Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Celeste23 schreef:
11-09-2026 11:14
Oei nou ik had denk ik wel geannuleerd hoor, de koper wist hoogstwaarschijnlijk ook wel dat je niet op de hoogte was van de huidige prijzen. Dan maar een slechte review tussen alle 5 sterren...
MAar voor mijn nieuwsgierigheid, om wat voor bedrag gaat het?
Bijvoorbeeld jij verkoopt voor 10 euro en ze staan er voor 70/80 op? Dan had ik zeker weten geannuleerd.
Exact wat jij zegt. Vraagprijs 10 euro, biedingen van 8/9 euro. Vergelijkbare advertenties tussen de 70 en 100 euro.
Maar zou het ook echt nog zoveel waard zijn? Kan ook zijn dat het er voor die 70 euro al maanden opstaat en niet verkocht wordt.
Ik kocht ook een keer iets voor 5 euro wat vervolgens geannuleerd werd en er voor 45 weer opgezet werd. Maar dat staat er nu nog steeds op 😉
Plottwist! Ik heb de koper een bericht gestuurd dat ik mij nu besef dat het te voordelig verkocht is en overweeg het te annuleren, maar dit niet oké voelt.
Geen enkel probleem en akkoord om te annuleren 😁
Appelstroop schreef:
11-09-2026 12:45
Plottwist! Ik heb de koper een bericht gestuurd dat ik mij nu besef dat het te voordelig verkocht is en overweeg het te annuleren, maar dit niet oké voelt.
Geen enkel probleem en akkoord om te annuleren 😁
Ah kijk! Dat is fijn!
Hoe reageren jullie als iemand zegt dat iets niet past en ze het terug willen sturen?
Het is een bekend merk, en ik had alle labels gefotografeerd.
Ik pas het zelf net niet meer, maar een maat groter wèl, dus ik weet redelijk zeker dat de maat die er in staat ongeveer wel zou moeten kloppen
Hm dat is volgens de vinted regels geen reden voor retour. Ik heb de vraag zelf nog niet gehad gelukkig. Wel als koper nu ook een te kleine jas en broek ontvangen helaas. Terwijl maat en merk me normaal wel passen. Dus ik heb de bestellingen wel geaccepteerd. Niet passen is mijn risico.
Misschien is de broek in de droger geweest. Die ga ik zelf maar weer op vinted zetten, vrees ik. En dan het meetlint er maar bij op de foto voor de lengte. Dan ontwijk ik hopelijk de discussie met een volgende koper.
De jas is erg mooi, maar zit net te strak. Daarover twijfel ik of ik hem dan nog maar bewaar in de hoop dat mijn afvalpoging eindelijk succesvol gaat zijn.
En 1x kreeg ik een broek voor mijn kind binnen die veel te kort was voor de maat die het moest zijn. Zo jammer maar toen had ik de 'mazzel' dat er ook een flinke niet vermelde vlek in zat, dus toen heb ik die vlek gemeld en kreeg ik mijn geld gelukkig terug van de verkoper.
Mijn allereerste verkoop was een hele mooie wollen jas die de koper niet paste, en die wilde ze terugsturen. Ik had geen idee, schrok me rot, en heb een retour geaccepteerd. Ik kon de jas ook zo weer verkopen. Later leerde ik dus dat dat helemaal niet hoeft.

Nu zou ik dus voorstellen dat ze het zelf weer doorverkoopt. Niet passen is je eigen risico inderdaad.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Lemon_Pledge schreef:
12-09-2026 06:40
Hoe reageren jullie als iemand zegt dat iets niet past en ze het terug willen sturen?
Het is een bekend merk, en ik had alle labels gefotografeerd.
Ik pas het zelf net niet meer, maar een maat groter wèl, dus ik weet redelijk zeker dat de maat die er in staat ongeveer wel zou moeten kloppen

Ik zou de retour ook niet accepteren. Dit is een risico wat je als koper op Vinted neemt. Ik heb zelf ook wel eens iets gekocht dat me niet goed paste (zowel kleding als schoenen), dat heb ik gewoon weer op Vinted gezet.
Jeetjejee schreef:
12-09-2026 09:29
Ik zou de retour ook niet accepteren. Dit is een risico wat je als koper op Vinted neemt. Ik heb zelf ook wel eens iets gekocht dat me niet goed paste (zowel kleding als schoenen), dat heb ik gewoon weer op Vinted gezet.
Ik was ook eigenlijk heel verbaasd dat ze het überhaupt vroeg.
Ik heb aangegeven dat ik geen winkel ben en dat ze het zelf weer door kan verkopen en ze heeft vlak daarna op bestelling accepteren geklikt. Maar ik vond het wel, uhm apart?
Oh fijn dat ze op accepteren heeft geklikt!
Misschien alleen een gevalletje van vragen staat vrij?

Ik heb er hier nu weer een paar die me waarschijnlijk de volle 48u laten afwachten. En het duurde de afgelopen periode al zo lang voor de pakketjes aankwamen, maar daar kan (de koper en) ik ook niks aan doen natuurlijk.
@ Lemon_Pledge
Gelukkig dat het toch gewoon geaccepteerd is, maar inderdaad wel een beetje vreemd dat ze het vroeg.

@ Happyapple
Ik vind er wel iets van als iemand niet gewoon akkoord geeft als iets ontvangen is en een verkoper 48 uur laat wachten tot het automatisch gaat. Als een product ontvangen is en alles is in orde lijkt het me toch een kleine moeite.
MarindaH schreef:
12-09-2026 08:19
Nu zou ik dus voorstellen dat ze het zelf weer doorverkoopt. Niet passen is je eigen risico inderdaad.

Ja eens, als ik zelf een gok neem dat een item me past, dan is dat mijn verantwoordelijkheid. Maar zet iemand iets erop met een verkeerde maat of gekrompen in de was, dan open ik een probleem. Want dat is de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Ik heb een gek probleem: kan ineens geen advertenties plaatsen want Vinted " pakt" de foto's niet. Wat is dit nu weer? Iemand een idee?
NB het is al opgelost.
Mondial relay man zei vanaf eind januari is het digitaal ipv printen.
Flashy schreef:
12-09-2026 15:53
Mondial relay man zei vanaf eind januari is het digitaal ipv printen.
Oh dat zou wel handig zijn zeg!
happyapple schreef:
12-09-2026 18:15
Oh dat zou wel handig zijn zeg!
Ja, ik probeer zo min mogelijk ermee te versturen. Maar dat scheelt in ieder geval de gang naar de bibliotheek vooraf🤣
Haha ja man of ik kan wel op het werk printen een paar keer in de week en anders moet het idd bij de bieb, maar dat vind ik toch wel zonde als het al om een pakketje van een laag bedrag gaat.
Op zich vind ik printen juist wel fijn, omdat ik dan thuis alles rustig kan voorbereiden en niet in de winkel met mijn telefoon hoef te klooien op zoek naar de juiste code als je meerdere pakketten in 1x wegbrengt
Haha ja ik schrijf tegenwoordig de code op het pakketje. De DHL self service automaat zegt dat dat moet, dus tegenwoordig doe ik dat ook met vinted go etc. Dan weet ik tenminste zeker dat ik het goede pakketje met de goede code koppel.

Pff jammer. Ik had net een bod geaccepteerd van 9 euro op een bundel. Gaat ze 10 min later alsnog 7,50 euro bieden....
happyapple schreef:
12-09-2026 21:46
Haha ja ik schrijf tegenwoordig de code op het pakketje. De DHL self service automaat zegt dat dat moet, dus tegenwoordig doe ik dat ook met vinted go etc. Dan weet ik tenminste zeker dat ik het goede pakketje met de goede code koppel.

Pff jammer. Ik had net een bod geaccepteerd van 9 euro op een bundel. Gaat ze 10 min later alsnog 7,50 euro bieden....
Bij sommige pakketpunten staat er dan weer naast de dhl scanner dat het nummer er niet op hoeft. Ik doe het dan toch maar wel.
Oh ja ik doe het thuis alvast aan de hand van de qr code. En volgens het pakketpunt moet het juist wel voor het geval het losse labeltje onderweg losraakt.
Ik wilde iets kopen bij een Duitse verkoper voor 45 euro, heeft de verkoper alleen DHL express en kost het verzenden 16 euro! Het meeste wat ze te koop heeft staan is goedkoper dan 45, ik kan me niet voorstellen dat iemand een broek koopt voor 10 euro en dan zoveel verzendkosten betaalt.
Ik wil iets kopen, ook van een Duitse verkoper, maar die heeft alleen Vintedgo aanstaan. Dat wil ik niet. Heb haar gevraagd of ze met dpd of dhl wil verzenden maar ik denk dat ze het niet begrijpt. Wat kan ik doen?
Zo irritant weer. Advertentie die in behandeling blijft staan. Niet even maar gewoon al 2 dagen.
Schoenveters...nou dat is moeilijk beoordelen.

En ook nergens dat je in de advertentie dan contact kunt krijgen met de helpdesk.
Elizabethie schreef:
13-09-2026 11:07
Ik wil iets kopen, ook van een Duitse verkoper, maar die heeft alleen Vintedgo aanstaan. Dat wil ik niet. Heb haar gevraagd of ze met dpd of dhl wil verzenden maar ik denk dat ze het niet begrijpt. Wat kan ik doen?

Accepteren dat het Vinted Go of niet kopen is denk ik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven