Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com

maandag 4 juni 2007 om 14:08
quote:
Pfff, bij onze eerste waren we zo uit de jongensnaam, maar nu wil het echt niet lukken. Mijn man en ik houden van Nederlandse/Frieze namen en vanwege de algemene achternaam van mijn man, willen we graag een niet zo veel voorkomende voornaam. De namen uit het rijtje van Kikkererwt vind ik leuk, maar dé naam zit er nog niet bij.
Totnutoe hebben we verzonnen (maar nog geen 'winnaar'):
Timen
Karsten
Bent
Wytse
Hebben jullie nog voorstellen? Hoi Syr,
onze zoon heet Wytze, zijn we erg blij mee. Bij het zoeken naar Friese namen kwamen wij nog Hidde en Jidde tegen, vind ik ook leuke namen.
Ivar of Ivan scoort bij ons ook goed, maar zijn voor zover ik weet geen Nederlandse namen.
Ik ben nu net weer zwanger en we moeten straks op zoek naar een nieuwe jongensnaam, ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden en of er voor ons nog leuke ideeen tussen zitten..
groeten,
Branca
Pfff, bij onze eerste waren we zo uit de jongensnaam, maar nu wil het echt niet lukken. Mijn man en ik houden van Nederlandse/Frieze namen en vanwege de algemene achternaam van mijn man, willen we graag een niet zo veel voorkomende voornaam. De namen uit het rijtje van Kikkererwt vind ik leuk, maar dé naam zit er nog niet bij.
Totnutoe hebben we verzonnen (maar nog geen 'winnaar'):
Timen
Karsten
Bent
Wytse
Hebben jullie nog voorstellen? Hoi Syr,
onze zoon heet Wytze, zijn we erg blij mee. Bij het zoeken naar Friese namen kwamen wij nog Hidde en Jidde tegen, vind ik ook leuke namen.
Ivar of Ivan scoort bij ons ook goed, maar zijn voor zover ik weet geen Nederlandse namen.
Ik ben nu net weer zwanger en we moeten straks op zoek naar een nieuwe jongensnaam, ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden en of er voor ons nog leuke ideeen tussen zitten..
groeten,
Branca
dinsdag 5 juni 2007 om 08:01
Tip voor de Frieze voornamen: kijk eens op de website www.heitenmem.nl Erg handig als je op zoek bent naar een Frieze naam, overigens geven ze van alle namen ook meteen de betekenis! Succes met zoeken!
woensdag 6 juni 2007 om 17:35
Dames,
Denk eens mee als jullie willen. Ik ben zwanger van uk nummer vier, die momenteel als Duracel door het leven gaat (hij laad zich op en dat vreet energie bij mamma, LOL). Dat is nou niet echt een leuke jongensnaam (al is het wel origineel), dus ik zoek iets beters. We hebben al drie knullen, dus het moet een beetje in het rijtje passen. Dus namen graag die voldoen aan onderstaand rijtje:
- Drie letters
- Lekker vlot
- Passen bij Ian Des en Max
O, ja, ik vind Fin ontzettend leuk, maar Plindje werkt niet mee. Wat vinden jullie?
Liefs Blindje
Denk eens mee als jullie willen. Ik ben zwanger van uk nummer vier, die momenteel als Duracel door het leven gaat (hij laad zich op en dat vreet energie bij mamma, LOL). Dat is nou niet echt een leuke jongensnaam (al is het wel origineel), dus ik zoek iets beters. We hebben al drie knullen, dus het moet een beetje in het rijtje passen. Dus namen graag die voldoen aan onderstaand rijtje:
- Drie letters
- Lekker vlot
O, ja, ik vind Fin ontzettend leuk, maar Plindje werkt niet mee. Wat vinden jullie?
Liefs Blindje

woensdag 6 juni 2007 om 19:06
quote:
Hoi!
Ik zoek een leuke jongensnaam die past bij MIlan.
Zelf al de volgende namen bedacht;
Senna Leuk
Jarno Gaat wel
Joran/Yoran Erg leuk
Tycho Ken iemand die zo heet en die is niet zo aardig...
Timo Mwah...
Xander de Buisonjé
Luca Beetje te populair; wel leuk
Yannick Vind ik persoonlijk weer niet zó
Mischa Neej
Wat vinden julie van deze namen?
ThanX!!
Hoi!
Ik zoek een leuke jongensnaam die past bij MIlan.
Zelf al de volgende namen bedacht;
Senna Leuk
Jarno Gaat wel
Joran/Yoran Erg leuk
Tycho Ken iemand die zo heet en die is niet zo aardig...
Timo Mwah...
Xander de Buisonjé
Luca Beetje te populair; wel leuk
Yannick Vind ik persoonlijk weer niet zó
Mischa Neej
Wat vinden julie van deze namen?
ThanX!!
woensdag 6 juni 2007 om 20:07
woensdag 6 juni 2007 om 20:14
Help! Ook ik heb inspiratie nodig...
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger van ons eerste kindje: een Afrikaans/Nederlands mixje.
En tja, hoe moeten we hem nu gaan noemen? Ik wil graag een naam die een beetje multi-culti is, en die ook bij zijn opa en oma in (franstalig) Afrika kan worden uitgesproken (en daar ook nog een beetje normaal klinkt
Iemand iedeen?
Ik ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger van ons eerste kindje: een Afrikaans/Nederlands mixje.
En tja, hoe moeten we hem nu gaan noemen? Ik wil graag een naam die een beetje multi-culti is, en die ook bij zijn opa en oma in (franstalig) Afrika kan worden uitgesproken (en daar ook nog een beetje normaal klinkt
Iemand iedeen?

woensdag 6 juni 2007 om 20:29
Blindje, ik las op het andere topic dat je Kay leuk vind, die vind ik ook super en leuk bij de rest passen!
Over Fin, leuke naam op zich, maar je schrijft Finn met twee nn's op het eind (dacht ik) en dat vind ik ook mooier. Als dat de originele schrijfwijze is zou ik er geen n aflaten om maar perse 3 letters te krijgen.
Niniane, moeilijk, een naam bij Kyran. Vind Kyran wel een hele mooie naam, moeilijk om nog zo'n soort naam erbij te verzinnen...pfffffffffff...als ik wat weet dan hoor je het wel.
Over Fin, leuke naam op zich, maar je schrijft Finn met twee nn's op het eind (dacht ik) en dat vind ik ook mooier. Als dat de originele schrijfwijze is zou ik er geen n aflaten om maar perse 3 letters te krijgen.
Niniane, moeilijk, een naam bij Kyran. Vind Kyran wel een hele mooie naam, moeilijk om nog zo'n soort naam erbij te verzinnen...pfffffffffff...als ik wat weet dan hoor je het wel.

woensdag 6 juni 2007 om 23:25
quote:Dames,
- Drie letters
- Lekker vlot
Liefs Blindje
Jim
Sal
Jon
Pim
Til
Sil / Syl
Den
Sid / Syd
Ben (favorietje van mijzelf)
Per
Jol
Nic
- Drie letters
- Lekker vlot
Liefs Blindje
Jim
Sal
Jon
Pim
Til
Sil / Syl
Den
Sid / Syd
Ben (favorietje van mijzelf)
Per
Jol
Nic
donderdag 7 juni 2007 om 08:34
quote:Hier zijn jullie dus!!!
Helaas blindje geen inspiratie. Heb zelf de grootste moeite met een jongensnaam. Vond het bij Kyran al zo'n drama. Meidennamen genoeg maar voor de jongens...
Dus bij deze iemand, nog een leuke naam voor als Kyran een broertje krijgt?
Niniane
Owen
Evan
Aidan
Cedric
Arthur
Basil
Otis
Findal
Elliot
Merlin
Helaas blindje geen inspiratie. Heb zelf de grootste moeite met een jongensnaam. Vond het bij Kyran al zo'n drama. Meidennamen genoeg maar voor de jongens...
Niniane
Owen
Evan
Aidan
Cedric
Arthur
Basil
Otis
Findal
Elliot
Merlin
donderdag 7 juni 2007 om 08:36
quote:
Iemand iedeen? Ik zou gewoon een mooie Franse naam kiezen.
Xavier, Jules, Benoît, Yannou...
Iemand iedeen? Ik zou gewoon een mooie Franse naam kiezen.
Xavier, Jules, Benoît, Yannou...
donderdag 7 juni 2007 om 10:36
quote:Dames,
- Drie letters
- Lekker vlot
Liefs Blindje
Leuk leuk leuk!!!!
Ian, Des, Max en Bob
Ian, Des, Max en Jop
Ian, Des, Max en Boy
Ian, Des, Max en Tom
Het is denk ik mooi om een andere klinker te nemen, allitereert lekker
Eigenlijk heb ik niet zoveel inspiratie, weet je wat ik echt een leuke naam vind? Des, maar ja, die heb je al!
- Drie letters
- Lekker vlot
Liefs Blindje
Leuk leuk leuk!!!!
Ian, Des, Max en Bob
Ian, Des, Max en Jop
Ian, Des, Max en Boy
Ian, Des, Max en Tom
Het is denk ik mooi om een andere klinker te nemen, allitereert lekker
Eigenlijk heb ik niet zoveel inspiratie, weet je wat ik echt een leuke naam vind? Des, maar ja, die heb je al!

donderdag 7 juni 2007 om 10:45
quote:Hier zijn jullie dus!!!
Niniane
Moeilijk he Nininane, heb je geen namen 'over'? Wij hadden een lijstje met namen en er blven een paar over, bijna op het laatst wisten we dat het Mats zou worden.
Even nadenken:
Kyran en Lars,
Kyran en Lucas
Kyran en Casper
Kyran en Leroy
Waar komt de naam Kyran eigenlijk vandaan? Is het Iers? (heb net geprobeerd bij Meertens Instituut betekenis te achterhalen, maar die kent de naam niet???:?
Niniane
Moeilijk he Nininane, heb je geen namen 'over'? Wij hadden een lijstje met namen en er blven een paar over, bijna op het laatst wisten we dat het Mats zou worden.
Even nadenken:
Kyran en Lars,
Kyran en Lucas
Kyran en Casper
Kyran en Leroy
Waar komt de naam Kyran eigenlijk vandaan? Is het Iers? (heb net geprobeerd bij Meertens Instituut betekenis te achterhalen, maar die kent de naam niet???:?