Wraak

18-05-2007 23:51 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft me wat geflikt tijdens onze relatie maar heeft mij dat pas 2 weken geleden opgebiecht (nee, hij is niet vreemdgegaan). We waren toen al bijna een half jaar uit elkaar. Sindsdien laat de gedachte aan wraak me niet los. Ik wil dat het slecht met hem gaat, dat ie problemen krijgt. Ik wil graag anoniem wraak nemen maar weet niet goed hoe. Iemand een idee?
Er is zo'n soort gezegde die zegt dat wraak een luie vorm van verdriet is... daar ben ik het helemaal mee eens. Wraak verandertje in iets wat je niet meer waard maakt dan degene die jouw wraakgevoelend opgewekt heeft... De emoties die je bij jezelf niet kan verwerken uit je naar hem toe en wat bereik je daarmee... dat je niet verder kan gaan en hij je toch nog in zijn macht heeft... het is maar net wat je wit. Bovendien zal wraak nooit tot voldoening leiden, omdat het een probleem in jezelf is die je niet zal oplossen door een ander dezelfde (of ergere) pijn te laten voelen... Ik hou niet van wraak, het is zo verbittert en het leven is veel te mooi om je met dat soort dingen bezig te houden....
Inderdaad zijn er leukere dingen om je mee bezig te houden in het leven. Ik weet ook zeker dat er zinvollere bezigheden zijn dan het nemen van wraak, maar het is wel te begrijpen dat wraak voortkomt uit een bepaalde gebeurtenis. En voor de een is dat een kleine gebeurtenis en voor een ander is dat een gebeurtenis met meer impact. Waar het hier om gaat is onduidelijk. Misschien is er toch wel iets ergs aan de hand. Dat weet je toch niet, dan vind ik het niet fair dat er zo geoordeeld wordt. Gaat het inderdaad om een klein dingetje dan is het uit zijn verband getrokken, dat is waar. Maar ik blijf van mening dat je daarover niks kunt zeggen voordat je weet wat erachter zit. En dat weten we niet. Ze vroeg alleen 'wat te doen bij het nemen van wraak'. Iets meer begrip en vragen was misschien meer op z'n plek geweest.
zelfs bij een vreselijke gebeurtenis is wraak niet de emotie waar je (vind ik) je op moet concentreren, wraak helpt niet. Is het verboden bij de wet wat je is aangedaan dan is er zoiets als gerechtigheid, maar dat is anders dan wraak. Niemand heeft iets aan wraak, ik zag een tijdje geleden een moeder op tv wiens kind sexueel misbruikt was en zij hem continu achtervolgde en iedereen in de buurt waar hij ging wonen ging waarschuwen. Ondanks dat ik de emotie heel goed begrijp vraag ik me af wat dat soort acties met die moeder en vooral met haar kind doet. Zoiets lijkt mij namelijk al heel moeilijk te verwerken wanneer je ouders niet vervult zijn met haat en het dagelijkse bestaan draaid om het straffen van degene die jou dit aangedaan heeft. Het lijkt mij namelijk veel moeilijker om dat dan " achter"  je te laten. Bovendien maakt het straffen van in dit geval de dader de pijn en vernedering van het kind denk ik niet minder, het is gebeurd... wraak uiten doet hier niets aan af. Maar goed, dit is gelijk een heel extreem voorbeeld.

Het lijkt mij niet dat je zoiets dan aan het verwerken bent.Het lijkt mij beter om je te richten op emoties als verdriet, onmacht, woede, etc en hoe daar mee om te gaan, wel of niet met hulp. Uiteindelijk moet je met jezelf verder en niet met hem.
Hey Emilie,

met grote verbazing volg ik dit topic, wat heeft iedereen een mening klaar en wat een snerpende woorden zeg! Je opent een topic ter verrijking (wil je de discussie over wraak aanwakkeren, sta je open voor een herziening, of wil je ideeen) en bam, je wordt gebombardeerd!  Wat een nare woorden van sommige personen.

Ik denk dat velen van ons een stukje genoegdoening kennen als iemand die je iets heeft geflikt iets overkomt. Niemand weet wat jou is overkomen en toch weet iedereen wat jij wel of niet mag voelen. Verbazingwekkend.
margot73 wijzigde dit bericht op 29-12-2009 15:17
Reden: voorbeelden niet meer relevant
% gewijzigd
Goh nou Margot, jouw ideeen zijn echt wel een 'verrijking' hoor.

NOT
quote:

Of laat gewoon taart bezorgen op zijn werk en de factuur naar hem sturen.

Ik hoor vast wel hoe fout ik ben?

oehhhh die is pas echt fout!!!!!!!!!
quote:

Hey Emilie,

met grote verbazing volg ik dit topic, wat heeft iedereen een mening klaar en wat een snerpende woorden zeg! Je opent een topic ter verrijking (wil je de discussie over wraak aanwakkeren, sta je open voor een herziening, of wil je ideeen) en bam, je wordt gebombardeerd!  Wat een nare woorden van sommige personen.

Ik denk dat velen van ons een stukje genoegdoening kennen als iemand die je iets heeft geflikt iets overkomt. Als je vriendje wordt afgepikt gniffel je ook als die meid na drie maanden zelf aan de kant wordt gezet omdat ze eigenlijk een leeghoofd is, als je iemand rechts in ziet halen met een snelheid van 170 en met een telefoon in de hand voel je ook een kleine vonk in je buik als je later ziet dat die persoon is langs de kant is aangehouden. Niemand weet wat jou is overkomen en toch weet iedereen wat jij wel of niet mag voelen. Verbazingwekkend. Wat nu als je destijds dacht dat je bestolen bent in de stad van een groot bedrag terwijl je vriend nu vertelt dat hij 500 euro heeft gepikt, of als je merkt dat hij een liefdesbrief heeft geschreven aan je zus en er met haar vandoor wilde maar zij weigerde, of als hij altijd ontkende geld te hebben als je uit ging eten of een weekend weg wilde en jij dat met alle liefde betaalde maar hij nu een stiekeme rekening blijkt te hebben met 12.000 euro, dan kan het zijn dat je je beter voelt als je gewoon eens wilt dat hem iets gebeurt waardoor jij even gniffelt.  Misschien heb ik ook een afwijking?

Ik heb zelf ooit bij een foute charlatan die me via een datingsite versierde (en waar ik van in de wolken was en nieuwe kleren had geshopt en iedereen over had verteld) en die me op de eerste date pas zei samen te wonen een nieuwe nickprofiel geopend op een datingsite en hem verleid en een paar weken zijn droomprinses voorgehouden tot hij half gek werd. Ik ben wel naar de uiteindelijke afspraak gegaan en heb gevraagd of zijn vriendin dit wist. En ik heb vroeger iemand die me grof pestte in de klas en me later van mijn fiets trapte na een ontleed-biologieles een koeienoog in de broodtrommel gestopt. Jeetje, wat een kleuter was ik... .

Stop een briefje in zijn jas met daarop iemand die zich bekend maakt als iemand die al heel lang verliefd op hem is met een verhaal waar hij zich een week het hoofd over suf piekert en die zich bekend zal maken dan en dan, daar en daar, zodat hij zijn wekelijkse stapavond mist.

Stop een briefje onder de ruitenwisser met daarop de tekst dat je hem al een paar keer hebt zien weg rijden en nieuwsgierig bent en zet er een mailadres op dat je aanmaakt en vraag daarin ter kennismaking alles over zijn verleden en vooral zijn vorige relatie (jezelf!).

Bel via zijn collega (bij wie moet ik zijn, hij heeft het altijd over jou?) zijn baas dat je zijn nieuwe vriendin bent en vraag of je hem voor een liefdesweekend een vrijdag kunt verrassen en dat hij dan niet komt werken en verheug je op de blikken van zijn collega's en baas, verbaasd is dat hij er is. Of laat gewoon taart bezorgen op zijn werk en de factuur naar hem sturen.

Ik hoor vast wel hoe fout ik ben?

Jij heb ckers openingspost niet goed gelezen van to???
Dossier 2300: Wraak op je ex - 24 mei 2007, 22:55-23:55 uur RTL 4

Relaties blijven bestaan door het principe geven en nemen, maar als een geliefde een ex wordt, geeft men ze liever een veeg uit de pan en neemt men wat men kan. Het is natuurlijk mogelijk om op ludieke wijze wraak te nemen op degene die liefdesverdriet veroorzaakt, maar sommige wraakacties gaan wel erg ver. In deze documentaire is een aantal sterke staaltjes van wraak op je ex te zien, zoals Alma die, na te zijn bedrogen door haar man, overal posters ophing waarop ze zijn overspel kenbaar maakte. Adrian vond zelfs dat als hij zonder zijn ex verder moest leven, zijn ex dan maar niet meer moest leven en hij schakelde een huurmoordenaar in.

Ik zou zeggen; kijk en doe ideeën op...:P
Bij deze topics zijn de moraalridders van het forum altijd snel ter plaatse om hun (schijn)heiligheid ten toon te spreiden. Wraak is een natuurlijke, menselijke behoefte die gekend moet worden.Wie mij bewust iets aan doet kan rekenen op wraak. Niks oog om oog, tand om tand, maar: Oog om twee ogen, tand om compleet gebit...Maarrrrrr...het is wel waar dat de beste en zoetste wraak is: Zelf heel goed uit datgene komen wat jou is aangedaan....Bovendien laat je de ander weten dat je nog erg met hem/haar bezig bent als je wraak neemt in de vorm van een dode rat opsturen ofzo... Beter van niet dus...ga idd door met je leven en zorg dat dat leven geweldig wordt..het universum regelt wel dat jouw ex komt wat hem toe komt. Daar hoef jij niks aan te doen. Wat mij stoort in deze topic, is dat mensen de BEHOEFTE aan wraak veroordelen en doen alsof ze zelf nooooooit last hebben van dergelijk lage gevoelens....
Ik denk dat iedereen wel dat steekje herkent - even zo'n prikje dat je de ander van alles toewenst en ook nog wel dat je daar best je steentje aan wilt bijdragen.

Bij TO heeft ex echter 2 weken voordat dit topic werd geopend, iets verteld dat nog veel langer geleden heeft gespeeld - het speelde tijdens de relatie en toen TO het hoorde was die relatie al 6 maanden over.

We weten niet wat er zo erg is, daarover houdt TO zich (wijselijk?) stil, maar lezen wel:

"Ik wil dat het slecht met hem gaat, dat ie problemen krijgt. Ik wil graag anoniem wraak nemen"

Ik schaar mezelf bepaald niet onder de moraalridders, maar dit vind ik toch echt kleuterschoolniveau! En dan mag ik gaan meedenken? No way!
Een goeie vriendin heeft een keer wraak genomen op haar ex door zijn foto met profiel op een homo datingsite te zetten met mobiel nummer.

Ook heeft ze anoniem grote hoeveel heden zand op zijn stoep laten bezorgen .

Deze wraak heeft haar naar mijn mening niet geholpen en ze is nog steeds niet los van haar ex en praat veel over hem!

De relatie is al drie jaar over.

En zoals al hier gezegd......... de beste wraak is positieve wraak:)
Wraak blijft een mooi woord,mijn vriend is ingepikt door een homo op zijn werk.

Niemand kan me kwalijk nemen ik wraak wil maar hoe
quote:sabrina2 schreef op 25 januari 2011 @ 11:19:

Niemand kan me kwalijk nemen ik wraak wil maar hoe Is je vriend homo? Dan kan ik me voorstellen dat je gekwetst bent. Waarom zou je wraak willen nemen? Wie wordt daar nou beter van?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Vertel iedereen dat hij een klein piemeltje heeft hihihih

...... lijkt me wel een gepast niveau niet dan?

Serieus, houd de eer aan jezelf, maak een dartbord met zijn foto om je uit te leven, maar ga niet van die kinderachtige acties uithalen, dat heeft geen zin. Je haalt met wraak acties alleen jezelf naar beneden, mensen vinden je er alleen maar zielig door.
quote:emilie13 schreef op 18 mei 2007 @ 23:51:

Mijn ex heeft me wat geflikt tijdens onze relatie maar heeft mij dat pas 2 weken geleden opgebiecht (nee, hij is niet vreemdgegaan). We waren toen al bijna een half jaar uit elkaar. Sindsdien laat de gedachte aan wraak me niet los. Ik wil dat het slecht met hem gaat, dat ie problemen krijgt. Ik wil graag anoniem wraak nemen maar weet niet goed hoe. Iemand een idee?Okay, de gedachte dat je wraak wilt nemen vin dik niet kinderachtig, wel dat je het anoniem wilt doen
Ik ben toch wel heel benieuwd wat TO's ex heeft uitgespookt
Dat je gedachten hebt van wraak kan ik me voorstellen, maar er ook echt naar willen handelen vind ik een stapje verder.

Inderdaad kinderachtig, en je kunt een reactie verwachten.

Beter sta je er boven en ga je verder met je leven. Ben blij dat het over en uit is.
quote:sabrina2 schreef op 25 januari 2011 @ 11:19:

Niemand kan me kwalijk nemen ik wraak wil maar hoe Please, laat dit een grap zijn...
quote:Thila schreef op 25 januari 2011 @ 12:55:

Ik ben toch wel heel benieuwd wat TO's ex heeft uitgespooktDit topic is al heel oud, ben benieuwd of je nog reactie krijgt.
quote:swiebie schreef op 21 mei 2007 @ 14:26:

Er is zo'n soort gezegde die zegt dat wraak een luie vorm van verdriet is... daar ben ik het helemaal mee eens. Wraak verandertje in iets wat je niet meer waard maakt dan degene die jouw wraakgevoelend opgewekt heeft... De emoties die je bij jezelf niet kan verwerken uit je naar hem toe en wat bereik je daarmee... dat je niet verder kan gaan en hij je toch nog in zijn macht heeft... het is maar net wat je wit. Bovendien zal wraak nooit tot voldoening leiden, omdat het een probleem in jezelf is die je niet zal oplossen door een ander dezelfde (of ergere) pijn te laten voelen... Ik hou niet van wraak, het is zo verbittert en het leven is veel te mooi om je met dat soort dingen bezig te houden....Precies, je hebt alleen jezelf ermee, en je laat je heel erg kennen door te laten zien dat het je zo raakt. Steek die energie liever in jezelf en in je beter voelen.
Oh wacht, dit is inderdaad een heul bejaard topic....
Ha, ha, 2007.....!
Inderdaad bejaard topic...................had het niet gezien.
zie net de datum pas.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:03:

zie net de datum pas.

Rare actie Dammes.Hoezo, Tutje met een Rietje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven