Onzinnige ergernissen 2
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:26
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
maandag 31 augustus 2026 om 10:12
Uit de OP:
Dus: kom maar met je zinnige ergernissen.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 31 augustus 2026 om 16:54
woensdag 2 september 2026 om 23:23
Dat ik 2x moet klikken om een advertentie te skippen op dat ellendige YouTube
en dat de geluid button ook pas bij de 2e keer werkt tijdens advertenties. Maar bij muziek luisteren 1x genoeg is. Dit word Dark Pattern genoemd blijkbaar. Expres zodat men langer naar die ellendige schreeuwerige reclames moet kijken
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 3 september 2026 om 23:16
zondag 13 september 2026 om 16:09
Vandaag had ik weer een ergernis. Zinnig, onzinnig? Meer zinnig denk ik.
Het meisje achter de kassa bij Albert Heijn was onvriendelijk.
Ik begroette haar met een warm "hallo" en ze mompelde met tegenzin wat onverstaanbaars terug, ze keek me even koud aan en vroeg na het afrekenen verveeld en zuchtend of ik de bon mee wilde.
Natuurlijk had een kind een slechte dag kunnen hebben, maar dan nog gedraag je je niet zo. Ik heb haar een paar seconde aangekeken met een gezicht van What The Fuck??
De mevrouw die achter mij stond kreeg dezelfde behandeling.
Het beeld van de arrogante kop van dat kind bleef me nog een tijdje achtervolgen.
Ik begroette haar met een warm "hallo" en ze mompelde met tegenzin wat onverstaanbaars terug, ze keek me even koud aan en vroeg na het afrekenen verveeld en zuchtend of ik de bon mee wilde.
Natuurlijk had een kind een slechte dag kunnen hebben, maar dan nog gedraag je je niet zo. Ik heb haar een paar seconde aangekeken met een gezicht van What The Fuck??
Het beeld van de arrogante kop van dat kind bleef me nog een tijdje achtervolgen.
maandag 14 september 2026 om 15:18
Ik erger me elke keer kapot als er in de loop van de middag, voorafgaand aan een repetitieavond leden van ons muziekgezelschap afzeggen. We hebben niet elke week repetitie, dus ik vind persoonlijk dat je er dan alles aan moet doen om bij een repetitie te zijn. Maar veel mensen gaan er (in mijn ogen!) laks mee om, gaan bijv. op vakantie). En ik vind dat storend, omdat je dan stemmen/steun mist in het geheel en omdat de wegblijvers dan de muziek toch niet echt goed kennen een volgende keer.
Heb weleens een balletje opgegooid bij het bestuur, maar omdat daar een aantal van die wegblijvers inzitten, heeft dat niet zoveel zin gehad. Soms denk ik weleens: misschien moet ik ook maar eens overslaan, maar dat is mijn eer te na.
Waarom stoor ik mij daar zo aan en wat kan ik eraan doen om het naast mij neer te leggen? Ik vind het eigenlijk heel ergerlijk van mezelf, en niet realistisch.
Heb weleens een balletje opgegooid bij het bestuur, maar omdat daar een aantal van die wegblijvers inzitten, heeft dat niet zoveel zin gehad. Soms denk ik weleens: misschien moet ik ook maar eens overslaan, maar dat is mijn eer te na.
Waarom stoor ik mij daar zo aan en wat kan ik eraan doen om het naast mij neer te leggen? Ik vind het eigenlijk heel ergerlijk van mezelf, en niet realistisch.
maandag 14 september 2026 om 15:54
Wat is een 'warm hallo'?Lieneke schreef: ↑13-09-2026 16:09Vandaag had ik weer een ergernis. Zinnig, onzinnig? Meer zinnig denk ik.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
maandag 14 september 2026 om 15:57
Moeilijk uit te leggen. Met gevoel erachter van "fijn dat je me helpt". Zoiets.
maandag 14 september 2026 om 19:37
Vandaag had Liander aangekondigd dat er in de buurt aan het stroomnetwerk werd gewerkt en dat de stroom daardoor eventueel uitgeschakeld zou worden voor enige tijd.
Is afgelopen maanden al vaker gebeurd.
Dus zorg ik dat ik om 8.30 alles waar evt stroom voor nodig is (douchen, koffie zetten, thee zetten) voorbereid is (koffie en thee in thermoskannen), zodat ik niet mis grijp.
Ook mijn Heul Belangrijke spelletje op Facebook al klaar voor vandaag.
Is gewoon de hele dag de stroom er niet af geweest.
Daar erger ik me aan.
En dat is natuurlijk vrij onzinnig.
Overigens hoorde ik dat de helft van de flat wel een paar uur zonder stroom heeft gezeten..
Is afgelopen maanden al vaker gebeurd.
Dus zorg ik dat ik om 8.30 alles waar evt stroom voor nodig is (douchen, koffie zetten, thee zetten) voorbereid is (koffie en thee in thermoskannen), zodat ik niet mis grijp.
Ook mijn Heul Belangrijke spelletje op Facebook al klaar voor vandaag.
Is gewoon de hele dag de stroom er niet af geweest.
Daar erger ik me aan.
En dat is natuurlijk vrij onzinnig.
Overigens hoorde ik dat de helft van de flat wel een paar uur zonder stroom heeft gezeten..
dinsdag 15 september 2026 om 14:30
Voor mij: het idee dat ze je echt gezien hebben? Ik heb collega's die ook zo'n vluchtig hallo kunnen geven. Dan voelt het meer als een: Oh ja, hallo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 15 september 2026 om 16:10
Ja, ik deed dat bewust, zo van: "fijn dat jij er bent!" Dat doe ik altijd naar kassamedewerkers, want die worden door veel klanten genegeerd. Ik ben altijd blij als er nog bemande kassa's zijn.
Maar deze was ronduit hautain en onbeschoft. Als ze dit nog een keer waagt spreek ik haar er direct op aan. Het had invloed op mijn humeur.
Dat zal niet voor iedereen gelden, maar ik ben vriendelijk en ik wil zo ook behandeld worden.
dinsdag 15 september 2026 om 19:54
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat zou ik ook niet pikken.Lieneke schreef: ↑15-09-2026 16:10Ja, ik deed dat bewust, zo van: "fijn dat jij er bent!" Dat doe ik altijd naar kassamedewerkers, want die worden door veel klanten genegeerd. Ik ben altijd blij als er nog bemande kassa's zijn.
Maar deze was ronduit hautain en onbeschoft. Als ze dit nog een keer waagt spreek ik haar er direct op aan. Het had invloed op mijn humeur.
Dat zal niet voor iedereen gelden, maar ik ben vriendelijk en ik wil zo ook behandeld worden.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
woensdag 16 september 2026 om 10:35
Mijn hemel wat een hoogmoed lees ik bij jou.Lieneke schreef: ↑15-09-2026 16:10Ja, ik deed dat bewust, zo van: "fijn dat jij er bent!" Dat doe ik altijd naar kassamedewerkers, want die worden door veel klanten genegeerd. Ik ben altijd blij als er nog bemande kassa's zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
woensdag 16 september 2026 om 12:08
Ik zou het lekker laten waar het is, bij de caissière dus. Prima dat zij chagrijnig wil zijn hoor, laat ik mijn humeur niet door verpesten. Ergo, ik moet er om lachen.
De groeten en de tering.
woensdag 16 september 2026 om 15:56
Nu zeg ik daar meestal niet zo snel iets over tenzij iemand echt onbeschofte dingen zegt. Ik heb dit ooit een keer in een winkel meegemaakt toen ik nog in mijn thuisstad woonde. De verkoopster vond dat ik ´te casual´ oftewel ´niet chic genoeg´ voor haar winkel gekleed was en deed nogal neerbuigend. Daar heb ik haar toen ook op aangesproken want dat vond ik erg onbeschoft. Uiteraard gebruik ik ook wel eens dingen met humor.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 16-09-2026 19:58
22.59% gewijzigd
woensdag 16 september 2026 om 15:58
Een ergernis hier,zinnig of onzinnig,dat weet ik niet. Maar als er een pakket voor de buren wordt afgeleverd en ze 3 keer hysterisch de bel indrukken (hoe zeg je dat in het Nederlands want is niet mijn taal,verbeteren mag hoor) en dan nog hectisch op de deur kloppen...alsof er iets verschrikkelijks is gebeurt of iemand opjagen. Daar heb ik een hekel aan.
woensdag 16 september 2026 om 16:56
Dit zou mij ook ergeren, hoor. Je belt aan en dan wacht je af. Ik wordt er agressief van, dat gedrag.MadameBijoux schreef: ↑16-09-2026 15:58Een ergernis hier,zinnig of onzinnig,dat weet ik niet. Maar als er een pakket voor de buren wordt afgeleverd en ze 3 keer hysterisch de bel indrukken (hoe zeg je dat in het Nederlands want is niet mijn taal,verbeteren mag hoor) en dan nog hectisch op de deur kloppen...alsof er iets verschrikkelijks is gebeurt of iemand opjagen. Daar heb ik een hekel aan.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 16 september 2026 om 17:30
MadameBijoux schreef: ↑16-09-2026 15:58Een ergernis hier,zinnig of onzinnig,dat weet ik niet. Maar als er een pakket voor de buren wordt afgeleverd en ze 3 keer hysterisch de bel indrukken (hoe zeg je dat in het Nederlands want is niet mijn taal,verbeteren mag hoor) en dan nog hectisch op de deur kloppen...alsof er iets verschrikkelijks is gebeurt of iemand opjagen. Daar heb ik een hekel aan.
Ja, bloedirritant, je schrikt je wezenloos!
woensdag 16 september 2026 om 19:12
Over pakketjes gesproken: in mijn flat is iedereen altijd bereid om een pakje voor de buren aan te nemen.
Ik probeer zelf wel altijd thuis te zijn als ik een pakje verwacht, maar dat lukt niet altijd.
Maar ik heb één buurvrouw die echt heel vaak iets laat bezorgen en volgens mij gewoon nooit thuis is.
Ik neem minstens twee keer per week een pakje voor haar aan. En ik gok dat andere buren ook weleens iets voor haar aannemen.
Erger ik me wezenloos aan.
Ik probeer zelf wel altijd thuis te zijn als ik een pakje verwacht, maar dat lukt niet altijd.
Maar ik heb één buurvrouw die echt heel vaak iets laat bezorgen en volgens mij gewoon nooit thuis is.
Ik neem minstens twee keer per week een pakje voor haar aan. En ik gok dat andere buren ook weleens iets voor haar aannemen.
Erger ik me wezenloos aan.
woensdag 16 september 2026 om 19:52
Je bent je al van 13 september om 1600 uur tot 15 september om 1600 uur druk aan het maken om een kassamedewerker die je niet op de juiste manier heeft gegroet?Lieneke schreef: ↑15-09-2026 16:10Ja, ik deed dat bewust, zo van: "fijn dat jij er bent!" Dat doe ik altijd naar kassamedewerkers, want die worden door veel klanten genegeerd. Ik ben altijd blij als er nog bemande kassa's zijn.
Weet je, er zijn heel veel dingen die je plezier in het leven kunnen bederven, maar je maakt je eigen leven wel een stuk minder leuk als je elke levensscheet zoveel negatieve aandacht in je leven laat opslurpen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in