Ik bestel nooit meer bij een postorderbedrijf!
donderdag 30 juli 2009 om 16:38
Gek word ik ervan! Ik krijg het postorderbedrijf maar niet overtuigd dat ik betaald heb.
Bij elke aanmaning heb ik aan de telefoon gehangen en elke keer zou het geregeld worden.
Gister ontving ik een incasso brief.
Weer 25 minuten aan de telefoon gehangen in een tevergeefse poging mijn gelijk te krijgen.
Vanmorgen stipt met openingstijd van het bedrijf weer gebeld, nou er blijkt een achterstand te zijn bij de administratie.
Misschien een idee om eerst de achterstand bij te werken en dan pas dreigbrieven te sturen? mevrouw aan de foon was het er helemaal mee eens. ja ja
Voor de zekerheid ook nog een mailtje gestuurd naar het bedrijf. Krijg net een mailtje terug dat ze mijn betaling nog niet hebben kunnen terug vinden , of ik even een kopietje kan sturen.
Ik word er zo niet goed van!
Nog meer leed op postordergebied?
De broek die ik besteld had is trouwens een k*t broek
donderdag 30 juli 2009 om 16:58
Inderdaad,harstikke rot,
Maar maak je toch niet zo druk,joh.
JIJ hebt betaald.Daar heb je natuurlijk een bewijs (bankafschrift of iets dergelijks )van,
Laat ze maar op de pot gaan zittten,met hun dreigbrieven,want daar zijn ze vlot mee tegenwoordig,vooral de mensen met torenhoge verhogingen,de stuipen op het lijf jagen!!
Jij staat in je recht,als je hebt betaald.
En dat kopietje,stuur je op.
En voor de rest,niet meer reageren.Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Succes gewenst!!!!!!!(en rust)!
Maar maak je toch niet zo druk,joh.
JIJ hebt betaald.Daar heb je natuurlijk een bewijs (bankafschrift of iets dergelijks )van,
Laat ze maar op de pot gaan zittten,met hun dreigbrieven,want daar zijn ze vlot mee tegenwoordig,vooral de mensen met torenhoge verhogingen,de stuipen op het lijf jagen!!
Jij staat in je recht,als je hebt betaald.
En dat kopietje,stuur je op.
En voor de rest,niet meer reageren.Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
Succes gewenst!!!!!!!(en rust)!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
donderdag 30 juli 2009 om 17:03
ja...ik kan hier op zich ook wel van meepraten, pffff wat een ellende is dat inderdaad.
Toch bestel ik nog weleens wat hier en daar.
En als het dan weer eens misgaat vind ik mezelf natuurlijk oerstom en trek ik de haren uit mn kop
Maarja soms is het ook wel errug makkelijk hè.
Nou, maak je niet al te druk..wat binkie zegt: je hebt een betaalbewijs en verder zoeken ze het maar fijn uit!
Toch bestel ik nog weleens wat hier en daar.
En als het dan weer eens misgaat vind ik mezelf natuurlijk oerstom en trek ik de haren uit mn kop

Maarja soms is het ook wel errug makkelijk hè.
Nou, maak je niet al te druk..wat binkie zegt: je hebt een betaalbewijs en verder zoeken ze het maar fijn uit!

donderdag 30 juli 2009 om 18:47
Jaren geleden gedonder gehad met Otto!
Bleek, dat de nieuwe bewoners van ons oude huis, bestellingen deed bij Otto. Via mijn gegevens.... Had Otto toendertijd wel een verhuisbericht gestuurd en ook nog op het nieuwe adres bestellingen gedaan. Er bleek dus een behoorlijke schuld te staan bij Otto op mijn naam! Er ook heen gebeld en gegevens van bewijs gestuurd dat we sinds die en die datum op ons nieuwe adres verblijven etc etc. Zou toen nog een reactie terug krijgen, geloof ik. Maar dit is nooit gebeurd... Sinsdien nooit meer iets besteld bij Otto, want ik ga niet betalen voor iets, wat IK NIET gekocht heb!!
Vond t verschrikkelijk toen ik er achter kwam, dat dat gebeurde!! Nou meid SUCCES en VOLHOUDEN!!
Bleek, dat de nieuwe bewoners van ons oude huis, bestellingen deed bij Otto. Via mijn gegevens.... Had Otto toendertijd wel een verhuisbericht gestuurd en ook nog op het nieuwe adres bestellingen gedaan. Er bleek dus een behoorlijke schuld te staan bij Otto op mijn naam! Er ook heen gebeld en gegevens van bewijs gestuurd dat we sinds die en die datum op ons nieuwe adres verblijven etc etc. Zou toen nog een reactie terug krijgen, geloof ik. Maar dit is nooit gebeurd... Sinsdien nooit meer iets besteld bij Otto, want ik ga niet betalen voor iets, wat IK NIET gekocht heb!!
Vond t verschrikkelijk toen ik er achter kwam, dat dat gebeurde!! Nou meid SUCCES en VOLHOUDEN!!
donderdag 30 juli 2009 om 18:59
Heb ook zoiets meegemaakt bij Neckermann. Hun beweren dat ik iets heb besteld via internet en dat dit dus nog betaald moet worden. Heb er toen wel naar gekeken maar nooit besteld. Gaat inmiddels om een rekening van 250 euro.
Eens in de zoveel tijd komt er een incasso brief en dan bel ik weer en vraag om een copy van afgifte. Dan hoor ik er weer een tijd niks van.
Krijg ze echt niet aan het verstand dat ik niks heb besteld of ontvangen.
Snap dat je er gek van wordt. Volgens mij willen zo ook niet de moeite doen om het wel te begrijpen.
Eens in de zoveel tijd komt er een incasso brief en dan bel ik weer en vraag om een copy van afgifte. Dan hoor ik er weer een tijd niks van.
Snap dat je er gek van wordt. Volgens mij willen zo ook niet de moeite doen om het wel te begrijpen.
donderdag 30 juli 2009 om 18:59
Heb ook zoiets meegemaakt bij Neckermann. Hun beweren dat ik iets heb besteld via internet en dat dit dus nog betaald moet worden. Heb er toen wel naar gekeken maar nooit besteld. Gaat inmiddels om een rekening van 250 euro.
donderdag 30 juli 2009 om 19:19
Heb je per acceptgiro betaald? Je kunt gewoon pech hebben dat de bank hem niet goed heeft afgelezen en er een nummertje ontbreekt of verkeerd staat in het factuurnr., je eigen banknr., etc. Heb bij een bedrijf op een afdeling gewerkt waar we al deze ''failure'' betalingen moesten uitzoeken. Je wilt niet weten hoeveel mensen de boel verkeerd of half invullen. Bij onderbezetting kunnen ze een paar dagen achter raken maar zo te horen duurt dit al weken. Mogelijk is het dan op een rekening gezet waar het echte spookgeld op staat waarvan niet is te achterhalen waar het vandaan komt (b.v. bij cash betaling op postkantoor). Je kunt idd het beste het betaalbewijs opsturen en je niet te druk maken. Er bestaan ook speciale afdelingen die alle aanmaankosten weer annuleren.

donderdag 30 juli 2009 om 23:14
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gelukkig bewijs, mijn bankafschrift.
Ik vind het gewoon zo vervelend dat ik dingen moet ondernemen terwijl het om hun administratie gaat.
Hoezo moet ik mijn (kopie) bankafschrift opsturen? Laten ze even lekker in hun eigen bankafschriften kijken .
Ik heb nog even een briefje geschreven, ik wil namelijk een schadevergoeding van 50 euro, die moeten ze wel binnen 14 dagen betalen, anders ga ik een incasso bureau inschakelen
Ik heb gelukkig bewijs, mijn bankafschrift.
Ik vind het gewoon zo vervelend dat ik dingen moet ondernemen terwijl het om hun administratie gaat.
Hoezo moet ik mijn (kopie) bankafschrift opsturen? Laten ze even lekker in hun eigen bankafschriften kijken .
Ik heb nog even een briefje geschreven, ik wil namelijk een schadevergoeding van 50 euro, die moeten ze wel binnen 14 dagen betalen, anders ga ik een incasso bureau inschakelen
vrijdag 31 juli 2009 om 23:34
quote:winkelfanaat schreef op 30 juli 2009 @ 23:15:
Oh en het gaat om Bonprix.
Owww Bonprix.
Ooit in het begin 1x besteld, weken gewacht, flutspul bezorgd gekregen van verschrikkelijke kwaliteit en de boel weer teruggestuurd.
In ieder geval veel succes en sterkte er mee.
Oh en het gaat om Bonprix.
Owww Bonprix.
Ooit in het begin 1x besteld, weken gewacht, flutspul bezorgd gekregen van verschrikkelijke kwaliteit en de boel weer teruggestuurd.
In ieder geval veel succes en sterkte er mee.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
maandag 10 augustus 2009 om 21:35
Dit komt mij heel bekend voor....heb het een paar weken geleden ook aan de hand gehad. Toevallig ook met Bonprix.
Ik kreeg 2 herinneringen en bij de 2-de keer ben ik in de telefoon gekropen.
Ik kreeg het advies om een copie van mijn betaling op te sturen.
Dit heb ik gedaan met een begeleidend briefje dat dit het bewijs is van mijn betaling en dat ik wenste niet meer door hen lastig gevallen te worden.
Ook heb ik vermeld dat ze mij als klant kwijt waren.
Ik kreeg vorige week een brief dat ze hun administratie hadden nagekeken en dat ik idd betaald had (duh, daarom reageerde ik ook niet op de 1ste herinnering) en dat ze het jammer vonden als ik geen klant meer bij hun zou willen zijn.
Ja jammer dan. Zorg eerst maar eens dat de boel bij jullie in orde is en dan zullen we wel weer zien.
Is volgens mij iets moois om eens bij Radar of Kassa aan te kaarten.
Ik snap het zowiezo niet. Het bedrijf zit in NL en je wacht weet ik hoe lang eer je je spullen krijgt. Of ligt het magazijn ook achter?
Ik kreeg 2 herinneringen en bij de 2-de keer ben ik in de telefoon gekropen.
Ik kreeg het advies om een copie van mijn betaling op te sturen.
Dit heb ik gedaan met een begeleidend briefje dat dit het bewijs is van mijn betaling en dat ik wenste niet meer door hen lastig gevallen te worden.
Ook heb ik vermeld dat ze mij als klant kwijt waren.
Ik kreeg vorige week een brief dat ze hun administratie hadden nagekeken en dat ik idd betaald had (duh, daarom reageerde ik ook niet op de 1ste herinnering) en dat ze het jammer vonden als ik geen klant meer bij hun zou willen zijn.
Ja jammer dan. Zorg eerst maar eens dat de boel bij jullie in orde is en dan zullen we wel weer zien.
Is volgens mij iets moois om eens bij Radar of Kassa aan te kaarten.
Ik snap het zowiezo niet. Het bedrijf zit in NL en je wacht weet ik hoe lang eer je je spullen krijgt. Of ligt het magazijn ook achter?
maandag 10 augustus 2009 om 22:22
Oh wat een ellende, bonprix, duurt eerst dágen voordat je het in huis hebt (Ik heb toen 14 dagen moeten wachten, leuk als je dan net op vakantie bent)
Bleek allemaal prut te zijn, ook terug gestuurd maar gelukkig nooit problemen na die tijd gehad.
Ik zou hetzelfde doen als claudia, briefje erbij doen dat je niet meer wil lastig gevallen worden en dat je er nooit meer wat zult bestellen.
Phff zeg, zo raken ze wel klanten kwijt!!
succes ermee!
Bleek allemaal prut te zijn, ook terug gestuurd maar gelukkig nooit problemen na die tijd gehad.
Ik zou hetzelfde doen als claudia, briefje erbij doen dat je niet meer wil lastig gevallen worden en dat je er nooit meer wat zult bestellen.
Phff zeg, zo raken ze wel klanten kwijt!!
succes ermee!
dinsdag 11 augustus 2009 om 10:58
dinsdag 11 augustus 2009 om 11:09
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:54
Ik snap dat het vervelend is als het bij hen 'kwijt' is geraakt, maar als je van het gezeur af wilt zijn stuur je toch gewoon dat betaalbewijs? Zoveel moeite lijkt me dat niet.. even inscannen en emailen of faxen... En verder nooit meer bij dat bedrijf bestellen.
Als ze er een incassobureau opzetten zal dat ook vragen om een betaalbewijs. En als je dat opstuurt zullen ze inderdaad het dossier sluiten en afrekenen met het postorderbedrijf.
Zoals hierboven al is opgemerkt, gaan er zoveel betalingen 'kwijt', zeker als de acceptgiro's niet goed zijn ingevuld. Vervelend, maar voor de consument niks aan te doen.
Heb zelf trouwens geen slechte ervaringen met betalingen bij postorderbedrijven.. Maar maak er ook niet zo heel veel gebruik van.. Heb eerder slechte ervaringen met de bezorging van de spullen dankzij TNT
Als ze er een incassobureau opzetten zal dat ook vragen om een betaalbewijs. En als je dat opstuurt zullen ze inderdaad het dossier sluiten en afrekenen met het postorderbedrijf.
Zoals hierboven al is opgemerkt, gaan er zoveel betalingen 'kwijt', zeker als de acceptgiro's niet goed zijn ingevuld. Vervelend, maar voor de consument niks aan te doen.
Heb zelf trouwens geen slechte ervaringen met betalingen bij postorderbedrijven.. Maar maak er ook niet zo heel veel gebruik van.. Heb eerder slechte ervaringen met de bezorging van de spullen dankzij TNT