Even vragen?

13-09-2026 18:14 185 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas mij over hoe vrij sommige mensen (onbekenden) zich voelen wanneer ze bij je thuis komen om een klus te doen.

Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?

Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.

Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?

Even vragen?

Totaal aantal stemmen: 101

Ja (27%)
Nee (73%)
Ik moet ineens denken aan het onvolprezen werkje 'Een Zomerzotheid', van Cissy van Marxveldt, met Lucas de chauffeur annex huisknecht die eigenlijk stiekem de jonkheer des huizes was :lol:
Niet quoten ajb
O ja, dijk van een boek!
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2026 16:56
Ik moet ineens denken aan het onvolprezen werkje 'Een Zomerzotheid', van Cissy van Marxveldt, met Lucas de chauffeur annex huisknecht die eigenlijk stiekem de jonkheer des huizes was :lol:
Interessante schrijfster. Moet ik nog eens lezen.
Ik vraag me dan weer af waarom je een klusjesman inhuurt om een bed in elkaar te zetten. Zoiets kunnen je toch gewoon zelf?!

En heel bijzonder dat je een klusjesman die je als privé chauffeur goed gemanierd noemen klinkt wel bijzonder, dat is hij nl niet. Hij wordt betaald om een klus te komen doen en dan weer te gaan. Jou rondrijden is is totaal niet professioneel en zorgelijk. Ik heb liever een klusjesman die zonder kloppen mijn huiskamer in komt of spullen opzij legt dan een klusjesman die rare diensten gaat verlenen.
Nanouk schreef:
15-09-2026 18:12
Ik vraag me dan weer af waarom je een klusjesman inhuurt om een bed in elkaar te zetten. Zoiets kunnen je toch gewoon zelf?!

Omdat het een kast was
Fucupcake schreef:
15-09-2026 19:25
Omdat het een kast was
Misschien was het een bedstee?
Ditishet25 schreef:
14-09-2026 22:57
Dat zou ik ook niet zo leuk vinden. Maar bij deze to twijfel ik wel hoe het gegaan is eerlijk gezegd. Ik denk niet dat hij binnen liep de kasten open trok en daarna zei ik zoek een vuilniszak.
Denk effe mee dan en leg alles klaar....het is echt geen hogere wiskunde.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gek volk joh...die klusjesmannen...zouden verboden moeten worden met al hun gekke gedrag, klusgeluiden en dan ook nog het feit dat ze na 8 uur zich uit de naad staan te werken af en toe ook een heul klein glaasje water willen, adem halen of een keer naar de toilet moeten, dat kan echt niet joh...wie zijn ze dan...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nanouk schreef:
15-09-2026 18:12
Als hij het doet kan je daarna meteen samen het bed uittesten :hyper:
sprokkelientje schreef:
15-09-2026 22:37
Denk effe mee dan en leg alles klaar....het is echt geen hogere wiskunde.
Nou ja kan zijn dat hij een vuilniszak nodig heeft en dat ik daar niet aan gedacht had. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zelf de kasten open trekken. Als ze erom vragen pak ik het gelijk. Vandaar mijn twijfels bij het verhaal van to.

Overigens doe ik het meeste zelf.
.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven