, en zo'n beetje het enige wereldgerecht dat er in kwam, maar wordt niet meer gemaakt.
En, maar dat is al heel erg lang en mis ik nog steeds enorm, de gepaneerde scholfilet van Iglo. Toen die ermee stopte had de AH nog een poosje eigen merk, maar dat bestaat ook niet meer. En het staat ook bijna nergens meer op de kaart. En ja ik snap de achtergrond bij deze zeker wel, maar mis dat dus wel. Was de enige vis die ik echt lekker vond en met zelf paneren krijg ik het nooit zelfs maar in de buurt van vroeger, dus dit is gewoon nostalgie geworden.
Forever is a hell of a long time.
zaterdag 5 september 2026 om 08:43
Wij hebben het ook echt best vaak, maar ik kom nu ook nergens op.LunchLover schreef: ↑04-09-2026 23:21Eens met de bros. Koop ik nu ook nooit meer
Ja 7up bestaat nu alleen nog maar in een zero soort met zoetstoffen.
Wel ook vaak producten die ze dan helemaal eruit gooien, ook zo irritant. De smaak roosvicee sap die mijn dochter graag dronk is weg. En er stond bij de action gisteren ook een streep door de streepjescode van de gewone cola flesjes, dus daar hebben ze binnenkort blijkbaar alleen nog zero en Cherry zero
zaterdag 5 september 2026 om 08:52
Irregular_Choice schreef: ↑05-09-2026 07:45Ik merk niks aan de nibbitser zitten nog steeds lange tussen en zijn gewoon crispy. En ik eet die echt vaak.
Ze zijn al een jaar of twee veel compacter dan daarvoor.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in