Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:

Help! Ook ik heb inspiratie nodig...

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger van ons eerste kindje: een Afrikaans/Nederlands mixje.

En tja, hoe moeten we hem nu gaan noemen? Ik wil graag een naam die een beetje multi-culti is, en die ook bij zijn opa en oma in (franstalig) Afrika kan worden uitgesproken (en daar ook nog een beetje normaal klinkt

Iemand iedeen?

Noah

David

Sebastien (Seb)
quote:

Wat vinden jullie van de jongensnamen:

Jules (Zjuul)

Boax

??

Jules mooi, maar wel echte mannennaam, kan me niet zo goed bij een baby voorstellen

Boax, nee, niet mijn type naam, klinkt in mijn oren als een medicijn
quote:

Hoi!

Ik zoek een leuke jongensnaam die past bij MIlan.

Zelf al de volgende namen bedacht;

Senna     wel aardig

Jarno        wel leuk

Joran/Yoran leuk

Tycho    leuk leuk

Timo leuk leuk

Xander niet zo mooi

Luca niet zo mooi

Yannick leuk

Mischa niet zo mooi

Wat vinden julie van deze namen?

ThanX!! Tycho en Timo vind ik het leukst van je lijst, echt leuke stoere namen die ook weer lief klinken, sommige namen vind ik niet passen als het een beer van een kerel wordt, zoals Mischa en Yannick, wel leuke namen maar las je knu later 2 meter wordt en 100 kilo gaat wegen.... Kan ook natuurlijk, hihihi
Voor Blindje nog een paar die volgens mij niet genoemd zijn (sorry als dat wel zo blijkt te zijn!)

Art

Don

Rob

Ron

Jay

Zeb

Tye

Ace

Axl

Lee

Coy

Ike of Aik (zeg eik)

Joe

Luz

Sly

Wyn

Zit hier wat bij??
Tnx voor alle namen. Het zijn er meer dan ik dacht. Nu nog de rijtjes favorieten maken en dan kijken of we de leukste kunnen kiezen.
Wat is er mis met een beer van een kerel die Yannick heet? (wij zeggen niet Yaniek overigens maar JanNick) Onze Yannick is ook best stevig (valt nu wat af maar was altijd een dikkie) en ik vond het daardoor zo'n stoere naam!
Dank meiden voor het meedenken.

Ik vond vooral leuk: 

Nikaj

Aidan (maar zo heet mijn neef ook)

Findal

Lars

Onze kat heet al merlin (dus wel heel leuk maar helaas niet meer voor ons kind)

Btw Annie Kyran komt ook niet zo veel voor. Het is een ierse naam idd. Maar komt ook voor in het perzisch, hindu en het schots. En betekent in elke taal weer wat anders. Vooral de hindu betekenis vonden wij mooi: lichtstraal.

En nee wij hebben geen namen over. Kyran was al een ramp. Voor meisjes hebben we een hele lijst.....

Kyran en

Owen

Lasse

Eliot

Jesmer

Arvid

Alvin

Björn 

Felix

Elias

Fabian

Joel (trema op e)

Hugo

Mattias

Samuel

Vince / Vincent

Viggo

Sorry als er namen tussen staan die al zijn genoemd!
quote:Dank meiden voor het meedenken.

Ik vond vooral leuk: 

Nikaj

Findal

Lars

Btw Annie Kyran komt ook niet zo veel voor. Het is een ierse naam idd. Maar komt ook voor in het perzisch, hindu en het schots. En betekent in elke taal weer wat anders. Vooral de hindu betekenis vonden wij mooi: lichtstraal.

En nee wij hebben geen namen over. Kyran was al een ramp. Voor meisjes hebben we een hele lijst.....

Ik zal ook nog ff mn best doen:

Kyran en:

Colin

Esper

Myrdin (dit is de oorspronkelijke naam van Merlijn de Tovenaar, dus een variant op Merlin misschien??)

Ravi (hindi, betekent zon)

Rajan (ook hindi, betekent koning) of de Ierse versie Ryan

Boas

Bryn

Drazic

Quintin of Quinn

Destin

Loic (puntjes op de i)

Zit hier iets bij wat je leuk vind??
quote:Dank meiden voor het meedenken.

Ik vond vooral leuk: 

Nikaj

Findal

Lars

de naam kyran komt niet in het perzisch voor
Voor Annie Ooi en Niniane

Kyran en Ikaia

Eliah(spreek uit als Ilaja)

Noah

Isao

Jesse (op zijn engels uitgesproken)

Djaz (zag ik laatst op tv)

Flynn (of Flint)

Silver

Succes!!!
quote:

quote: Niniane reageerde

Dank meiden voor het meedenken.

Ik vond vooral leuk: 

Nikaj

Findal

Lars

de naam kyran komt niet in het perzisch voor Heb niet zo heel veel zin in een zinloze discussie maar als je even goed googeled kom je de naam kyran en de verschillende betekenissen vanzelf ergens tegen. Op meerdere namen sites wordt aangegeven dat de naam Kyran ook uit het Perzisch komt en daar zoiets betekent als meester, heer of ridder. Of ik kan niet lezen of een flink aantal namensites zowel de nederlandstalige als anderstalige, verkopen dan een hoop onzin.
He anouk,

leuke namen!

Myrdin had ik idd al op mijn lijstje staan enBryn vind ik erg mooi staat er nu ook op.
@niniane. sorry ik wilde je niet beledigen of boos maken. ik wilde je alleen waarschuwen en wist niet zo goed op wat voor manier. mijn man is iranier en wij hebben in maart net een zoontje gekregen die we graag een perzische naam wilden geven (hij heet Kian) nou was het heel moeilijk om een beetje een toegankelijke iraanse naam voor hem te vinden. dus toen ik gisteren jou kyran tegenkwam dacht ik dat is een leuke naam waarom hebben wij die niet gevonden (hoewel ik heel gelukkig ben met de naam Kian) dus vroeg ik het aan mijn man die vertelde mij dat het woord kyr in het farsi lul betekent (sorry kan er ook niets aan doen) en kyran daar dus het meervoud van is (ik vind het zo ontzettend onaardig om je dit te vertellen maar als je dus ooit iraniers tegenkomt vertel ze dan niet dat kyran een perzische naam is) het probleem is dat heel veel namen in andere talen een heel andere betekenis hebben zo moet je ook geen koen heten als je naar iran gaat (en bv dick als je naar amerika gaat) ik wil je hier helemaal niet mee kwetsen, vind het zelf namelijk een erg leuke naam. dus nogmaals sorry
quote:@niniane. sorry ik wilde je niet beledigen of boos maken. ik wilde je alleen waarschuwen en wist niet zo goed op wat voor manier. mijn man is iranier en wij hebben in maart net een zoontje gekregen die we graag een perzische naam wilden geven (hij heet Kian) nou was het heel moeilijk om een beetje een toegankelijke iraanse naam voor hem te vinden. dus toen ik gisteren jou kyran tegenkwam dacht ik dat is een leuke naam waarom hebben wij die niet gevonden (hoewel ik heel gelukkig ben met de naam Kian) dus vroeg ik het aan mijn man die vertelde mij dat het woord kyr in het farsi lul betekent (sorry kan er ook niets aan doen) en kyran daar dus het meervoud van is (ik vind het zo ontzettend onaardig om je dit te vertellen maar als je dus ooit iraniers tegenkomt vertel ze dan niet dat kyran een perzische naam is) het probleem is dat heel veel namen in andere talen een heel andere betekenis hebben zo moet je ook geen koen heten als je naar iran gaat (en bv dick als je naar amerika gaat) ik wil je hier helemaal niet mee kwetsen, vind het zelf namelijk een erg leuke naam. dus nogmaals sorryBen inmiddels zwanger van nr.2 en hormonen lopen weer los en ochtendhumeur en dan heb ik geen zin in waardeloze welles nietes discussies. Als je de uitleg eerder had gegeven had ik niet zo geirriteerd gereageerd. Wel een beetje suf van onze naam dus:$.... En die namensites geloof ik dus ook niet meer zo. Zal niet de verklaring van iemand uit Iran niet geloven die zal het wel weten denk ik dan. Maar er zijn natuurlijk mannen die hun 'ding' wel heer en meester vinden natuurlijk, hahahaha, dus een kern van waarheid zit er toch wel in.:D Gelukkig wonen we in Nederland waar de meeste nemsen denken/weten dat het een Ierse naam is en daar betekent het niets raars geloof ik. Ik doe geen uitspraken meer over de betekenis vanaf nu. Ook niet voor die van nr 2 kies gewoon een naam die mooi klinkt dat was met Kyran ook het geval ben daarna pas op zoek gegaan naar de betekenis.

Maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing. Btw een collega van mij komt ook uit Iran. Hij is niet zo goed in het onthouden van namen ed. Niet omdat hij uit Iran komt (anders krijgen we daar weer commentaar op) maar zo is hij gewoon. Maar de naam van onze zoon kon hij wel goed onthouden. Nu snap ik wel waarom..... 
quote:

quote: djoejoe reageerde

@niniane. sorry ik wilde je niet beledigen of boos maken. ik wilde je alleen waarschuwen en wist niet zo goed op wat voor manier. mijn man is iranier en wij hebben in maart net een zoontje gekregen die we graag een perzische naam wilden geven (hij heet Kian) nou was het heel moeilijk om een beetje een toegankelijke iraanse naam voor hem te vinden. dus toen ik gisteren jou kyran tegenkwam dacht ik dat is een leuke naam waarom hebben wij die niet gevonden (hoewel ik heel gelukkig ben met de naam Kian) dus vroeg ik het aan mijn man die vertelde mij dat het woord kyr in het farsi lul betekent (sorry kan er ook niets aan doen) en kyran daar dus het meervoud van is (ik vind het zo ontzettend onaardig om je dit te vertellen maar als je dus ooit iraniers tegenkomt vertel ze dan niet dat kyran een perzische naam is) het probleem is dat heel veel namen in andere talen een heel andere betekenis hebben zo moet je ook geen koen heten als je naar iran gaat (en bv dick als je naar amerika gaat) ik wil je hier helemaal niet mee kwetsen, vind het zelf namelijk een erg leuke naam. dus nogmaals sorry Ben inmiddels zwanger van nr.2 en hormonen lopen weer los en ochtendhumeur en dan heb ik geen zin in waardeloze welles nietes discussies. Als je de uitleg eerder had gegeven had ik niet zo geirriteerd gereageerd. Wel een beetje suf van onze naam dus:$.... En die namensites geloof ik dus ook niet meer zo. Zal niet de verklaring van iemand uit Iran niet geloven die zal het wel weten denk ik dan. Maar er zijn natuurlijk mannen die hun 'ding' wel heer en meester vinden natuurlijk, hahahaha, dus een kern van waarheid zit er toch wel in.:D Gelukkig wonen we in Nederland waar de meeste nemsen denken/weten dat het een Ierse naam is en daar betekent het niets raars geloof ik. Ik doe geen uitspraken meer over de betekenis vanaf nu. Ook niet voor die van nr 2 kies gewoon een naam die mooi klinkt dat was met Kyran ook het geval ben daarna pas op zoek gegaan naar de betekenis.

Maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing. Btw een collega van mij komt ook uit Iran. Hij is niet zo goed in het onthouden van namen ed. Niet omdat hij uit Iran komt (anders krijgen we daar weer commentaar op) maar zo is hij gewoon. Maar de naam van onze zoon kon hij wel goed onthouden. Nu snap ik wel waarom..... Ben heel blij dat je het zo opvat, zat er nogal mee in mijn maag. maar mijn man vond het erg belangrijk dat ik je toch even waarschuwde, wist alleen niet zo goed hoe. had inderdaad ook al bedacht dat mannen het geen belediging vinden als hun lid heer en meester wordt genoemd. kennelijk is er een keer iemand geweest die grappig wilde zijn en heeft heel internet het overgenomen. maar dat doet niets af aan de naam hoor, blijft een hele leuke. veel succes met de rest van je zwangerschap kan je niet helpen met naamsuggesties, ben daar namelijk erg slecht in. heeft me echt maanden gekost om op kian te komen en daar heb je niets aan want dat lijkt wel erg veel op kyran.
Wij vonden het ook heel moeilijk om een jongensnaam te verzinnen. Meisjesnamen in overvloed maar we hebben 3 jongens gekregen. Wat vind je van Florian of Leander, Julian, Boaz, Camiel?

Ik denk ook even mee voor Blindje:

''Ian, Des, Max,

Twan''

Vind het zo leuk klinken.:)

Weet iemand dan nog een leuke jongensnaam die past bij Pepijn?

Helaas, mijn zwager heet Twan (je schrijft het anders, maar de uitspraak is hetzelfde) en het heeft vier letters.

Ik ken een tweeling en die heten Pepijn en Merijn.
Moeilijk hoor blindje. Alle namen met drie letters die ik kon bedenken zijn al genoemd. Maar zal nog even goed nadenken mss komt er nog wat. Maar we hebben nog wel een maand of zeven dus het komt vast goed.

De ouders van de tweeling Pepijn en Merijn zijn vast fan van in de ban van de ring. Wel een leuke combi hoor.
Drie letters is inderdaad niet echt makkelijk. Ian en Des zijn roepnamen, hun echte voornaam is wel langer. Max het gewoon Max, is dus geen afkorting. Dus een naam die afgekort kan worden naar drie letters en past bij Ian Des Max mag ook...
Fleur, Pepijn en Julian?

Bij mijn tweede hebben we ook wel eens aan Pepijn gedacht. Marijn vind ik mooier als Merijn.

Groetjes!
@blindje:

ian, des, max en vic?
quote:

Fleur, Pepijn en Julian?

Bij mijn tweede hebben we ook wel eens aan Pepijn gedacht. Marijn vind ik mooier als Merijn.

Groetjes! Marijn is volgens mij de meisjesversie en Merijn voor de jongetjes... Maar ach, eigenlijk maakt dat tegenwoordig ook niet zoveel meer uit...
Wat vinden jullie van de naam:

Felix

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven