Overtijd na IUI
maandag 3 augustus 2009 om 08:56
Ik zit me een een hoofd die bijna op ontploffen staat, en ik weet dat dit waarschijnlijk een bekend verhaal is en ik weet de oplossing ook wel maar toch moet ik mijn verhaal even kwijt.
Vorige maand hebben we weer een inseminatie gehad en dan beginnen de spannende 18 dagen. Vreselijk.... na 23 dagen besloot ik tocn h maar eens te testen, ik op mijn fiets naar de etos en een etos test gehaald. Ik staafje in het potje gedaan en er verscheen meteen een lichtblauwe testlijn. Niet overdreven zichtbaar maar hij was te zien. Na 10 minuten was er een dun fijnlijner lijntje over. Ik heb mijn huisarts gebeld en die zegt een lijntje is een lijntje en hij word niet blauw als er geen hcg aanwezig is. En hij gaf me het advies mee niet meteen naar de winkel te racen om een nieuwe test te kopen omdat het kan zijn dat je zomaar nog negatief test door een laag hcg gehalte. Ik mocht er dus vanuit gaan dat ik zwanger ben. Maar toch ik had liever een dikke lijn... en ik vroeg me af of er vrouwen zijn die ook ervaring hebben met een dunne lijn. Maar ik voel me ook onzeker want ik heb krampen en zere enkels, de krampen kunnen op beide mogelijkheden wijzen al lijkt het me sterk dat ik nu al zere enkels zou kunnen hebben door een zwangerschap. Maar goed over 2 weken mag ik naar de gyneaceloog dus moet ik maar even afwachten... maar ook ben ik erg benieuwd naar ervaringen van andere dames die iui hebben gehad en overtijd waren!
Vorige maand hebben we weer een inseminatie gehad en dan beginnen de spannende 18 dagen. Vreselijk.... na 23 dagen besloot ik tocn h maar eens te testen, ik op mijn fiets naar de etos en een etos test gehaald. Ik staafje in het potje gedaan en er verscheen meteen een lichtblauwe testlijn. Niet overdreven zichtbaar maar hij was te zien. Na 10 minuten was er een dun fijnlijner lijntje over. Ik heb mijn huisarts gebeld en die zegt een lijntje is een lijntje en hij word niet blauw als er geen hcg aanwezig is. En hij gaf me het advies mee niet meteen naar de winkel te racen om een nieuwe test te kopen omdat het kan zijn dat je zomaar nog negatief test door een laag hcg gehalte. Ik mocht er dus vanuit gaan dat ik zwanger ben. Maar toch ik had liever een dikke lijn... en ik vroeg me af of er vrouwen zijn die ook ervaring hebben met een dunne lijn. Maar ik voel me ook onzeker want ik heb krampen en zere enkels, de krampen kunnen op beide mogelijkheden wijzen al lijkt het me sterk dat ik nu al zere enkels zou kunnen hebben door een zwangerschap. Maar goed over 2 weken mag ik naar de gyneaceloog dus moet ik maar even afwachten... maar ook ben ik erg benieuwd naar ervaringen van andere dames die iui hebben gehad en overtijd waren!
maandag 3 augustus 2009 om 09:05
Spannend joh! Ik heb geen ervaring met IUI maar wel met zo'n halfzachte positieve test. Ik had de eerste keer testen ook een miezerig tweede streepje, maar wist ook: een streep is een streep. De volgende dag een digitale test gedaan en die was duidelijk: zwanger! En nu ben ik inmiddels 17 weken.
Succes met je zenuwen en ik duim voor je!
Succes met je zenuwen en ik duim voor je!
maandag 3 augustus 2009 om 09:08
Ik begrijp het niet zo goed. Had je nou een testlijn of 2 lijntjes? Werd hij na 10 minuten nu dun en fijner of er kwam er een bij?
Hoever ben je nu inmiddels overtijd?
Anders test je nu toch nog een keer. Als je zwanger bent en het is al weer een paar dagen geleden dat je getest hebt dan moet je nu zeker een dikkere 2e streep hebben.
Bij mijn 3e had ik een onwijs ligt streepje. Maar de kleine ligt nu lekker te spartelen op de grond.
Hoever ben je nu inmiddels overtijd?
Anders test je nu toch nog een keer. Als je zwanger bent en het is al weer een paar dagen geleden dat je getest hebt dan moet je nu zeker een dikkere 2e streep hebben.
Bij mijn 3e had ik een onwijs ligt streepje. Maar de kleine ligt nu lekker te spartelen op de grond.
maandag 3 augustus 2009 om 09:20
het lijkt wel of ik reclame maak, maar inmiddels 2 jaar verder en elke maand jas ik er testen door. En zo ben ik er achter komen dat clear blua digitaal met tekst zwanger al ongeveer bij 25hcg meet. Deze zijn gevoelige dan andere is mijn ervaringen.
Ochtendurine bewaren in potje en dan tesje kopen.
En ik weet dat ik CBtest al gedaan heb op dag 23 met eisprong op ongeveer dag 10.
Op welke dag heb je eisprong gehad en hoeveeste dag zit je nu. Met 14 dagen kan je zowiezo testen na eisprong/bevruchting.
Ochtendurine bewaren in potje en dan tesje kopen.
En ik weet dat ik CBtest al gedaan heb op dag 23 met eisprong op ongeveer dag 10.
Op welke dag heb je eisprong gehad en hoeveeste dag zit je nu. Met 14 dagen kan je zowiezo testen na eisprong/bevruchting.
maandag 3 augustus 2009 om 11:03
Ik snap niet waarom je zo lang moet wachten... 18 dagen?, 23 dagen?, een maand?...
Ik ben ook zwanger geraakt door IUI, is wel 10 jaar geleden, maar ik mocht gewoon als ik na 14 dagen niet ongesteld was geworden een test komen doen in het ziekenhuis.
Na de eerste poging werd ik na 3 dagen al ongesteld, de tweede poging na 10 dagen, derde poging na 13 dagen, en de 4de(en laatste) poging was 't heul erg raak!!!
Ik hoop hier binnenkort te lezen dat je idd zwanger bent, want die hormonen-behandelingen zijn geen pretje...
Ik ben ook zwanger geraakt door IUI, is wel 10 jaar geleden, maar ik mocht gewoon als ik na 14 dagen niet ongesteld was geworden een test komen doen in het ziekenhuis.
Na de eerste poging werd ik na 3 dagen al ongesteld, de tweede poging na 10 dagen, derde poging na 13 dagen, en de 4de(en laatste) poging was 't heul erg raak!!!
Ik hoop hier binnenkort te lezen dat je idd zwanger bent, want die hormonen-behandelingen zijn geen pretje...
maandag 3 augustus 2009 om 14:19
Als je 23 dagen na je iui nog niet ongesteld bent geworden, lijkt me dat je toch een grote kans hebt om zwanger te zijn. Met iui weet je toch exact op welke dag je eisprong is geweest door de pregnyl?! Dan weet je toch precies vanaf wanneer je kunt testen? Ik ben 2x zwanger geworden d.m.v. iui en heb 2x op precies 14 dgn na de iui al positief getest. Succes!!
dinsdag 4 augustus 2009 om 16:03
Hallo, was ik weer! Volgens de huisarts en de informatielijn van de desbetreffende test ben ik gewoon hartsikke zwanger. Het is zo'n dun lijntje omdat het een prille zwangerschap is en niet iedereen evenveel hormomen aanmaakt. En het fenomeen opdroogstreepje werd ook ontkracht want die zou dan wit moeten zijn. Het streepje reageert alleen op hormonen en zo word hij blauw. Ik heb meteen mijn man opgebeld in de veronderstelling dat hij blij zou zijn en kreeg de broodnuchtere opmerking: zei ik toch. Dus ik ga nu stiekem een beetje genieten en toeleven na mijn eerste echo. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!