Kat gelukkig bij ons?
donderdag 3 september 2026 om 14:35
We hebben na drie jaar verlangen en nadenken een poes gekocht bijna twee weken geleden. Voor vooral de kinderen.
De jongste is 8 jaar en heeft allemaal speeltjes gekocht e.d. Alles in huis, gevierd dat ze er was, uit het asiel, en nu...
de poes speelt liever niet. Heeft drie x overgegeven in twee weken tijd. Zoontje wil zo graag knuffelen en kroelen en spelen en je raadt het al, het valt erg tegen voor kind.
Zelf geniet ik van haar, in de avond, als het rustig is komt ze op de bank kopjes geven en kan ik genieten en ze ontspant zo ook. Overdag met drie kinderen uit school, weekend, is het veel te druk voor deze poes bij ons thuis. Ik twijfel nu enorm of ze gelukkig is bij ons. Kinderen geleerd haar met rust te laten en zelf laten komen maar ze schrikt al snel wanneer de kinderen hard rennen bijv.
Kortom; gekocht voor kinderen maar er is nu nul interactie. Is ze gelukkig of is ze beter af in het asiel en daarna naar een huisje wat rustiger voor haar is?
Het is mijn eerste keer als katteneigenaar trouwens. Hebben jullie tips?
Kinderen hebben spijt en hadden liever een hond gewild achteraf. Om te kunnen spelen met haar. Ze hebben veel liefde te geven aan een huisdier.
Maar poes lijkt ook gestresst overdag.
De jongste is 8 jaar en heeft allemaal speeltjes gekocht e.d. Alles in huis, gevierd dat ze er was, uit het asiel, en nu...
de poes speelt liever niet. Heeft drie x overgegeven in twee weken tijd. Zoontje wil zo graag knuffelen en kroelen en spelen en je raadt het al, het valt erg tegen voor kind.
Zelf geniet ik van haar, in de avond, als het rustig is komt ze op de bank kopjes geven en kan ik genieten en ze ontspant zo ook. Overdag met drie kinderen uit school, weekend, is het veel te druk voor deze poes bij ons thuis. Ik twijfel nu enorm of ze gelukkig is bij ons. Kinderen geleerd haar met rust te laten en zelf laten komen maar ze schrikt al snel wanneer de kinderen hard rennen bijv.
Kortom; gekocht voor kinderen maar er is nu nul interactie. Is ze gelukkig of is ze beter af in het asiel en daarna naar een huisje wat rustiger voor haar is?
Het is mijn eerste keer als katteneigenaar trouwens. Hebben jullie tips?
Kinderen hebben spijt en hadden liever een hond gewild achteraf. Om te kunnen spelen met haar. Ze hebben veel liefde te geven aan een huisdier.
Maar poes lijkt ook gestresst overdag.
pinch wijzigde dit bericht op 03-09-2026 14:44
Reden: overbodige zin
Reden: overbodige zin
4.48% gewijzigd
zaterdag 5 september 2026 om 11:09
TO heeft overlegd met de dierenarts en het spugen is gestopt.Sfinx schreef: ↑04-09-2026 19:11Die checks zijn regelmatig niet goed. Check mijn berichtje hierboven als voorbeeld van wat er mis kan gaan.
Een kennis van mij heeft als soort hobby om heel oude beestjes uit het asiel een paar fijne laatste jaren te geven, en die hebben ook zo vaak nog iets dat over het hoofd is gezien. Zelfs heel simpel te spotten dingen als ingegroeide nagels.
Ik zou het beestje eerst rust gunnen. Mijn kat heeft veel stress van een autoritje naar de dierenarts.
Ja, er kan altijd iets mis zijn. Maar er is nu geen aanleiding.
zaterdag 5 september 2026 om 11:22
Als katten moeilijk plaatsbaar zijn en veel medische zorg nodig hebben die kostbaar is, dan neemt het asiel hier die kosten op zich. Inclusief dieetvoeding.Sfinx schreef: ↑04-09-2026 19:11Die checks zijn regelmatig niet goed. Check mijn berichtje hierboven als voorbeeld van wat er mis kan gaan.
Een kennis van mij heeft als soort hobby om heel oude beestjes uit het asiel een paar fijne laatste jaren te geven, en die hebben ook zo vaak nog iets dat over het hoofd is gezien. Zelfs heel simpel te spotten dingen als ingegroeide nagels.
Die beesten zouden anders nooit een plekje vinden.
Vind ik wel sympathiek.
zaterdag 5 september 2026 om 13:53
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in