Borstvoedingspop!

06-08-2009 21:39 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit al gelezen?

Ben pro-borstvoeding maar gaat mij wel wat te ver...(denk ik)

http://www.hln.be/hln/nl/ ... e-borstvoedingspop-.dhtml
quote:Spijker schreef op 06 augustus 2009 @ 23:08:

Wat hebben strings te maken met borstvoeding?

Ik vind het onzin dat dit met seksualisering te maken heeft. Dan kan je net zo goed zeggen dat meisjes niet met babypoppen mogen spelen, want een baby verwek je toch echt door middel van seks. Oh jee, vies bah.

Nee, dat is het niet. Helemaal niet bah zelfs. Maar ik vind meisjes in strings wel echt heel fout.

En ik kan voor mezelf nog niet zo goed bepalen of ik die poppen nu wel zo goed vind voor kids. Ik vind het aardig ver gaan denk ik.
quote:Pannetje schreef op 07 augustus 2009 @ 00:41:

[...]

Nee, dat is het niet. Helemaal niet bah zelfs. Maar ik vind meisjes in strings wel echt heel fout.

En ik kan voor mezelf nog niet zo goed bepalen of ik die poppen nu wel zo goed vind voor kids. Ik vind het aardig ver gaan denk ik.Ja, dat is het wel..ik vind het te volwassen allemaal.
Ik vind het zeer zeker niet raar! Maar om nu speciaal zo'n pop te gaan verkopen wel. Ik bedoel zoiets kun je toch ook doen met een gewone pop? Toen ik pas bevallen was van de derde gaf ik ook borstvoeding en mijn dochter vond dat zo leuk om te zien, dat ze haar pop ook pakte en haar truitje omhoog deed en haar pop borstvoeding gaf Vond het erg schattig om te zien en helemaal niks raars aan.

Borstvoeding is toch heel natuurlijk, dus waarom moet het voor een kind als raar ervaren worden dan?
quote:Rollergirl schreef op 07 augustus 2009 @ 00:16:

Ben niet zo enthousiast over het idee om kinderen zo vroeg in een volwassen rol te duwen. Borstvoeden is voor volwassen vrouwen, die hebben gebaard, niet voor kindjes die nog geen volwassen lichaam hebben en uberhaupt niet hebben gebaard. En als je dan zo expliciet bezig bent met een borstvoedingspop, waarom dan bloemen in plaats van tepels? Ga dan ook all the way met tepels, lijkt me dan niet meer het moment om preuts te gaan worden met bloemetjes waar de tepel zit. What is next, de sexpop voor kinderen, zodat ze na kunnen doen hoe een kindje wordt verwerkt? En dan een bloem waar de vagina zit en een selderij stengel waar de penis hoort te zitten?Hoezo in een volwassen rol te duwen? Sorry hoor maar mijn dochter doet mij ook na met stofzuigen. Maar dan met haar speelgoed stofzuiger. Is dat dan ook in een volwassen rol duwen. Ze doet dit uit zichzelf en kinderen vinden het nu eenmaal leuk om volwassen rollen na te doen. Net als dat ze op kleuter leeftijd vader en moedertje gaan spelen.
Stofzuigen lijkt me een meer realistische optie, ze kan immers nu als kindje ook de stofzuiger ter hand nemen en een beetje stofzuigen (liever niet, want ze rammen met dat ding overal tegenaan, maar het gaat wel). Alleen kindjes geven geen borstvoeding, omdat ze nog geen volwassen vrouwen zijn. Kindjes hebben geen borsten, laat staan dat er melk uitkomt. Dat bedoel ik met een volwassen rol, die echt totaal nog niet bij een kindje past. Met een stofzuigertje klooien vind ik van een heel andere orde, ze kunnen met wel meer huishoudelijke spullen spelen en nadoen.
quote:Lovers1980 schreef op 07 augustus 2009 @ 01:05:

Borstvoeding is toch heel natuurlijk, dus waarom moet het voor een kind als raar ervaren worden dan?BV is heel natuurlijk, wat niet natuurlijk is, is een kindje dat nog geen vrouw is en nog geen borsten heeft, gaat zitten doen alsof ze BV geeft. Er zullen vast wel kindjes zijn die mama nadoen met een knuffel of pop, als ze mama BV hebben zien geven bij hun baby broertje of zusje. Maar om nou zo'n pop te maken om deze handeling bij kinderen te stimuleren vind ik echt nergens op slaan. Het zijn kindjes! Je zet ze ook niet op zwangerschaps yoga.
quote:Rollergirl schreef op 07 augustus 2009 @ 01:21:

Stofzuigen lijkt me een meer realistische optie, ze kan immers nu als kindje ook de stofzuiger ter hand nemen en een beetje stofzuigen (liever niet, want ze rammen met dat ding overal tegenaan, maar het gaat wel). Alleen kindjes geven geen borstvoeding, omdat ze nog geen volwassen vrouwen zijn. Kindjes hebben geen borsten, laat staan dat er melk uitkomt. Dat bedoel ik met een volwassen rol, die echt totaal nog niet bij een kindje past. Met een stofzuigertje klooien vind ik van een heel andere orde, ze kunnen met wel meer huishoudelijke spullen spelen en nadoen.Oke op dat punt heb je gelijk. Maar mijn dochter deed het zelf al na omdat ze het van mij zag. Maar zoals ik zei, het kan ook met een gewone pop. Daar hoef je geen pop en bloementepels voor uit te vinden waar melk uitkomt idd.
quote:Lovers1980 schreef op 07 augustus 2009 @ 01:28:

[...]

Oke op dat punt heb je gelijk. Maar mijn dochter deed het zelf al na omdat ze het van mij zag. Maar zoals ik zei, het kan ook met een gewone pop. Daar hoef je geen pop en bloementepels voor uit te vinden waar melk uitkomt idd.Dit was ook een beetje mijn punt. Kindjes doen mama na, dus als ze BV nadoen: prima. Maar stel dat ze dit niet nadoen, dan hoef je niet een pop in hun handen te stoppen en rare bloementepels aan te meten om ze dit te laten doen. Ten eerste moet je er nooit vanuit gaan dat je kind later ook kinderen zal krijgen, ten tweede leren ze dan wel hoe dat zit met BV en hoe het werkt. Het lijkt me wijzer om ze te leren stofzuigen, daar heb je nog wat aan
Precies dat vind ik ook! En je moet ook maar afwachten of ze uberhaubt zelf later borstvoeding willen geven.

Oja hoor, ik laat mijn oudste twee hier ook altijd de vaatwas uitladen. Hoef ik dat niet te doen Ja kweet het, ben lui
Ik zou eerder die meegeleverde flesjes en speen van de 'gewone' poppen wegkeilen. Ben zelf erg pro-bv, maar dat van die bloem vind ik erg ver gaan.

Je hebt overigens ook een pop die geleverd wordt met een draagdoek ipv buggy, kinderwagen, maxi-cosi oid.... dat vond ik nou wel grappig.

Nou ja, ik heb een jongen en een jongen in de maak, dus ik denk niet dat ik mijn hoofd hoef te breken welke pop ik zou moeten aanschaffen.
Jongetjes schijnen het net zo goed na te doen...
Hij heeft een pop (zoëen om te leren ritsen, knopen enzo), dus hij mag mij lekker nadoen. Maar ik zie hem eerder stennis maken dat hij ook wil drinken, maar dat is een ander issue.
Prima pop.

Het gaat over iets natuurlijks doen met een baby. itt een flesje in een kind proppen. Je kan beter je kinderen vroeg laten zien dat er niets mis met borstvoeding is, dan dat je kind er zo een wordt die stomend een terrasje af rent omdat er een moeder haar kindje op geheel natuurlijke wijze aan het voeden is.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Overigens zou ik niet voor een bloemtepel kiezen Maar de pop zo maken dat het als je hem kantelt gaat "drinken" zonder bloementepel. Mijn tepels zijn uiteindelijk ook geen bloem.
quote:mika65 schreef op 06 augustus 2009 @ 22:13:

Ik vind deze pop niet onder dezelfde catagorie vallen als een plaspop. Ik krijg van deze pop een nare bijsmaak.Waarom als ik vragen mag ?
quote:Pannetje schreef op 06 augustus 2009 @ 23:02:

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk.

Ik vond het aankleden van kleine meisjes in strings wel helemaal not done....ook het zwemgoed vind ik way te "sexueel" tegenwoordig, maar zo'n borstvoedingspop....mijn dochter zou hem niet krijgen denk ik.

Juist, want een string is het zelfde als borstvoeding natuurlijk.

Een string is geil, en borstvoeding ook.

(raaaaaaar)
quote:Pannetje schreef op 07 augustus 2009 @ 00:43:

[...]

Ja, dat is het wel..ik vind het te volwassen allemaal.En een babypop een flesje geven ?
( ik had beter alles gelijk kunnen lezen, ik blijf reageren )
Overigens gaf ik al mijn poppen en knuffels vroeger borstvoeding. Zonder dat ik dat voorbeeld van dichtbij had, mijn moeder heeft na mij geen andere kinderen gekregen. Dus blijkbaar zat het al in mij ofzo.
quote:borodini schreef op 07 augustus 2009 @ 08:00:

[...]

Waarom als ik vragen mag ?

Je mag alles vragen

Ja weet het eigenlijk niet, een babypop met een flesje is al helemaal ingeburgerd.

Misschien vind ik dit meer een pop voor vrouwen die ook voor BV zijn. Dat meisjes al vroeg leren dat BV het beste is, dat het zo hoort.

Ja kan het eigenlijk niet uitleggen, zoals ik al zei krijg er een bijsmaak van.

Misschien onnodig om te zeggen dat ik flesvoeding ook oke vind. Maar das weer een ander onderwerp
Ik vind flesvoeding niet per definitie slecht hoor, Tut is er groot op geworden. Maar het is ergens raar dat fv allom geaccepteerd is , en dat bv in een soort van geheim hoekje wordt geduwd, dat dat voor volwassenen is ofzo.

Van sommige reacties ( zoals die vergelijking met de string ) krijg ik het idee dat men denkt dat bv iets seksueels is ofzo. Wat natuurlijk lariekoek is. Als er iets niet geil is , is het een vrouw met lekkende gekloofde tepels die om de 3 uur haar jong an de tiet slingert. :-)
Ik vind die bloem ook erg gemaakt overkomen. Sorry hoor, maar als ik BV geef denk ik echt niet aan een bloem. Mijn zoontje heeft zijn pop (en al zijn knuffels ook) ook gewoon BV gegeven door zijn shirt wat omhoog te doen en de pop of knuffel aan te leggen op zijn buik. Of hij legde zijn knuffel gewoon tegen mijn andere borst aan. Hoe vaak ik niet één baby en 2 tijgers gelijk de borst heb gegeven

Aan het flesje bij de pop erger ik mij niet zo. Er zijn immers ook zat moeders die wel flesvoeding geven en ik geef water en diksap ook uit een flesje. Dat idee van Borodini dat de pop gaat "eten" als je hem in de BV houding legt vind ik wel een leuk idee en wat realistischer dan zo'n stomme bloem.

En op een bepaalde manier vind ik het wel wat seksistisch, niet om het BV gedeelte, dat naspelen vind ik heel lief, maar meer om het feit dat een klein kind al met borsten rond moet lopen... Borsten horen gewoon bij volwassenen en niet bij kinderen.

Ik heb me wel altijd geergerd aan die speen. Die babybornpop kan niet zonder slapen. Dat vind ik dan weer erg stom. Maar dat is weer een andere discussie.
haha borodini, daar is idd niks geils aan nee. Ik vind de vergelijking met een string ook kant nog wal raken.

De pop, ik vind alleen die bloementepels raar, dat een kind er een speciaal hemdje voor aan moet. Dat lijkt me een gedoe.

Verder, prima ding. Een pop met een flesje of een bv pop allemaal goed.

Een kind gaat het toch nadoen, dat hoort bij de ontwikkeling. Ik zie het als een wat luxere pop oid, zonder die functies zou het ook wel werken. Net als een speelgoedstorzuiger zonder geluid, en een die wel geluid heeft. Een gewone knuffelhond of een knuffelhondje die kan wandelen.
Mijn zoontje had een pop, met een flesje. En dat geeft hij hem heel soms, als er gespeeld word dat de pop op het kdv is. Anders gaat de pop gewoon onder het shirt aan de borst, zoals hij het ook om zich heen ziet.

Zo'n hemdje lijkt mij niet echt meerwaarde geven aan het spelen met een pop. Maar die meerwaarde zie ik ook niet in poppen die echt plassen en huilen. Een kind kan dat er allemaal prima zelf bij bedenken lijkt mij.
quote:mika65 schreef op 06 augustus 2009 @ 22:13:

Ik vind deze pop niet onder dezelfde catagorie vallen als een plaspop. Ik krijg van deze pop een nare bijsmaak.

Kan je uitleggen waarom?

Ik sluit me volledig aan bij Zoyla en Athena, wat is het probleem nou in vredesnaam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven