Weer een deuk in de auto, ik word er gek van!
zaterdag 1 augustus 2009 om 09:31
Wij hebben een auto van bijna 3 jaar oud. Afgelopen half jaar hebben we nou al verschillende dingen gehad met de auto. In januari is de hele deur nog vervangen, omdat er iemand tegenaan was gerost en door was gereden. In de tussentijd nog wat deukjes/putjes, van de week nog bij Carglass gezeten en nou rij ik gisteren zelf mijn halve achterkant eraf. Ik word er gek van en ik vind het allemaal erg duur worden. Denk af en toe had ik maar een oud brikkie. Hoe doen jullie dat?
zaterdag 1 augustus 2009 om 09:35
zaterdag 1 augustus 2009 om 09:44
Het ergste is dat het niet altijd onze schuld is. Kijk gisteren roste ik gewoon zelf tegen een muurtje, maar die dingen daarvoor waren anders. Hiervoor hadden wij ook een oud brikkie. Bijna nooit wat mee gehad. We hebben ook jaren in A'dam gewoond, auto stond altijd buiten, ging vrij goed.
Ik begin het gewoon echt zonde van mijn geld te vinden. We hebben het wel eens over een andere auto, maar kunnen volgens mij dan beter een oud brik kopen of deze afrijden.
Ik begin het gewoon echt zonde van mijn geld te vinden. We hebben het wel eens over een andere auto, maar kunnen volgens mij dan beter een oud brik kopen of deze afrijden.
zaterdag 1 augustus 2009 om 09:47
zaterdag 1 augustus 2009 om 09:51
quote:misschicken schreef op 01 augustus 2009 @ 09:49:
Maar heb je zelf moeten dokken of heb je een goeie verzekering?
We zijn allrisk, maar de maandpremie begint aardig omhoog te schieten doordat we constant wat hebben. Het is gewoon niet normaal meer .
Het gebeurde gisteren achter bij ons huis. Ik ben gelijk terug gereden, heb de sleutels neergepleurd en ben op de fiets gegaan.
Maar heb je zelf moeten dokken of heb je een goeie verzekering?
We zijn allrisk, maar de maandpremie begint aardig omhoog te schieten doordat we constant wat hebben. Het is gewoon niet normaal meer .
Het gebeurde gisteren achter bij ons huis. Ik ben gelijk terug gereden, heb de sleutels neergepleurd en ben op de fiets gegaan.

zaterdag 1 augustus 2009 om 10:00
quote:misschicken schreef op 01 augustus 2009 @ 09:56:
Misschien is het slim om te investeren in een sensor als je niet zo'n ster bent in achteruit rijden Ja, dat is een goeie. Of gewoon niet zo gehaast weg gaan, en beter opletten. Het is een krappe bedoening bij ons achter waar je amper doorheen kunt, en dat weet ik gewoon. Ik waarschuw mijn vriend ook altijd en dan doe ik het zelf .
Misschien is het slim om te investeren in een sensor als je niet zo'n ster bent in achteruit rijden Ja, dat is een goeie. Of gewoon niet zo gehaast weg gaan, en beter opletten. Het is een krappe bedoening bij ons achter waar je amper doorheen kunt, en dat weet ik gewoon. Ik waarschuw mijn vriend ook altijd en dan doe ik het zelf .

zaterdag 1 augustus 2009 om 10:20
De 1e schade, had je die niet kunnen verhalen op het waarborgfonds? Dit had je dan volgens mij geen premiestijging gekost.
Tja, elke kras, deuk e.d. steeds laten maken dat kost je inderdaad je tredes. Helaas zul je moeten acceperen dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat er dus krassen en deuken op ontstaan, hoe zonde dat ook kan zijn.
Ik heb met mijn nieuwe auto ook weleens wat gehad. Iemand met een winkelwagen naar binnen gereden (uiteraard geen briefje achter gelaten). Gelukkig kreeg ik een paar weken later geen voorrang van rechts. Zo heb ik de gehele auto weer in 1 keer strak kunnen krijgen.
Tja, elke kras, deuk e.d. steeds laten maken dat kost je inderdaad je tredes. Helaas zul je moeten acceperen dat een auto een gebruiksvoorwerp is en dat er dus krassen en deuken op ontstaan, hoe zonde dat ook kan zijn.
Ik heb met mijn nieuwe auto ook weleens wat gehad. Iemand met een winkelwagen naar binnen gereden (uiteraard geen briefje achter gelaten). Gelukkig kreeg ik een paar weken later geen voorrang van rechts. Zo heb ik de gehele auto weer in 1 keer strak kunnen krijgen.
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:50
Erg is dat gevoel hè?! Ik weet hoe je je voelt, ik had vorig jaar continu wat aan mijn auto. Had hem toen net nieuw en was mijn grootste investering ooit, naast een heel laag inkomend salaris op dat moment. Geen pretje.
Bij mij was het erge dat ik wist wie mijn auto tot 2 keer toe beschadigd (1x 5 kleine deukjes, 1x 2 kleine deukjes) had, namelijk de buurman met zijn deur openen. Was nogal krap parkeren en dat leverde de nodige problemen tussen buurman en mij op. En de nodige stress dus. Hij ontkende ook alles en ik was niet verzekerd.
Daarnaast had vriendlief een nogal grote deuk veroorzaakt en reed er óók nog eens een vrachtwagen achteruit zo mijn motorkap in (ok, dat was niet mijn auto, maar ik was wel de bestuurder), dus ik had het helemaal gehad.
Het is bij mij op een gegeven moment gewoon zo gegaan dat er een knop om ging: het kost nou eenmaal veel geld, is gebeurd, balen, maar HET ZAL WEL. De stress er omheen was gewoon veel erger dus daar moest ik vanaf.
Weet niet of jij er ook zo veel stress aan hebt TO? Gelukkig ben je in ieder geval verzekerd; is nog altijd goedkoper nu dan zelf de kosten vergoeden.
Probeer wel te bedenken dat je stress jezelf aan doet (als je dat hebt) en daar wordt de situatie gewoon helemaal niet beter van.
Bij mij was het erge dat ik wist wie mijn auto tot 2 keer toe beschadigd (1x 5 kleine deukjes, 1x 2 kleine deukjes) had, namelijk de buurman met zijn deur openen. Was nogal krap parkeren en dat leverde de nodige problemen tussen buurman en mij op. En de nodige stress dus. Hij ontkende ook alles en ik was niet verzekerd.
Daarnaast had vriendlief een nogal grote deuk veroorzaakt en reed er óók nog eens een vrachtwagen achteruit zo mijn motorkap in (ok, dat was niet mijn auto, maar ik was wel de bestuurder), dus ik had het helemaal gehad.
Het is bij mij op een gegeven moment gewoon zo gegaan dat er een knop om ging: het kost nou eenmaal veel geld, is gebeurd, balen, maar HET ZAL WEL. De stress er omheen was gewoon veel erger dus daar moest ik vanaf.
Weet niet of jij er ook zo veel stress aan hebt TO? Gelukkig ben je in ieder geval verzekerd; is nog altijd goedkoper nu dan zelf de kosten vergoeden.
Probeer wel te bedenken dat je stress jezelf aan doet (als je dat hebt) en daar wordt de situatie gewoon helemaal niet beter van.
zaterdag 1 augustus 2009 om 10:52
Wij hebben een auto uit 2004 en een uit 2005. Die uit 2005 is bedolven onder een afbrandende faculteit. Die uit 2004 is aangerand door Mr. Zwieber die er op gebrand lijkt dat ding te slopen. Lees: Zonneklep er per ongeluk afgerukt, wieldoppen eraf gereden, dashboardkastje flipt open en nog een paar losse dingen. Rijdt verder perfect hoor. Dus ja, altijd wel wat mag je gerust zeggen. Hiervoor een oud bakkie gehad van 10 jaar oud. Heerlijk. Heb ik onder de krassen gereden (ik moet altijd tussen twee paaltjes parkeren en die auto was eigenlijk net te groot ervoor) en dat kon gewoon zonder schuldgevoel!
zaterdag 1 augustus 2009 om 11:31
hier hetzelfde euvel, auto van 4 jaar oud en zelf al 2 deuken in gereden......
Paar maanden geleden is vriend aangereden door een hongaarse vrachtwagenchauffeur. Geluk bij een ongeluk was een politieagent op de motor getuige en heeft geholpen bij het invullen van het schadeformulier enzo.
Helaas weigert de chauffeur tot nu toe zijn schade te melden bij zijn verzekering, dus naar het geld kunnen we (voorlopig?) fluiten!!
Echt zoooo ongelofelijk zonde van je geld al die deuken!
Paar maanden geleden is vriend aangereden door een hongaarse vrachtwagenchauffeur. Geluk bij een ongeluk was een politieagent op de motor getuige en heeft geholpen bij het invullen van het schadeformulier enzo.
Helaas weigert de chauffeur tot nu toe zijn schade te melden bij zijn verzekering, dus naar het geld kunnen we (voorlopig?) fluiten!!
Echt zoooo ongelofelijk zonde van je geld al die deuken!
zaterdag 1 augustus 2009 om 13:22
En waarom geen oud brikkie, dan? Zeker als je in de stad woont zal het je niet lukken een auto kras- en deukvrij te houden. Ik zou zelf dus nooit een auto aanschaffen waar ik bij iedere kras sta te huilen ofzo. Het is een gebruiksvoorwerp, net als een stofzuiger. Veel steden zijn ook geen goede fiets waard. Dat vind ik dan weer wel jammer, maar het is niet leuk als je honderden euros aan een fiets uitgeeft, die een week later alweer gejat is. (ondaks supersloten)
zaterdag 1 augustus 2009 om 13:48
zaterdag 1 augustus 2009 om 13:49
wij hebben een auto van ca 8 jaar oud. Toen wij hem iets meer dan een jaar geleden kochten zag hij er nog helemaal goed, maar na een jaartje bij ons in de straat zit hij onder de deuken en krassen. We wonen nl in een straat die eigenlijk eenricht zou moeten zijn wat betreft ruimte, maar dat heeft de gemeente nog niet door...
Wij laten die deukjes maar zitten want we hebben geen all risk en het word echt te duur om elke paar weken de auto weg te brengen.
Wij laten die deukjes maar zitten want we hebben geen all risk en het word echt te duur om elke paar weken de auto weg te brengen.
zaterdag 1 augustus 2009 om 17:04
Mijn otootje is 16 jaar oud, ziet er niet geweldig uit, maar ik heb er in anderhalf jaar nog niks mee gehad (scheelt waarschijnlijk ook dat ik goeie parkeerplek voor mijn huis heb, en-ie niet langs de straat hoeft te staan). Maar al zou ik of iemand anders er een deuk inrijden, zou me dat bijzonder weinig kunnen schelen. En da's wel echt heel fijn, mijn volgende auto wordt misschien wel iets beter en nieuwer (deze kostte 850 euro) maar ik denk echt dat ik de rest van m'n leven in brikkies blijf rijden, heel relaxed vind ik het.
zaterdag 1 augustus 2009 om 17:18
quote:Dahlia74 schreef op 01 augustus 2009 @ 10:20:
De 1e schade, had je die niet kunnen verhalen op het waarborgfonds? Dit had je dan volgens mij geen premiestijging gekost.Waarborgfonds had achteraf gezien misschien wel gekund, maar ik heb toen gelijk de verzekering ingelicht en tja, toen kon het niet meer.
De 1e schade, had je die niet kunnen verhalen op het waarborgfonds? Dit had je dan volgens mij geen premiestijging gekost.Waarborgfonds had achteraf gezien misschien wel gekund, maar ik heb toen gelijk de verzekering ingelicht en tja, toen kon het niet meer.