ervaringen met geesten!

08-08-2009 13:23 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een vraag aan jullie of jullie in geesten geloven. Zo ja heb je er ervaring mee. En wat jullie mening is van wat er bij mij thuis is gebeurd.

Ik zat een tijd geleden achter mijn computer. Had een muziekje opstaan en was n spelletje aan het doen. Ineens werd het echt ijs en ijskoud.. niet zoals in de winter wanneer het vriest.. maar echt heel erg koud.. en opeens vloog er een bekertje waar pennen en een schaar ed in staan van mijn computerkast af. Echt met een zwiep. Het kan onmogelijk dat het door bv de muziekbox is gebeurd want die stond er niet tegenaan, ik had de muziek niet hard aan staan.. en al zou dat wel zo zijn. dan zou dat bekertje er langzaam vanaf getrild zijn.. Maar hij vloog echt. Ik schrok er heel erg van. Ik ben ook in bed gaan liggen omdat ik het zo koud had gekregen.

Ook als ik in bed lig.. voel ik soms dat ik 2 harde duwen in mijn rug krijg (ik slaap op mijn buik).. Zo hard dat mn adem eruit word gedrukt zeg maar.

Denken jullie dat dit geesten kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het lezen en evt antwoorden.

Groetjes Tweeg.
Als je je voor speciaal voor deze vraag hebt aangemeld is dit forum daar misschien beter voor.

Toevoeging: waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat hier niet mag, maar op dat forum vind je mss meer antwoorden :-)
Nee, daar ben ik ook te schijterig voor. Maar ik zou werkelijk niet meer in dat huis durven slapen. Jaiks!
quote:zelda79 schreef op 08 augustus 2009 @ 13:41:

Mijn nicht heeft net zo iets gehad. Nadat ze geesten had opgeroepen via zo'n bord (wilde contact leggen met haar overleden broertje). Daarna heeft ze anderhalf jaar lang elke nacht klappen op haar rug 'gevoeld'. Geen idee wat ik ervan moet denken (meer geneigd om niet in geesten te geloven), maar zij was ervan overtuigd dat het een geest was.Nou dat zou ik ook zijn!
Dolfje, ik ook niet. Dat zijn dingen warvan ik vind dat je je er niet mee bezig moet houden.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 13:44:

Dolfje, ik ook niet. Dat zijn dingen warvan ik vind dat je je er niet mee bezig moet houden.Vind ik ook,je hoort/leest te vaak verhalen dat er dan "rare" dingen gebeuren.
Zamirah, hoe jij erover denkt weten we nou wel. Kan je nou echt niet een keertje op je vingers zitten?
quote:Maleficent schreef op 08 augustus 2009 @ 13:43:

Maar mamasaar, als een nieuw lid haar eerste post schrijft over problemen met de borstvoeding ofzo, gedraag je je dan ook zo?

Nee tuurlijk niet, mag toch wel hopen dat je dat ook wel weet.

Maar dat zijn ook heel wat andere onderwerpen. Beetje algemener ed.

Maar goed, blijkbaar is mijn scepsis niet gewenst in deze.
Ja, dat vind ik echt.
Zolang er geen vage websites of zelf gephotoshopte foto's staan, geef ik iemand het voordeel van de twijfel.

Klinkt namelijk wel als iets waar TO bang voor is.

Anyway, ik heb alleen toen ik in Berlijn in het huis logeerde van zwager een week erg slecht geslapen en echt een gevoel gehad dat er dingen waren gebeurd in dat huis. Ik kon het niet verklaren verder maar het huis gaf me een rotgevoel.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:dolfje schreef op 08 augustus 2009 @ 13:45:

[...]

Vind ik ook,je hoort/leest te vaak verhalen dat er dan "rare" dingen gebeuren.Ja inderdaad. En zelfs als je het 'voor de lol' doet, dan nog. Ik weet niet, ik ben geneigd om er niet in te geloven, maar aan de andere kant zou ik dus nooit zoiets doen als glaasje draaien. Dus tja, misschien zijn er wel kwade geesten. Maar ik persoonlijk denk dat dat het werk van de duivel is.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 13:47:

[...]

Maar ik persoonlijk denk dat dat het werk van de duivel is.Volgens mij staat dat ook in de Bijbel, of heb ik dat verkeerd onthouden?
quote:Mamasaar schreef op 08 augustus 2009 @ 13:45:

[...]

Nee tuurlijk niet, mag toch wel hopen dat je dat ook wel weet.

Maar dat zijn ook heel wat andere onderwerpen. Beetje algemener ed.

Maar goed, blijkbaar is mijn scepsis niet gewenst in deze.Maar dat komt puur en alleen omdat dat onderwerp jou aanspreekt, omdat je zelf moeder bent (ga ik vanuit vanwege je naam), en niet omdat dat een algemener onderwerp is.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 13:47:

[...]

Ja inderdaad. En zelfs als je het 'voor de lol' doet, dan nog. Ik weet niet, ik ben geneigd om er niet in te geloven, maar aan de andere kant zou ik dus nooit zoiets doen als glaasje draaien. Dus tja, misschien zijn er wel kwade geesten. Maar ik persoonlijk denk dat dat het werk van de duivel is.Wil je dat toelichten? Ben echt benieuwd hoe jij daarover denkt.
Nou de duivel geloof ik niet in,dat zou betekenen dat ik ook in god en een hemel geloof en dat doe ik niet.
Nou ten eerste die grappig reacties vind ik wel.. geestig Daar kan ik wel tegen.. Voor diegene die me niet gelooft omdat mijn eerste post is.. ja jammer.. dan dat je dat denkt. Ik heb nog niet alle reacties gelezen dus dat ga ik nu ff doen. Maar mss is het idd n idee om het op n spiritueel forum te plaatsen.
Klopt Mal. In de Bijbel staat dat je je niet met occulte zaken bezig mag houden. En dat is ook waar ik me aan houd. Niet alleen omdat ik er niet in 'geloof', maar ook omdat ik denk dat het verkeerde in de wereld ( oorlogen, haat, moord en dergelijke) zaken zijn die afkomstig zijn van de duivel. En ik wil me niet met de duivel bezig houden.

Ik geloof dat goede 'geesten' God zijn en kwade 'geesten' de duivel. Ik noem het dan geen geesten, maar waar anderen over geesten praten denk ik aan God en de duivel.

Dus in die zin geloof ik zerker in kwade machen/geesten.
quote:summerbreeze21 schreef op 08 augustus 2009 @ 13:49:

[...]

Wil je dat toelichten? Ben echt benieuwd hoe jij daarover denkt.

Zie mijn ractie van 13.52.

Ik geloof in God. En ik geloof ook dat de duivel/satan bestaat. En kwade geesten zijn de macht van satan.

Als je je openstelt voor die geesten, zullen ze je benaderen. Net zoals wanneer je open staat voor God,Hij je zal benaderen.

Maar dat is wat ik geloof.
quote:Loreyi schreef op 08 augustus 2009 @ 13:49:

[...]

Maar dat komt puur en alleen omdat dat onderwerp jou aanspreekt, omdat je zelf moeder bent (ga ik vanuit vanwege je naam), en niet omdat dat een algemener onderwerp is.

Vergis je niet, dit onderwerp spreekt mij zeker aan. Alleen, de mensen die zoiets meemaken gooien het over het algemeen niet zomaar op een forum.

Zowel eigen ervaring als die van vrienden en familie.

Maar goed, ik was misschien wat snel met conclusies trekken.

Mocht het verhaal van TO waar zijn dan hierbij mijn excuses.

zo ben ik dan ook wel weer
Ja, dat vind ik echt.
Tja, er zijn natuurlijk ook goede geesten. Daar geloof ik best wel in. Mensen die op onverklaarbare wijze behoed worden voor ellende. (Bescherm) engelen. Ik geloof ook dat als je overlijd, je verbonden blijft aan de mensen van wie je houdt. Voor mij geld dat als je in het goede gelooft, dat je dan ook gelooft in het kwade.
hmm lees hier toch dat iemand dat eerder heeft meegemaakt.. "nichtje van".. duwen in haar rug.

En ik ga dit echt niet verzinnen hoor. Het is hartstikke eng. Al gelooft diegene mij mss niet.

Ik ga is even kijken op n spiritueel forum

bedankt voor de reacties!!

groetjes Tweeg!
quote:Maleficent schreef op 08 augustus 2009 @ 13:56:

Tja, er zijn natuurlijk ook goede geesten. Daar geloof ik best wel in. Mensen die op onverklaarbare wijze behoed worden voor ellende. (Bescherm) engelen. Ik geloof ook dat als je overlijd, je verbonden blijft aan de mensen van wie je houdt. Voor mij geld dat als je in het goede gelooft, dat je dan ook gelooft in het kwade.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ook met de rest van je post trouwens.
Heel mooi Mamasaar. Want ik kan me voorstellen dat je het juist wel op een anoniem forum zet, in plaats van het tegen (sceptische) vrienden te vertellen...
Hmmm, ben het niet helemaal eens dat als je je open stelt dat je dan pas merkt dat er kwade dingen bestaan. Kwaad kan winnen van goed en andersom. Ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die bepaalde gaves hebben (ik heb het nu niet over Char en Robbert van den Broecke, maar mensen die serieus proberen anderen te helpen, buiten de media om) maar doordat zij een bepaalde gevoeligheid hebben, dat ze daardoor het kwade ook wel tegenkomen.
Mijn man is broodnuchter, geloofde nooit in dat soort dingen. Vond 'ie allemaal flauwekul. Helaas nu niet meer. In ons vorige huis hadden we deze ervaringen vaak. IJs- en ijskoud, op bepaalde plaatsen in het huis. Hij had 's nachts ook vaak het gevoel dat hij werd aangeraakt. Toen hij daarom eens een keer vreselijk kwaad werd, stak hij in het donker zijn middelvinger omhoog. Hij kreeg daar een enorme lel tegenaan. In de slaapkamer stond ook vaak een groep figuren in de hoek. Heel vervelend allemaal.

Sinds we verhuisd zijn, heeft hij die ervaring niet meer gehad.

Ik heb zelf het idee, dat het een soort energie is. Hoe dat moet noemen, weet ik niet. Maar het betreffende huis was een heel vervelend huis. We huurden toen nog, en toen ik de brief kreeg van de beheerstichting en voor het eerst naar het huis ging kijken, vond ik het gelijk een vervelend huis. Weet niet waarom. Maar we zijn er toch gaan wonen, want: redelijke huur, vier kamers, tuin voor en achter, groter keuken. Je neemt dan een rationeel besluit. Maar we hebben er nooit met plezier gewoond. Toen we gingen kopen besloot ik dan ook onmiddellijk dat ik alleen een huis wilde, waarin ik me direct prettig zou voelen. Makelaars vonden het heel raar, als ik met gesloten ogen midden in de woonkamer ging staan om de 'sfeer' te voelen.

Ik zie zelf wel van jongs af aan wel vaker 'geestachtige' dingen, of voel iets in de buurt. Ik laat in het midden wat het is, maar ik zal nooit zelf iets oproepen met glaasje draaien o.i.d.
quote:Maleficent schreef op 08 augustus 2009 @ 13:59:

Hmmm, ben het niet helemaal eens dat als je je open stelt dat je dan pas merkt dat er kwade dingen bestaan. Kwaad kan winnen van goed en andersom. Ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die bepaalde gaves hebben (ik heb het nu niet over Char en Robbert van den Broecke, maar mensen die serieus proberen anderen te helpen, buiten de media om) maar doordat zij een bepaalde gevoeligheid hebben, dat ze daardoor het kwade ook wel tegenkomen.Ik geloof ook zeker dat mensen bepaalde gaves hebben.. maar ook mensen in de media.. en idd niet abcdefg.. Char.. Maar die mensen bij het zesde zintuig plaats delict bv.. Ik kan niet geloven dat het allemaal geacteerd en nep is. Ik geloof echt dat deze mensen dingen kunnen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven