Veranderd product !

04-09-2026 22:38 141 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Fucupcake schreef:
04-09-2026 23:05
Hamka's. Vroeger zo lekker krokant en veel smaak.
Tegenwoordig veel minder smaak en andere structuur/minder krokant.

Europese richtlijnen hebben ertoe geleid dat chips en zoutjes nu vaak minder zout en verzadigd vet bevatten. Het is voor je eigen gezondheid veranderd :proud:
De Sinterklaasschuimpjes zijn ook niet meer die taaie bonken, maar een soort weeïg zacht iets. Je hoeft niet eens meer te kauwen.
Everything is possible for the one who believes.
laiskuri schreef:
05-09-2026 11:03
Europese richtlijnen hebben ertoe geleid dat chips en zoutjes nu vaak minder zout en verzadigd vet bevatten. Het is voor je eigen gezondheid veranderd :proud:

De reden weet volgens mij iedereen wel.
Dat de chips wat minder zout zijn vind ik niet zo erg.kan er toch niet van af blijven😞en nu voel ik mij minder schuldig .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Afbeelding

deze! (ja ik weet dat pakjes niet goed zijn)
De vorige was zo lekker, daar zat een zakje bij met een vloeibare paddenstoel truffel saus en die vond ik zo lekker. Nu is het poeder en als je het klaarmaakt is het net behanglijm. Smaak is ook compleet anders. Heel jammer. Was echt mijn quilty pleasure snel klaar gerecht.
Grief is just love with nowhere to go
Selune schreef:
05-09-2026 08:15

De sate marinade van Conimex. Was altijd favoriet bij man, maar sinds een maand of 3 is die vernieuwd en volgens mij (als je de ingredienten bekijkt) hebben ze de oude versie die naar ketjap smaakte en hun hot marinade gecombineerd. Nu kun je dus voor draak studeren als je het spul eet: veel te heet!
Was mij ook al opgevallen dat die anders is. Het gaat ook schuimen als je het opbakt. Heel raar. De eigen merk marinade van de AH lijkt nog wel op de oude marinade van Conimex.
VR26 schreef:
05-09-2026 07:38
De ouderwetse Cote D’Or chocola. Echt niet meer wat het geweest is. Koop ik dus allang niet meer.

Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
Ja, die mis ik ook. Het zal wel onzin zijn, maar ik had het idee dat die zoutige versie beter werkte. Vond ik ook lekkerder dan al die standaard smaken met mint.
Strelizia schreef:
05-09-2026 10:33
Effe tussendoor. Satemarinade is heel makkelijk zelf te maken.
Weet ik en doe ik ook meestal inderdaad. Maar dat zakje was wel heel snel en makkelijk en man zijn go to voor bijna alles wat hij maakt met kip. Nu moet ie zelf mengen en zijn brouwsels zijn vaak net niet mijn favoriet :proud:
selune wijzigde dit bericht op 05-09-2026 11:35
0.55% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
Moiren schreef:
05-09-2026 11:00
Ja :( De assholes.
Net als fruitdranken. Daar zit opeens een "vleugje" zuivel in. Die is dus voor mensen met een lactose intolerantie niet meer te drinken. Fabrikanten hebben dat verzonnen om de suikertax te omzeilen.
Daar is de overheid nu wel mee bezig.
We are in a bit of a pickle here . . .
Maleficent schreef:
05-09-2026 11:33
Was mij ook al opgevallen dat die anders is. Het gaat ook schuimen als je het opbakt. Heel raar. De eigen merk marinade van de AH lijkt nog wel op de oude marinade van Conimex.
Oh thx, die ga ik uitproberen. Ik had al wel andere merken geprobeerd, maar het een beetje opgegeven.
Forever is a hell of a long time.
De Rapid Repair van Sensodyne is van samenstelling veranderd. Was de enige waarbij ik geen pijn kreeg aan mijn gevoelige tandhalzen. Nu wel pijn. Stom vind ik dat. Nu hebben ze een nog duurdere variant die wel helpt tegen de pijn, maar die is nog veel duurder dan degene die ik eerder gebruikte.
Strelizia schreef:
05-09-2026 11:35
Net als fruitdranken. Daar zit opeens een "vleugje" zuivel in. Die is dus voor mensen met een lactose intolerantie niet meer te drinken. Fabrikanten hebben dat verzonnen om de suikertax te omzeilen.
Daar is de overheid nu wel mee bezig.
Gelukkig dronk ik dat al niet en check ik echt altijd de ingrediënten op allergenen, maar als ze dan ineens zonder aankondiging dingen veranderen is het niet lollig.

Veel waterijs wordt ook met zuivel gezoet tegenwoordig. Daardoor blijven er nog maar weinig opties over :(
Venz hagelslag, Bros, allerlei soorten chips die anders smaken, de verdwenen saté saus van Conimex, verdwenen trekdroppen. Ik vond de kip tandori van Knorr altijd erg lekker, maar nadat ze die smaak hebben aangepast heb ik geen enkel wereld gerecht meer gegeten, de Duyvis dipsausjes ook verdwenen. De dipsausjes die nu nog verkocht worden zijn niet lekker.,

Kortom, ze hebben bereikt wat zij wilden,, ik eet het allemaal niet meer o_o
Ik doe mijn best
Head and Shoulders, daar hebben ze het ingrediënt zinc pyrithione ( anti-schimmel) uitgehaald en nu moet ik het uit Amerika laten komen, omdat alleen deze shampoo bij mij werkt als ik weer eens in de nazomerse dagen jeuk op mijn scalp heb.
.
Moiren schreef:
05-09-2026 11:49
Gelukkig dronk ik dat al niet en check ik echt altijd de ingrediënten op allergenen, maar als ze dan ineens zonder aankondiging dingen veranderen is het niet lollig.

Veel waterijs wordt ook met zuivel gezoet tegenwoordig. Daardoor blijven er nog maar weinig opties over :(
Wááát! :woa:
Goed dat ik dit lees, daar blijf ik dan maar ver van vandaan.

Er zijn wel pillen voor lactose overgevoeligheid/intolerantie die je vooraf kan innemen, werken goed voor die enkele keer :)
.
Ik volg een dieet waarin ik gluten, soja- en melkvrij eet.

De verse gnocchi van ah was tot voor kort glutenvrij, helaas nu een vernieuwd recept mét gluten.

Ik kocht altijd de kookroom van ah, op basis van anandelmelk dat is veranderd naar sojamelk (wat ik ook niet verdraag), idem met verschillende toetjes.

Ik at altijd boekweitvlokken als ontbijt, is sinds een paar maanden niet meer te verkrijgen.

Ik kan nog wel even doorgaan, ze veranderen dieet producten zo ontzettend vaak en meestal niet ten positieve. Dan blijft er zo weinig over..

Oh ja en de Liga (het heette eerste stap geloof ik) die van rijstmeel gemaakt was mis ik nog altijd, alhoewel die al jaren uit de handel is.
KamilleT schreef:
05-09-2026 09:52
Sinterklaas kikkers en muizen. Vroeger zat daar een taaiige noga-achtige vulling in, tegenwoordig harde witte suikervulling die een wat branderig gevoel geeft in je keel.

Je moet weten waar je ze moet kopen.
Aldi, Hema en de Jamin, dat zijn de goede.

Het is trouwens nooit noga achtig geweest, het is roomfondant.
De neppers zijn met harde suiker, geen room.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Zo vond ik de burrito's van Knorr heerlijk, vooral het sausje erbij.
Ik heb het na 2 keer echt misselijk ervan te zijn geworden niet meer gegeten.

Echt vies, ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar na de 2e keer ziek ervan, wist ik wel beter.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
05-09-2026 12:43
Je moet weten waar je ze moet kopen.
Aldi, Hema en de Jamin, dat zijn de goede.

Het is trouwens nooit noga achtig geweest, het is roomfondant.
De neppers zijn met harde suiker, geen room.
Echt wel. Vroeger was het geen fondant maar een soort gebroken witte taaiïge massa. Ik zou het zelf niet kunnen namaken. Mijn vroeger is wel al heel lang geleden :)
pepexx schreef:
05-09-2026 12:52
Zo vond ik de burrito's van Knorr heerlijk, vooral het sausje erbij.
Ik heb het na 2 keer echt misselijk ervan te zijn geworden niet meer gegeten.

Echt vies, ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar na de 2e keer ziek ervan, wist ik wel beter.
Ah neeeeee, dat was altijd mijn favoriet, al jaren niet gegeten, maar bedacht me n.a.v. dit topic dat ik het weer eens moest proberen.
KamilleT schreef:
05-09-2026 13:10
Echt wel. Vroeger was het geen fondant maar een soort gebroken witte taaiïge massa. Ik zou het zelf niet kunnen namaken. Mijn vroeger is wel al heel lang geleden :)

Ik denk dat ik weet wat jij bedoelt, maar dat waren geen kikkers en muizen.
El4ra schreef:
05-09-2026 12:01
Wááát! :woa:
Goed dat ik dit lees, daar blijf ik dan maar ver van vandaan.

Er zijn wel pillen voor lactose overgevoeligheid/intolerantie die je vooraf kan innemen, werken goed voor die enkele keer :)
Ja, weet ik, maar dat doe ik niet voor even een waterijsje tussendoor. Die pillen hebben namelijk ook weer consequenties :lol:
KamilleT schreef:
05-09-2026 13:10
Jij bedoelt deze vulling volgens mij:

Afbeelding
LemoosGaatDoor schreef:
05-09-2026 00:32
De allereerste vegetarische burgers van McD waren best lekker. Groentenschijf met mangochutney. Alles wat daarna kwam was niet te eten.

De Ruijter mokka hagelslag. Niet meer te vinden.
Ja die Hagelslag bedoelde ik ook ipv caramel 😄
Wat een boel reacties al !
Leuk !

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven