Geld & Recht alle pijlers

Ik bestel nooit meer bij een postorderbedrijf!

30-07-2009 16:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren




Gek word ik ervan! Ik krijg het postorderbedrijf maar niet overtuigd dat ik betaald heb.



Bij elke aanmaning heb ik aan de telefoon gehangen en elke keer zou het geregeld worden.



Gister ontving ik een incasso brief.



Weer 25 minuten aan de telefoon gehangen in een tevergeefse poging mijn gelijk te krijgen.



Vanmorgen stipt met openingstijd van het bedrijf weer gebeld, nou er blijkt een achterstand te zijn bij de administratie.

Misschien een idee om eerst de achterstand bij te werken en dan pas dreigbrieven te sturen? mevrouw aan de foon was het er helemaal mee eens. ja ja



Voor de zekerheid ook nog een mailtje gestuurd naar het bedrijf. Krijg net een mailtje terug dat ze mijn betaling nog niet hebben kunnen terug vinden , of ik even een kopietje kan sturen.



Ik word er zo niet goed van!



Nog meer leed op postordergebied?



De broek die ik besteld had is trouwens een k*t broek
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat ben je maar weer kwijt
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Heb je een betalingsbewijs? Stuur een kopie daarvan dan op. Dan ben je ervan af.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de broek niet teruggestuurd?
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Welke postorder is het?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad,harstikke rot,



Maar maak je toch niet zo druk,joh.

JIJ hebt betaald.Daar heb je natuurlijk een bewijs (bankafschrift of iets dergelijks )van,

Laat ze maar op de pot gaan zittten,met hun dreigbrieven,want daar zijn ze vlot mee tegenwoordig,vooral de mensen met torenhoge verhogingen,de stuipen op het lijf jagen!!



Jij staat in je recht,als je hebt betaald.

En dat kopietje,stuur je op.

En voor de rest,niet meer reageren.Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.

Succes gewenst!!!!!!!(en rust)!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb deze shit,een keer met Neckermann gehad.



Eens maar nooit weer!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
ja...ik kan hier op zich ook wel van meepraten, pffff wat een ellende is dat inderdaad.

Toch bestel ik nog weleens wat hier en daar.

En als het dan weer eens misgaat vind ik mezelf natuurlijk oerstom en trek ik de haren uit mn kop ;)

Maarja soms is het ook wel errug makkelijk hè.

Nou, maak je niet al te druk..wat binkie zegt: je hebt een betaalbewijs en verder zoeken ze het maar fijn uit! ;)
Alle reacties Link kopieren
Bijna mijn hele kledingkast komt van een postorderbedrijf (de inhoud dan he), en ik heb nog nooit problemen gehad. Niet met bestellingen, niet met het terugsturen en ook niet met betalingen.
Gewoon een betaalbewijs sturen (afschriftje ofzo) en rustig doorademen. Je hebt betaald, laat ze het uitzoeken!



Slecht voor de hartkleppen, dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden gedonder gehad met Otto!

Bleek, dat de nieuwe bewoners van ons oude huis, bestellingen deed bij Otto. Via mijn gegevens.... Had Otto toendertijd wel een verhuisbericht gestuurd en ook nog op het nieuwe adres bestellingen gedaan. Er bleek dus een behoorlijke schuld te staan bij Otto op mijn naam! Er ook heen gebeld en gegevens van bewijs gestuurd dat we sinds die en die datum op ons nieuwe adres verblijven etc etc. Zou toen nog een reactie terug krijgen, geloof ik. Maar dit is nooit gebeurd... Sinsdien nooit meer iets besteld bij Otto, want ik ga niet betalen voor iets, wat IK NIET gekocht heb!!

Vond t verschrikkelijk toen ik er achter kwam, dat dat gebeurde!! Nou meid SUCCES en VOLHOUDEN!!
Alle reacties Link kopieren
Vaak moet je een 1 of ander nummer erbij vermelden via die balk bij internetbankieren, ben je dat vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Heb ook zoiets meegemaakt bij Neckermann. Hun beweren dat ik iets heb besteld via internet en dat dit dus nog betaald moet worden. Heb er toen wel naar gekeken maar nooit besteld. Gaat inmiddels om een rekening van 250 euro.

Eens in de zoveel tijd komt er een incasso brief en dan bel ik weer en vraag om een copy van afgifte. Dan hoor ik er weer een tijd niks van.

Krijg ze echt niet aan het verstand dat ik niks heb besteld of ontvangen.

Snap dat je er gek van wordt. Volgens mij willen zo ook niet de moeite doen om het wel te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook zoiets meegemaakt bij Neckermann. Hun beweren dat ik iets heb besteld via internet en dat dit dus nog betaald moet worden. Heb er toen wel naar gekeken maar nooit besteld. Gaat inmiddels om een rekening van 250 euro.

Eens in de zoveel tijd komt er een incasso brief en dan bel ik weer en vraag om een copy van afgifte. Dan hoor ik er weer een tijd niks van.

Krijg ze echt niet aan het verstand dat ik niks heb besteld of ontvangen.

Snap dat je er gek van wordt. Volgens mij willen zo ook niet de moeite doen om het wel te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je per acceptgiro betaald? Je kunt gewoon pech hebben dat de bank hem niet goed heeft afgelezen en er een nummertje ontbreekt of verkeerd staat in het factuurnr., je eigen banknr., etc. Heb bij een bedrijf op een afdeling gewerkt waar we al deze ''failure'' betalingen moesten uitzoeken. Je wilt niet weten hoeveel mensen de boel verkeerd of half invullen. Bij onderbezetting kunnen ze een paar dagen achter raken maar zo te horen duurt dit al weken. Mogelijk is het dan op een rekening gezet waar het echte spookgeld op staat waarvan niet is te achterhalen waar het vandaan komt (b.v. bij cash betaling op postkantoor). Je kunt idd het beste het betaalbewijs opsturen en je niet te druk maken. Er bestaan ook speciale afdelingen die alle aanmaankosten weer annuleren. :-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Ik heb gelukkig bewijs, mijn bankafschrift.

Ik vind het gewoon zo vervelend dat ik dingen moet ondernemen terwijl het om hun administratie gaat.



Hoezo moet ik mijn (kopie) bankafschrift opsturen? Laten ze even lekker in hun eigen bankafschriften kijken .



Ik heb nog even een briefje geschreven, ik wil namelijk een schadevergoeding van 50 euro, die moeten ze wel binnen 14 dagen betalen, anders ga ik een incasso bureau inschakelen
Alle reacties Link kopieren
Oh en het gaat om Bonprix.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik een keer een shirt besteld dat er in de catalogus heel hip uitzag. Toen ik het in mijn handen had leek het meer iets voor Nel Veerkamp
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 30 juli 2009 @ 23:15:

Oh en het gaat om Bonprix.



Owww Bonprix.

Ooit in het begin 1x besteld, weken gewacht, flutspul bezorgd gekregen van verschrikkelijke kwaliteit en de boel weer teruggestuurd.



In ieder geval veel succes en sterkte er mee.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt mij heel bekend voor....heb het een paar weken geleden ook aan de hand gehad. Toevallig ook met Bonprix.

Ik kreeg 2 herinneringen en bij de 2-de keer ben ik in de telefoon gekropen.

Ik kreeg het advies om een copie van mijn betaling op te sturen.



Dit heb ik gedaan met een begeleidend briefje dat dit het bewijs is van mijn betaling en dat ik wenste niet meer door hen lastig gevallen te worden.

Ook heb ik vermeld dat ze mij als klant kwijt waren.



Ik kreeg vorige week een brief dat ze hun administratie hadden nagekeken en dat ik idd betaald had (duh, daarom reageerde ik ook niet op de 1ste herinnering) en dat ze het jammer vonden als ik geen klant meer bij hun zou willen zijn.



Ja jammer dan. Zorg eerst maar eens dat de boel bij jullie in orde is en dan zullen we wel weer zien.

Is volgens mij iets moois om eens bij Radar of Kassa aan te kaarten.



Ik snap het zowiezo niet. Het bedrijf zit in NL en je wacht weet ik hoe lang eer je je spullen krijgt. Of ligt het magazijn ook achter?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een ellende, bonprix, duurt eerst dágen voordat je het in huis hebt (Ik heb toen 14 dagen moeten wachten, leuk als je dan net op vakantie bent)

Bleek allemaal prut te zijn, ook terug gestuurd maar gelukkig nooit problemen na die tijd gehad.



Ik zou hetzelfde doen als claudia, briefje erbij doen dat je niet meer wil lastig gevallen worden en dat je er nooit meer wat zult bestellen.

Phff zeg, zo raken ze wel klanten kwijt!!

succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Check wel even ook je BKR-registratie. Postorderbedrijven zijn er erg goed in om je direct op te zadelen met een A3, wat hele nare gevolgen kan hebben omdat zo'n code 5 jaar blijft staan als je niet direct actie onderneemt om m weer verwijdert te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je bewijs hebt dat je betaald heb, waar maak je je druk om? Laat ze maar dreigen, laat ze maar komen met incasso, geef je alleen een kopie van je betalingsbewijs mee, ben je gelijk ervan af van dat incassobureau en die regelen het wel met dat postorder bedrijf in de vorm van een rekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het vervelend is als het bij hen 'kwijt' is geraakt, maar als je van het gezeur af wilt zijn stuur je toch gewoon dat betaalbewijs? Zoveel moeite lijkt me dat niet.. even inscannen en emailen of faxen... En verder nooit meer bij dat bedrijf bestellen.



Als ze er een incassobureau opzetten zal dat ook vragen om een betaalbewijs. En als je dat opstuurt zullen ze inderdaad het dossier sluiten en afrekenen met het postorderbedrijf.



Zoals hierboven al is opgemerkt, gaan er zoveel betalingen 'kwijt', zeker als de acceptgiro's niet goed zijn ingevuld. Vervelend, maar voor de consument niks aan te doen.



Heb zelf trouwens geen slechte ervaringen met betalingen bij postorderbedrijven.. Maar maak er ook niet zo heel veel gebruik van.. Heb eerder slechte ervaringen met de bezorging van de spullen dankzij TNT :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven