Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Hallo wereldmeiden en man. Daar ben ik weer, nog even niks gelezen hier maar dat zal ik snel doen. Hierbij het laatste nieuws vanaf mijn terras in het nieuwe huis in Antalya. We did it, de klus is geklaard!

Zoals Ine denk ik wel heeft doorgegeven op mijn verzoek, zijn Tb en ik een paar dagen geleden onverwacht snel verhuisd. Ik zat op een avond nietsvermoedend achter mijn Pc, schreef nog op het forum dat ik hoopte dat we snel weg zouden gaan, toen Tb thuiskwam en meldde dat er een NU verhuiswagen voor de deur stond.

Nou ja zeg, ik wist dus van niets tot op dat moment en had nog niks ingepakt zelfs. Hij was wel de deur uitgegaan met de opmerking dat hij die avond een wagen zou regelen voor de spullen maar niet dat het per direct zou plaatsvinden. Ik keek naar buiten en zag een veredelde paard en wagen staan maar dan met motor.

Vanaf dat moment ben ik als een idioot gaan inpakken, terwijl Tb met een vriend de spullen naar de wagen bracht. Altijd gedacht dat ik niet zoveel spullen heb, tot die bewuste avond. Er leek geen eind aan de komen en ze zijn 7 keer heen en weer gereden om het grootste gedeelte weg te brengen.

Tegen vijf uur in de ochtend waren de meeste spullen verhuisd en wat overbleef was het servies, de glazen, de pannen en de grootste ramp, de bergruimte oftewel rotzooiruimte. Wat een zootje was dat. We besloten om dat later te doen.

Ook moest er veel te snel een keuze worden gemaakt, waar ik slecht in ben, tussen wat we zouden meenemen en wat er weg moest. Tb wilde bijna alles wat er nog stond weg doen en ik wilde het meenemen. Ik heb gewonnen, hihihi, want ik stelde dat ik in het nieuwe huis zou kijken wat er weg kon en moest blijven. Het bankstel laten staan omdat er een nieuw komt en het bed tijdelijk meegenomen tot het nieuwe bed er is, net als de eethoek die wordt vervangen. Als alles meezit wordt het zaterdag of zondag bezorgd,

Kasten laten staan, dat scheelde weer een hoop gezeul voor Tb en de vriend. Ik mocht niks dragen of verhuizen behalve mijn laptop, ik zat er niet mee.

Toch waren we best moe toen we eenmaal in het nieuwe huis waren. Om even te relaxen zijn we bewapend met een flesje wijn naar het zwembad gegaan. Heerlijk gezwommen en op de ligbedden nagepraat over de onverwacht snelle verhuizing.

De afgelopen dagen waren chaotisch. We hadden het huis wel schoon laten maken, maar van verhuizen wordt het weer smerig. Bovendien heb ik alles wat mee was gegaan bij aankomst nog eens goed schoongemaakt de laatste dagen, werkelijk alles zoals keukenapparatuur, servies, pannen, glazen. Wat een rotwerk zeg, ik wil voorlopig echt niet meer verhuizen. Kortom, ik ben best gaar maar geniet me hier helemaal suf.

Het uitzicht is heerlijk, heel landelijk en je hoort de vogeltjes, de krekels en andere dieren, het ruikt hier naar het land, de natuur, heel groen. We zitten nog dichter bij de luchthaven, zien de vliegtuigen in de verte landen en stijgen wat ook leuk is om te zien. De sfeer is hier relaxed, ik zwem elke dag een paar keer tussen de bedrijven door.

Sinds gisteren is het gas aangesloten, vandaag de wasmachine, telefoon en internet dus we kunnen weer aan het echte werk en.. forummen.

Elke ochtend ga ik eerst zwemmen als ik wakker ben, zo vroeg heb ik het zwembad voor mij alleen al valt het me op dat het er nooit druk is. Soms gaat Tb mee maar meestal slaapt hij nog. Morgen nog een druk dagje om wat klussen die bleven liggen we te werken en als de spullen zijn bezorgd dit weekend, nog 1 keer alles schoonmaken, vloeren enzo en de definitieve inrichting bepalen.

We zijn blij nu eindelijk van die slecht geisoleerde warme woning weg te zijn, hier hebben we het open veld voor ons en dus een heerlijk briesje. We slapen weer goed en het is een goede beslissing geweest om hier naartoe te gaan. Het huis voelt een beetje als een hotel, alles is goed geregeld. Het zwembad is ideaal, mooi en schoon, het terrein is perfect onderhouden en er zitten hele leuk mensen.

Oh ja, en ik heb 3 koeien. Nou ja, ze zijn niet van mij maar elke ochtend vroeg worden er in het land hier voor het huis 3 koeien gebracht die eind van de dag weer worden opgehaald. Ik heb ze nu mijn koeien genoemd. Best apart, zo landelijk wonen en toch op 5 minuutjes van de stad en de zee. Hier hou ik het we even uit hoor! Vanavond na het eten nog even zwemmen met Tb en daarna misschien wat bijlezen op het forum.

Zo, dat is een vette lap tekst oftewel de bekende ego post geworden met verhuisinfo.

Liefs voor iedereen, ik reageer snel weer op de geplaatste berichten.

Anais xxx
hahaha kan me nog herinneren dat rubis volgens mij onlangs vertelde dat ze bij de BBQ grazende koeien had... of was het lapin? ik weet het niet meer... hahah toen was de vraag van: hoe klinkt dat dan? maar nu weet ook anais er alles van!

toppie dat jullie het zo naar je zin hebben daar, al was het wel een echt do or die actie.. je kreeg igg niet de kans om je lang van te voren druk te maken over de verhuizing.. letterlijk en figuurlijk was ie daar...
He meiden, ik lees mee, maar het is hier eigenlijk te druk. Vanavond had ik een belangrijk man van de Kerk op bezoek, heb me dus enorm uitgesloofd met eten. Pa gaat dit weekeinde weer terug, dus tot die tijd blijft het rennen en vliegen.

@anais, nieuwe huis klinkt goed!

@rest: tot na zondag voor uitgebreide reacties!
@Disco ik dacht dat per 1 juli een nieuw paspoort iets langer zou duren ivm de Iris scan en vingerafdrukken maar ik kan mij vergissen. Nu ik zeker weten dat ze willen komen wil ik even op koopjesjacht met een fatsoenlijke lijnverbinding.

@Anias het is je gegund al lijkt mij het even slikken als er opeens iemand met vervoer voor jullie deur staat.

Hier heb ik even in het verlengde van mijn lieve schat de toko vanmiddag schoongemaakt. Twee vriendinnen uit Nederland blijven 3 nachtjes over voordat ze het vliegtuig richting de NL's terug pakken.

Daarnaast komt er eindelijk een nieuw gasfornuis, de oven heeft het 8 weken geleden begeven en nu is het dus de hoogste tijd. De oude staat al buiten geparkeerd zodat ze die straks mooi mee terug kunnen nemen.

De komende twee dagen heb ik vrij genomen en zal Mister Guide spelen wat ik overigens best wel leuk vindt. Eerst morgen met ze naar San Francisco en dan vrijdag richting Napa Valley
Sanne , ff snel: we wonen inmiddels in Menai, (sutherland Shire district)

we hebben daar een prachtig huis gevonden, tis hier heel mooi en rustig en sydney centrum is met openbaar vervoer binnen het uur te bereiken, zonder spits met auto is het een half uurtje.

zondag gaan we naar tarangoo zoo, zo heet het toch, we hebben vrijkaartjes bij de koelkast gekregen bij bing lee, mochten we tegen niemand zeggen hahaha, ssssss

maandagavond gaan we bij de Imac ofziets naar de nieuwe harry Potter, dinsdag begint manlief met werken en zal het hier een beetje een structuur gaan krijgen, nu de kids nog naar school, daar zijn we ook mee bezig nu.

we moeten flink dokken er voor ggrrrrr, ivm visum, de volle pond, balen.
Oh, ik ga zo ff zoeken waar je precies zit! Maar hier noemen we dat 'woopwoop', dat betekent dat je in een verre suburb zit. Het klinkt wel heel cool allemaal, en dat huis is dus jullie definitieve huis...klinkt een beetje raar, maar ik bedoel het is niet tijdelijk?

Taronga zoo is echt heel erg leuk. Wij wonen erg dicht bij de stad en wij gingen er dus met de ferry naartoe (vanaf Circular Quai). Dat is echt een prachtige tocht, want je vaart dan helemaal door de haven van Sydney. Voor jullie is het waarschijnlijk handiger om met de auto te gaan, of niet? Er is in ieder geval een jong olifantje geboren, een paar maanden/weken terug.

En wat vind je van de winter hier? Lekker is het de afgelopen 2 weken he! Ik zag net dat het voorlopig nog even zo blijft. Ik zit nu ook heel decadent in mijn tuin(tje) met de laptop op schoot! Lekker in de zon.....

De bios heet trouwens Imax, is inderdaad een leuke bios, ik hou alleen niet van Harry! haha...

Fijn dat jullie je allemaal thuis voelen en dat het goed gaat....ik vind het grappig om je verhalen te horen, want voor mij liggen al die momenten ook nog vers in het geheugen.
Oooh zuch, Sarah wat klinkt het geweldig allemaal!!

Hoe is het met je huis in NL, is dat (bijna) rond inmiddels? Enne, zit je niet op facebook trouwens (en jij, Sanne?), dan kun je ons je nieuwe leven laten zien!

Anais, hahaha, wat een figuur, die TB van jou! Man wat moet jij een hoop geduld en aanpassingsvermogen hebben. Maar heeeerlijk dat je inmiddels op je nieuwe stekkie zit zeg!

Ine, het lijkt me ontzettend aanpoten bij jou thuis, maar ik zou graag met je ruilen. het lijkt me echt ontzettend leuk om te doen en zo te horen is het ook redelijk te combineren met het moederschap. Mocht je ooit extra handen nodig hebben, ik meld me aan!!

JJ, poooeh wat een lap tekst! Wat klink je heerlijk enthousiast!

Enige wat ik je wel mee wil geven, zonder ergens een domper op te willen gooien, is dat TEFL een cursus is die de helft van wereld gevolgd lijkt te hebben. Ik ben hier begonnen in recruitment en zowat iedereen heeft TEFL op zijn/haar CV staan leek wel. Ik zou even goed uitzoeken of er ook echt vraag naar is, naar NLers met een TEFL-diploma, voordat je je in de kosten steekt.
TEFL, Was dah??

Mijn 2 tijgers liggen elkaar af te lebberen op de bank. Zó lief, maar de bank zit nu zo onder de haren dat het wel een bontkleed lijkt.

Ik breng de heks vandaag naar de oppas zodat ik rustig de koffers kan pakken voor de komende vakantie. Morgenvroeg vertrekken we eerst richting Barcelona en zondag vliegen we daar vandaan naar Nederland.

Heb een supergoedkope vlucht gevonden met Ryanair om terug te vliegen naar Tenerife maar ik hoor dat je maar heel weinig bagage mee mag nemen... dat is niet handig. Ik denk dat ik maar heel veel kleren over elkaar heen aantrek, en half Albert Heyn in de handbagage prop.

Sarah, fijn dat jullie een mooi huis hebben gevonden. Ik neem aan dat je nog in het vakantiegevoel leeft. Het besef dat je echt definitief bent geëmigreerd komt dan opeens na een paar maanden.

Ik herinner me zelf dat moment nog, heel raar.

Ine, wat een fitte ouders heb jij zeg! Leuk dat ze zoiets ondernemen. Je hebt toch ook een broer/zus? Komt ze ook wel eens?

Dat gasten je op ieder willekeurig moment aanklampen kan ik me wel iets bij voorstellen. Als mensen in het buitenland zijn dan veranderen ze in hulpeloze wezens!

Dat doet me denken aan de tijd dat ik reisleidster was. Als 21 jarige kreeg ik de meest rare vragen van volwassen mensen. Heel raar.

Ainne, ik lees net in de krant dat er in Ierland anti-zelfmoord-folders worden uitgedeeld aan werkelozen.... is het echt zo erg?

Anais, lekker in een nieuw huis! Zat er al meteen internet aangesloten?

Koffie!
TEFL: teaching English as a Foreign Language
Jeetje, dat wist ik niet Chicha, van die folders! Zal eens googelen, zal wel vanuit AWARE komen, dat is een stichting voor depressie (hmm dat klinkt een beetje vreemd maar goed).

Ik weet wel dat zelfmoord de grootste doodsoorzaak is onder jonge mannen hier en dat het onder vrouwen nu ook steeds vaker voorkomt.
[quote]Ainne schreef op 30 juli 2009 @ 10:21:

Oooh zuch, Sarah wat klinkt het geweldig allemaal!!

Hoe is het met je huis in NL, is dat (bijna) rond inmiddels? Enne, zit je niet op facebook trouwens (en jij, Sanne?), dan kun je ons je nieuwe leven laten zien!

ik wel een blog op internet, als je mijn sarah2ndlife@gmail mailt, stuur ik je een linkje!!!

en weet je waarom we zo gelukkig zijn, op de dag dat we hier tekenden voor ons huurhuis, tekenden anderen in Almere voor ons koophuis aldaar, mooi he, we hebben er geen reet aan overgehouden , maar ook geen schuld, das mooi toch, gezien de situatie in Nederland met de huizenmarkt, ben blij dat het verkocht is, schone lei ,hoppa!!!!

volgens mij houd ik altijd vakantie gevoel hier, zon en palmen, ik vind het ultiem geluk.

tuurlijk komen zo de ins en outs van dagelijkse leven, maar dan wel met een lachend zonnetje erbij.

zaterdag hebben we een verjaardag hier, kennissen opgedaan bij de vriendin die ik hier heb, gaat snel hoor vrienden maken, leuk he.

er zat iemand tussen die me dan zaterdag weer voorsteld aan iemand die wel eens iets zou kunnen betekenen voor me voor een baan, als ik dat wil, maar dat weet ik nog niet, maar een opening is er, best wel bijzonder binnen 3 weken.

zo stom als ik hier zit te typen, helemaal het gevoel niet dat ik zo ver weg zit, heel erg raar!!!!!

mijn vader is behoorlijk down aan de telefoon, die vraagt wat aandacht, arme ziel, vind het zielig voor hem, maar ik laat me er niet door gek maken, we hebben het zo fijn en das ook heel belangrijk.
OMG! Mijn vivavriendengebeuren doet het ineens, dat had tot op heden nooit gewerkt.

Heb je berichtje ontvangen Sarah en je teruggemaild, dus haal je email maar weg hierboven.

Wat sneu voor je vader, is ook wel een grote veranderinge natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je verder helemaal hieper bent!
Anais, tot half 5 'S NACHTS verhuisd? Geen wonder dat je moe was! Wat een toestand zeg, maar nu heb je het wel hupsakee achter de rug. En wat heerlijk van het zwembad en het briesje en de koeien. Result!

Disco, matras slaapt heerlijk... Ik heb ook een lekkere brede en lig er middenop, als een zeester. Enne, verder struisvogel ik nog even, nog steeds te druk met klussen. Hoewel mijn moeder wellicht al in paniek is omdat mijn telefoon het niet meer doet en ze me dus niet te pakken krijgt. Och och...

Gister mijn digi tv aan de praat gekregen, wat ben ik trots! Ik glim helemaal. Meteen BBC kijken natuurlijk. Tot mijn eigen verbazing heb ik enthousiast Dragon's Den gekeken, een programma waar ik, nog in Londen, altijd meteen bij doorzapte. Nu was ik zo blij het mooie accent te horen, ipv Mien van om dunne hoek op SBS6 :puke: .

Ine, met leuke collega ben ik nu een paar keer naar het station gefietst en maak ik dagelijks vele praatjes. Gezellig he? Maar nu gaat hij met vakantie, wat zal het saai zijn! Enne, hij heeft een vriendin die nu regelmatig in zijn 'wat ik dit weekend heb gedaan' praatjes de kop opsteekt. Ach ja, pot, ketel, zwart!
Te gek, Sarah, dat het je zo goed bevalt en jullie een heerlijk huis hebben gevonden. Geniet er maar van.

Oh jee, dat klinkt heftig Ainne van die folders die worden uitgedeeld aan werkelozen. Dan moet het wel veel voorkomen dat mensen zelfmordpogingen doen na ontslagsituaties. In TK komt het ook vaak voor overigens. Sinds de crisis heeft toegeslagen, zijn mensen in panie geraakt en velen zijn in uitzichtloze sitaties beland.

Hoe is het met je vader, Discovery? Ik las dat hij is ontslagen, echt afschuwelijk.

Chicha, werk je nou op de laptop van de kleine heks tegenwoordig, hebben jullie geruild of is ze aan haar eigen, nieuwe laptopje met mini schermpje gewend?

Je schreef of we direct al internet hadden. Dat ging allemaal vrij snel, viel me erg mee. Gisterochtend adreswijziging doorgegeven en eind van de dag hadden we telefoon en Internet.

Ine, komen je ouders nu vandaag aan als alles meezit?

Cara, is je appartementje gezellig geworden, ben je nu helemaal klaar met de inrichting op de bank na als ik me niet vergis? En hoe is het met je vent die je als ontaarde partner in zijn land hebt achtergelaten? Hihihi...

Jeetje, wat een ijver hier in huis. Vanmoren vroeg gaan zwemmen - er was weer niemand anders - toen Tb nog sliep en daarna de was gedaan. Toen Tb wakker werd en ging zwemmen, heb ik snel het hele huis stof gezogen en de vloeren in elke kamer met een sopje gedaan. Toen de badkamer schoongemaakt. Ach, alles was al schoon maar het voelt gewoon heel lekker in een nieuw huis. Die ijver gaat er bij mij wel weer vanaf straks.

We hebben een handige concierge hier die dagelijks de vuilnis komt halen en hij belt elke dag even aan of hij boodschappen kan halen. Wat een service. Vanaf morgen ga ik daar gebruik van maken voor vers brood enzo, dat is wel prettig,

Ik ga er vandoor, even de stad in om wat dingen te regelen, tot later...
Anais, kan je een beetje van die ijverzucht mijn kant opsturen? Ik moet dit weekend gaan poetsen, het kan eindelijke nu de meeste dozen weg zijn, maar ik hik er zo tegenaan... Bij mij is het niet zo schoon als bij jou, om te beginnen, ben ik bang. Mn badkamer moet echt even stevig tegeltjes geschrobd ed. Beh.

Verder begint het erop te lijken. Bank heb ik al wel. Boekenkast nog niet (ik heb er eentje 'gebouwd' van de kartonnen verhuisdozen), bed nog niet (alleen matras), gordijnen nog niet, eettafel nog niet. Ships, als ik het zo opnoem nog best veel dus. en er moeten nog lampies opgehangen ed. Ben ik niet zo goed in. Ze vallen steeds weer naar beneden. En er hangt nog niks aan de muur. Oh, ik hou op nou, ik word er depri van.

Ik wil een concierge die lampjes ophangt. Nu!
Balen, he Cara, als je het zonder man of concierge moet stellen.. Pff, daar loop ik ook zo vaak tegenaan. Alhoewel het wel went in de loop der tijd. Ik denk dat ik nog wel een heel lastige vrouw zou kunnen zijn als ik ineens weer met een man samen zou moeten leven. Zo eigengereid en zelfstandig als ik nu ben , haha!

Nee, maar ik denk dat het wel heel erg wennen wordt als ik ineens niet meer alles in mijn eentje hoef te doen.

Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk best happy ben. Heb alles onder controle voor mijn gevoel. Dat mijn boekhouding nog niet klaar is, negeer ik dan voor het gemak eventjes heel makkelijk .

Mijn app heb ik zelfs aan kant, er ligt wel overal speelgoed, maar goed, zoon mag van mij ip overal spelen, dat ruimen we 's avonds pas weer op.

Mijn ouders moeten nog 70 km, dat moet te doen zijn toch? Maar het zijn wel laatste loodjes, dat dan weer wel..

Ik zit ondertussen aan mijn eerste droge worst. Kennen jullie droge worst? Dat is in het Noorden echt een favoriet en dan niet uit de supermarkt, maar van de slager. Jammie. Ze waren een beetje zacht, maar hangen nu lekker te drogen en de eerste is aan de beurt.

Sarah, geniet van deze tijd, want het veranderd echt. Ooit heb ik ergens gelezen dat het eerste jaar het vakantiegevoel overheerst, je bent happy en geniet van alle mooie dingen om je heen. Het tweede jaar is het moeilijkst, dan begin je toch de voordelen van NL te missen, je vrienden en familie mis je ineens meer en je loopt tegen dingen aan in je nieuwe land die je minder bevallen/leuk vindt. Als je er in het derde jaar nog woont, red je het, krijg je geen heimwee en wen je aan het gevoel van heimwee/geluk/etc wat je soms ineens kan overvallen.

Bij mij klopt het wel aardig.

Hopen dat je spullen snel aankomen! Dan kun je je huis inrichten en echt je eigen thuis maken. Spannend voor de meiden ook. Is er nu geen schoolvakantie?

Anais, je klinkt zo enthousiast over je nieuwe huis! Heerlijk!!!

Heb je GB al een plekje gegeven?

Chicha, het is echt alsof mensen hun hersens en gezond verstand thuis laten liggen.. De stomste vragen krijg je af en toe! En nu valt het hier bij mij nog mee, toen mijn vriendin de reisleidster hier was, kreeg ik wel mee wat voor achterlijke vragen mensen soms hebben. Thuis zouden ze dat automatisch opgelost of aangepakt hebben, hier kunnen ze ineens niet meer nadenken.

Voor activiteiten enzo stuur ik ze meestal naar het VVV. Ik ben geen activiteitenbegeleider en weet veel minder dan de meiden op het VVV.

Ik heb een zusje, die hier 1 keer geweest is. Sinds de laatste keer dat ik in NL was, hebben we wat meer contact, in de zin dat we leuke dingen plannen als ik er weer ben. Verder niet. Ja, via mijn moeder dan nog wel, maar niet rechtstreeks.

Heb jij veel contact met je zus?

Cara, beschouw jij jezelf nu als single of nog steeds officieel samen met vent?

Ingewikkeld weer, dat hij een vriendin heeft..

Ik wil een concierge.
nee , het is hier geen vakantie , midden in de winter, het nieuwe schooljaar begint in februari hier, dus tot die tijd kunnen ze zich concentreren op de taal, en dan kijken ze in welk jaar ze enrolen, instromen, bedoel ik.

ik weet niet of ik heimwee krijg, ik heb zelf het gevoel van niet.

je kunt elkaar niet ff lekker beetpakken, maar verder gaat de communicatie gewoon door zoals ie was, veel bellen en mailen , straks weer skypen, zag mijn familie in nederland ook niet echt heel veel, la is ie ook wel weer hecht, qua gevoel.

we zien het wel, ik maak me geen zorgen er over.
Whaha, over domme vragen op vakantie...

Wij kregen in Tunesië een introductieverhaaltje en uitleg over mogelijke excursies van de reisleiding. Vroeg een vrouw wat nu leuke Turkse marktjes waren en wat nu echte Turkse kruiden etc. waren. En die man iedere keer heel eerlijk antwoorden dat hij dat echt niet wist. En die vrouw bleef maar vragen naar typisch Turkse dingen. Uiteindelijk manlief tegen die vrouw: We zijn in TUNESIË!!! Turkije ligt ergens anders.

Onze vakantiekeus is toch wel redelijk definitief gevallen op Costa Rica, heb al een Lonely Planet en een Talenboekje ingekocht. Terwijl ik wel voor een package deal wil gaan want die zijn net zo duur als alleen de losse vliegtickets.

Onze tweede optie was/is Ile de la Reunion. Maar ook daarvoor waren losse tickets niet te betalen (vanaf ¤ 1600 pp) en er zijn bijna geen pakketreizen voor.
Costa Rica, heerlijk! Daar was ik ook bijna naartoe gegaan op mijn reis, maar vond het net iets te moeilijk te bereizen in mijn up.

Tja, Ine, goeie vraag van het single zijn. Ik voel me wel single in de zin van dat ik hier echt alleen ben. Maar niet in de relationele zin. Lekker vaag he? Gister belde ik trots Vent om te vertellen dat ik de TV had aangesloten. Ik had eerder al gewaarschuwd dat ik mss zijn hulp nodig had als hij straks op bezoek komt, omdat het niet wilde lukken met de kabel. Zegt ie: oh gelukkig. Hij vond het namelijk nog al wat, dat hij dat dan straks op zou moeten lossen. Ehhhhh..... Ik geloof niet dat hij helemaal doorheeft hoeveel van zulke kleine en grotere hordes ik al heb genomen! Mozes kriebel zeg. Ik zei nog: je komt in een gespreid bedje, en toen moest ie een beetje lachen. Hij vindt dat het 'mijn eigen schuld' is want hij wilde wel al meteen meeverhuizen maar dat mocht toch niet van mij? Nou dan. Tja. Daar zit dan ook wel weer wat in. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij hier straks vrolijk bij zou komen wonen en dat dat mij dan niet steekt. Hij heeft geen vinger eraan uitgestoken, ik ren nu al 6 weken op elk vrij moment de benen uit mijn lijf. Dat ga ik niet leuk vinden. Eigen schuld of geen eigen schuld. Oh ooh. Zou het dan toch eens stont aan de knikker worden in huize Cara?
anoniem_31043 wijzigde dit bericht op 30-07-2009 15:03
Reden: spelfout!
% gewijzigd
Choc, hoe ging het vanmiddag? Goed gesprek?
Ja, Choc, vertel!

Nog 3 koffers en ik ben klaar. Koelkast nog even uitmesten en dan ga ik pizza eten.

Ik verlang zo naar de frisse koude wind in Nederland! Onder een deken slapen, jas aan buiten, schoenen en sokken... joepike!
nou chica je kunt je lol dan echt op! tis hier echt fris! en dat voor bijna augustus

rbbrbr ga ff wat warmers aantrekken ook!
Echt?? O, super! Jammer dat ik niet meer in mijn spijkerbroek pas...
Het concert was ZOOOO goed, ze heeft een stem, een uitstraling, die energie, echt een podiumbeest, she rocks..damnnnn. DIT staat bovenaan in 1 van de beste ooit! En ik ben bij aardig wat concerten geweest... wowwwww! Rubis: Is het Leela hondje net zo'n pittig ding??

Ainne: thanx voor je opmerking, ik ga even goed informeren!! Want voor alleen een regeltje CV vulling is het me iets te prijzig. (Dan ga ik wel een massagecursus doen, die ik ook gezien heb, kan je ook overal ter wereld geld verdienen)

Ine: het is oma van vaderskant. Nee, ik lees al dat er nog genoeg dingen gebeuren die je leven niet saai maken...ondanks een kleine... 'brand'wonden ...ik noem maar iets. Klopt helemaal, ik heb een soort receiver voor leuke/dingen en mogelijkheden. Morgen, andere kant van t land, andere kant van de wereld.. prima hoor. Ik wilde op de middelbare school al dolgraag een jaar highschool in de USA doen, niet te betalen hoor voor een single mum met 3 kids natuurlijk, maar zat er al vroeg in bij mij!

Caramella: Als je vrienden oude taarten zijn geworden, hoef je geen nieuwe te zoeken hoor. Ten westen van Utrecht zit je? Ik zit er 15 min. vandaan. Keer een drankje doen?

Chica: Veel plezier hier!

Choc: En? Ook al fietste ik in de regen, ik dacht aan je!

Biebel: Jaaa Ile de la reunion, Floortje Dessing was daar met 3opreis.... Ze maakte een reis van Amsterdam naar Nieuw Amsterdam, dat was super!

(HOE kom ik aan haar baan...de terut!?)

Jullie allemaal bedankt voor t meelezen van mn 'hoe nu verder met mijn levenboek' en feedback geven.
Oh ja.. over domme vragen op vakantie ga ik niet eens beginnen... Ik krijg nog steeds irri gevoelens van die suffe toeristen. NEE als je niet meer dan 100 ml handbagage mag meenemen mag je ook geen blikjes meenemen. grrrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven