Gezondheid alle pijlers

Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt

03-08-2009 13:59 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de vreemdste verslaving waar je ooit van gehoord hebt? Alcohol, drugs en roken kent iedereen wel maar ken jij ook minder bekende/vreemde verslavingen?
Toen ik zwanger was heb ik me een ongeluk gedronken aan versgeperste sinaasappelsap, liters...
Ik moet ook altijd even aan van die dikke zwarte markers ruiken trouwens.
quote:Star schreef op 03 augustus 2009 @ 14:23:

Ik moet ook altijd even aan van die dikke zwarte markers ruiken trouwens.Dat heb ik met tipex.
Beste vriendin was verslaafd aan kauwgom en coca cola light. Nu mag ze dat nauwelijks meer (van de dokter) en heeft ze heel lang last gehad van spastische darmen.
Ik denk dat ik verslaafd ben aan kaas. Weet het niet zeker omdat ik mij bijna altijd wel kan omringen met kaas. En vroeger dat ik nog wel op vakantie ging nam ik kaas mee naar de landen waar het niet zo makkelijk te krijgen was.

Ik snap alleen niet wat het kan zijn, vind ik het gewoon lekker of is het een verslaving? Wat voor stof zou erin kunnen zitten waar je verslaafd aan bent?

Van drugs, alcohol, cola, chocolade snap ik de verslavende stof, van kaas niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 03 augustus 2009 @ 14:24:

Ik denk dat ik verslaafd ben aan kaas. Weet het niet zeker omdat ik mij bijna altijd wel kan omringen met kaas. En vroeger dat ik nog wel op vakantie ging nam ik kaas mee naar de landen waar het niet zo makkelijk te krijgen was.

Ik snap alleen niet wat het kan zijn, vind ik het gewoon lekker of is het een verslaving? Wat voor stof zou erin kunnen zitten waar je verslaafd aan bent?

Van drugs, alcohol, cola, chocolade snap ik de verslavende stof, van kaas niet.Zit tussen je oren denk ik.
Aan Orangina. En aan crackers. Ik ga letterlijk de deur niet uit zonder een klein flesje Orangina en een pak Graham's Crackers
Ik denk dat je kaas gewoon lekker vindt. Ik mis het ook enorm in het buitenland.
Op vakantie mis je soms gewoon de dingen die je lekker vindt. Als ik weer terug ben over de grens haal ik ook altijd meteen Lays Paprika.
Stressed is just desserts spelled backwards
Koude witte bonen in tomatensaus. We eten het nauwelijks, maar als we het eten haal ik een pot extra. Anders hebben we niet genoeg voor het avondeten. Ik kan er niet vanaf blijven. (Ik haal het zelfs niet meer in huis).
quote:Maleficent schreef op 03 augustus 2009 @ 14:33:

Op vakantie mis je soms gewoon de dingen die je lekker vindt. Als ik weer terug ben over de grens haal ik ook altijd meteen Lays Paprika.Ja en vice versa. Zo kwam mijn broertje gisteren aan met een paar pakken Danettes en Palmito's uit Frankrijk
filet americain van m'n eigen slager, dat het nu zo erg is zal wel komen omdat ik het 9 maanden niet heb mogen hebben. Nu zijn ze 3 weken dicht, maar heb hun voorraad opgekocht en in de diepvries gemikt, nu kan ik toch nog zeker 1,5 week vooruit Daarna zal ik weer af moeten kicken naar m'n normale hoeveelheid van 1 á 2 bakjes per week.
Een onverzadigbare trek in iets kan soms duiden op een tekort aan een bepaalde voedingsstof. Ik heb bijvoorbeeld zelf soms ongelooflijke zin in tomatensoep/tomaten, en dat is gerelateerd aan een ijzertekort (is ook onderzocht). Bij mij klopt dat in ieder geval.

Verder heb ik altijd veel trek in kaas, maar da's vast wat anders. Toen ik buitenlands woonde, kon ik soms ergens een Edammertje kopen. Dat bewaakte ik gewoon, verstopte het voor anderen.
quote:Melpomene schreef op 03 augustus 2009 @ 16:17:

Een onverzadigbare trek in iets kan soms duiden op een tekort aan een bepaalde voedingsstof. Ik heb bijvoorbeeld zelf soms ongelooflijke zin in tomatensoep/tomaten, en dat is gerelateerd aan een ijzertekort (is ook onderzocht). Bij mij klopt dat in ieder geval.*gaat morgen meteen haar bloed laten onderzoeken*
Hmm dit gaat raar klinken maar ik ben verslaafd aan het uitknijpen van puistjes/meeëters en het pulken van alle losse velletjes, kortsjes en bultjes. Ik kan gewoon níet stoppen. Mijn voorhoofd zit dan ook vol littekentjes, maar om 1 of andere reden boeit me dat niet.
Aan cola light. Al zo'n 15 jaar. Tig pogingen gedaan om te stoppen, maar nooit gelukt. Althans, niet langer dan een paar dagen. Ik drink het elke dag. Heel erg slecht, ik weet het. Maar het lukt me gewoon niet.
Forummen
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ik ben verslaafd aan Fetakaas
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Labello en kauwgom.
@isasue, ik heb hetzelfde met loszittende korstjes en velletjes, ik kan er ook niet mee stoppen en zit inmiddels op rug en armen helemaal vol met littekens.
In kaas zitten wel verslavende stoffen..

Opiaten

Enkephalinen zijn opiumachtige stoffen die gemaakt worden uit het pre-proenkephaline eiwit. Deze peptiden onderdrukken pijn en verminderen stress. De darm bevat veel opiumreceptoren. Verschillende soorten voedsel bevatten opiaten, zoals sla en kaas. Opiaten remmen diarree.
Cola light en fruitkauwgom
quote:curlygurly schreef op 04 augustus 2009 @ 20:28:

In kaas zitten wel verslavende stoffen..

Opiaten

Enkephalinen zijn opiumachtige stoffen die gemaakt worden uit het pre-proenkephaline eiwit. Deze peptiden onderdrukken pijn en verminderen stress. De darm bevat veel opiumreceptoren. Verschillende soorten voedsel bevatten opiaten, zoals sla en kaas. Opiaten remmen diarree. Ah, dat verklaart mijn kaasverslaving. Een slaverslaving heb ik dan weer niet, integendeel.
Wandelen en in bad zitten. Als ik dat een tijd lang niet kan doen word ik strontchagrijnig.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:mamalief schreef op 03 augustus 2009 @ 14:17:

Snoeptomaatjes!

Elke dag een bakje.Hier nog een
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven