Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:

Pfff, bij onze eerste waren we zo uit de jongensnaam, maar nu wil het echt niet lukken. Mijn man en ik houden van Nederlandse/Frieze namen en vanwege de algemene achternaam van mijn man, willen we graag een niet zo veel voorkomende voornaam. De namen uit het rijtje van Kikkererwt vind ik leuk, maar dé naam zit er nog niet bij.

Totnutoe hebben we verzonnen (maar nog geen 'winnaar'):

Timen

Karsten

Bent

Wytse

Hebben jullie nog voorstellen? Hoi Syr,

onze zoon heet Wytze, zijn we erg blij mee. Bij het zoeken naar Friese namen kwamen wij nog Hidde en Jidde tegen, vind ik ook leuke namen.

Ivar of Ivan scoort bij ons ook goed, maar zijn voor zover ik weet geen Nederlandse namen.

Ik ben nu net weer zwanger en we moeten straks op zoek naar een nieuwe jongensnaam, ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden en of er voor ons nog leuke ideeen tussen zitten..

groeten,

Branca
Fleur, ik vind Pepijn een Hollands jongetje met blond (e krullen!) haar. En ik vind de naam leuk!

Branca, wat vind je van Ilvar? Ik ben verliefd op die naam ;) maar manlief helaas niet.

Syr, wat vind je van:

Brent

Stern

Groetjes!
Hoi!

Ik zoek een leuke jongensnaam die past bij MIlan.

Zelf al de volgende namen bedacht;

Senna

Jarno

Joran/Yoran

Tycho

Timo

Xander

Luca

Yannick

Mischa

Wat vinden julie van deze namen?

ThanX!!
Tip voor de Frieze voornamen: kijk eens op de website www.heitenmem.nl Erg handig als je op zoek bent naar een Frieze naam, overigens geven ze van alle namen ook meteen de betekenis! Succes met zoeken!
Avera, wat een leuke site! Die kende ik nog niet!
Die site ga ik ook bekijken!

Lena, ik ben helemaal weg van Yannick! Mijn oudste heet Julian (heeft wel wat van Milan) en zijn broertje (van Julian) heet Yannick!

Yoran vond ik ook altijd erg mooi..
Wat vinden jullie van de jongensnamen:

Jules (Zjuul)

Boax

??
Dames,

Denk eens mee als jullie willen. Ik ben zwanger van uk nummer vier, die momenteel als Duracel door het leven gaat (hij laad zich op en dat vreet energie bij mamma, LOL). Dat is nou niet echt een leuke jongensnaam (al is het wel origineel), dus ik zoek iets beters. We hebben al drie knullen, dus het moet een beetje in het rijtje passen. Dus namen graag die voldoen aan onderstaand rijtje:

- Drie letters

- Lekker vlot

- Passen bij Ian Des en Max

O, ja, ik vind Fin ontzettend leuk, maar Plindje werkt niet mee. Wat vinden jullie?

Liefs Blindje
@Blindje: Weet je al of het een jongen of meisje wordt dan? Ik vind Fin ook heel erg leuk. Misschien nog meer ideetjes voor je:

Bas (superleuk!!!)

Tim

Pim

Tom

Sem

Sam

Jan

Tijn

Rik

Mat

Tijl

Tijs

quote:

Wat vinden jullie van de jongensnamen:

Jules (Zjuul)Weet niet, vind beetje kak...

Boax Leuk maar ik zou Boaz kiezen anders moet je kindje het later altijd spellen

??
quote:

Hoi!

Ik zoek een leuke jongensnaam die past bij MIlan.

Zelf al de volgende namen bedacht;

Senna Leuk

Jarno Gaat wel

Joran/Yoran Erg leuk

Tycho Ken iemand die zo heet en die is niet zo aardig...

Timo Mwah...

Xander de Buisonjé

Luca Beetje te populair; wel leuk

Yannick Vind ik persoonlijk weer niet zó

Mischa Neej

Wat vinden julie van deze namen?

ThanX!!
voor blindje

sol

kai

luc

ard

sid

geo

cis
Wow, er zijn nog best veel jongensnamen met drie letters... ga zo door, we zijn er nog niet...
Hier zijn jullie dus!!!

Helaas blindje geen inspiratie. Heb zelf de grootste moeite met een jongensnaam. Vond het bij Kyran al zo'n drama. Meidennamen genoeg maar voor de jongens...

Dus bij deze iemand, nog een leuke naam voor als Kyran een broertje krijgt?

Niniane

Help! Ook ik heb inspiratie nodig...

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger van ons eerste kindje: een Afrikaans/Nederlands mixje.

En tja, hoe moeten we hem nu gaan noemen? Ik wil graag een naam die een beetje multi-culti is, en die ook bij zijn opa en oma in (franstalig) Afrika kan worden uitgesproken (en daar ook nog een beetje normaal klinkt

Iemand iedeen?
Sil of Syl kan ook nog... dan is mijn inspiratie voor 3 letter namen wel op hoor!
Blindje, ik las op het andere topic dat je Kay leuk vind, die vind ik ook super en leuk bij de rest passen!

Over Fin, leuke naam op zich, maar je schrijft Finn met twee nn's op  het eind (dacht ik) en dat vind ik ook mooier. Als dat de originele schrijfwijze is zou ik er geen n aflaten om maar perse 3 letters te krijgen.

Niniane, moeilijk, een naam bij Kyran. Vind Kyran wel een hele mooie naam, moeilijk om nog zo'n soort naam erbij te verzinnen...pfffffffffff...als ik wat weet dan hoor je het wel.
Voor Blindje!

sorry als er namen tussen staan die al zijn genoemd.... Maar dat zal ongetwijfeld gebeuren!

Ian, Des, Max en

Ivo

Xem

Job

Luc

Cas

Jur

Rex

Lex

Vic

Jon

Roy

San

Sam

Guy

Edo

Cis

Igo

Jip

Pim

Mik

Nic

Rik

Pol

Ray

Sep / Seb

Ted

NINIANE, wat vind je van Nikaj?
voor Niniane

Kyran en Jorden

Kyran en Armin

Kyran en Laszlo

Kyran en Mauro

Kyran en Jorik

Kyran en Aidan

Kyran en Alec

Kyran en Damon (Deemen)

Kyran en Dion

Kyran en Justus
quote:Dames,

Denk eens mee als jullie willen. Ik ben zwanger van uk nummer vier, die momenteel als Duracel door het leven gaat (hij laad zich op en dat vreet energie bij mamma, LOL). Dat is nou niet echt een leuke jongensnaam (al is het wel origineel), dus ik zoek iets beters. We hebben al drie knullen, dus het moet een beetje in het rijtje passen. Dus namen graag die voldoen aan onderstaand rijtje:

- Drie letters

- Lekker vlot

O, ja, ik vind Fin ontzettend leuk, maar Plindje werkt niet mee. Wat vinden jullie?

Liefs Blindje

Jim

Sal

Jon

Pim

Til

Sil / Syl

Den

Sid / Syd

Ben (favorietje van mijzelf)

Per

Jol

Nic
quote:Hier zijn jullie dus!!!

Helaas blindje geen inspiratie. Heb zelf de grootste moeite met een jongensnaam. Vond het bij Kyran al zo'n drama. Meidennamen genoeg maar voor de jongens...

Niniane

Owen

Evan

Aidan

Cedric

Arthur

Basil

Otis

Findal

Elliot

Merlin

quote:

Help! Ook ik heb inspiratie nodig...

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden zwanger van ons eerste kindje: een Afrikaans/Nederlands mixje.

En tja, hoe moeten we hem nu gaan noemen? Ik wil graag een naam die een beetje multi-culti is, en die ook bij zijn opa en oma in (franstalig) Afrika kan worden uitgesproken (en daar ook nog een beetje normaal klinkt

Iemand iedeen? Ik zou gewoon een mooie Franse naam kiezen.

Xavier, Jules, Benoît, Yannou...

quote:Dames,

- Drie letters

- Lekker vlot

Liefs Blindje

Leuk leuk leuk!!!!

Ian, Des, Max en Bob

Ian, Des, Max en Jop

Ian, Des, Max en Boy

Ian, Des, Max en Tom

Het is denk ik mooi om een andere klinker te nemen, allitereert lekker

Eigenlijk heb ik niet zoveel inspiratie, weet je wat ik echt een leuke naam vind? Des, maar ja, die heb je al! :D
quote:Hier zijn jullie dus!!!

Niniane

Moeilijk he Nininane, heb je geen namen 'over'? Wij hadden een lijstje met namen en er blven een paar over, bijna op het laatst wisten we dat het Mats zou worden.

Even nadenken:

Kyran en Lars,

Kyran en Lucas

Kyran en Casper

Kyran en Leroy

Waar komt de naam Kyran eigenlijk vandaan? Is het Iers? (heb net geprobeerd bij Meertens Instituut betekenis te achterhalen, maar die kent de naam niet???:?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven