Gezondheid alle pijlers

En dan heb je de mexicaanse griep

30-07-2009 18:45 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag terug gekomen van vakantie in Spanje,

gisteren getest en vandaag de uitslag : Mexicaanse griep.

Tamiflu helpt niet meer want dat is alleen voor de eerste 48 uur. Ik ben er behoorlijk ziek van.

Zijn er nog meer slachtoffers?
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 30 juli 2009 @ 19:14:

jufdoortje,

Weet je toevallig ook of je de mexicaanse griep vaker dan 1 maal kan hebben of is het zoiets als de waterpokken. 1 maal gehad en je bent er tegen bestand?

Normaal gesproken 1 keer. (Maar er zijn uitzonderingsgevallen bekend met waterpokken)

Grtz.

D.
Mexicaanse griep zou je, bij een normale afweer, maar een keer moeten krijgen. Net zoals je het bij gewone jaarlijkse griepvirus meestal maar een keer ziek van wordt, als je al ziek wodt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Jufdoortje, als je nu de Mexicaanse griep krijgt en in de loop van de komende maanden muteert het virus zich, kan je het naar mijn weten wel nog een keer krijgen.
quote:shining schreef op 30 juli 2009 @ 19:07:

[...]

Ik ook. Ik ben bijna nooit ziek. Maar áls ik ziek ben, kan ik niet eens forummen, al zou ik willen.

Dan lig ik doodziek op bed.Maar de Mexicaanse griep heb je vast nog niet gehad, lijkt me zo.
quote:Star schreef op 30 juli 2009 @ 19:21:

Jufdoortje, als je nu de Mexicaanse griep krijgt en in de loop van de komende maanden muteert het virus zich, kan je het naar mijn weten wel nog een keer krijgen.Ja, klopt mee eens! Maar dan krijgt het waarschijnlijk weer een andere naam.....
Volgens mij klopt het wat Star zegt. Als het virus zich veranderd, zou je het weer kunnen krijgen. Al heb je dan volgens mij al wel antistoffen opgebouwd van je eerste keer ziek zijn.

Flashy, heb je een partner? Ik vroeg me af hoe je dat doet om hem niet te besmetten? Slaap je apart van elkaar?

Beterschap!
Ik denk dat Flashy haar bed weer is ingedoken.
Ik denk het ook! Nou, veel beterschap hoor. Hopelijk heb je het ergste achter de rug!
Flashy: Beterschap!!!

Wat ik me afvroeg. Heb je enig idee waar/hoe je het bent opgelopen?
flashy, allereerst veel beterschap. Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Verder sluit ik me aan bij de vraag van Aruba: weet je hoe je het gekregen hebt? Waar was je op vakantie in spanje?
quote:jufdoortje schreef op 30 juli 2009 @ 19:08:

Hi,

Op de eerste plaats: beterschap.

En bij mijn weten helpt Tamilfu nog wel, maar gaan ze dat niet zomaar aan iedereen voorschrijven. De Mexicaanse griep blijkt zeer besmettelijk maar een milde vorm dus Tamilfu geven ze alleen als je tot een risicogroep behoort. Uitzieken is bij de meeste mensen gewoon voldoende.

Het wordt alleen heel erg vervelend als een heleboel mensen het tegelijk gaan krijgen (en dat risico is aanwezig omdat het zo besmettelijk is) en daarom worden er allerlei maatregelen bedacht, niet omdat het zo gevaarlijk is.

Grtz.

D.

Nee hoor tamiflu is niet alleen maar voorbehouden aan de risicogroepen! Het is wel zo dat er nu geen tamiflu meer wordt verstrekt dat de mensen uit de omgeving, bv partner en kinderen. Waarschijnlijk heeft Flash de griep al wat dagen onder de leden en is ze nu al aan de beterende hand en dan heeft tamiflu inderdaad geen zin meer.

Flashy: beterschap!
Beterschap Flashy!

En euh, zijn er qua symptomen eigenlijk verschillen met de gewone griep?
Wat heb je precies gevoeld Flashy? Wat waren je klachten en hoe erg was het?

Enne...beterschap joh!
Even een tip voor iedereen die vragen heeft over de griep, kijk op de site van het rivm: www.rivm.nl
Ik hoop dat flashy een goed anti virus programma op haar computer heeft, voor je het weet hebben wij het ook

Zonder gekheid , Flashy, van harte beterschap, ik hoop dat je je snel weer beter voelt (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Joooooh Flashy dat is ook wat!! Beterschap meid!

(Enne... ik wil er eigenlijk alles van weten. Hoe voel je je, hoe is het begonnen, heb je medicijnen gekregen ofwat??)
Ik ben ook erg benieuwd! Iemand uit mijn omgeving heeft het ook gehad. Hij heeft er eerst n halve week mee rondgelopen omdat ze hem niet serieus namen. Hij was niet in Mexico of de VS geweest en daarom "kon" hij geen griep hebben.

Uiteindelijk is hij toch getest, en jawel hoor hij had het.

Inmiddels was hij wel al een aantal dagen gaan werken. Alleen smorgens, want dan nam de koorts af. 'S middags ging hij hondsberoerd weer naar huis toe. Hij vraagt zich nu dus af of hij nog meer mensen besmet heeft.

Bij hem begon het heel ineens. Hij kreeg het warm en koud. Koorts, dan weer geen koorts. Keelpijn, hoofdpijn. Pijn overal in zn spieren/lichaam.

Hij kreeg wel Tamiflu, al was het al langer dan 48 uur geleden en knapte daar wel snel van op.

Tamiflu verkort de ziekteduur en maakt je minder besmettelijk. Volgens mij is het niet helemaal waar dat je na 48 uur geen Tamiflu meer kunt krijgen.
tis net als een gewone influenza, uitzieken en dan ben je eraf. Wij krijgen het ook nog wel
Beterschap, Flashy.

Ben je nu ook nog een stukje van je vakantie ziek geweest?
BETERSCHAP,

ziek het maar goed uit!

manlief heeft bijna 3 week plat gelegen,huisarts geloofde idd ook niet dat het de maxicaanse griep was.Hij was immers niet op reis geweest en niemand in onze omgeving had de mex-flu.

Na twee weken echt ziek zijn,toch maar onderzocht!Maar was al te laat natuurlijk..niets meer zichtbaar in het bloed.

Manlief moest gewoon goed uitzieken en kreeg antibiotica.

Hij is nu gelukkig weer beter!!Maar zo ziek was hij nog nooit geweest.Koorts,rillingen,diarree,keelpijn,pijn in alles maar vooral heel moe.
quote:wohman schreef op 30 juli 2009 @ 20:41:

Ik ben ook erg benieuwd! Iemand uit mijn omgeving heeft het ook gehad. Hij heeft er eerst n halve week mee rondgelopen omdat ze hem niet serieus namen. Hij was niet in Mexico of de VS geweest en daarom "kon" hij geen griep hebben.

Heeft niets te maken met "niet serieus nemen".

Iedereen die griepverschijnselen heeft testen is niet haalbaar en tot vorige week was het beleid (RIVM/GGD's):

testen bij griepverschijnselen binnen 7 dagen na bezoek aan Mexico en VS of contact met bewezen geinfecteerde.
Maar kwast, jij hebt het dan dus niet gekregen? Wat hebben jullie daarvoor gedaan? Apart geslapen? Elkaar niet meer aangeraakt?

Ik ben eens benieuwd hoe je het moet voorkomen als je partner of kinderen het krijgen.
quote:wohman schreef op 30 juli 2009 @ 21:28:

Maar kwast, jij hebt het dan dus niet gekregen? Wat hebben jullie daarvoor gedaan? Apart geslapen? Elkaar niet meer aangeraakt?

Ik ben eens benieuwd hoe je het moet voorkomen als je partner of kinderen het krijgen.

Advies van bevriende verpleger ter harte genomen...

manlief heeft idd apart gelegen,wou hij zelf trouwens.Hij wist niet hoe en wat meer.Lag te draaien ijlen en woelen!Ik heb heel vaak mijn handen gewassen ,en nagenoeg geen lichamelijk contact gehad,was niet leuk,maar manlief had daar ook helemaal geen belangstelling voor!En zijn logeerkamerlaten luchten zodra hij even op was.

Ik ben trouwens nog steeds verbaasd dat dochter en ik het niet hebben overgenomen,Maar ik klaag niet hoor!
Mijn man heeft om de haverklap buikgriep, maar dan slapen wij ook apart en gebruiken we verschillende WC's. En vaak de handen wassen. Dat gaat meestal wel goed.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:kwast75 schreef op 30 juli 2009 @ 21:07:

BETERSCHAP,

ziek het maar goed uit!

manlief heeft bijna 3 week plat gelegen,huisarts geloofde idd ook niet dat het de maxicaanse griep was.Hij was immers niet op reis geweest en niemand in onze omgeving had de mex-flu.

Na twee weken echt ziek zijn,toch maar onderzocht!Maar was al te laat natuurlijk..niets meer zichtbaar in het bloed.

Manlief moest gewoon goed uitzieken en kreeg antibiotica.

Hij is nu gelukkig weer beter!!Maar zo ziek was hij nog nooit geweest.Koorts,rillingen,diarree,keelpijn,pijn in alles maar vooral heel moe.Ik snap het niet. Als H1N1 niet aangetoond is dan heeft hij dat toch niet gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven