Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
zondag 13 september 2026 om 15:48
Hm mijn pakketje zou bezorgd worden tussen 7 en 10 september.Lemon_Pledge schreef: ↑10-09-2026 17:18Is het verzonden met VintedGo? Het is daar namelijk nu een enorme puinzooi door storingen en problemen in het sorteercentrum begreep ik
Nu staat er dat er vertraging is met levering en dat het tussen 10 september en 7 oktober is. En als t ná 7 oktober wordt, ik dan m’n geld terugkrijg.
Van wie krijg ik dat dan? Van de verkoper? Of blijft geld eerst bij Vinted ‘hangen’?
zondag 13 september 2026 om 17:16
Dan krijg je van Vinted je geld terug.smorre schreef: ↑13-09-2026 15:48Hm mijn pakketje zou bezorgd worden tussen 7 en 10 september.
Nu staat er dat er vertraging is met levering en dat het tussen 10 september en 7 oktober is. En als t ná 7 oktober wordt, ik dan m’n geld terugkrijg.
Van wie krijg ik dat dan? Van de verkoper? Of blijft geld eerst bij Vinted ‘hangen’?
Of op je account, of op je rekening. Het hangt er van af hoe je betaald hebt.
En dat krijg je dan vrijwel direct als jij als koper na 7 oktober aangeeft dat je het niet ontvangen hebt.
Ik had laatst hetzelfde aan de hand.
zondag 13 september 2026 om 19:34
Hier 1 pakket met super leuke kleding voor mijn dochter dat al vast hangt sinds 29 augustus. Vaker gehad dat pakketjes vertraagd waren maar bij deze verandert er echt niks. Ben dus bang dat het niet meer aan gaat komen.
En een pakket dat ik had verzonden, zowel bij mij als de koper staat dat het opgehaald kan worden maar het pakketpunt heeft niks zegt de koper. Geen idee hoe nu verder.
En een pakket dat ik had verzonden, zowel bij mij als de koper staat dat het opgehaald kan worden maar het pakketpunt heeft niks zegt de koper. Geen idee hoe nu verder.
"After all this time?" "Always."
maandag 14 september 2026 om 13:53
Zucht..
Iemand die 2 onesies aanbiedt voor een prima prijs. De maat die ik zoek, dus ik heb gewoon op kopen geklikt en het gekocht.
Krijg ik vandaag nog eens 20 foto's opgestuurd met meetlinten en alle hoeken van de kleding. Dus ik geef aan dat ik gewoon maat X moet hebben. Berichtje terug, de ene was een maat groter en de andere wel de goede maat.
Waarom maak je dan niet gewoon 2 advertenties? Kind groeit er wel in, dus het is prima. Maar vanwaar op deze manier?
Iemand die 2 onesies aanbiedt voor een prima prijs. De maat die ik zoek, dus ik heb gewoon op kopen geklikt en het gekocht.
Krijg ik vandaag nog eens 20 foto's opgestuurd met meetlinten en alle hoeken van de kleding. Dus ik geef aan dat ik gewoon maat X moet hebben. Berichtje terug, de ene was een maat groter en de andere wel de goede maat.
Waarom maak je dan niet gewoon 2 advertenties? Kind groeit er wel in, dus het is prima. Maar vanwaar op deze manier?
maandag 14 september 2026 om 14:32
maandag 14 september 2026 om 14:41
Ik heb het de afgelopen periode vaker voorbij horen komen, volgens mij is het echt overal een zootje bij VintedSeverus_Snape schreef: ↑13-09-2026 19:34Hier 1 pakket met super leuke kleding voor mijn dochter dat al vast hangt sinds 29 augustus. Vaker gehad dat pakketjes vertraagd waren maar bij deze verandert er echt niks. Ben dus bang dat het niet meer aan gaat komen.
Mijn Mondial pakket is ook nog steeds spoorloos, 20 dagen geleden ingeleverd bij het pakketpunt, meegegaan met de chauffeur en verdwenen
maandag 14 september 2026 om 17:09
Ja dat is herkenbaar idd. De laatste keer viel het erg mee, maar ik heb ook al meerdere keren gehad dat dpd net zo lang of zelfs langer duurde dan vinted go.
maandag 14 september 2026 om 17:21
Oh das vervelend. Blijkbaar heb ik vorige week dan geluk gehad. Pakketje was er na 4 dagen.
Heb gisteren uiteindelijk toch maar iets wat ik heel graag wilde hebben via Vinted go besteld. Uit Duitsland, gaat eerst met een Duitse vervoerder en dan met Vinted go. We gaan het meemaken
Vorige keer was het bijna 2 weken onderweg. Een pakketje wat ik verzonden heb met Vinted go is ook al 2 weken onderweg.
maandag 14 september 2026 om 19:16
Vorige keer was het er na 12 dagen.happyapple schreef: ↑14-09-2026 18:44GLS/Vinted Go is er bij mij meestal na 1 week uit Duitsland dus dat vind ik nog wel oké. Hopelijk lukt dat bij jou ook!
maandag 14 september 2026 om 19:37
dinsdag 15 september 2026 om 00:27
thistle schreef: ↑13-09-2026 08:18Ik wilde iets kopen bij een Duitse verkoper voor 45 euro, heeft de verkoper alleen DHL express en kost het verzenden 16 euro! Het meeste wat ze te koop heeft staan is goedkoper dan 45, ik kan me niet voorstellen dat iemand een broek koopt voor 10 euro en dan zoveel verzendkosten betaalt.
Dat ligt waarschijnlijk niet aan de verkoper maar aan Vinted.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 15 september 2026 om 06:54
dinsdag 15 september 2026 om 07:00
Je kunt de verkoper vragen DHL even uit te zetten en te kijken welke opties je dan krijgt.
Ik heb alle opties aan staan en heb ook wel eens gehad dat kopers alleen 1 verzender konden kiezen. Ik vermoed dat het toen ook te maken had met beperkte beschikbare pakketpunten in mijn buurt. Koper kon bij andere wel andere verzendopties kiezen.
dinsdag 15 september 2026 om 08:12
Ik heb net iets gekocht bij een Nederlandse verkoper. Vanaf verzendprijs was 2,99 maar kon alleen DHL of Mondial Relay kiezen die duurder waren. Uiteraard DHL gekozen is voor mij het handigste.happyapple schreef: ↑15-09-2026 07:58En s avonds staat ook vaak alleen nog dhl open. Hoe is het als je nu kijkt?
dinsdag 15 september 2026 om 08:18
Ja dat klopt! Ik heb weleens een berichtje gestuurd naar de verkoper, maar het bleek aan Vinted te liggen. Ging ook om een Duitse verkoper. Soms gaat het in Nederland weleens mis als iemand een verkeerde categorie heeft aangevinkt (bijv. 'Bedden' of 'autostoel' als het alleen om een lakentje of hoes gaat. Dan kom je ook op heel hoge verzendkosten uit).
dinsdag 15 september 2026 om 08:22
Ja ik vermoed dat vinted go nog vaak uitstaat om de achterstanden in te lopen. Ik kan vinted go alleen vanuit Duitsland kiezen de laatste tijd.
Beetje jammer dat Mondial daardoor ook overspoeld lijkt, want daar heeft ineens alles van 1 tot 2 weken geleden ook enorme vertragingen en sommige dingen lijken nu zelfs kwijt.
dinsdag 15 september 2026 om 09:12
ik had vorige week met een pakketje uit belgie dat de verzending haast 10 euro was. dus ik leg uit dat ik het (8 euro) dan helaas niet doorgaat.
zij adviseerde mij de volgende ochtend nogeens te kijken en bood aan het item te reserveren. en inderdaad de volgende ochtend was er een 3 euro optie bijgekomen
zij adviseerde mij de volgende ochtend nogeens te kijken en bood aan het item te reserveren. en inderdaad de volgende ochtend was er een 3 euro optie bijgekomen
woensdag 16 september 2026 om 10:33
woensdag 16 september 2026 om 11:32
het is gisteren verzonden!!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in