Gezondheid alle pijlers

Waarom is roken lekker?

07-08-2009 14:55 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraagstelling van deze topic is simpel. Waarom is het roken van sigaretten lekker? Ik snap zelf niet helemaal waarom ik die mening ben toegedaan en ik kan het ook moeilijk uitleggen. Hopelijk kan iemand hier dat beter.

Voor alle helderheid, dat roken dodelijk is, slecht voor je is, smerig, kapitalistisch en meer van dat linkse geleuter is bekend, maar valt niet onder de vraagstelling van dit topic en is dus niet relevant. Daarnaast hoor je niet voor je zestiende te gaan roken en zou je de waarschuwingen op de pakjes goed moeten lezen voor je begint.
Verveel je je?

Geen rokjesdag vandaag?
Jullie moeten nog aan mij wennen maar dat komt vast wel...Nu weer on-topic please.
quote:tepelstreeltje wrote on 07 August 2009 @ 14:59:

Jullie moeten nog aan mij wennen maar dat komt vast wel...Nu weer on-topic please.Soms is arrogantie schattig, maar jij overschat jezelf, denk ik...
jij vindt sigaretten lekker omdat je verslaafd bent misschien??
Anywho, ik rook niet, ik vind het namelijk dat wat het ook is: smerig...
quote:Ligeia schreef op 07 augustus 2009 @ 14:59:

[...]

Soms is arrogantie schattig, maar jij overschat jezelf, denk ik... VAn jou kan ik het hebben schat
Van roken word je vooral errug lelijk.
K3 - Rokjes

Trek maar wat zonnigs aan

Jij de rok in ik de broek

Nu we naar Schotland gaan

Naar frisse lucht op zoek

Ik lach me echt een breuk

Jij als een tomaat zo rood

Nee je bent echt wel leuk

Zo met je kuiten bloot

Zet je beste beentje voor

Kleed je om en zeg het door

(Refrein)

Het leven is wondermooi

Dus laat de rokjes draaien

Het leven is wondermooi

We dansen in het rond

Het leven is wondermooi

Dus laat de rokjes zwaaien

Het leven is wondermooi

We zwieren in het rond

Jij bent een echte man

Ja je ziet er stralend uit!

Je danst en de wind streelt langs

Je tintelende huid!

Nee ik kom niet meer bij

Als je vrienden jou zo zien

Krijg jij als stoere bink

Waarschijnlijk 0 op 10

(Refrein)

Laat de rokjes draaien laat de rokjes zwaaien

Ja, dat vind ik echt.
quote:tepelstreeltje wrote on 07 August 2009 @ 15:01:

[...]

VAn jou kan ik het hebben schat

Flauw!

Bent u van de televisie?...
roken is niet lekker, roken is een verslaving en omdat je er aan verslaafd bent denk! je dat je het lekker vind....

zegd een roker die niet kan stoppen met roken :(
aan sigaretten zijn smaakstoffen toegevoegd, zoals salmiak.
quote:gigaluilak schreef op 07 augustus 2009 @ 15:05:

roken is niet lekker, roken is een verslaving en omdat je er aan verslaafd bent denk! je dat je het lekker vind....

:(Ik vond mijn allereerste peuk al lekker , dus dat gaat niet op wat jij zegt ; dat je het pas lekker gaat vinden als je verslaafd bent .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:tepelstreeltje schreef op 07 augustus 2009 @ 14:55:

Voor alle helderheid, dat roken dodelijk is, slecht voor je is, smerig, kapitalistisch en meer van dat linkse geleuter is bekend, maar valt niet onder de vraagstelling van dit topic en is dus niet relevant. Daarnaast hoor je niet voor je zestiende te gaan roken en zou je de waarschuwingen op de pakjes goed moeten lezen voor je begint.

Volgens mij begrijp jij de werking van een forum niet helemaal, maar goed, dat zal je vanzelf wel duidelijk worden als je hier blijft hangen.

Verder; Roken is NIET lekker. Jij rookt? Waarom? Omdat je het lekker vindt, maar je weet niet waarom?

quote:gigaluilak schreef op 07 augustus 2009 @ 15:05:

zegd een roker die niet kan stoppen met roken :(Als je WILT kun je het! Als het niet lukt, wil je niet écht stoppen.
quote:tepelstreeltje schreef op 07 augustus 2009 @ 14:59:

Jullie moeten nog aan mij wennen maar dat komt vast wel...Nu weer on-topic please.Pfff whoehahaha
quote:Sarah Scott schreef op 07 augustus 2009 @ 15:21:

[...]

Als je WILT kun je het! Als het niet lukt, wil je niet écht stoppen.http://www.kennislink.nl/ ... geschenk-van-het-geheugen
Interessant BGB! Toch heb ik aan den lijve ondervonden dat je je verslaving echt wel in bedwang kunt houden, als je écht wilt.

Je moet ervoor zorgen dat het beloningssysteem zich anders instelt. Dus niet je rust en ontspanning verkrijgen uit een peuk, maar uit bv een half uurtje sporten, of een stuk fruit eten of je nagels lakken.

En pas sinds ik gestopt ben, weet ik hoe makkelijk het is.
quote:tepelstreeltje schreef op 07 augustus 2009 @ 14:55:

De vraagstelling van deze topic is simpel. Waarom is het roken van sigaretten lekker? Ik snap zelf niet helemaal waarom ik die mening ben toegedaan en ik kan het ook moeilijk uitleggen. Hopelijk kan iemand hier dat beter.

Dat roken longkanker, hart- en vaatziektes en weet ik veel wat voor meer kwalen in de hand werkt is geen links geleuter maar gewoon een feit. Bovendien, als je oude foto's van hippies etc ziet, roken ze allemaal (en niet alleen sigaretten). Ik vind roken juist een typisch links verschijnsel, mara dat terzijde.

Om aan je wens (de vraag beantwoorden) te voldoen: ik heb gerookt en kan me met geen mogelijkheid meer herinneren waarom dat lekker was. Mijn eerste peuk was vies en daarna wende je aan de smaak. Dus ik denk dat de verslavingsfactor echt wel opgaat; je denkt dat het lekker is. Dat sommige mensen sigaretten oprecht lekker vinden zoals BGB is natuurlijk mogelijk. Ik lust bv geen paprika, terwijl anderen dat heerlijk vinden.
quote:Sarah Scott schreef op 07 augustus 2009 @ 15:28:

Interessant BGB! Toch heb ik aan den lijve ondervonden dat je je verslaving echt wel in bedwang kunt houden, als je écht wilt.

Je moet ervoor zorgen dat het beloningssysteem zich anders instelt. Dus niet je rust en ontspanning verkrijgen uit een peuk, maar uit bv een half uurtje sporten, of een stuk fruit eten of je nagels lakken.

En pas sinds ik gestopt ben, weet ik hoe makkelijk het is.

Ik denk dat niet iedereen even gevoelig is voor een verslaving , ipv dat jouw wilskracht sterker is dan die van - bijv. - mij .

Ik zou een héél goeie alcoholiste zijn , denk ik altijd .

( na het sporten is een peuk juist zo lekker ..... )
Ik ben ook een hele goeie alcoholiste, of beter gezegd; wás (mijn vader was er ook 1, dus ben er vrij vatbaar voor, gok ik zomaar)

Toch heb ik inmiddels al 3 verslavingen min of meer overwonnen. Oke en fair enough; bij het stoppen met roken ben ik geholpen door een laserbehandeling. Maar het was écht een eitje. Ondanks dat ik destijds de helft van mijn leven had gerookt (en véél, want heb lange tijd in de horeca gewerkt).
Ik krijg ook altijd erg veel zin om te roken , van dit soort topics . Het denken aan een sigaret is meteen een " trigger " .

Tegenovergesteld resultaat wat veel posters , die denken door te benadrukken hoe vies en slecht het is , hopen te bereiken .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2009 @ 15:19:

[...]

Ik vond mijn allereerste peuk al lekker , dus dat gaat niet op wat jij zegt ; dat je het pas lekker gaat vinden als je verslaafd bent .

he bah BGB wat flauw! ik lees allain carr omdat ik zo graag wil stoppen (moet gewoon voor mijn lijf) en ik ben mijzelf in prenten dat ik alleen maar denk! dat ik roken lekker vind (ook vanaf de eerste) en dan ga jij zeggen dat t wel echt kan en niet zoals andere (die gestopt zijn of nooit gerookt hebben) ik dat alleen mijzelf maar wijs maak omdat iedereen zijn eerste vies vond... :|

en nou?! hoe moet ik nu ooit stoppen?!?

;)

(al is t ik moet stoppen wel echt waar... zucht!)
Sorry !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven