Even vragen?

13-09-2026 18:14 139 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas mij over hoe vrij sommige mensen (onbekenden) zich voelen wanneer ze bij je thuis komen om een klus te doen.

Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?

Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.

Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?

Even vragen?

Totaal aantal stemmen: 89

Ja (26%)
Nee (74%)
Man man wat een ingewikkeld leven heb jij.
Je maakt wat mee.
Lilith schreef:
13-09-2026 18:20
Man man wat een ingewikkeld leven heb jij.
:lol:
Volgende keer zelf je kast in elkaar zetten dus. Of tevoren vast zorgen dat de klusjesman genoeg ruimte heeft om zijn klus te doen.
Niet quoten ajb
Hangt er vanaf. Het klinkt alsof er niet voldoende ruimte was om de kast in elkaar te zetten. Dan vind ik het zorgvuldig dat hij of zij de spullen verplaatst om te voorkomen dat er iets stuk gaat. Maar eigenlijk had jij dat vooraf moeten doen.
Tof dat iemand dat op zondag voor je wil doen, dan is het vast een vriend. En die zouden dat van mij zeker mogen en ik zou even helpen ook. 😀
Ja hoor ik zou even vragen of het lukt en of diegene hulp heeft. En sorry zeggen dat het nog in de weg lag.
.
Ik vind het juist eerder normaal dat met het klussen of repareren, spullen op een ander plek worden gelegd. Net als dat je huis even vies wordt.
En na afloop kan je alles weer neerzetten zoals je wenst, en je huis lekker schoonmaken.
Ik had van te voren al ruimte gemaakt en even gevraagd of degene die kwam helpen nog iets nodig had of ruimte genoeg heeft zo.
Maar aan de andere kant als er geen genoeg ruimte is en er dingen in de weg staan dan is vragen het even weg te zetten wel zo netjes.
Die man gaat je kast in elkaar zetten en heeft ruimte nodig.
Je hebt zelf niet bedacht, dat het handig is om van te voren de vingerplant, het Lego-kasteel en de kattenkrabpaal te verplaatsen. Tja, dan doet hij het. Normaal hoor. Dat hoeft de beste man niet eerst te vragen.

En wees blij, dat je een kastinelkaarzetter kan vinden in de krapte bij aannemer zoeken.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Hier serieus een poll voor openen???

Heeft de persoon je woonkamer aangerand ofzo???
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Zolang de onbekende persoon niet aan mij of in mijn nachtkastjes, koelkast of wat dan ook zit...hee komaan.

Geef ze koffie, water, thee of een koekje erbij, en ja het zijn ook mensen, dus ze ademen, moeten soms ook naar de wc, zijn er in dit geval voor jou he...

Of...je doet aangifte...kan ook he :nope:
Explorista schreef:
13-09-2026 18:40
Je hebt zelf niet bedacht, dat het handig is om van te voren de vingerplant, het Lego-kasteel en de kattenkrabpaal te verplaatsen. Tja, dan doet hij het. Normaal hoor. Dat hoeft de beste man niet eerst te vragen.

En wees blij, dat je een kastinelkaarzetter kan vinden in de krapte bij aannemer zoeken.
Die vingerplant maakt echt mijn dag :rofl:
Aangezien jij het niet gedaan hebt moest hij het wel doen en dat deed hij waarschijnlijk lichtjes vloekend in zichzelf zich afvragend of hij je loopjongetje is.
Explorista schreef:

Ik had de kamer van tevoren al helemaal leeggehaald, dus het ging niet om grote dingen die daadwerkelijk in de weg stonden. Het waren kleine spullen die hij zonder iets te vragen verplaatste.

Zelfs als iets in de weg staat, vind ik het normaal om even te vragen of je een andere ruimte in mag of eerst even aan te kloppen. Hij liep naar binnen alsof het zijn eigen huis was. De vanzelfsprekendheid, dat gaf mij een vervelend/onveilig gevoel.
Waarom had jij jerommel spullen niet aan de kant vraag ik me eerder af.
Sisi schreef:
13-09-2026 18:58
Ik had de kamer van tevoren al helemaal leeggehaald, dus het ging niet om grote dingen die daadwerkelijk in de weg stonden. Het waren kleine spullen die hij zonder iets te vragen verplaatste.

Zelfs als iets in de weg staat, vind ik het normaal om even te vragen of je een andere ruimte in mag of eerst even aan te kloppen. Hij liep naar binnen alsof het zijn eigen huis was. De vanzelfsprekendheid, dat gaf mij een vervelend/onveilig gevoel.
Hij/zij kwam zonder kloppen je ruimte in? Dat zou ik ook minder vinden.
Explorista schreef:

:rofl:
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef:
13-09-2026 19:03
:rofl:
Ook dit :proud:
Maar wat pakken klusjesmannen dan precies van jou zonder het te vragen en nodig blijken te hebben?
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Heb je al aangifte gedaan?
Oh mijn hemel zeg O_o
Waar gaat dit in godsnaam over?
There is always something happening, and it's usually right now
Waarom zorg je zelf niet dat er voldoende werkruimte is?
Zijn er überhaupt nog mensen op deze aardbol te vinden die het nog zelfs maar een beetje goed kunnen doen bij jou?
There is always something happening, and it's usually right now

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven