2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Cross Missc! Met mijn rug gaat het alweer beter. Zo goed als over. Alleen bukken gaat nog een beetje vervelend.
Oh Missc, ik ben tot eind augustus in het land, kan op mijn werk wel mailen maar niet op het forum. Is dat okee?

Enne... ik zou juist aanraden om jou zelf wel te filmen na de bevalling. Niet eh... daar... maar wel je gezicht. Het is zoooo mooi om terug te zien, die overweldigende emotie. En ook de eerste keer aan de borst. Heel bijzonder.
Hahaha Vera, voor jouw mini is het vandaag dus bijslaap-dag

Fijn dat t beter gaat met je rug... enne inderdaad om genante situaties met schoonfamilie te voorkomen, liever geen gefilm voordat ik weer 'decent' ben
cross Vera! Ok, dat kan natuurlijk ook ja... alleen filmen vanaf mijn navel en erboven.. Moet inderdaad mooi zijn om dat weer terug te kunnen zien, t gaat toch in een soort roes aan je voorbij dat moment.

Enne, prima aanbod dat jij in augustus dan mijn berichtje op de mail zet. Evt. Ellein ofzo als achtervang, die is al op vakantie geweest. Maar verwacht voor sept toch wel bevallen te zijn.

Zet jij je 06 dan op de mail voor me?
anoniem_44047 wijzigde dit bericht op 29-07-2009 11:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Missc, je mag mij ook sms-en. Leuk om nieuws uit de eerste hand te krijgen . Zal mijn nummer ook even op de mail zetten.

Vera, geniet lekker van je mamadag. Misschien geeft jouw kdv ook wel hapjes en lekkernijen aan mini zonder dat je het wilt . Buikje vol als ze thuis weer moet eten,hihi. Leuk de foto's ophalen van AH.

Wij hebben niks gefilmd tijdens of na de bevalling. Ik weet eigenlijk niet of ik dat mis nu. Geloof dat ik de foto's wel voldoende vind eigenlijk. Film was er vast niet mooier op geworden vrees ik .

Ik heb een update in de mail gezet. Moest even van me afschrijven.
Shit.. bel net met ontwerpbureau over geboortekaartje.. zijn tot 8 augustus op vakantie en kunnen dus voor die tijd niet zo heel veel voor me betekenen. Ik verwacht eigenlijk niet voor die tijd te bevallen, maar je weet niet hoe t loopt en dan heb ik nog geen kaartje.

Wat zouden jullie doen, toch kijken naar een alternatief?

Hey Ellein! Zal even je mail lezen.. leuk dat ik je ook mag sms'en.. komt t vast goed, als ik 2 dames sms hihi.
.... t regent hier nu!!!! Dat was toch niet voorspeld, t zou prachtig mooi weer worden!
Missc, misschien kun je met een print van de website even langs een drukkerij gaan. Misschien weten zij een leuk alternatief voor je.
Hmmm en ineens heel veel gaan schrijven. Lekker bezig.

Missc, hahaha, goed dat je je al zo vroeg gemeld hebt. Ik ben in augustus een weekje weg, dus niet heel ideaal, maar gelukkig hebben Vera en Ellein beide hun service aangeboden. Lastig voor wat betreft het geboortekaartje. Ik zou lichtelijk in de stress schieten, maar dan ben ik ! Vera heeft wel een goed idee.

Vera, wat gezellig dat je er ook bent. Lekker mamadagje vandaag. Klinkt harstikke goed. Het is hier nu mooi een zonnig weer. Veel plezier met het ophalen van de foto's!

Hier gaat het goed. Lekker gezwommen gister en inderdaad weinig kwaaltjes. Ik klaag niet hoor....

Ga straks ook nog even een verhaal op de mail zetten, maar weet niet of het vanmiddag of vanavond wordt..... Ga nu even lezen daar.
missc, zou normaal gesproken zeggen van: ik kan binnen een dag een kaartje voor je maken en drukken, dus geef maar door, maar ik ben dan in la frace, dus dat gaat niet lukken.

vera hier eet mini ook minder hoor als ze van het kdv of oma komt. Ze zit dan maar heel druk om zich heen e wapperen en te kijken. Ze slaapt die dagen wel als een roosje....

Vanmorgen met mijn oma naar de rommelmarkt geweest. heb een hele mooie loopwagen gekregen. Een houten in de vorm van een lieveheersbeestje. ben er superblij mee. straks (ooit..) als mini gaat lopen kan ze hem mooi duwen.

waar ga je heen op vakantie rossia?

ik ga eens even de mail bekijken
Teddy, wat schattig zo'n loopwagentje. Super als ze daar straks lekker achter kan gaan lopen. Wat lief ook van oma!

Er staat een weekje Spanje op het programma! Kan niet wachten!
Rossia, lekker naar Spanje. Aan het strand zeker?! Kamperen of hotel of huisje?

En Teddy, waar in Frankrijk gaan jullie heen?

Wij gaan een weekje naar de Drome (Provence) en daarna een weekje naar de Ardeche in een huisje. Heb er ook heel veel zin in!

Teddy, wat leuk zo'n loopwagentje! Je hebt ook van die houten loopfietsjes, die zijn ook leuk en kunnen ze al eerder gebruiken denk ik. Mijn nichtje van 1 heeft er nu 1.

Missc, balen, maar ik vind Vera's idee ook goed. Maar je kunt ook je kaartje later versturen. Jobman moest ons kaartje ook nog ontwerpen toen mini al geboren was, maar ja, das wel minder leuk.

Ellein, wat een drukte op je werk zeg. Daar zou ik ook niet vrolijk van worden... Als je baas terug is wordt het dan wel rustiger of hebben jullie chronisch tekort aan mensen?

Michigan, wanneer ga je weer naar de ostheopaat? Vaak zeggen ze wel als de klachten even wat erger worden (zoals dat huilen en spugen en zo) dat dat juist een goed teken is. Hoop dat ze ervan opknapt.

En wat lief dat ze zo ontspannen tegen je aan lag...

Oh, ik weet niet of bovenstaande alleen voor de mail bedoeld was, anders zeg het maar even en dan verwijder ik het weer.

Mini slaapt sinds een paar dagen heel goed en huilt met name 's avonds veel, maar overdag heb ik ineens zeeen van tijd. Wel lekker hoor. Kom ik weer eens aan wat dingetjes toe.
jobje die fietsjes zijn ook heel erg leuk ja. wordt straks een heel wagenpark hier. vind zo'n ouderwets rieten poppenwagentje ook zo leuk.

fijn dat mini het overdag zo goed doet.

Wij gaan naar de bourgogne. niet zo ver weg dus. Maar het schijnt daar wel erg mooi te zijn. ben erg benieuwd.

De ardeche is ook prachtig evenals de drome. Daar ben ik als kind veel geweest. Wanneer gaan jullie?
Jobje wat super dat mini het overdag zo goed doet nu. Echt heel fijn ook voor jullie. Nu de avonden nog, maar dat komt vast goed. In Spanje zitten we in het appartement van mijn schoonmama, heel luxe dus en vlak aan het strand. Wordt een weekje nietsen straks!

Klinkt lekker die Franse uitstapjes van jullie. Ben niet zo bekend met Frankrijk, maar hoor eigenlijk altijd wel goede verhalen. Alleen schijnt het duur te zijn??

Nog een kwartiertje en dan is het lekker weer tijd om naar huis te gaan.

Teddy, is Teddyman ook al vrij nu? Weet even niet meer wat je geschreven had, sorry.
Zo, net even in de tuin gelegen maar pfoe wat is het heet zeg! Uk ligt (weer!) te pitten. Ik heb even geteld, de afgelopen 24 uur heeft ze ruim 15 uur geslapen. En in de overgebleven tijd heeft ze 2 hapjes en 4 melkvoedingen gehad. En heeft ze nog minimaal een paar uur gemopperd omdat ze moe was. Mmm... hopelijk gaat dit niet elke mamadag zo!

De foto's waren niet echt leuk. Ze doen dat heel slim. De mooiste foto's drukken ze af op canvas en de minst mooie drukken ze klein af. De canvas was megaduur vond ik. En zoooo mooi was hij nu ook weer niet. Okee, de belichting is misschien een stukje beter, maar voor de rest maak ik zelf leuker foto's (zei ze heel bescheiden). Ik heb vanmiddag wat pogingen gedaan om net zulke foto's te maken. Ik ga ze nog even een beetje bewerken en dan zet ik ze wel op de mail. Ik heb dus alleen de pasfoto's genomen. Was de foto-mevrouw niet zo mee in haar nopjes geloof ik. Ach, shit happens.

Even off-ego:

Jobje, heerlijk he, als je merkt dat je steeds meer tijd voor je eigen dingetjes krijgt. Hoeveel voedingen krijgt ze nog? Ik vond echt het moment dat ik naar 5 voedingen ging (bij ons met 10 weken) een verademing. Kon ik ineens echt dingen ondernemen tussen de voedingen door!

Klinkt fijn jullie vakantie!

Rossia, ook lekker, Spanje! Je mag geloof ik niet klagen qua zwangerschapskwaaltjes he? Ik kan me die misselijkheid nog maar te goed herinneren.

Teddy, ook al naar La France. En wat leuk van die loopwagen. Onze mini heeft er al 2 gekregen (van plastic, met geluidjes enzo)... een derde is misschien teveel...

Ik ga nog even door naar de mail.
vera jammer dat de foto's niet zo mooi waren. Zelf maak je inderdaad veel leukere foto's. Veel spontaner. Jij helemaal.

Rossia, vanaf maandag is Teddyman vrij.

vera vind je 15 uur veel of weinig? kan ik niet helemaal opmaken uit je verhaal. Mini slaapt hier op de dagen dat ze thuis is nog meer, denk wel een uur of 17. Een dag als vandaag is vaak gevuld met hazeslaapjes in de wandelwagen en komt ze tot een uur of 14/15.
Hallo!!

Wij zijn weer thuis. We hebben genoten, hadden prachtig weer alleen s nachts daalde de temperatuur tot ongeveer 10 graden. Mini had het zoooo koud. Zooo zielig. Na de eerste nacht gauw een muts gekocht, en zo sliep hij met pyjama, slaapzak, muts en inwikkeldoek in de tent.

Nu draait de wasmachine en de vaatwasser en gaan we lekker slapen.

Morgen weer meer!

Liefs
Mimpje, wat zielig! En 10 graden en dan slapen in de tent is nou niet echt wat je zegt lekker warm . Succes met de vakantiewas. Wanneer is the big day?

Vera, hoe is het vandaag met mini? Uk slaapt ook heel weinig. 's Nachts van 20.00 tot circa 7.00 (soms 6.00, soms 7.30 maar hij blijft dan gewoon in bed kletsen en kunnen wij dus wel doorslapen ) en dan overdag aan het eind van de ochtend nog zo'n uur en een kwartier en dan 's middags vanaf zo'n 14.30 tot 15.30/16.00. Niet echt veel dus. En dat doet hij al vanaf dat hij een maand of 3 is! En er zijn dagen dat hij langer slaapt maar zoals afgelopen maandag heeft hij overdag slechts 1,5 uur in totaal geslapen.

Teddy, jouw mini is wel een wat langere slaapster. Jij hebt dus tussendoor wat meer tijd van poetsen . Wij hebben ook zo'n superleuke houten loopfiets. Met het tempo dat uk zich nu ontwikkelt kan ik die wel van boven gaan halen volgens mij.

Jobje, jullie vakantieplannen klinken goed. Krijg er spontaan weer zin in. Wat een prachtige foto's heb je gemaild. FIjn dat je overdag wat meer aan jezelf toe komt. Het is voor haar ook fijn dat ze beter kan slapen.

Rossia, echt super dat je niet zoveel kwaaltjes hebt! Ik vind dat je dat ook gewoon verdient. Je hebt er zo lang op moeten wachten, het zou niet eerlijk zijn als je dan ook nog hondsberoerd zou voelen . Heb je nog een plekje vrij in de auto naar Spanje?

Missc, wat een toestand met die geboortekaartjes! Oei, ik zou ook wel even in de stress schieten. En nu? Heb je al een oplossing?

Ik heb jullie volgens mij nog geen update gegeven over ukje. Hij gaat sinds een paar dagen echt overal aan staan. Hanje boven op de bank, schuiven met de knietjes zodat hij op zijn knieen kan zitten, voorzichtig andere hand boven op de bank en hup daar gaat hij staan. Hij is dan zo blij dat hij ervan gaat schreeuwen. Maarrrrr hoe moet je dan weer gaan zitten? Soms gaat dat per toeval goed, maar soms gaat het ook heel erg fout. Boem, hoofd op de grond, of hij kukelt wel heel raar om maar komt dan toch nog wel aardig terecht. Oh, het is soms echt zielig hoe hij terecht komt. Dat resulteerde gisteren dus ook in de eerste bloedneus . En hij heeft een blauwe plek op zijn kin. Maar ik kan hem ook niet steeds gaan opvangen. Hij zal het toch zelf moeten leren. Soms kan ik nog net een arm grijpen en gaat het goed, maar soms...... Kleine jongetjes worden groot. Het is zo leuk. Hij stapt ook al als ik hem aan zijn handen vasthou. Ik heb wat foto's gemaakt. Ik zal dit weekend proberen ze te mailen.
meer tijd om te poetsen ellein? meer tijd om te forummen...

Mimpje wat sneu voor mini. heeft ie verder wel goed geslapen in de travelcot? of moest ie wennen? zit te denken om mini thuis ook een paar nachtjes er in te leggen 's nachts. om te wennen. Fijn dat jullie genoten hebben! foto's?!

ellein wat cool dat uk gaat staan. Volgens mij ben je dan zo trots. En dat vallen hoort er bij. Ik laat mini ook wel eens vanuit zit omkukelen. Moet ze toch leren. Uiteraard wel met zachte ondergrond. Maar ze corrigeert zichzelf steeds beter.

Ben benieuwd naar je foto's.

Mini heeft hier een nieuw kunstje. Als ze op haar buik ligt, legt ze haar hoofdje op de grond en trekt ze haar beentje via haar zijkant onder haar billen en dan schuift ze naar achteren. hhaha zo grappig. Ze vind het zelf ook helemaal geweldig en liet het ook heel trots aan papa zien. kodak moment!

Floortje hoe gaat het bij jou? druk aan het werk? hoest met de keukenplannen? En je zweedse les?

Mamadeb hoe gaat het nu bij jou? De zomervakantie is begonnen. Ben je al wat minder gestressed? hoe gaat het met de mannen?

Maki ben ook erg benieuwd hoe het bij jou gaat. zie af en toe een berichtje bij angel op haar hyves, maar kom eens een update geven van die mooie vent van je.

Angel lekker aan het genieten van je vakantie?

Bep hoe gaat het bij jou? En op je werk? Doet mini het nog goed? gaat het slapen al wat beter?

Ziggie ben ook wel nieuwsgierig hoe het bij jou gaat. En me je meisje natuurlijk.... loopt het allemaal lekker?

Ann kun je de draad weer een beetje oppakken? gingen ze nou nog onderzoek doen eigenlijk? sorry ben het vergeten

OGG ben je al gewend aan je nieuwe achternaam? koffers gepakt? of ben je al weg eigenlijk?

Gorgi voor jou zit de reis er alweer (bijna) op zeker? genoten?

De 20 weken echo komt nu ook dichtbij. Vind je het spannend?

hoe voel je je?

Missc lekker geslapen?

Rossia, michigan, vera, jobje

Was het bij jullie ook zulk noodweer vanacht? Man ik heb wel een uur wakker gelegen. het flitste erover. Snel alle ramen dichtgedaan want het was een kabaal met dat onweer. Mini sliep overal gelukkig door heen. Toen ik vanmorgen beneden kwam zag ik dat de stoelkussen nog op de tuinstoelen zaten. die kan ik uitwringen.

Nou ben wel weer bij geloof ik. Toch maar wat schoonmaken dan....
GRRRR ik had een mega bericht getypt en op het moment dat ik het bericht wil versturen klapt het internet eruit.....alles weg... ;-(

Niet leuk!

Helaas moet ik nu weg, ik plaats nog wel even wat vakantie kiekjes op de mail. straks consult met kinderarts, Kom straks een update geven en weer opnieuw reageren.

Liefs!
Meld!!

Mimpje, welkom weer thuis! Fijn dat de mini vakantie zo lekker was alleen jammer van de kou 's nachts. Da's wel vreemd, zo in t hoogseizoen.

Ellein, wat leuk zeg dat mini al zo gaat staan en stapjes zetten. Dan gaat t ineens snel he?

Teddy, jouw mini is dus ook allerlei bewegingen aan t ontdekken.. Fijn dat er tegenwoordig digitale camera's zijn, dan kun je wel foto's blijven maken!

Hier viel t vannacht mee.. flink wat gerommel en geflits, een flinke bui en dat was het wel weer.

Rossia, wat een heerlijk vooruitzicht een weekje Spanje. Lekker een stapel boeken mee, terrasjes pakken.. zalig hoor!

Het was inderdaad warm gister Vera, ik werd er ook letterlijk even niet goed van. Was met een boodschappenlijstje t dorp ingegaan, maar ben voortijdig naar huis gegaan, ik was helemaal kapot. Tussendoor nog 2x bij schoonmama in de winkel een pitstop gemaakt, maar t mocht niet meer baten. Gelukkig wel geslaagd voor wat voedingstops en -bh.

Ik ga nu snel even naar de supermarkt en dan lunchen met vriendlief, die vandaag gezellig thuis werkt. Gaan we straks weer naar zkh voor ctg en echo.. vind het heel spannend! Heb t gevoel dat de kleine flink aan het indalen is en nu ook anders ligt. Gisteravond was zo grappig, er stak steeds een elleboog (vermoed ik) uit mijn buik

Tot later!
Oh, enne wat betreft t kaartje.. ik ga er eigenlijk vanuit dat ik niet voor de 8e ga bevallen. Dus ik denk dat ik t toch maar even op z'n beloop laat. Ik kan ook nog een vormgever inschakelen met wie ik altijd via mijn werk samenwerk, die had ook al aangeboden me ermee te helpen, maar toen was onze keuze voor t kaartje al gemaakt. Maar die escape hebben we ook nog..
Hey Meiden,

Hier ben ik ook weer!

Teddy, je moet dus nog een paar dagen wachten voordat je leuke dingen kan doen met Teddyman. Wel een leuk vooruitzicht. Ik probeer me het nieuwe kunstje van mini voor te stellen, maar lukt nog niet echt.... Wellicht dat het kodak momentje op de mail kan? Kan ik het even visualiseren....

Ik heb als een blok geslapen vannacht dus geen noodweer gehoord of gemerkt.

Mimpje, welkom terug in je warme huis. Brrrrrrrrr, wat zielig dat mini het zo koud hebben gehad. Met een muts slapen heeft vast geholpen. Ben benieuwd naar je verhalen en foto's.

Ellein, we gaan met het vliegtuig naar Spanje, maar ik heb nog wel een koffer over waar je in kan??? Mijn hemel wat gaat die uk van jullie hard zeg. Hij heeft de smaak te pakken en met vallen en opstaan worden ze groot zeggen ze toch. Je zult nog veel meer blauwe plekken, schaafwonden en bloedneuzen (na zijn eerste vechtpartij ) te verzorgen krijgen hihi!

Hihi Missc, heb je het ook even vastgegrepen of niet? Succes vanmiddag met de echo en ctg. Ben benieuwd hoe het gaat. En eet smakelijk!

Ga vanavond even bijlezen op de mail. Heb ik nu geen tijd voor, sorry!
Ha meiden, hier ben ik dan ook weer eens...

Allereerst: Gorgi en Rossia, wat SUPER dat jullie zwanger zijn. Beter laat dan nooit: GEFELICITEERD!!!!!

Met mij gaat 't helaas nog steeds wat minder goed... Door alle toestanden rondom mijn bevalling en gezondheid ben ik extreem slecht gaan slapen waarvoor ik nu onder behandeling ben bij een psycholoog. Niet te geloven, hè, ik krijg echt het één na het ander en dat terwijl ik voor mijn zwangerschap nooit iets mankeerde...

Ik wilde jullie in elk geval even laten weten hoe het met mij gaat en probeer af en toe weer eens mee te lezen en schrijven, maar ben dus eigenlijk chronisch moe...

Gelukkig gaat met onze schat van een dochter alles goed.

Veel liefs en een dikke knuffel van Ziggie, in het bijzonder voor Floortje en Ann!!!!!
Hey Lieve Ziggie!!

Wat vervelend dat je het zo voor je kiezen krijgt. Het is niet niks allemaal zeg. Ik hoop echt dat de psycholoog je goed kan helpen, waardoor je straks weer lekker kan slapen en de hele wereld weer aan kan. Fijn dat het met je dochter harstikke goed gaat. Een lichtpuntje in deze vervelende tijd.

Heel veel succes en sterkte!

Dikke !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven