= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Dat zou best kunnen Wyfke, want ik herken mezelf helemaal niet in jullie verhalen. Ik voel me niet hormonaal en ook met mijn vriend gaat het prima. Dit bedoel ik niet als sneer hoor, maar als voorbeeld. Dat de ene vrouw dus schijnbaar meer last van hormonale schommelingen heeft dan de ander.

Het lijkt me naar als je zelf weet dat het door je hormonen komt. Maar er niks aan kan doen! Zo frustrerend lijkt me dat! Knuffel voor jullie allebei!
Oh ja Chica nog even dit (wie zou er erger zijn: jouw of mijn vriend??!). Het trieste dieptepunt was in de kraamweek. Zat ik te huilen omdat ik me zo'n zorgen maakte over de gewichtsafname van de baby, de kraamhulp had ons nl. net die middag geadviseerd om bij te voeden met flesvoeding als ze 's avonds nog geen plasluier geproduceerd had. Roept 'ie gewoon keihard "hou op met dat gejank!". Hij snapte werkelijk helemaal niets van mijn verdriet.

Ring: het is inderdaad een afschuwelijk dilemma als het bv geven ten koste lijkt te gaan van jezelf, en stoppen ook geen echte optie is omdat je wel het beste wilt voor je kind.

En na al die zorgen die jullie hebben gehad, hebben jullie het wel verdiend dat het zo goed gaat allemaal!
Ik denk wel dat de een veel heftiger reageert op hormonen als de ander. Ik herken me ook niet in jullie verhalen en dat depri gevoel, dus dat zou best wel hormonaal kunnen zijn. Lijkt me in elk geval erg lastig omdat je rationeel wel weet waar het van komt, maar daarmee krijg je dat rotgevoel niet weg.
Chica en Wyfke:

Ik snap héél goed wat jullie bedoelen ! Bij Laura heb ik ook vaak jankend BV gegeven en gekolfd. Ik vond de claim op mij het zwaarst. Natuurlijk kun je een flesje door je vriend laten geven, maar dan nòg moet er gekolfd worden. Je bent de godganse dag een zoogdier. Gisteren voelde ik dat ook weer even zo. Vandaag gaat 't alweer beter.

Ik vraag me af of het hormonaal is. Of dat je BV geven gewoon te zwaar vind; Ik herinner me nog heel goed dat ik niet KON stoppen met BV vanwege het schuldgevoel. Voelde me een slechte moeder bla bla bla. Maar toen ik eenmaal geminderd (bij 4,5 maand) had en een maand later helemaal gestopt was, vond ik dat zo'n opluchting !! Geen gelurk meer aan mijn lijf, maar lekker snel een flesje.

Dus als jullie er goed over nagedacht hebben, zó twijfelen en het eens bent met je vriend/man: minderen met BV of stoppen ! Luister naar je gevoel. Dat kan ik nu heel makkelijk zeggen, terwijl het mij toen ook zo zwaar viel. Maar de opluchting erna maakt zoveel goed !!! Denk aan jezelf hè? Aan een gestresste moeder/vrouw heeft niemand wat....

Over irritatie richting vriend: ook herkenbaar. Ik heb vandaag ook even gejankt en gebaald van vriendlief. Beetje hetzelfde als bij jullie. Ik heb het gevoel het hele gezin te moeten plannen en organiseren. Ik moet wèl zeggen dat hij enorm goed aandacht besteed aan Laura. Dat vind ik heel fijn. Hij speelt de hele dag met haar. En verschoont haar luiers. Joost neem ik volledig voor m'n rekening.

Maar ik moet telkens vragen of hij even iets wil doen in het huishouden. Of iets wil pakken voor me of voor Laura. Ik moet overal aan denken en zit Laura en hem steeds achter de vodden aan qua timing. Hij heeft zo'n afwachtende houding, want hij is natuurlijk gewend dat ik alles wel regel. Als het gaat om eten voor ons alledrie, of spullen verzamelen als we weg gaan, dat soort dingen. IK moet aan alles denken, grrrr. Verder is het een schat hoor

En vergeet niet: 2 kinderen is gewoon dubbel zo zwaar als 1 kind ! Ik ervaar het tenminste als heel druk nu. Ik zei net nog tegen Jane-man dat we 2 werkgevers in huis hebben waar je onmiddellijk voor klaar moet staan als erom gevraagd wordt. Wat dàt betreft werk ik soms liever op mijn werk, dáár heb ik maar 1 baas en die is nog niet eens zo veeleisend .

Vanmorgen zijn we met z'n allen naar het Dick Bruna Huis in Utreg geweest. Erg leuk voor Laura, die heeft lekker gespeeld. Wel een duur grapje qua entree en parkeergeld, maar enfin.... Joost wilde natuurlijk alles meebeleven, dus die heeft geen oog dicht gedaan bijna. Eenmaal thuis was ie afgedraaid, dus hem nog even 'afgetankt' en toen de rest v/d middag plat, hahaha.

Ook om 19.00 uur dronk ie bijna 160 cc., dus ik denk dat ie voorlopig nog wel even slaapt. Ik ga nu ook naar bed, zodat ik alvast wat uurtjes slaap heb gehad voor de voeding rond 03.00 uur.

XXX
What matters most is how you see yourself
Oh Wyke en Chica: zó herkenbaar die verhalen over die mannen! Helaas.... Wat dat betreft heb ik soms het idee drie ipv twee kinderen te hebben . Hebben die mannen geen gevoel of emoties vraag ik me soms af?! Ook hier wordt echt niemand wakker bij de nachtvoeding, hoe bedenk je het! Ook niet voor een boertje of een luiertje verschonen, dus Ring klap maar in je handjes want jouw vent is echt een uitzondering volgens mij.

Ook voor jullie allebei: borstvoeding is hardstikke zwaar, het vraagt echt wel veel van je, zowel lichamelijk als mentaal als hormonaal!!! Dat zal iedereen hier kunnen beamen denk ik. Met name als je al een kleine rond hebt lopen is het best moeilijk om er de tijd voor vrij te maken en om de rust te vinden om te kunnen voeden merk ik. Heb vaak het gevoel dat ik tegen een van de twee kinderen "nee" moet verkopen. En dat doet deze moeder liever niet....

Voordat je helemaal besluit met stoppen met borstvoeding, is er nog een tussenstation he! Volgens mij kun je sowieso niet per direct stoppen met bv, dan knappen je borsten open denk ik. Maar er is niks mis mee natuurlijk om deels bv en deels fv te geven! Daar ga ik zelf ook over een paar weken mee beginnen, tegen de tijd dat ik weer aan het werk moet. Al geef je maar één voeding per dag kunstvoeding, dat kan je net dat beetje lucht geven wat je nodig hebt om er niet aan onderdoor te gaan.

En verder.... ook hier wisselen de goede, leuke dagen de mindere, depri, moeilijke dagen af hoor, dat blijft nog wel even vrees ik. Hoop voor jullie dat er morgen weer een fijne dag aankomt voor jullie!!!
Jee,meiden... een dikke !! Heb zelf geen ervaring natuurlijk met bv, maar kan me zoooo voorstellen dat het loeizwaar is. Maar ook heel bijzonder en gaaf om te zien dat je kindje het er zo goed op doet. Maar inderdaad, aan een depri moeder heeft niemand iets. Ik kan niet veel meer dan jullie sterkte te wensen. : hug:

Jojon, gelukkig is Ring niet de enige met zo'n man. De mijne is super! We zijn een goed ingespeeld team en daar ben ik erg blij mee!

Ring, jammer dat het voor Miep niet werkte. Thijs had maandenlang zo'n prutoog. Toen heb ik wat melk van de buuf gekregen en was het na 3 dagen over.

Hoe is het eigenlijk met je onderkantje? Zit er al verbetering in?

Hier op zich wel een lekker dagje. Lekker thuis gerommeld. Het enige wat me een klein beetje zorgen baart, is dat Nica haar flesjes niet leeg drinkt. Vanaf zaterdagavond is geen 1 flesje opgegaan. Ben vanaf nu maar aan het bijhouden hoeveel ze precies binnen krijgt. Ze plast nog wel veel. Ze is ook alert .

Tijdens een voeding moet ik haar continue "erbij" halen. Vaak drinkt ze maar een beetje. Dan leg ik haar in de box en dan begint ze na een half uurtje te huilen. Dan laat ik haar een paar minuten huilen en geef haar een nieuwe fles. Maar dat duurt allemaal wel erg lang. Nou ja, zal ook wel weer goed komen
Dank je wel dames voor alle lieve woorden. Ik heb echter de knoop doorgehakt. Ik kap ermee. Ik ga afbouwen. Langzaam, maar wel afbouwen (en oh wat voel ik me een slechte moeder nu). Maar ik heb hier helemaal niks aan. Ik heb de fijne tijd bij Anniek al gemist door mijn depressie en dat wil ik niet nog een keer bij Sara. Beter een gelukkige FV moeder dan een ongelukkig BV moeder.

Nu voeden (de borst want zo snel zijn we ook weer niet) en dan mijn bed in. Morgen is Anniek hopelijk ook weer iets beter (vandaag ging al beter maar nog wel ziek)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:randy schreef op 02 augustus 2009 @ 21:52:

Thijs had maandenlang zo'n prutoog. Toen heb ik wat melk van de buuf gekregen en was het na 3 dagen over.

Haha wat grappig dat dat werkte! Gelukkig maar! Toevallig heb ik een paar dagen geleden nog mijn melk voor een "ander doeleinde" gebruikt: tijdens een wandelingetje in het bos was dochterlief gestoken door een wesp op haar handje. Deed harstikke pijn natuurlijk en tja we hadden niks bij ons van azaron ofzo. Paar keer wat drupjes melk erop gedaan en had wel het idee dat het wat verzachtte (samen met de kusjes die we erop gaven!)

Fijn dat jouw man en jij het samen zo goed redden, goed om dat te lezen! Mijn man is trouwens niet altijd zo'n hork hoor, soms is hij ook wel aardig . Maar soms kan ik hem dus ook achter het behang plakken!!! Net heeft 'ie Tobias getroost en toastjes klaargemaakt dus ik moet ook niet al te hard klagen he!

Trusten voor straks allemaal en Meis, Sterkte morgen!!!
Chica, goed dat je de knoop door hebt gehakt. Alleen het feit dat je nu een keuze hebt gemaakt geeft je wrsch al een hoop rust. Hoop dat je/jullie een goede nacht hebben!!!
Chica: niet schuldig over voelen, niemand kan voor jou bepalen hoe je je voelt en wat je moet doen behalve jijzelf en als jij hier goed over na hebt gedacht en dit besluit dan is het altijd de goede keuze.

Hier gelukkig ook een lekker team samen met man. De nachten doe ik natuurlijk wel de voedingen, maar hij haalt haar meestal uit bed en doet de luiers en verder verdelen we de beide kids overdag een beetje hoe het uitkomt. En hij neemt zoon vaak 's ochtends mee naar beneden zodat ik nog even kan blijven liggen, daar verdient hij sowieso al bonuspunten mee bij mij want ik ben absoluut geen ochtendmens.
Chica, hopelijk geeft het je een goed gevoel dat je de knoop hebt doorgehakt. En een slechte moeder ben je niet als je geen BV geeft hoor, daar is heel veel meer voor nodig... Voel je dus vooral niet schuldig, want zoals je zelf al aangeeft heeft Sara niks aan een chagarijnige BV-gevende moeder.
quote:Chica34 schreef op 02 augustus 2009 @ 22:03:

Dank je wel dames voor alle lieve woorden. Ik heb echter de knoop doorgehakt. Ik kap ermee. Ik ga afbouwen. Langzaam, maar wel afbouwen (en oh wat voel ik me een slechte moeder nu).

Jij bent absoluut een goede en lieve moeder! Meid, jij hebt het iig geprobeerd met die bv. Ik stopte al na 2 dagen. En ik kan je zeggen: ik heb me nog geen seconde schuldig gevoeld! (wellicht ben ik hier dan de slechte moeder ). Ik wil gewoon genieten van mijn kind! En als dat met bv niet lukt of minder goed lukt, dan stop ik! Je kan het egoïstisch noemen.... Ik noem het gelukkig zijn en blijven en daardoor een goede moeder voor je kind zijn!

Bv is in mijn ogen niet zaligmakend!

Dikke
Helemaal eens met het onderstaande. Chica, je bent echt geen slechte moeder. Natuurlijk niet!
Nou dan ben ik de allerslechste moeder ever, want ik ben er niet eens aan begonnen...

En weet je, ik voel me niet zo en wat de rest er van vind boeit me niet. Jij voelt je kut en inderdaad heb je geen zin om het zelfde mee te maken als met Anniek. Je zal er goed over nagedacht hebben en dan is iedere keuze de juiste! Hopelijk heb je goed geslapen.

Wat een rust hier nog. Geen meld meer van Meis, denk ik zo. En Watever???

En Wyfke, ook een goede nacht gehad? Dan kun je meestal wel weer wat hebben. : hug:

Hier is vannacht gelukkig het flesje leeg gegaan. Al was het dan maar 90 cc, het is al meer dan de laatste dagen geweest. En ze ligt nog steeds te tukken, ga d'r dus maar even wakker maken.

Succes Meis en Watever!
Meld met baby in de buik en geen actie.

Meis heel veel succes vandaag!! (al zal je het niet meer lezen)

Ik ga op voor september ....pfffff

(sorry dames geen puf om verder te reageren)
Ach Watever... !

Echt, het is een dooddoener, maar je bent het straks allemaal vergeten als je je kleine mannetje in je armen houdt.
Watever: kan helaas niet zoveel verzinnen om te zeggen waardoor je je beter zal voelen.

Meis: Heel veel succes vandaag, ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en je snel je kleintje in je armen hebt.

En nu koffie drinken bij opa en oma en vanmiddag een braderie over struinen.
Watever, hou vol meid. Ik snap héél goed dat je het zat bent. Maar straks ben je dat echt vergeten. Al geloof je dat nu niet.

Ik hoop dat het Meis goed vergaat met inleiden. Dat ze uiteindelijk niet te vaak aan de gel hoeft, maar snel aan het infuus!
Chica: Hoe gaat het vandaag en hoe voelt het nu je de knoop doorgehakt hebt?

Ik heb vannacht weer een goede nacht gedraaid, de uk kwam pas om 6 uur weer voor een voeding. Lucia is vandaag naar de creche. En het is mooi weer en ik zie vandaag weer beter wat vriend allemaal WEL doet, namelijk voor Lucia zorgen, eten koken, de vaatwasser uitruimen...

Jane en Chica: wat is dat schuldgevoel afschuwelijk he? Mijn kraamhulp wist me al te vertellen dat juist dat schuldgevoel en loyaliteitsprobleem tussen twee kinderen het zo moeilijk maakt voor moeders. Je wilt het beste voor allebei, maar je bent ook maar een mens en soms moet je gewoon "nee" verkopen. Ik kán niet stoppen met de bv, althans zeker niet voor ik het 3 maanden heb gegeven! Ik weet dat ik het mezelf opleg, maar er zijn zoveel vrouwen bij wie het niet lukt dat ik vind dat ik dankbaar moet zijn met zo'n goed drinkende baby en goed functionerende melkbar!

Watever en Meis: als de baby straks eenmaal geboren is ben je al dat gewacht zo vergeten. Mijn uk is nog maar twee weken geleden geboren, maar die zwangerschap lijkt al mijlenver achter me te liggen.

Nu zijn er weer andere praktische probleempjes die spelen...voor de moeders die net als ik nog lang niet in hun normale kleding (broeken e.d.) passen: blijf je rondlopen in positiemode of schaf je nieuwe kleding aan? Hoewel mijn buikje al heel snel bijtrekt zit ik nog steeds met een overschot aan vel Wanneer kan ik weer voorzichtig aan beginnen met sporten eigenlijk?
Meis: heeel veel succes vandaag

Watever: jij ook, nog even volhouden hoor.

Zit een beetje vol met mijn eigen problemen dus sorry dat ik niet reageer op iedereen. Maar ik leef echt mee hoor, met jullie allemaal.

Wyfke: 4 weken na de bevalling mag je weer voorzichtig gaan sporten. Oefeningen doen mag/moet nu wel. (bekkenbodem en bekken enzo) Fijn dat je een betere dag hebt. Ik nog niet echt deze ochtend. de waterlanders blijven maar stromen. Ga ook weer aan de Sint jans Kruid. Het depri gevoel heeft me echt overvallen nu. En het is ook ineens veel sneller gekomen.

Ga vandaag 3 of 4 voedingen vervangen. Best lastig en zal wel pijn gaan doen maar we zien wel of we het redden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: Moet je geen hulp gaan vragen? Met het oog op je voorgeschiedenis? Je hoeft niet zelf steeds zo te knokken, want zo te lezen loop je behoorlijk met je ziel onder de arm. Veel sterkte en een dikke
chica: zor goed voor jezelf, dat is belangrijk om ook voor de kleine goed te kunnen zorgen! vraag op tijd hulp ls het nodig is!

whatever en meis: sterkte en succes vandaag.

Partners en andere kinderen: lijkt me lastig als het niet lekker loopt. Hier slaap lief overal doorheen, maar voelt zich daar erg schuldig over. Maar ach dat verandert niets aan de situatie. Glukkig geen echte irritatie bij mij daar over, als ik het niet zie zitten roep ik gewoon om hulp ongeacht het tijdstip.

Ik merk dat het steeds moeilijker wordt om bij te blijven. Pruttel is een erg actief miesje dat zichzelf overprikkeld (CB-arts: ze wil meer dan ze kan). Dit resulteert in huilen en slecht slapen. Soms helemaal niet tussen 2 voedingen. We proberen nu meer regelmaat aan te brengen, aar die 10minuten laten huilen vindt ik heeeeeel moeilijk.

Zelf niet alleen psychisch. Eergisteren lag ik op bed te huilen van de pijn in mijn borsten die opkwam zetten tijdens de 10minuten huilen. Het deed heeeeel veel pijn.

Nu dus ook voorzichtig inbakeren. niet volledig maar gewoon de bewegingruimte beperken. Maar de kleine is een ware houdini en wurmt zich overal uit.

Vraagje: ik wil een kolf kopen....maar welke. De keuze is beperkt tot 3:

- avent isis iq uno

- ameda lactaline

- medela swing

ik zie zelf bij maar 3 opties door de bomen het bos niet. Hebben jullie ervaring of goede afwegingscriteria?
quote:Wyfke schreef op 03 augustus 2009 @ 11:24:

Hoewel mijn buikje al heel snel bijtrekt zit ik nog steeds met een overschot aan vel Wanneer kan ik weer voorzichtig aan beginnen met sporten eigenlijk? Blogbaby is nu 3 weken oud en ik heb nog echt geen zin om te sporten! Ik heb zelf bedacht dat ik dat pas ga doen als het bloedverlies gestopt is. Sowieso zei mijn kraam dat je in principe 6 weken kraamvrouw bent. Dus dan kan je thuis wel wat oefeningen doen, maar niet echt actief sporten.

Dikke voor Chica. Trek op tijd aan de bel!
*breekt even in om Chica een hele dikke te geven. Niet zo hard voor jezelf zijn hoor, je bent en blijft een topmoeder*

En nu ik er toch ben: Ameda Lactaline kolf bevalt mij prima. Ziet er een beetje oudbollig uit, maar is dubbelzijdig, betaalbaar en heel goed regelbaar, maakt ook niet veel geluid. Ik heb er wel van die zachte borstschelpen bijgekocht (bij vosmedisch).
Ach Chica..... Ik wou dat ik iets voor je kon doen...

Vraag om hulp he?

Nou Meis, ik hoop dat je flink aan de bak bent nu!

En Watever, je hebt zolang geroepen dat je hekkensluiter wil zijn dat je zoon zich morgen vast naar de uitgang wurmt!

Sanloes, wat lastig als je kindje meer wil dan kan. Hopelijk brengt de rust en regelmaat wat meer rust.

Enne... tuurlijk ben je gewoon welkom op de meeting!

Wyfke, fijn dat je je vandaag alweer beter voelt!!

En wat sporten betreft, ik ga donderdag weer beginnen met paardrijden. Ik vloei al meer dan een week niet meer, heb het eigenlijk nauwlijks gedaan. Ik voel me super en na Thijs zat ik ook al na 2 weken op het paard en heb daar nooit spijt van gehad. Over een paar weken begint mijn roeicursus weer en ook daar stap ik dan in mee. Ik voel me super en heb echt zin om weer wat te doen!

Ga nu even de klossen wegbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven