is het "onze generatie" ??

04-08-2009 18:30 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ....

Naar aanleiding van mijn laatste date ervaringen , zit ik met een vraag ...

Ligt het nou aan mij of lijkt het wel of grootste meerderheid van de mannen en denk toch ook wel vrouwen zich niet willen binden ???

Ik bedoel moet je eens zien hoeveel mensen een SV hebben en dit als ideaal bestempellen ..we de lusten maar vooral geen lasten..

Wel een vaste SV, maar vaker als 1 of 2 keer per week afspreken zit er niet in want we willen vooral onze vrijheid behouden en vooral door kunnen gaan met onze sociale drukke leventje ...

Als ik om me heen kijk en ook lees hoor je niet anders....Mensen die gaan trouwen en of al heel lang samen zijn is cker in mijn omgeving meer de uitzondering als de regel..

Iemand een mening hierover ????
En hoe oud ben jij dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gok begin 20, Vrouw Wijnstekers
Geen bijzonderheden
Ik weet niet of jouw generatie en mijn generatie dezelfde zijn. (Al vermoed ik van niet.)

Dus over welke generatie hebben we het?
vat niet mijn generatie, die moet even 2 keer kijken om "cker" te lezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik ben 27 en de meeste van mijn vrienden en vriendinnen hebben gewoon langdurige relaties... ik was eigenlijk 1 vd weinige die SV's had...
ik ben 28 bijna 29 .......
Ik ben 34 en ik wil me niet (meer) binden.
Stroller,

Ik ben ook van jouw "generatie" maar bij ons is dat niet zo!

Ik denk dat je als single toch meer naar andere singles trekt omdat je daar meer mee aansluit.

En daarom zie je dat waarschijnlijk zo.
Ik ben 30, heb me nooit willen binden maar begin langzaam maar zeker gedachtes die kant op te ontwikkelen Ken overigens veel mensen van mijn leeftijd die wel al lang een relatie hebben/samenwonen etc.
Ik ken meerdere mensen die zich niet willen binden,maar dat heeft met de leeftijd niks te maken.
ik denk dat de plaats waar je woont, en de mensen waar je mee omgaat , belangrijker is dan leeftijd.

Ik ben van de provogeneratie, maar heb daar echt niks van meegekregen hier in het zuiden.

Waren hooguit vreemde gasten die je wel eens op t nieuws zag bij kraakacties.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben 40 en wil me niet meer binden.
Mm nouja dan niet van mijn generatie maar meer de instelling van mensen van nu ???

Is dat beter uitgelegt dan ?? ...en ik woon in de randstad , of dat er nou invloed op heeft weet ik niet , ik ken mensen door heel het land ook uit bijv groningen.. en daar gaat het net zo ..

Maar misschien komt het wel omdat ik single ben en ik me meer in die kringen beweeg ,dat mijn beeld daardoor vertekend is ....

Maar ik vind het een opvallend iets ...
Ik ben 29 en gelukkig getrouwd met een 29-jarige man, dus nee, ik herken het niet als iets van "onze" generatie.
Wat dan misschien weer wel 'onze generatie' én Randstad is, is dat ik het altijd wel een beetje gek vind om te horen/lezen dat iemand van mijn leeftijd getrouwd is

(no offence, Artemis)
Ik ben ook 28, maar word juist doodgegooid met bruiloften. Dit jaar heb ik er 12! Vorige jaar volgens mij een stuk of 8 en volgend jaar vast wel weer zoiets. En als er niet getrouwd wordt dan worden er wel kinderen gekregen...

Ook de single mensen die ik ken willen juist niets liever dan een leuke man/vrouw tegenkomen, zowel de mannen als de vrouwen...

O ja, wat is een SV eigenlijk? (Sorry, loop vast hopeloos achter..)
Ik wil me ook niet binden, ben begin twintig.

Nooit gewild ook. Anderen in mijn omgeving wel.

En ik heb kennissen/vrienden uit alle leeftijdsgroepen, de één is single en de ander niet. Tja.

Hoezo heb je deze vraag naar aanleiding van je date-ervaringen? Wil jij je binden?
PS Die bruiloften vinden met name in de Randstad plaats, al moet ik wel zeggen dat de meeste mensen die trouwen een tikje ouder zijn dan ik (ca 30).
Vroegaaa was het (denk ik) minder normaal om alleen door het leven te gaan als nu.
Ik ben dertig en wil mij ook niet meer binden...
Ik ben 33 en ben 4 jaar geleden getrouwd na 9 jaar verkering, ben van plan om me binnenkort nog veel meer te gaan binden zelfs.
Ik denk ook dat er gewoon meer keuzemogelijkheden zijn tegenwoordig dan vroeger. Maar jouw omgeving beweegt zich wel tegen de trend in, TO, kijk maar:

http://schervenengeluk.nl/?p=434
een SV is een sex vrien/ vriendin ...

Iemand waar je dus wel regelmatig sex mee hebt en soms ook leuke dingen me doet maar meer niet ..

Dus die gaat meestal niet mee naar familie/virenden en wordt cker niet aan je moeder voorgesteld ......

En ja ik wou mij in dit geval na een hele lange tijd van vrijgezel zijn en ook alleen maar SV tjes te hebben nu wel weer eens echt binden aan iemand ... of ik in elk geval kijken of het leuk zou zijn om een poging tot te wagen ....

alleen toen ik dat kenbaar maakte aan de desbetreffende menneer van ook 28 en al een hele tijd vrijgezel ... mij liet weten daar niet op die manier in te staan en het alleen bij een vriendschap + ( dus SV) wou houden .....
Volgens mij is trouwen net zo hip als sv'tjes. Ik ken voornamelijk mensen met vaste relaties en weinig met seksvriendjes of -vriendinnetjes.

Ik denk niet dat mensen zich niet willen binden, maar het is alleen minder vanzelfsprekend om je meteen te binden. Vroeger ging je trouwen. Nu ga je alleen trouwen of samenwonen met iemand die 'iets toevoegt'. Als je meer eisen hebt, bind je je misschien ook minder snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven