Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
Ik doe ook niks. Maar dan nog. Gatver. Maar oke, nog 1 dag en dan koelt het weer af. Gelukkig!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan iedereen die last heeft van de warmte echt zo'n mobiele airco aanraden. Ik heb er een op de slaapkamer, hij onttrekt ook vocht uit de lucht, in feite is dat nog het meest vervelende, de luchtvochtigheid, niet eens de temperaturen. Voor mij is het op die manier redelijk uit te houden. Met deze warmte blijf ik ook het liefste binnen, want ik word er echt ziek van.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:shining schreef op 06 augustus 2009 @ 18:52:

Het is hier in huis nog steeds 27 graden. Het probleem met dit hete weer is het koken. Ik kan het me niet veroorloven, om niet te koken. Dan wordt het langzaam aan warmer.

Eigenlijk mag ik van geluk spreken. Aan de straatzijde schijnt de zon er nooit in, die staat naar het noorden. Aan de tuinzijde kan de zon er niet inschijnen, omdat er boven het raam daar een balkon is. Dus dan blijft het lang koel in de woning. Maar op een gegeven moment wordt de woning door de hitte ook opgewarmd. Het heetste moment was een tijd terug: 31 graden in de woonkamer. Ik sleepte de ventilator overal mee naar toe.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 06 augustus 2009 @ 19:02:

[...]

Ik kan het me niet veroorloven, om niet te koken. Dan wordt het langzaam aan warmer.Deze snap ik niet.
quote:Prima69 schreef op 06 augustus 2009 @ 18:58:

Ik kan iedereen die last heeft van de warmte echt zo'n mobiele airco aanraden. Ik heb er een op de slaapkamer, hij onttrekt ook vocht uit de lucht, in feite is dat nog het meest vervelende, de luchtvochtigheid, niet eens de temperaturen. Voor mij is het op die manier redelijk uit te houden. Met deze warmte blijf ik ook het liefste binnen, want ik word er echt ziek van.Ik wil ook zo'n ding!
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik er niet zon last van heb, als de vorige keer dat het zo warm was.

Maar morgenavond is het weer over.......gnagna
Het enige nadeel aan zo'n airco: hij maakt veel geluid. Voor mij geeft dat niet zo, het overstemt ook wel ongewenste (straat)geluiden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
.
quote:Prima69 schreef op 06 augustus 2009 @ 19:06:

Het enige nadeel aan zo'n airco: hij maakt veel geluid. Voor mij geeft dat niet zo, het overstemt ook wel ongewenste (straat)geluiden.Maar dan heb je wel echt een koele kamer. IS het dan niet vreselijk als je de huiskamer binnenstapt? Nadat je uit de koele slaapkamer komt bedoel ik?
quote:shining schreef op 06 augustus 2009 @ 19:03:

Deze snap ik niet.

Ik bedoel dat ik dagelijks moet koken, warm of niet warm. Door het koken wordt het in de woonkamer te warm. Bij mij zijn woonkamer en keuken één geheel. Natuurlijk kan ik weigeren te koken zodat het niet warm wordt, maar dat is zowat absurd.

Ik moet toegeven dat ik die zin onduidelijk heb opgeschreven.
Bahbah, dit is echt te warm. Binnenshuis is het bij mij ondertussen 30 graden . Ik zit in mn onderbroek op de bank met de ventilator op de hoogste stand. Gelukkig wordt het zaterdag weer wat minder.
quote:shining schreef op 06 augustus 2009 @ 19:09:

[...]

Maar dan heb je wel echt een koele kamer. IS het dan niet vreselijk als je de huiskamer binnenstapt? Nadat je uit de koele slaapkamer komt bedoel ik?

Daarom moet je het verschil in temperatuur ook niet te groot instellen. Ik kan op de vochtigheidsmeter zien dat het verschil in temperatuur niet eens zo groot is, maar wel een verschil in vochtigheid.

Beneden probeer ik het koel te houden door op het heetst van de dag alles dicht te doen, gordijnen dicht, ramen dicht. Ik heb beneden zo'n waterkoeler staan die ik vul met koud water en ijsblokjes.
moet je niet boven de pannen gaan hangen , hans
quote:hans66 schreef op 06 augustus 2009 @ 19:13:

[...]

Ik bedoel dat ik dagelijks moet koken, warm of niet warm. Door het koken wordt het in de woonkamer te warm. Bij mij zijn woonkamer en keuken één geheel. Natuurlijk kan ik weigeren te koken zodat het niet warm wordt, maar dat is zowat absurd.

Oh, oke, ik snap het.

Ik doe dat wel hoor, weigeren om te koken.

Als het echt te warm is, of ik heb gewooon geen puf meer, dan kook ik niet, maar eet ik een broodje gezond ofzo.
quote:Prima69 schreef op 06 augustus 2009 @ 19:15:

[...]

Daarom moet je het verschil in temperatuur ook niet te groot instellen. Ik kan op de vochtigheidsmeter zien dat het verschil in temperatuur niet eens zo groot is, maar wel een verschil in vochtigheid.

Beneden probeer ik het koel te houden door op het heetst van de dag alles dicht te doen, gordijnen dicht, ramen dicht. Ik heb beneden zo'n waterkoeler staan die ik vul met koud water en ijsblokjes.Heerlijk. Ik ga aanhet eind van de zomer eens kijken naar zo'n mobiele airco voor volgend zomer. Dan zijn ze denk ik wel goedkoper.
quote:chicatjoe schreef op 06 augustus 2009 @ 19:15:

moet je niet boven de pannen gaan hangen , hans Dat doe ik dan ook niet.
Binnen: 24 graden.

Buiten: 22 graden, heldere lucht.

quote:shining schreef op 06 augustus 2009 @ 19:16:

[Als het echt te warm is, of ik heb gewooon geen puf meer, dan kook ik niet, maar eet ik een broodje gezond ofzo.

Ja, dat zou ook kunnen. Maar bij ons in de groep wordt alleen op zondag niet gekookt. Mijn huisgenoot eet een kant-en-klaar-maaltijd, en ik eet bij mijn ouders. De warmte heeft er geen invloed op.

Wat ik wel doe - maar niet iedereen krijgt dat voor elkaar - is 's morgens naar de supermarkt gaan, en dan eten en andere noodzakelijkheden halen. Dan is het nog niet zo warm.
Ja, dat doe ik ook. Zo vroeg mogelijk. Dan valt de warmte nog een beetje mee.
quote:hans66 schreef op 06 augustus 2009 @ 19:28:

[...]

Ja, dat zou ook kunnen. Maar bij ons in de groep wordt alleen op zondag niet gekookt. Mijn huisgenoot eet een kant-en-klaar-maaltijd, en ik eet bij mijn ouders. De warmte heeft er geen invloed op.

Wat ik wel doe - maar niet iedereen krijgt dat voor elkaar - is 's morgens naar de supermarkt gaan, en dan eten en andere noodzakelijkheden halen. Dan is het nog niet zo warm.Je kunt ook op dit soort dagen lekkere koude salades eten, dan hoef je niets warm te maken. De avondmaaltijd hoeft niet persé warm te zijn?
Hey is hier nog steeds vreselijk warm binnen.
Gek eigenlijk... het laatste uur is het een paar graad warmer geworden. Net was het 19 graden, nu is het 22 graden. Rara, hoe kan dat?
Het belooft weer een hete dag te worden! Heerlijk!

Bij mij in huis is het koel, nooit de zon in huis, maar wel de hele dag in de tuin.

En op werk airco uiteraard.

We gaan weer genieten van de heerlijke zomeravond! En als het enigzins kan op het werk, neem ik vanmiddag vrij.

Maar dat wil denk ik iedereen
Binnen: 23 graden.

Buiten: 18 graden, zonnig.

Zaterdag 8 augustus: max. temperatuur 23 graden.

Zondag 9 augustus: max. temperatuur 20/23 graden.

Maandag 10 augustus: max. temperatuur 20/22 graden.

Dinsdag 11 augustus: max. temperatuur 21/23 graden.

Woensdag 12 augustus: max. temperatuur 21/24 graden.

Donderdag 13 augustus t/m zondag 16 augustus: Licht wisselvallig weer met iedere dag ongeveer 40% kans op neerslag. Temperatuur rond of boven normaal.

Aantal zomerse dagen: 2 / 5

Aantal tropische dagen: 0 / 3

Hittegolf: Nee
Doodzonde dat het morgen weer daalt. Maar blijft wel aangenaam, vermoed ik.
Hans, ik heb nog een leuke weersite voor je. Ik heb de URL even niet bij de hand, want ben op werk maar google maar even op Marc Putto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven