Twee mama's

29-07-2009 10:51 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeg me af of er nog meer vrouwenstellen zijn die samen een kindje gaan opvoeden? Wij verwachten ons erste kindje en het lijkt me erg gezellig om ervaringen te delen......
Gefeliciteerd maanvrouwtje!

Ik ben wel nieuwsgierig in welke aspecten je dan specifiek geinteresseerd bent wat dus niet in een ander topic past waar stellen posten in een man/vrouw ouderformatie.
Omdat je daar misschien gezeik krijgt dat men vindt dat een kind ook een vader nodig heeft?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 29 juli 2009 @ 11:58:

Omdat je daar misschien gezeik krijgt dat men vindt dat een kind ook een vader nodig heeft?

Er zijn ook kinderen die wel een vader hebben maar die hem nooit zien omdat hij m gesmeerd is. En als je persé ook een man als rolmodel wilt hebben kan een opa het ook heel goed doen, zo is mijn ervaring.

Als een kind maar lekker veel liefde krijgt van zijn/haar ouder(s), toch?

Maanvrouwtje, iig gefeliciteerd :-)
Gefeliciteerd!!

Hier een standaard gezinnetje maar net als bij jullie 2 ouders die zielsveel van hun kind/eren houden. En daar gaat het om.
Gefeliciteerd Maanvrouwtje! Hier ook een 'standaard' gezin: m/v + kind + één op komst. Eens met Maxem: het gaat om de inhoud, niet om de vorm. Veel geluk!!

Misschien is het voor jou en/of je vriendin/vrouw leuk om aan te sluiten bij een maand-topic om ook de zwangerschapsdingen met anderen te bespreken?
quote:Loreyi schreef op 29 juli 2009 @ 12:02:

[...]

Er zijn ook kinderen die wel een vader hebben maar die hem nooit zien omdat hij m gesmeerd is. En als je persé ook een man als rolmodel wilt hebben kan een opa het ook heel goed doen, zo is mijn ervaring.

Als een kind maar lekker veel liefde krijgt van zijn/haar ouder(s), toch?

Dat vind ik ook hoor.

Maanvrouwtje, iig gefeliciteerd :-)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:duploo schreef op 29 juli 2009 @ 11:54:

Gefeliciteerd maanvrouwtje!

Ik ben wel nieuwsgierig in welke aspecten je dan specifiek geinteresseerd bent wat dus niet in een ander topic past waar stellen posten in een man/vrouw ouderformatie.

Omdat er toch, naar mijn idee, ook andere aspecten aan zitten dan wanneer je als moeder/vader een kind opvoedt. Ik vind het zelf bijvoorbeeld belangrijk dat een kind (vooral de jongens) ook contact heeft met een man (soort vaderfiguur, in ieder geval iemand die er regelamtig is) Zo komen er denk ik nog meer dingen bij kijken. Al is het ook in veel aspecten hetzelfde, het is toch ook weer anders. Dat blijft.

In ieder geval gefeliciteerd maanvrouwtje
Thanx voor jullie felicitaties ! Ons kindje is idd. erg gewenst en zal alle liede van de hele wereld krijgen! Natuurlijk zijn er heel veel dingen hetzelfde zoals bij ieder ander gezin maar toch zijn er ook dingen anders. Geen enkel formulier is bv. gericht op twee vrouwen, overal waar je komt vragen ze toch naar je man hahahhaa......iedereen is ook altijd erg nieuwsgierig naar hoe ons kindje is ontstaan enz enz...Ach ja kleine dingen maar toch leuk om ze eens met andere te delen!

Wij genieten in elk geval enorm!!!
Ik moet wel zeggen dat het boek van cludia de breij erg herkenbaar is...hahhaha...heb me helemaal krom gelachen!
quote:nouschi schreef op 29 juli 2009 @ 12:27:

[...]

Ik dacht ook niet dat jij dat niet zo vond hoor ;) Was meer een algemeen antwoord op die vraag.
Ik vind het ook wel leuk om te horen hoe het kindje is ontstaan. Hebben jullie een anonieme donor gevonden of een bekende? En hoe kies je nou uit wie het kindje draagt? En zou je het dan bij een eventuele tweede andersom willen?

Verder gefeliciteerd en veel geluk!

(als je de vragen niet leuk vind, dan sla ze maar over. Ik ken alleen geen vrouwenstellen die samen een kindje krijgen, en ik ben gewoon nieuwsgierig )
Stressed is just desserts spelled backwards
Hahhaahaha.......nou zal dan zal ik ze nog maar eens een keertje beantwoorden...lol! Wij hebben een anonieme donor en mijn vrouw is zwanger! Je maakt de keuze wie het kindje draagt een eerste instantie heel erg op gevoel. In eerste instantie zou ik het kindje gaan dragen maar dat heeft niet zo mogen zijn...dus voor ons een heel groot geluk dat het bij mijn vrouw wel is gelukt!
Van harte gefeliciteerd voor jullie beiden!

Vrienden van mij worden binnenkort oom en tante van een kindje dat ook twee mama's krijgt/heeft. Maar ik had van hen begrepen dat sinds een aantal jaren anonieme donoren verboden zijn. Maar ik had dit nog nooit gehoord....

Zij hebben nu dus een donor uitgezocht en ook een keer met die man gepraat. Ze wilde eerst nog een broer vragen, maar hebben ze uiteindelijk toch niet gedaan. Wel nog tegen deze broer verteld en die schrok er wel van....

Lijkt mij ook niet zo'n goede oplossing.
quote:maanvrouwtje schreef op 29 juli 2009 @ 13:24:

Hahhaahaha.......nou zal dan zal ik ze nog maar eens een keertje beantwoorden...lol! Wij hebben een anonieme donor en mijn vrouw is zwanger! Je maakt de keuze wie het kindje draagt een eerste instantie heel erg op gevoel. In eerste instantie zou ik het kindje gaan dragen maar dat heeft niet zo mogen zijn...dus voor ons een heel groot geluk dat het bij mijn vrouw wel is gelukt!

Dat is dan weer het voordeel van 2 mama's. Die hebben ook 2 baarmoeders en daarbij behorende eierstokken.

Weten jullie al of jullie een jongen of meisje krijgen?
ja dat weten we al wel......maar we houden het nog graag voor onszelf :):) Tja je weet nooit wie er meeleest en ons verhaal herkent..............En iedereen is errug nieuwsgierig...lol
Maarreh... om nog even ongeneerd te vissen... hoe zit dat nou met die anonieme donor? Want ik dacht ook dat dat sinds een aantal jaren niet meer mocht. Meen me te herinneren dat het aantal donoren daarna ook flink af was genomen omdat niet alle mannen over 20 jaar het 'risico' willen lopen dat er iemand bij de op de stoep staat die 'Hoi pap' zegt.
In nederland is er idd. geen sprake meer van echt anoniem donorschap. Je kunt in Nederland altijd de gegevens van een donor krijgen. Hierdoor is het aantal donoren minder geworden en de wachtlijsten toegenomen. In belgie werken ze nog wel met anonieme donoren. Dus menig stel met vruchtbaarheidsproblemen m/v en v/v is tegenwoordig in belgie te vinden.Gaat allemaal een stuk sneller en ze liggen, op sommige gebieden, ook nog voor qua technieken.
Hoever is je vrouw nu?

Alles al gereed voor de kleine?

Namen ook al gereed?
We zijn nu 21 weken op weg...! En natuurlijk moeten we nog veel te veel doen hahahaha..maar ja wie niet! En de namen liggen gelukkig al een tijdje vast! Jeah!
Hebben jullie al nagedacht over hoe jullie straks aangesproken willen worden door het kindje? Allebei "mama" lijkt me niet zo praktisch.

Jammer voor je dat je weinig andere vrouwparen hier tegenkomt.
hoi Maanvrouwtje,

Gefeliciteerd met jullie aanstaande mama-schap!

Hier inmiddels ruim tweeënhalf jaar ervaring, we zijn de trotse mama en mem van een knul van ruim tweeënhalf, en een jongetje en meisje van net een jaar.

Ik weet niet wat je allemaal wilt weten, waar je allemaal over zou willen kletsen? Ik lees het wel.....

Liefs Ayla
quote:duploo schreef op 30 juli 2009 @ 12:12:

Hebben jullie al nagedacht over hoe jullie straks aangesproken willen worden door het kindje? Allebei "mama" lijkt me niet zo praktisch.

Jammer voor je dat je weinig andere vrouwparen hier tegenkomt.

Nog nooit over nagedacht inderdaad! Maar ja, hoe moet je je dan laten noemen. 1 mama en 1 voornaam is ook raar en naar mijn idee niet juist. Ben benieuwd naar hoe vrouwenstellen dit doen.

Ahaa, dus jullie zijn even de grens over gegaan!

Zijn we daar ook weer van op de hoogte
Toen ik Amerika als Au Pair werkte bij een lesbisch gezien was de 1 mama en de ander mommy, maar dat is hier in Nederland misschien wat raar.

Ik blijf wel meelezen want had er zelf nog niet bij stilgestaan eigenlijk en wil toch ooit wel kinderen. Ik zou zelf graag willen dat mijn kind mij mamma zou noemen, maar neem aan dat mijn vriendin/vrouw dat ook zou willen...
Leuk al die reacties! En Ayla gefeliciteerd met drie mooie hummels ! Wow dat zal wel een druk gezinnetje zijn! Hoe dat zal gaan met mama......geen idee hahahha..! Volgens mij krijgt dat allemaal vanzelf vorm. Vandaag lekker een paar kleertjes gekocht. Eindelijk! We durven er langzaam aan toe te geven. Was zo spannend in het begin. Na zo'n lang traject ben je best bang dat het misgaat! En dit weekend maar eens lekker klussen.........!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven