Durf te vragen.
donderdag 4 juni 2026 om 21:21
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
donderdag 10 september 2026 om 09:10
donderdag 10 september 2026 om 18:54
Waarvan akte, gezien de rest van je bericht
Ik kan hier ook eindeloos over nadenken en filosoferen. Iemand anders noemt ook: een heleboel dingen die de computers ons wel gebracht hebben. Aan de andere kant, denk ik weleens, misschien zijn daarvan ook een heleboel dingen die we niet perse hadden moeten willen. En die we ook niet hadden gemist als ze er niet waren geweest.
Digitalisering zou het leven gemakkelijker moeten maken maar ik vind het op veel gebieden ook veel ingewikkelder worden. En ik heb er ook moeite mee hoe ongelofelijk afhankelijk ‘we’ zijn geworden van alleen al onze telefoons. Je hebt gewoon eigenlijk geen keuze meer of je wel of niet een smartphone wilt hebben.
Zou jij zonder smartphone willen kunnen leven?
En ja ik ben gek op drop.
donderdag 10 september 2026 om 20:21
vrijdag 11 september 2026 om 00:03
Dit kan toch niet waar zijn Nieuweling!
Flashback:
Ik had ooit een vriendin die zei dat haar vriend niet wilde dat ik met haar op vakantie mocht en nog veel meer van die apartigheden.
Achteraf, voor mij duidelijk, lulde ze er maar wat in om om hem zwart te maken om erzelf beter uit te komen.
Ze ging zelfs zo ver dat ze mij ging kopiëren.
Ik begrijp van jou heus wel van jou dat haar vriend niet spoort!
Jou vraag is:
“Heb je een vriend/ vriendin die ook een ex is?”
Wat bedoel je?
Flashback:
Ik had ooit een vriendin die zei dat haar vriend niet wilde dat ik met haar op vakantie mocht en nog veel meer van die apartigheden.
Achteraf, voor mij duidelijk, lulde ze er maar wat in om om hem zwart te maken om erzelf beter uit te komen.
Ze ging zelfs zo ver dat ze mij ging kopiëren.
Ik begrijp van jou heus wel van jou dat haar vriend niet spoort!
Jou vraag is:
“Heb je een vriend/ vriendin die ook een ex is?”
Wat bedoel je?
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
vrijdag 11 september 2026 om 07:26
In mijn geval: haar man is Islamitisch (zij van origine ook) en hoe langer zij samen waren hoe “strikter” het werd qua leefregels e.d. Ze ging uiteindelijk nergens meer naartoe zonder haar man. Alleen maar bezig met eigen gezin en zijn familie etc. Onze vriendschap eindigde cq. bloedde dood toen ik aangaf dat ik ook behoefte had om zo nu en dan alleen met haar te zijn en niet alleen maar daar op bezoek wilde komen met man, schoonouders etc er allemaal bij. Ze beloofde dat toen wel, maar ze reageerde steeds minder, zegde afspraken af. Tot het punt waar we nu staan.
Met mijn vraag bedoelde ik: heb jij platonische vrienden waarmee je in het verleden ook gedate of liefdesrelatie mee hebt gehad?
Met mijn vraag bedoelde ik: heb jij platonische vrienden waarmee je in het verleden ook gedate of liefdesrelatie mee hebt gehad?
vrijdag 11 september 2026 om 08:37
(@nieuweling, wat verdrietig dat je je bezte vriendin zo mist en dat het contact niet echt mogelijk lijkt).
In een heel ver verleden ooit 1x gedaan bij een beginnende relatie. Heb de beginnende relatie toen meteen beëindigd, vond dit geen goede basis voor de toekomst.
Waarop trakteerde jij op de basisschool als je jarig was?
In een heel ver verleden ooit 1x gedaan bij een beginnende relatie. Heb de beginnende relatie toen meteen beëindigd, vond dit geen goede basis voor de toekomst.
Waarop trakteerde jij op de basisschool als je jarig was?
vrijdag 11 september 2026 om 09:23
Op zich wel jammer, maar ik begrijp het wel. Op sommige scholen worden de zakken snoep en de plastic troep steeds omvangrijker. Dat is ook gewoon niet leuk meer. Op de school van mijn kinderen zijn de traktaties meestal klein. Bijvoorbeeld zelfgebakken muffins of zelfgebakken amercican cookies, geen speelgoedjes of plastic meuk. In de zomer soms een perenijsje. Vrijwel iedereen houdt zich daaraan. En helaas... vanaf dit jaar is het trakteren ook afgeschaft.
Wat was jouw leukste schoolreisje ooit?
Wat was jouw leukste schoolreisje ooit?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in