Een droge woestijn
vrijdag 13 december 2024 om 07:59
Ik schrok best toen ik vorige week weer eens inlogde.
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.
Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.
Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
maandag 21 september 2026 om 18:53
@tortel, one penis policy bedoel je waarschijnlijk (leuke verspreking
)
Ongemakkelijke situatie Choco. Gevoelens zijn moeilijk uit te schakelen. Uit wat je schrijft meen ik wel te lezen dat je man er nogal laconiek in staat. Dat zou mij een beetje jeuken. Als hij verwacht dat jij je gevoelsgrens oprekt, mag jij dat ook van hem verwachten. Wederkerigheid. Geven en nemen.
Ongemakkelijke situatie Choco. Gevoelens zijn moeilijk uit te schakelen. Uit wat je schrijft meen ik wel te lezen dat je man er nogal laconiek in staat. Dat zou mij een beetje jeuken. Als hij verwacht dat jij je gevoelsgrens oprekt, mag jij dat ook van hem verwachten. Wederkerigheid. Geven en nemen.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
maandag 21 september 2026 om 21:35
maandag 21 september 2026 om 23:22
tortelduif schreef: ↑21-09-2026 21:35@Vlinderkracht haha inderdaad ja. Of een no other penis policy.
@tortel. Slechts 1 letter verwijderd van one other penis policy.
(Die van mij is langer. Meer punten dus)
dinsdag 22 september 2026 om 11:13
Ja dat weet hij wel, maar ik vind zelf dat een beetje ongemak er ook bij mag horen.
Jaloezie of onzekerheid voel ik niet, het is voor mij meer het idee dat hij met een andere vrouw seks heeft wat me een ongemakkelijk gevoel geeft. Maar ik gun hem dit plezier ook, Ik denk dat deze gevoelens naast elkaar mogen bestaan.
Voor mij zou terug naar de tekentafel betekenen dat we beiden stoppen met solodaten. Eerst ons weer even op elkaar concentreren en eventueel samen op pad naar een erotisch feestje of een club, evt een keer op SDC kijken voor weet ik wat. En pas weer aan solodaten denken als iedereen happy is met de bedachte constructie.
Ja ik denk dat het goed is om goed te gaan kijken naar wat nou eigenlijk onze wensen zijn. Ik heb altijd solo met vrouwen gedate, hij datete nooit (want geen behoefte aan). Nu ben ik degene die niet meer met vrouwen wil daten en het daten in het algemeen niet zo ziet zitten, terwijl hij het nog veel te leuk vind met zijn fwb. Ik zie het wel meer zitten om samen te daten met andere stellen, wat hij nu niet ziet zitten (weinig tijd voor, maar ook weinig ruimte in zijn hoofd). Dus we lopen ook niet synchroon.
Ik weet niet of clubs of erotische feestjes iets voor ons zijn. In een PC alleen seks met elkaar lijkt mij wel leuk om te proberen; seks met anderen daar zien we niet zitten. Wbt de feesten ben ik vooral bang dat ik me niet prettig ga voelen. Of het wel mijn type mensen zijn. Maar vooral de muziek staat mij tegen. Ik word echt heel chagrijnig van stamp/dance/techno/house/trance muziek.
Hij weet trouwens wel dat een een mvm trio een grote wens is. Maar dan is híj weer bang zich ongemakkelijk te voelen.
tortelduif schreef: ↑21-09-2026 17:53Misschien dat het in zoverre minder bedreigend voelt omdat hij bij een andere man banger zou zijn voor gevoelens? (Weet even niet meer of je ook romantisch gezien op vrouwen valt). Partner is ook geïnteresseerd in mannen maar alleen seksueel, dat maakt wel dat het voor mij anders voelt als hij met een man of met een vrouw afspreekt.
Romantisch val ik niet zo snel op vrouwen nee, ik vind een vrouw vooral heel fijn als fwb. En na 3 jaar daten met vrouwen ben ik ook nog niet verliefd geworden.
Wat hij het meeste als argument gebruikt is dat vrouwen véél zachter, liever en sensueler zijn en hij snapt dat ik dan dus daarom ook met vrouwen wil afspreken. Mannen zijn volgens mij per definitie onbetrouwbaar, op seks belust en als ik seks wil, dan heb ik hém toch?
Ik kan hem maar moeilijk overtuigen dat het me spannend lijkt om weer eens met een andere man te daten. Dat kan in mijn ogen naast mijn veel diepere band met hem bestaan. Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is als ik met meer mensen zo'n zelfde diepe band zou gaan ontwikkelen. Ergens zit er onzekerheid bij hem vermoed ik.
dinsdag 22 september 2026 om 12:18
@choco, helder verhaal. Kleine contextuele onduidelijkheid, in de op één na laatste alinea schrijf je “volgens mij per definitie”, bedoel je misschien “volgens hem per definitie”?
De indruk dat je man er laconiek onder was in mijn eerdere mail lijkt dus niet te kloppen. Neem ik natuurlijk terug.
De indruk dat je man er laconiek onder was in mijn eerdere mail lijkt dus niet te kloppen. Neem ik natuurlijk terug.
dinsdag 22 september 2026 om 13:10
VlinderKracht schreef: ↑22-09-2026 12:18@choco, helder verhaal. Kleine contextuele onduidelijkheid, in de op één na laatste alinea schrijf je “volgens mij per definitie”, bedoel je misschien “volgens hem per definitie”?
Oh, goeie, ja, inderdaad, volgens hém zijn mannen onbetrouwbaar. Lekker zwart-wit en allemaal over één kam scheren.
Heel irritant vind ik dat.
dinsdag 22 september 2026 om 13:19
Dit betekent dus dat hij zichzelf per definitie als onbetrouwbaar en op seks belust classificeert, is hij zich daarvan bewust?
Ik vind het een vreemde manier van framen, hij heeft geen hoge pet op van zijn seksegenoten. En ook niet van vrouwen. Elke vrouw zacht, lief en sensueel? Hou toch op. Ik zou hier behoorlijk boos van worden denk ik. En ik weet zeker dat hij zijn onzekerheid op jou pakt.
Het volgende gesprek dat ik met hem zou voeren zou dan ook als hoofdmoot vertrouwen en angst hebben.
Ik vind het een vreemde manier van framen, hij heeft geen hoge pet op van zijn seksegenoten. En ook niet van vrouwen. Elke vrouw zacht, lief en sensueel? Hou toch op. Ik zou hier behoorlijk boos van worden denk ik. En ik weet zeker dat hij zijn onzekerheid op jou pakt.
Het volgende gesprek dat ik met hem zou voeren zou dan ook als hoofdmoot vertrouwen en angst hebben.
dinsdag 22 september 2026 om 13:32
Sebedeüs schreef: ↑22-09-2026 13:19Dit betekent dus dat hij zichzelf per definitie als onbetrouwbaar en op seks belust classificeert, is hij zich daarvan bewust?
Precies, dan zeg ik tegen hem van: ben jij dan ook onbetrouwbaar en op seks belust?
Om te klieren beaamt hij dat gewoon. Heel kinderachtig. Hij is één van de meest betrouwbare personen die ik ken, wel op het autisme spectrum en hoogbegaafd, dus daar zit wel een moeilijkheid bij hem. Hart van goud maar geen makkelijke man. Maar goed dat kan ik zeggen omdat ik hem door en door ken en we al bijna 20 jaar samen zijn.
Overigens voer ik dan ook de vraag aan of hij vindt dat zij beste vrienden dan ook zo zijn. En ja, ook die zijn zo, alleen dat zie je dan niet aan de buitenkant. Volgens hem dan he.
De afgelopen 3 jaar zijn er wel vaker dit soort gesprekken gevoerd natuurlijk. Als hij in de juiste stemming is kan hij ook echt wel gevoelig reageren en echt over zijn gevoelens praten.
Maar als kennelijk zijn eigen onzekerheid aangekaart wordt, dan wordt het gauw zwart-wit en/of ongenuanceerd.
dinsdag 22 september 2026 om 15:13
Heb jij in dit stadium (nog) het idee dat je een veto in kunt zetten? Dus, terug naar de basis en het solo-daten stoppen? Of de andere kant op, jij mag en dat schuurt een beetje maar ik gun het je, ik ga ook op zoek naar een lekkere, seksbeluste kerel erbij?
Het klinkt in elk geval alsof jullie wel goed met elkaar kunnen praten en dat is fijn. Hij is misschien wat zwartwit maar het is niet dat ik zijn standpunten nou totaal niet herken van mijn eigen vent
Uiteindelijk gaat het erom dat jullie er samen helemaal uitkomen en iedereen weer blij is met de door jullie gekozen constructie.
Het klinkt in elk geval alsof jullie wel goed met elkaar kunnen praten en dat is fijn. Hij is misschien wat zwartwit maar het is niet dat ik zijn standpunten nou totaal niet herken van mijn eigen vent
dinsdag 22 september 2026 om 15:14
Choco-fan schreef: ↑22-09-2026 13:32De afgelopen 3 jaar zijn er wel vaker dit soort gesprekken gevoerd natuurlijk. Als hij in de juiste stemming is kan hij ook echt wel gevoelig reageren en echt over zijn gevoelens praten.
Maar als kennelijk zijn eigen onzekerheid aangekaart wordt, dan wordt het gauw zwart-wit en/of ongenuanceerd.
@choco. Praat hij weleens met een ander over zijn onzekerheid m.b.t. jouw wens?
Als ik naar mijzelf kijk, bespreek ik mijn grootste onzekerheden of angsten gemakkelijker met iemand die emotioneel wat op afstand staat. Nooit of zelden met degene ik liefhad / liefheb (geen idee waarom, waarschijnlijk een andere onzekerheid).
Dit is een van de redenen waarom ik hiér ben. Met iemand die ik hier ontmoette heb ik mijn hart kunnen luchten over mijn diepst weggedrukte angsten. (Ik hoop dat ik hetzelfde voor haar beteken). In iets meer vluchtige, maar niet minder waardevolle, gesprekken met anderen heb ik óók veel gewonnen.
Best grappig
dinsdag 22 september 2026 om 17:31
Mijn voorstel naar hem is als volgt: Jij date met je vrouwelijke fwb, ik kijk -als ik daar aan toe ben- naar een mannelijke fwb (of seksbeluste kerel
Is dat toch niet wat hij aan kan of wat hij wil, dan stoppen we met het non-mono gebeuren. Ik date dan ook niet meer met vrouwen (had ik toch al weinig motivatie meer voor) en hij draait zijn fwb terug naar een gewone vriendschap (want hij zegt zelf dat seks geen vereiste voor hem is).
Of het stoppen dan voorgoed is, geen idee, maar zover kijk ik nog niet vooruit.
Ik heb de indruk dat hij akkoord is met het daten van mannen, maar niet van harte dus ik geef hem tijd om erop terug te komen. Ik kan me voorstellen dat hij zich bedenkt. En dat is helemaal okay voor mij hoor. Ik heb eigenlijk niets meer te verliezen voor mijn gevoel.
dinsdag 22 september 2026 om 17:38
VlinderKracht schreef: ↑22-09-2026 15:14@choco. Praat hij weleens met een ander over zijn onzekerheid m.b.t. jouw wens?
Als ik naar mijzelf kijk, bespreek ik mijn grootste onzekerheden of angsten gemakkelijker met iemand die emotioneel wat op afstand staat. Nooit of zelden met degene ik liefhad / liefheb (geen idee waarom, waarschijnlijk een andere onzekerheid).
Volgens mij praat hij er nooit over met vrienden, maar ook niet met anderen die verder weg staan.
Het zou kunnen dat hij het wel heeft besproken met zijn fwb. Ze praten best veel over persoonlijke en/of serieuze onderwerpen.
Ik durf veel naar hem toe uit te spreken maar ik moet toegeven dat het op het gebied van seks en relaties wel moeilijker voor me is geworden, vooral de laatste 5 jaar. Ik ben niet meer zo openhartig over mijn wensen en verlangens als vroeger. Ik ben soms bang dat ik hem ermee kwets bijvoorbeeld.
dinsdag 22 september 2026 om 18:50
Jammer voor jullie beiden dat er nu een wat krampachtige situatie is ontstaan. Bang om te kwetsen is een sterke rem. Lastige situatie. Zou handig zijn als je ergens een beginnetje vindt waarmee je de knoop kunt ontwarren.Choco-fan schreef: ↑22-09-2026 17:38Ik durf veel naar hem toe uit te spreken maar ik moet toegeven dat het op het gebied van seks en relaties wel moeilijker voor me is geworden, vooral de laatste 5 jaar. Ik ben niet meer zo openhartig over mijn wensen en verlangens als vroeger. Ik ben soms bang dat ik hem ermee kwets bijvoorbeeld.
Je schreef volgens mij ergens dat jullie ook wel eens over een MVM gefantaseerd hebben. Heeft hij daarbij misschien een inkijkje gegeven in zijn onzekerheid? Vermoed je dat zijn onzekerheden daarbij verschillend zijn aan die bij jouw man-daten? Denk aan zoiets als jaloezie, ongemakkelijk beeld, competitie met andere man, angst voor gevolgen relatie (verliefdheid), controle verlies?
Wat wond hem wel op in de fantasie? Jouw plezier is zijn plezier? Hier zou een mogelijkheid zijn.
Pittig moeilijk, choco, pfff.
vlinderkracht wijzigde dit bericht op 22-09-2026 21:14
Reden: ingekort
Reden: ingekort
17.94% gewijzigd
dinsdag 22 september 2026 om 23:27
Voor nu een prima afspraak en wie dan leeft wie dan zorgt.
Dat de gesprekken op dit gebied minder open zijn is logisch en ook dat herken ik wel wat. Als je samen in zo'n lekkere flow zit, er van alles gebeurt en lust een grote plek in je relatie inneemt zijn de gesprekken ook superopen en veelvuldig. Als het allemaal een beetje gaat kabbelen of het ligt wat minder op de voorgrond of het wordt zelfs een beetje ingewikkeld dan lopen de gesprekken ook iets minder vloeiend. Is op zich niet heel erg naar mijn idee als je het maar wel kunt blijven hebben over dat wat wezenlijk belangrijk is. En zo te lezen doen jullie dat wel.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in