Veranderd product !

04-09-2026 22:38 143 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
"Vernieuwde receptuur!! Nu nog lekkerderder!!" betekent: "ons product is een hit, dus hebben we ingrediënten vervangen door goedkopere of minder, zodat we meer winst kunnen maken."
De Prodent fresh gel! Gadver, sinds een tijd (ik kan je niet vertellen hoe lang al, ik koop soms iets te groot in 😅) schuimt hij ineens bijna niet meer en als ik mijn mond spoel bevriest mijn tong haast! Gadver!

De groene thee-citrussiroop van Van de Boom (en al hun andere siropen waarschijnlijk ook) is echt niet meer weg te krijgen sinds ze over zijn op zonder toegevoegde suikers. Prima dat je die suikers weglaat, maar nergens op de verpakking staat 'vervangen door gore zoetstof!'. Echt.... zo vies, ik heb het hele pak weggegoten!

En wat ik gewoon jammer vind: Dove heeft de hele lijn aangepast. Mijn favoriet herken ik er niet meer tussen en ook niks wat daarop lijkt. Was zo blij dat ik eindelijk eens een deo had die ik lekker vond!
Vroeger at ik graag rolo, Twix en Lion maar vind die niet meer zo lekker, weet nou alleen niet of het aan de producten ligt of dat m’n smaak is veranderd met het ouder worden.

Jaren geleden hadden ze van Bolletje reuze roomboter kruidnoten met amandelschaafsel. Wat baal ik dat ze die niet meer verkopen. Heb al alle kruidnoten geprobeerd maar niks komt in de buurt van die.

Heel vroeger toen ik echt klein was hadden ze van die golden wonder potten ofzo (moest je kokend water bijgooien) Daar was ik echt verslaafd aan.

Ketchupchips van Lays vind ik ook minder lekker smaken dan jaren geleden maar kan niet precies zeggen wat.
moizer schreef:
05-09-2026 14:57

En wat ik gewoon jammer vind: Dove heeft de hele lijn aangepast. Mijn favoriet herken ik er niet meer tussen en ook niks wat daarop lijkt. Was zo blij dat ik eindelijk eens een deo had die ik lekker vond!
Nee toch. Wij gebruiken hier Dove, de enige waarbij er niet gestonken wordt. Ik gebruik hem echt al 20 jaar ofzo.
Everything is possible for the one who believes.
Die zelfmaak tompoucen, oooh wat at ik die als kind graag. Nou die smaken echt naar 3 x niks meer, wat een desillusie
Una noche loca
Cakemeel waarbij het beslag ook “rauw” heerlijk om te eten is.

Geen knorr wereldgerecht: beef shanghai meer.
Geen eten, wel iets wat ik mis. De oude keukenrollen van Maestro. Die kon je natmaken en uitwringen als een doekje. Ook zacht genoeg om je neus te snuiten lol en je kon hem gemakkelijk 4 stukken scheuren (ons ben zuunig).

Sinds jaar of 4 "nieuw". Ja bagger geworden. Nog over gemaild. Nou het testpanel was tevreden. Ja leuk. Ik niet. Graaiers. Was al een hele dure rol, had er het geld voor over. Nu is het dure zooi.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
ChicaHolandesa schreef:
05-09-2026 15:14
Die zelfmaak tompoucen, oooh wat at ik die als kind graag. Nou die smaken echt naar 3 x niks meer, wat een desillusie
Die vond ik vroeger al tegenvallen, veel te weinig glazuur. Maar de vulling vond ik toen wel lekker, geen idee hoe dat nu is.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
Ook geen eten maar de rexona maximum protection rollers. Na lang zoeken naar een goede deo waarbij ik niet ging stinken en na een tip hier, was ik zo blij met deze. Nu hebben ze alleen nog van die rare sticks die helemaal niet fijn zijn en ook niet werken en mega vlekken achterlaten.
maggiemae wijzigde dit bericht op 05-09-2026 16:54
0.00% gewijzigd
De kip a la romana van Knorr. (De website doet raar)

Deze wilde ik dus ook noemen. Dit stond minstens twee keer per maand op tafel bij ons. Zo jammer nu met die vieze poeder. Ik koop het nooit meer.
De Lays paprika ribbelchips, zit geen smaak meer aan, zo flauw. Ik neem nu altijd die van AH eigen merk, die smaken nog naar chips.

En de ruitbroodjes bij de AH. Wat ze daarmee gedaan hebben weet ik niet. Maar ze zijn echt niet meer lekker.
MaggieMae schreef:
05-09-2026 17:02
En de ruitbroodjes bij de AH. Wat ze daarmee gedaan hebben weet ik niet. Maar ze zijn echt niet meer lekker.
De kaasruitbroodje? Dochter zei dat toevallig gisteren. Jammer, want die passen natuurlijk wel goed in het beperkte tienerbudget.
Ik had er wel iets over gelezen een tijdje geleden, dat er nav. klachten naar gekeken zou worden, maar nu lijkt t nog erger.
El4ra schreef:
04-09-2026 23:12
Deze zijn er tenminste nog, ik mis de chocolade reep in metalic verpakking met vulling waardoor de chocola koud aanvoelde. De naam weet ik niet meer van deze chocoreep.

En niet alleen eten, de lippotloden van Max Factor zijn ook negatief veranderd qua structuur.

Jammer van die Nibbit staafjes, zo nu en dan haalde ik die in combinatie met sinas uit melancholie.
Kilt bedoel je, dat vond ik ook altijd zo lekker.

Edit: mosterd 🫣
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Jefavorietecollega schreef:
05-09-2026 17:05
De kaasruitbroodje? Dochter zei dat toevallig gisteren. Jammer, want die passen natuurlijk wel goed in het beperkte tienerbudget.
Ik had er wel iets over gelezen een tijdje geleden, dat er nav. klachten naar gekeken zou worden, maar nu lijkt t nog erger.
Ja, die! Ik vond ze altijd zo lekker, maar nu koop ik ze al een tijdje niet meer.
Lang geleden had je een tube tuinkruiden bouillon in tandpasta dikte, was volgens mij van maggi.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Maggi blokjes, de standaard blokjes in geelrode verpakking, hebben een paar jaar geleden een andere receptuur gekregen.
Waarom dan?
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
KamilleT schreef:
05-09-2026 13:10
Echt wel. Vroeger was het geen fondant maar een soort gebroken witte taaiïge massa. Ik zou het zelf niet kunnen namaken. Mijn vroeger is wel al heel lang geleden :)
Klopt helemaal!
Niet korrelig, maar noga-achtig.
Net als musketkerstkransjes. Niet meer zo lekker als in de jaren 70/80/90
Frankly my dear, I don"t give a damn
stipt op nr 1 ;

Vitamine Water Sourcy : framboos & granaatappel
ik dronk ze als water, maar sinds een paar jaar hebben ze een stevia bijsmaak :purple:

Sprite is opeens alleen suikervrij verkrijgbaar

Spa&Fruit, appel kers, de spa en fruit variant die ze nu verkopen zit ook met stevia (waarom gebruiken ze dat het is zoo vreselijk goor)

Happy People appel&watermeloen ook uit de handel

Strelizia schreef:
05-09-2026 10:33
Effe tussendoor. Satemarinade is heel makkelijk zelf te maken. 2 eetlepels ketjap manis, 2 eetlepels ketjap asin, 1 eetlepel (rijst-)olie, klein schepje suiker, beetje citroensap, teentje geperste knoflook en zoveel sambal als je lekker vindt.

Satésaus is ook makkelijk te maken. 200ml melk of water, 4 eetlepels pindakaas (met stukjes noot als je dat lekker vindt), 2 eetlepels ketjap en zoveel sambal als je lekker vindt. In die kant en klare zit vaak (veel) suiker en andere toegevoegde zooi. Die vind ik echt niet lekker.
bij de toko kan je ook zo'n zakje halen waarna je alleen heet water moet toevoegen en roeren
Relax we're all crazy, it's not a competition
Niet veranderd maar verdwenen: Iglo Crosso pizza, met een heerlijke krokante ziltige bodem. Opeens bestond het niet meer :|
laiskuri schreef:
05-09-2026 11:03
Europese richtlijnen hebben ertoe geleid dat chips en zoutjes nu vaak minder zout en verzadigd vet bevatten. Het is voor je eigen gezondheid veranderd :proud:
chips en zoutjes eet je niet voor je gezondheid....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
apppie schreef:
05-09-2026 13:27
Jij bedoelt deze vulling volgens mij:

Afbeelding
Volgens mij lijkt dit er wel op. Een soort heel dikke karamelachtige substantie lijkend op noga.
MaggieMae schreef:
05-09-2026 17:20
Ja, die! Ik vond ze altijd zo lekker, maar nu koop ik ze al een tijdje niet meer.
Oh is dat het? Hier ook zo, ze lijken wel minder zout.
KamilleT schreef:
05-09-2026 13:10
Echt wel. Vroeger was het geen fondant maar een soort gebroken witte taaiïge massa. Ik zou het zelf niet kunnen namaken. Mijn vroeger is wel al heel lang geleden :)
Je had wel met de Pasen een soortgelijk iets.
Geen vorm van een dier, maar rechthoekig met daarom heen een papiertje zoals de kikkers en muizen maar dan met een eendje erop.
Die waren gevuld met een sinaasappelchocolade iets, die vond ik niet lekker.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Rouge__ schreef:
05-09-2026 17:46
stipt op nr 1 ;

Sprite is opeens alleen suikervrij verkrijgbaar
Mijn AH heeft nog wel 1,5 literflessen , normale Sprite.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven