ervaringen met geesten!

08-08-2009 13:23 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een vraag aan jullie of jullie in geesten geloven. Zo ja heb je er ervaring mee. En wat jullie mening is van wat er bij mij thuis is gebeurd.

Ik zat een tijd geleden achter mijn computer. Had een muziekje opstaan en was n spelletje aan het doen. Ineens werd het echt ijs en ijskoud.. niet zoals in de winter wanneer het vriest.. maar echt heel erg koud.. en opeens vloog er een bekertje waar pennen en een schaar ed in staan van mijn computerkast af. Echt met een zwiep. Het kan onmogelijk dat het door bv de muziekbox is gebeurd want die stond er niet tegenaan, ik had de muziek niet hard aan staan.. en al zou dat wel zo zijn. dan zou dat bekertje er langzaam vanaf getrild zijn.. Maar hij vloog echt. Ik schrok er heel erg van. Ik ben ook in bed gaan liggen omdat ik het zo koud had gekregen.

Ook als ik in bed lig.. voel ik soms dat ik 2 harde duwen in mijn rug krijg (ik slaap op mijn buik).. Zo hard dat mn adem eruit word gedrukt zeg maar.

Denken jullie dat dit geesten kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het lezen en evt antwoorden.

Groetjes Tweeg.
Oh ja, en met hele foute humor.

De jeugliefde van mijn beste vriendin was ook zo'n type. Die vond het humor om iemand hard op de rug te slaan bijvoorbeeld of om iemand te laten schrikken. Derek doet soortgelijke dingen zoals bijvoorbeeld die hi-fives van hem. Snel z'n hand wegtrekken. Echt, wat een eikel.

Ik vind dat als hij echt zo'n gave zou hebben hij daar een stuk respectvoller mee om zou mogen gaan.Maar goed, dat is een ander topic...
Men zegt dat 3 uur de tijd is dat paranormale/ spirituele rituelen ophouden, en dan zijn entiteiten on the loose, op pad om dingen te doen.
Dat risico zit er dan inderdaad wel in. Misschien kun je het nog specifieker vragen. Ik vind het fijn dat je hier bent, maar stoor me alsjeblieft niet in mijn slaap? Ik zeg maar iets hoor, ik weet niet of dat werkt.

Met dit soort zaken is kennis vaak belangrijk. Mensen zijn snel bang, met name vanwege het onbekende. Uit je verhaal lees ik niet dat je in gevaar bent. Het is vervelend wat er gebeurt, maar je wordt niet omver geduwd oid.

Er zijn trouwens verschillende typen verschijningen, hier is even een linkje met de verschijning die jij ervaart:

Intelligent Haunt

Ik kan je nog wel wat meer over de verschillende verschijningen vertellen als je het 'leuk' vindt.
quote:Moonlight82 schreef op 08 augustus 2009 @ 14:47:

[...]

Vind ik ook. Als je er niet in gelooft, kun je ook besluiten het topic te negeren.

Dat kan inderdaad, maar mensen die niet in geesten geloven kunnen toch alsnog best zinnige dingen zeggen over het onderwerp?

Er zijn duidelijk een hoop zaken waar nog geen verklaring voor is. Ik ben wel sceptisch over het toeschrijven van bepaalde zaken aan geesten, als er veel eenvoudigere verklaringen zijn. Veel geestverschijningen zijn enorm subjectief, wat niet gelijk betekent dat ze niet echt zijn, maar wat wel betekent dat een buitenstaander weinig handvatten heeft om die ervaringen en de interpretaties ervan voor waar aan te nemen.

Ik geloof ook dat die ervaringen deels voorkomen uit de persoon zelf; als je moe bent, gestrest, niet lekker in je vel zit etc, kan je hoofd echt rare dingen met je uithalen. Gebeurt dat net terwijl de videorecorder een raar geluidje maakt, in een donkere kamer, en ben je geneigd in geesten te geloven, dan kom je misschien sneller tot de conclusie dat er 'iets' aan de hand is. Dat betekent niet dat je gek bent, maar het betekent ook niet per se dat jouw (overdrachtelijk bedoeld) interpretatie ('het is mijn dode opa') klopt.

Wat ik hier heel ingewikkeld probeer te zeggen is dat je niet kunt weten wat er precies aan de hand is. Ik persoonlijk sta er sceptisch tegenover, vooral omdat ik echt geen reden kan verzinnen waarom een niet-stoffelijk overblijfsel van een overledene het nodig vindt zich te manifesteren door een pennenbakje om te gooien.

Dat doet allemaal niets af aan het feit dat het voor jou wél een teken van boven- of onderaf is, en het lijkt mij voor jou het meest geruststellend om er ook op die manier op te reageren, door te bidden, een kaarsje te branden, wat dan ook voor jou werkt.

Heb ik hiermee alsnog mensen beledigd: dat was niet de bedoeling maar misschien wel onvermijdelijk.
This is an unacceptable timeline
quote:misspoez schreef op 08 augustus 2009 @ 15:04:

Tussen 3 en 4 ...Leuk linkje, dat wist ik dan weer niet.
Ik heb een x een schim over de muur van mn kamer zien gaan, toen hij bij mn duur kwam begon deze te klapperen.

Ook heb ik 1 x het gevoel gehad dat ik werd omgeduwd terwijl er niemand in de kamer was..

Dus ja ik geloof zeker dat er iets met geesten mogelijk is of er meer tussen hemel & aarde.

Wat precies? Geen idee..
quote:misspoez schreef op 08 augustus 2009 @ 15:04:

Tussen 3 en 4 ...

Wist ik niet.

Apart zeg.
quote:Tinkeldel schreef op 08 augustus 2009 @ 15:08:

Dat risico zit er dan inderdaad wel in. Misschien kun je het nog specifieker vragen. Ik vind het fijn dat je hier bent, maar stoor me alsjeblieft niet in mijn slaap? Ik zeg maar iets hoor, ik weet niet of dat werkt.

Met dit soort zaken is kennis vaak belangrijk. Mensen zijn snel bang, met name vanwege het onbekende. Uit je verhaal lees ik niet dat je in gevaar bent. Het is vervelend wat er gebeurt, maar je wordt niet omver geduwd oid.

Er zijn trouwens verschillende typen verschijningen, hier is even een linkje met de verschijning die jij ervaart:

Intelligent Haunt

Ik kan je nog wel wat meer over de verschillende verschijningen vertellen als je het 'leuk' vindt.Ja hoor altijd interessant en mooi om te lezen. Vertel maar!
quote:speculaasje schreef op 08 augustus 2009 @ 15:08:

Men zegt dat 3 uur de tijd is dat paranormale/ spirituele rituelen ophouden, en dan zijn entiteiten on the loose, op pad om dingen te doen.

Oke.

Ik dacht eigenlijk dat het maar een grapje was van Star dat tussen 3 en 4 maar het is dus echt wat men denkt.
Nou, ik geloof absoluut niet in geesten. Ik kan ze niet beredeneren. Als er vreemde dingen gebeuren zal daar een verklaring voor zijn, waar ik niet direct op zal komen.

Ik ben geneigd om te denken dat een windvlaag de oorzaak is dat het bekertje met pennen omviel. Waarschijnlijk heb je de deur open staan om van de warmte af te geraken.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 08 augustus 2009 @ 15:14:

Nou, ik geloof absoluut niet in geesten. Ik kan ze niet beredeneren. Als er vreemde dingen gebeuren zal daar een verklaring voor zijn, waar ik niet direct op zal komen.

Ik ben geneigd om te denken dat een windvlaag de oorzaak is dat het bekertje met pennen omviel. Waarschijnlijk heb je de deur open staan om van de warmte af te geraken.nee hoor geen windvlaag.. kan ook niet "technisch" gezien.. want dan had ie de andere kant op moeten vliegen. En er stond geen raam open ..zelfs geen rooster hier.. want dat is me te koud in die tijd van het jaar.
quote:shining schreef op 08 augustus 2009 @ 15:13:

[...]

Oke.

Ik dacht eigenlijk dat het maar een grapje was van Star dat tussen 3 en 4 maar het is dus echt wat men denkt.ja net nog gelezen op internet.. tis echt waar.. (nou ja als je erin gelooft dan
quote:summerbreeze21 schreef op 08 augustus 2009 @ 14:48:

Moonlight...de sfeer is hier nu best prettig..

Ha, ok.

Ik had alleen de eerste pagina gelezen. Lees misschien later de rest.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Je hebt 4 verschillende verschijningen, 2 menselijke en 2 niet-menselijke.

De 2 menselijke zijn de intelligent haunt en residual haunt. Menselijk moet je lezen als een verschijning van iets wat een menselijk leven gehad heeft (klinkt wat vaag, maar het zijn overledenen).

Intelligent is een persoon met een karakter, die vervelend en gemeen kan zijn maar ook aardig, net als mensen. Deze proberen ook contact met je te leggen, en reageren ook op je als er om vraagt (als ze er zin in hebben natuurlijk ). Je kunt deze verschijningen ook vragen te vertrekken.

Residual Haunt, is een soort bandje wat steeds opnieuw afspeelt. Een soort afdruk van het verleden wat achter gelaten is. Bijvoorbeeld de klok blijft ieder jaar op 3 november om 9.00 uur steken. Iedere avond om 11.00 gaat een deur klapperen, etc. Hier kun je niks aan doen. Maar het kan ook geen contact leggen, het is zich niet bewust van de omgeving. Dat is de intelligente wel. Al zijn er zaken bekend waarbij ze wel bewust zijn.

Dan heb je de 2 niet-menselijke, dit zijn van wezens die nooit op aarde geleefd hebben, demonen dus. Je hebt dan de Klopgeest, dit komt veel voor rond een persoon. Vooral jongeren (meisjes met name) rond de 16 jaar kunnen dit aantrekken. Als zo iemand vertrekt uit huis, is de kloptgeest ook weg. Hier kun je vaak niks aan doen, verhuizen heeft ook geen zin. Meestal gaat het vanzelf weer over (enkele maanden tot jaren kan het duren).

En je hebt echt demonen. Dit zijn echt kwaadaardige verschijningen die je pijn kunnen doen en zijn ook echt gevaarlijk. Kenmerken hiervan is dat je echt aangevallen wordt (met letterlijk krassen op je lichaam) en dat het ipv koud juist warm wordt, en ook gromgeluiden en roffelgeluiden in je huis. Als je dit hebt moet je mensen van bijv. de kerk inschakelen om je huis te reinigen. Dit wil je gewoon uit je huis hebben.

Wat verder ook veel voorkomt is dat geesten, en met name niet-menselijke verschijnselen vaak voorkomen in huizen waar een emotioneel geladen sfeer ligt. Depressiviteit, familie conflicten, etc.
quote:Tinkeldel schreef op 08 augustus 2009 @ 15:30:

Residual Haunt, is een soort bandje wat steeds opnieuw afspeelt. Een soort afdruk van het verleden wat achter gelaten is. Bijvoorbeeld de klok blijft ieder jaar op 3 november om 9.00 uur steken. Iedere avond om 11.00 gaat een deur klapperen, etc. Hier kun je niks aan doen.

Wordt dit klapperen van een deur dan ook door een geest gedaan, of gaat dit vanzelf?

Wat verder ook veel voorkomt is dat geesten, en met name niet-menselijke verschijnselen vaak voorkomen in huizen waar een emotioneel geladen sfeer ligt. Depressiviteit, familie conflicten, etc.

Worden die geesten aangetrokken door die sfeer of veroorzaken zij die juist?Verder, interessant stukje, thnx :-)
Whahahaha!

Bewijs! Ik wil bikkelhard wetenschappelijk bewijs!
Geen bijzonderheden
Overigens heb ik me zelf hier best wel veel over geïnformeerd, omdat ik het gewoon ontzettend boeiend vind. Ik weet zelf niet zo heel goed wat ik overal van moet denken.

Ik heb eens een verhaal gehoord over een man uit Indonesië die ook in de jappenkampen heeft gezeten. Hij heeft met de geest van een Japanse soldaat gevochten. En hij vertelde dat hij wist dat het een kwade geest was, omdat hij hem maar voor de helft zag. Hoe verklaar je het dat mensen in verschillende culturen geesten op verschillende manieren waarnemen? Komt dat misschien door het idee wat wij van geesten hebben meegekregen? Dat we misschien zien wat we willen zien? En dan, is het dan misschien niet allemaal een illusie?
quote:Loreyi schreef op 08 augustus 2009 @ 15:36:

[...]

Weet ik niet helemaal goed, zou kunnen maar dan is die zich ook niet bewust van de omgeving. Bijvoorbeeld iedere avond om 11.00 uur loopt er een geest door de deur. Kan ook zijn dat bijvoorbeeld alleen de klap van de deur maar is blijven bestaan. Je hoort het ook wel met oude gevangenissen, dat je de deuren nog hoort sluiten.

Wat bijvoorbeeld bekende verhalen zijn, is dat in bijvoorbeeld musea veel mensen precies hetzelfde gezien hebben op verschillende momenten in het jaar of de dag. Of dat geesten door een muur heen gaan, misschien omdat er vroeger een deur was?
Geen bijzonderheden
Je zou het boek Emed (van W.A.H. Mulder-Schalekamp) eens kunnen lezen, daarin wordt veel duidelijk.

Ik heb zelf dat soort contacten ook wel. Ik kan ze inmiddels redelijk beheersen. Wat wel jammer is, soms verteld iemand je iets, maar als degene waar de boodschap voor bedoeld is er niet in wil geloven, dan heb je er maar weinig aan.

En ik kan mensen helpen die ziek zijn. Maar omdat ik dat niet als dagtaak wil (gaan) doen, weet dat bijna niemand.
Kijk Yasmijn, vanwege dat soort reacties houd ik in mijn omgeving mijn mond stijf dicht.
Of omdat ze niet-stoffelijk zijn, en dus gewoon door de muur heen kunnen ipv omlopen.

@tinkeldel, dat je bij demonen niet een ijskoude sensatie waarneemt oke, maar warm? Het zou kunnen dat als je iets uit je huis kwakt, je warme walmen/adem voelt.

Ik denk overigens wel dat je entiteiten (van werke orde dan ook) uit je huis moet kwakken, dat geeft alleen maar negatieve sfeer. Dat kan natuurlijk alleen als je je ervan bewust bent geworden.

Yasmijn, best joh dat jij er zo over denkt, moet jij weten. Ik denk er anders over. Beetje kinderachtig om uit te lachen.
quote:yasmijn schreef op 08 augustus 2009 @ 15:37:

Whahahaha!

Bewijs! Ik wil bikkelhard wetenschappelijk bewijs!

Dat is er niet. Het is net als geloven in God, daar is ook geen wetenschappelijk bewijs voor. Je gelooft er wel in, of niet, of je weet het misschien niet.

Wat ik hier boven schrijf is ook geen bewijs voor, behalve dat het ervaringsverslagen zijn. Op basis van alle ervaringen die mensen gehad hebben, kunnen ze dit er over zeggen. En zo denkt 'men' dat het waarschijnlijk werk. Hoe het echt zit, zullen we wel nooit achter komen.
Als je er gevoelig voor bent, merk je wel dat er entiteiten zijn. Niet per se door temperatuurverschillen.

Btw, tinkeldel, hoe kom jij aan die info? Ik heb geleerd van mijn tante, en idd ook ervaringen.
quote:speculaasje schreef op 08 augustus 2009 @ 15:49:

@tinkeldel, misschien dat je bij demonen niet een ijskoude sensatie waarneemt, maar warm?

??? Dat snap ik niet helemaal.

Ik denk ook dat je je er niet te veel mee moet bemoeien. Ik werd er in mijn huis heel angstig voor, en mijn vriendin gaf toen ook als raad: laat het met rust. Want anders kun je het juist veel erger maken. Je kunt nu bij zo'n Paranormaal Onderzoeks-gebeuren in Utrecht detectoren kopen om in je eigen huis te kijken of het spookt. Ik vind dat geen goed idee. Misschien dat overledenen gewoon met rust gelaten willen worden. Ik denk dat je er ook van alles en nog wat mee kunt opwekken.

Uit huis zetten is ook een optie. Ik denk dat het nog altijd het beste is dat overledenen naar de andere kant gaan. Maar anders is met rust laten een goeie optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven