Opruimchallenge
donderdag 3 september 2026 om 18:14
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
zaterdag 19 september 2026 om 15:23
Ik heb eindelijk iets opgeruimd: de kast onder de gootsteen. Daar liggen poetsdoeken, vaatwastabletten, afwasborstels enz.
Wel 5 dingen weggegooid. Vooral lege doosjes door dingen samen te voegen.
Ik weet nu wel weet wat ik heb, en dat ik de komende 5 jaar geen poetsdoeken of wc-blokken hoef te kopen.
Wel 5 dingen weggegooid. Vooral lege doosjes door dingen samen te voegen.
Ik weet nu wel weet wat ik heb, en dat ik de komende 5 jaar geen poetsdoeken of wc-blokken hoef te kopen.
zaterdag 19 september 2026 om 17:22
zondag 20 september 2026 om 19:39
Herkenbaar! Hier hebben we op fb een lokale weggeefhoek en het is duidelijk stukken drukker daar sinds de laatste weken.Hertjehertje schreef: ↑20-09-2026 12:48Volgens mij lezen er hier mensen uit de buurt mee. In onze buurtapp worden nu steeds spullen aangeboden; kleding, speelgoed, boeken. Zelfs iemand die allerlei keukenspullen weg te geven had.
maandag 21 september 2026 om 23:26
Ik heb mijn kledingkast opgeruimd:
- hele stapel basic shirtjes weg omdat ze eigenlijk te klein zijn en verwassen. Ik bewaarde ze om onder een trui te doen bij koude dagen. Feitelijk gebruikte ik ze daar niet voor. Dus die stapel van 10 shirts kan linea recta naar de kledingbak
- kleding die 1 maat te klein is, maar misschien ooit weer past. Nou, daar wacht ik al jaren op. Die zet ik op Vinted
- kleding die wel past maar niet lekker zit of wat toch niet zo mooi staat. Naar Vinted
- versleten of verwassen kleding. Naar de kledingbak.
Al met al 3 big shoppers vol met kleding uit de kast gehaald (en je ziet er nog maar weinig van in de kast).
Nu dus nog tijd plannen voor Vinted en een ritje kledingbak.
Het geeft wel een lekker gevoel!
- hele stapel basic shirtjes weg omdat ze eigenlijk te klein zijn en verwassen. Ik bewaarde ze om onder een trui te doen bij koude dagen. Feitelijk gebruikte ik ze daar niet voor. Dus die stapel van 10 shirts kan linea recta naar de kledingbak
- kleding die 1 maat te klein is, maar misschien ooit weer past. Nou, daar wacht ik al jaren op. Die zet ik op Vinted
- kleding die wel past maar niet lekker zit of wat toch niet zo mooi staat. Naar Vinted
- versleten of verwassen kleding. Naar de kledingbak.
Al met al 3 big shoppers vol met kleding uit de kast gehaald (en je ziet er nog maar weinig van in de kast).
Nu dus nog tijd plannen voor Vinted en een ritje kledingbak.
Het geeft wel een lekker gevoel!
zizo wijzigde dit bericht op 21-09-2026 23:28
Reden: Typo
Reden: Typo
0.67% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in