= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
lieve Watever... ik heb vannacht over je gedroomd nota bene! ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik weet zeker dat het het allemaal waard al zijn als je straks je mannetje in je armen hebt, maar het is natuurlijk jammer als het allemaal anders gaat (maar bedenk je dat een bevalling zelden zo gaat als jij in je hoofd hebt!). ik mocht na inleiding overigens gewoon de volgende ochtend naar huis (zoon midden in de nacht geboren). het komt allemaal goed, geloof me!

verder heb ik me een beetje stil gehouden hier. vond dat er erg veel discussie ontstond over bv en fv en wie wel of niet gelijk had en wie dan de betere moeder zou zijn. daar hou ik dus helemaal niet van, van die 'wedstrijdjes'..

ik doe er dus niet aan mee, ben gewoon aan het genieten van mijn 4 kindertjes en probeer mijn kleine meid aan te sporen wat meer te drinken, maar ze is niet zo hongerig geloof ik. donderdag naar cb, eens kijken wat ze (of ze?) gegroeid is..

ok, fijne dag allemaal. ik heb hier wat logeerpartijtjes over en weer vandaag, dus even wat regelen. verder weinig plannen..
Watever, ik moest 1 nachtje blijven na mijn inleiding, maar dat was ivm mijn hoge bloeddruk en suikerziekte. Jojon mocht volgens mij dezelfde dag al naar huis na haar inleiding. Ik zou dit soort vragen die je hebt bij opname wel alavst stellen aan de gyn of verpleegkundigen hoor, ook mbt ruggeprik, ze kunnen je danvertellen wat hun beleid is over dat soort dingen.

En nog maar een omdat ik verder helaas niet zo veel voor je kan doen.

Over BV in het openbaar:(beetje moeilijk uitleggen) ik leg de kleine altijd in een omslagdoek (of lakentje als het erg warm is). Ik laat dan veel stof over bij het hoofdje, leg de kleine neer en zorg dan dat de stof ruim om het hoofd heen zit. Dan doe ik BH los en shirt omhoog tot net boven de tepel. Doordat de stof van de omslagdoek hoger zit dan hoofd van baby ziet alleen diegene die direct naast je zit misschien een stuk tepel, verder zien mensen niets. Ik kan dan van bovenaf wel goed aanleggen en alles zien. Ik zit regelmatig ergens te voeden dat mensen niet eens weten dat ik een kind aan de borst heb.

Die BV-shirts heb ik ook geprobeerd maar vind ik niets. Inderdaad een hoop gehannes met stof en zoon liet ook altijd melk uit zijn mond lopen die dan op het onderste deel liep en ik liep dan metr vlekke op heel vreemde plekken.

Even een meisje in haar bedje leggen, ben zo terug
Blog: goed dat je het besproken hebt. Hormonen kunnen een heel ander mens van je maken en dat is soms erg lastig. Ik zou de opmerkingen van je vriend sowieso al niet zo leuk vinden, dus laat staan als je net bevallen bent.

Nerwen: klinkt als een regeldag van je mannetje. En balen dat je nu niet weg kan, je kan je er zo op verheugen en dan gaat het niet door. Maar inderdaad, om nou bewust een griepje op te zoeken is ook niet zo handig.

Quintie: beterschap voor Jano. Zoon was hier vorige week erg verkouden, maar dochter heeft er ook niet veel last van gehad. Hopen dat het bij jullie ook meevalt.

En ik heb mijn bevallingsverhaal ook nog niet opgeschreven. Denk er nog steeds vaak over na en heb het er gisteren ook nog weer met man over gehad. We kunnen er nu wel om lachen hoe alles ging, maar ik merk toch dat het voor mij moeilijk blijft om te omschrijven. En mijn bevalling is al veel langer geleden als die van jou!
quote:maria52 schreef op 08 augustus 2009 @ 15:46:

Hoe is het bij jullie met de baby's qua wakker zijn? Ik las ergens dat baby rond 5 weken bij/na elke voeding zo'n uur wakker is. Meestal is hij dat wel, maar soms valt hij overdag ook meteen in slaap. Proberen jullie baby dan beetje wakker te maken/houden of laten jullie hem/haar lekker slapen?Ik hou haar nooit wakker na een voeding als ze zelf gaat slapen, maar ze is ook wel eens langer als dat uur wakker na een voeding. Elk kind is verschillend volgens mij daarin, mijn zoontje sliep op die leeftijd nog bijna de hele dag volgens mij. Dus als hij het verder prima doet en dan lekker weer gaat slapen zou ik dat gewoon zo laten.
Watever: ik wilde dat ik iets kon zeggen om je het minder erg te laten vinden dat je morgen wordt ingeleid, maar alles is wel gezegd volgens mij. Probeer het maar gewoon zoveel mogelijk over je heen te laten komen allemaal joh. (net zoals bij een gewone bevalling. Bevallen kún je niet plannen, zelfs niet als je wordt ingeleid. Dat zal iedereen hier beamen).

Ik mocht bij de eerste de volgende ochtend naar huis (13u bevallen, 10u naar huis) maar inleiding was toen vanwege bekkenpijn én verhoogde bloeddruk die nog verder steeg na de bevalling. Tweede bevalling, ook ingeleid, zat ik drie uur later alweer thuis op de bank. Wel twee verschillende ziekenhuizen dus ik denk dat het daar mede van afhankelijk is. Ik vond dat nachtje ziekenhuis toen trouwens helemaal niet erg hoor, was erg gammel (letterlijk en figuurlijk) en vond het wel prima dat ik even nog niks hoefde. Bovendien het eerste bezoek meteen in het zh kunnen ontvangen, dat scheelt thuis ook weer een hoop drukte.
Blog: vlak inderdaad de invloed van de hormonen niet uit. Maar dat is wel lastig te begrijpen voor nuchtere en rationele mensen als ik naar m'n eigen vriend kijk. En jullie zijn ook wel vrij nuchter ingesteld toch? Goed dat jullie erover gesproken hebben, maak van je hart geen moordkuil inderdaad.

Watever: de pijn is inderdaad niet fijn, maar het is thuis met een natuurlijke bevalling ook geen pretje om op de volgende pers- of ontsluitingswee te wachten hoor! Geef je eraan over en vertrouw vooral op je lichaam! Het komt heus goed! En gooi er anders maar een flinke jankbui tegenaan, die ontlading werkt vaak perfect om de ontsluiting op gang te brengen!

Chica: ik begrijp trouwens jouw weerzin tegen Beatrijs Smulders niet?! Ik heb juist hartstikke veel steun gehad aan haar boek "Veilig bevallen", bij mij was het twee keer waarheid als een koe! En toen ik nog in m'n kolfperiode zat heb ik eens een interview met haar gehoord over werken en kolven en toen had ik het gevoel dat er eindelijk iemand was die wist wat ik als kolvende werkende moeder doormaakte! Maar goed, smaken verschillen blijkbaar.

Quintie: als jij nog geen behoefte hebt om je bevallingsverhaal op te schrijven moet je dat gewoon nog niet doen! Kun je verder je draai alweer wat vinden thuis met twee kids? En nu is Jano ook nog ziek...heftig! Hopelijk knapt hij gauw weer op.

Waar leggen jullie de baby overdag te slapen? Ik heb het gevoel dat onze uk steeds meer last begint te krijgen van de geluiden die haar ouders en zusje, radio en televisie overdag produceren. Gisteravond lag ze steeds te huilen, tot we haar apart zetten in de schemerige gang. Toen was ze om 22.00 uur al vertrokken (met als gevolg dat ze vannacht om 4.15 weer wakker werd...). En donderdagochtend hadden we visite en was ze ook steeds ontroostbaar, tot de visite weer vertrok

Het vraag-aanbodprincipe van bv roept bij mij nog steeds vragen op...blijft het aanbod wel op peil als ze soms zo lang tussen de voedingen laat? Soms voelen m'n borsten ontzettend vol en lijkt ze amper honger te hebben. 's Ochtends heeft ze zelfs wel eens aan één borst genoeg. Ik moet nodig een kolf hebben geloof ik.

Komt er nog in het schema te staan welke voeding we geven of doen we dat maar niet? Wat mij betreft is het prima hoor. Heb uitgebreid met vriend over bv en fv gesproken en die 6 maanden bv zijn voor ons gewoon een logisch vervolg op 9 maanden zwangerschap. Dat is kennelijk de keuze waar wij ons beide toch het prettigst bij voelen. Voor ik het weet is ons meisje een half jaar en ben ik blij dat ik het toch heb volgehouden. Ik vermoed ook dat het deze keer beter zal gaan omdat ik weer ga sporten. Volgende week begin ik met een cursus "Fit na de bevalling" en ga de begeleidster dan ook om advies vragen hoe ik voorzichtig aan weer kan beginnen met hardlopen.
Ik heb ook over jullie allemaal gedroomd vannacht! We hadden een hele gezellige meeting, heb er al helemaal zin in!!!

Zoonlief heeft gisteravond wel drie uur continu aan de borst gehangen dus Nerwen ik weet wat je bedoelt.... Hij heeft wel geslapen van 22 tot 4.30 dus dat was wel prima. Daarna van 7u tot 9u vanmorgen weer erg dorstig ofzo. Idd mijn tepels gingen er ook helemaal pijn van doen maar hij dronk wel echt de hele tijd en ging huilen als ik hem 'afkoppelde' dus heb hem toch maar z'n gang laten gaan. Nadeel is dat ik nu al weet dat ik vannacht en morgen hierdoor weer een enorm melkoverschot en stuwing heb.....

Wakker/slapen: 's nachts en overdags is hij veel minder dan een uur wakker doorgaans. Maar aan het eind van de middag en in de avond is hij daarentegen vaak juist wel langer dan een uur wakker. Hij regelt het zelf wel, als hij wilt slapen vind ik het prima, maar als hij lekker wakker wil zijn en rond ligt te kijken vind ik het ook goed. Alleen wordt ik soms wel kriegelig als hij 's avonds zo wakker is en dan continu aandacht wil en wil worden gesust en gewiegd etc. Dan ben ik zelf al moe en heb ik daar soms even geen puf meer voor eigenlijk. Maar ja daar heeft meneertje dan geen boodschap aan!

bv in het openbaar: Met een hydrofielluier of sjaal idd kun je vrij subtiel te werk gaan merk ik. Ik vind voedingstops trouwens wel ideaal, ik leg dan wel een spuugdoekje onder zijn mondje zodat geknoei met melk niet op mijn kleren terechtkomt. Of een blousje of shirt met veel knoopjes aan de voorkant werkt ook prima. Of een normaal shirt met een hemdje eronder (shirt omhoog, hemdje omlaag).

Ik zoek doorgaans wel een rustig plekje op en probeer met mijn rug naar de mensen te gaan zitten (op een terras bijv).

Quintie balen dat Jano nu ziekjes is. Kost voor jou wrsch ook een hoop extra energie! Nog een feestje vandaag of morgen of hou je het lekker rustig.

MissBR: je klinkt druk, met de logeerpartijtjes. Alleen buiten de deur of komen er ook vriendjes bij jullie slapen? Hoe is het in de Efteling geweest?
quote:Nerwen schreef op 09 augustus 2009 @ 10:58:

Ik baal een klein beetje, we zouden vandaag voor het eerst echt weg gaan, naar mijn ouders. Belt mijn moeder vanochtend, hebben ze allebei keelpijn en snotteritus. Ze wil dus niet dat we komen. Ik twijfelde nog even, maar ze heeft eigenlijk wel gelijk. Om ons frummeltje van 2,5 week nu expres bloot te stellen aan een verkoudheid/griep? Leek ons niet handig. Nu gaan we zo maar een eind wandelen. Jammer, maar helaas.

Het lijkt wel of frummel het weet trouwens, hij heeft sinds de ochtendvoeding niet meer geslapen. Gisteravond (lees, tussen 12 en 2) wilde hij bijna continu drinken. Mijn tepels voelen echt beurs nu en deze ochtend is het eigenlijk hetzelfde liedje. Ik ben bang dat ik dit niet red en dat de kloven/pijn gaan komen. Bij het aanleggen doet het nu al flink zeer, dat trekt daarna wel weg gelukkig.

Fijne dag allemaal!

balen dat je dagje weg in het water is gevallen.

die beurse tepels had ik ook. Bij mij hielp het om een paar dagen iedere voeding anders aan te leggen ("normaal", rugby of liggend) dardoor heb ik de draad makkelijker weer kunnen op pakken.
Nerwen: inderdaad wat Sanloes ook al aangeeft, wissel de houding wat vaker af. En bij mij helpt Bepanthen ook heel goed!
Whatever: alles is gezegd en geschreven. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen. Je heb je doel nu bijna bereikt, die laatste zijweg kun je ook aan! (ik snap wat je bedoeld met het omschakelen van je wens naar een "moeten")

Hier gat het allemaal wel goed. Gisteren voor het eerst zonder baby op stap, mijn ouders pasten op en wij zijn heerlijk uiteten geweest en hebben mojito's gedronken. Fijn dat het kolven gelukt was!

Pruttel is schandalig verwend door opa en oma met lekker veel knuffels.

fijne dag verder nog
quote:Wyfke schreef op 09 augustus 2009 @ 13:05:

Waar leggen jullie de baby overdag te slapen? Ik heb het gevoel dat onze uk steeds meer last begint te krijgen van de geluiden die haar ouders en zusje, radio en televisie overdag produceren. Gisteravond lag ze steeds te huilen, tot we haar apart zetten in de schemerige gang. Toen was ze om 22.00 uur al vertrokken (met als gevolg dat ze vannacht om 4.15 weer wakker werd...). En donderdagochtend hadden we visite en was ze ook steeds ontroostbaar, tot de visite weer vertrok

Ik merk dat idd ook soms dat Toby onrustig wordt als het te druk is om hem heen. Hij ligt dan ook soms in de gang in kinderwagen heerlijk te pitten ! Maar ook bijv vorige week liepen we over de markt en was hij even ontroostbaar, gaan we maar richting de auto speciaal voor hem en in het eerste de beste zijstraatje is hij weer helemaal rustig. Evenzo gisteren op het feestje. Op een gegeven moment heeft hij z'n limiet bereikt en dan is het op, over en uit en geeft hij dus zelf aan dat hij de drukte niet meer trekt. Prima, dan gaan we dus. Fijn dat hij het zelf zo goed aangeeft dan raakt hij ook niet overprikkeld denk ik dan maar.

Wyfke dat jij nog zonder kolf doet! Pffft dat ding is bij mij echt heilig, met name idd wat jij zegt om de spanning eraf te halen als Toby veel minder drinkt dan wat ik heb zeg maar en da's dus regelmatig het geval. Heb je al een idee wat voor een kolf je wilt? Hoe heb jij dat de vorige keer met Lucia gedaan met werken en kolven, heb je die kolf niet nog ergens op zolder liggen ofzo?
Jojon: Toby is 6 weken nu, dus zou best wel eens aan het regelen kunnen zijn. Dochter heeft vandaag ook al 3-5-7-10-11.30-13.00 gedronken.

Wyfke: ook als ze langer slapen komt dat vraag/aanbod goed hoor! En dat je nu nog stuwing etc. hebt komt ook doordat het systeem van afstemmen nog bezig is. De eerste 6 weken is BV vooral een kwestie van productie op gang brengen en inregelen. Gewoon zo blijven voeden zoals je nu doet dan komt dat vanzelf goed en bij te erge stuwing de druk eraf kolven (ik gebruik die extra melk vaak om een diepvriesvoorraadje op te bouwen).
Hoe doen jullie dat, zo'n diepvriesvoorraadje opbouwen? Elke keer alle melk die je 'over' hebt bij elkaar gooien en als het genoeg is invriezen in ijsblokjeszakjes ofzo?

Vorige keer wel gedaan maar ben het vergeten hoe ik het toen had aangepakt. Weet nog wel dat ik vond dat de melk na het ontdooien erg 'stonk' naar oud karton ofzo, heel goor maar dochter dronk het gewoon op dus met de smaak was vast niks mis
Ik heb nog een kolf in de aanbieding haha. Medela Swing, best lekker ding hoor.

Beatrijs Smulders: Wel fijn dat je we wat aan hebt gehad Wyfke maar ik vind haar erg zwaar overdrijven. Ze is gewoon doorgeslagen in haar moederschap ofzo. Het feit dat vrouwen zich meteen maar ziek moeten melden als hun verlof over is en het feit dat een kindje minimaal een jaar bij de ouders op de kamer moet slapen en het feit dat als je geen natuurlijke bevalling hebt je geen band met je kind hebt. Ze zegt nog net niet dat je een slechte moeder bent maar suggereert een hele hoop. Veel te veel naar mijn idee, door haar worden een hoop moeders zwaar onzeker en dat vind ik niet kunnen. Bovenstaande zijn echter nog maar een paar voorbeelden. Ze overdrijft gewoon echt in alles. Haar begin boeken zijn inderdaad soms best nuttig, maar tegenwoordig is ze gewoon way too much.

Hier ook een onristig meisje als er teveel onrust is. Ik breng haar tegenwoordig naar haar eigen bedje (alleen zo klein in zon groot ledikant) maar daar is ze een stuk rustiger.

Heb haar trouwens net nog live Bv gegeven en mevrouw krijgt meteen heel veel krampen. Jeetje zeg, toeval of niet? Wat denken jullie, kan ze gewoon wellicht niet tegen 2 verschillende voedingen door elkaar heen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik gebruik trouwens bij de Friso Comfort speen nummer 2 want uit de 1 kwam helemaal niks. Is dat herkenbaar? Sommige geven toch ook Comfort?
quote:Chica34 schreef op 09 augustus 2009 @ 13:48:

Heb haar trouwens net nog live Bv gegeven en mevrouw krijgt meteen heel veel krampen. Jeetje zeg, toeval of niet? Wat denken jullie, kan ze gewoon wellicht niet tegen 2 verschillende voedingen door elkaar heen?

Misschien komt het niet door de soort voeding maar door de drinktechniek ofzo? Wel vervelend, voor haar en voor jou!

Hoe gaat het nu met afbouwen van de bv? Gaat het snel? Ga je het nu helemaal afbouwen of blijf je het afwisselen?

En hoe voel je je nu verder? Wat meer rust in balans in je hoofd?
Ik heb nooit iets van Beatrijs Smulders gelezen qua boeken,maar die paar artikelen of interviews die ik gelezen heb bezorgden mij spontaan jeuk. Maar ik moet zeggen dat ik dat vaak heb bij boeken die met zwangerschappen/opvoeding etc. te maken hebben.

Chica: wat vervelend dat ze krampen kreeg. Geen idee of dat door 2 soorten voeding komt, kan me er op zich wel iets bij voorstellen doordat de darmen natuurlijk nog niet helemaal rijp zijn.

Jojon: ik doe het ook in ijsblokzakjes. Ik doe de hoeveelheid die ik op 1 dag kolf bij elkaar in en doe er dan een sticker op met de datum + de totale hoeveelheid. Soms is dat dus maar van 1 keer kolven, vandaag heb ik al 1 keer gekolfd en ik denk dat ik vanmiddag nog een keer ga kolven, alles wat ik dan heb vries ik vanavond in.

Ik maak trouwens ook nu af en toe de oudste zakjes op. Heb bijv. gisteren de oudste melk uit de vriezer ontdooid en dat wat ik gekolft had weer ingevroren. Bij zoon had ik nl. op een gegeven moment melk die bijna te oud was om nog te mogen geven en dat vind ik zonde.

En het is inderdaad smerig die melk, en het stinkt, maar zowel zoon als dochter drinken het prima dus zal wel goed smaken.
Ik kolf dus nog 2x per dag en nu dus 1x live en 1x kolven.

Het valt me eigenlijk een beetje tegen hoe langzaam het afbouwen gaat. Ik verwachtte dat de productie sneller zou terug lopen. Tenslotte was ik nog maar 2 weken bezig.

Ik ga helemaal afbouwen, maar van 8 naar 2 voedingen, in 1 week, is al best veel dus hou die 2 er nog even in. Maar als die krampjes inderdaad van de BV erger worden dan kap ik er natuurlijk helemaal mee. Misschien is het inderdaad de drink techniek. Maar ik hoor haar niet ineens veel lucht happen ofzo. Zouden mijn borsten zo vol zijn dat het eruit spuit en ze te snel drinkt ofzo? Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Of teveel voormelk en te weinig achtermelk? Hmm zou allemaal kunnen natuurlijk. Hmm nou ja, dan maar kolven en in een fles geven.

Ik voel me echt stukke beter. Tenminste psychisch, want lichamelijk zit ik zelf tegen een griepje aan te hikken. Keelpijn, spierpijn en verkouden enzo. Zal de vermoeidheid wel zijn, dan ben je denk ik toch vatbaarder.

Ik blijf trouwens zo belachelijk veel dorst hebben en veel drinken. Ik zit nog steeds op ongeveer 4 liter per dag en moet elke keer rennen naar de WC. Das toch niet normaal? Mijn moeder dacht meteen aan suiker. Ik moest me maar eens laten testen zei ze. Nou denk ik niet dat dat het is (hoop het zeker niet) maar ga toch maar morgen even testen. Beter het zekere voor het onzekere.
quote:Ring1981 schreef op 09 augustus 2009 @ 00:10:

PS. Blog, goed dat je het besproken hebt! Hopelijk gaat het nu beter!

Ja, het is alweer een stuk gezelliger in huize Blog! Blogman had echt niet door dat je na de bevalling niet gelijk weer de oude bent. Nu snapt ie het, geloof ik. Ik merk wel dat hij erg moet wennen aan de nieuwe situatie.
quote:Watever schreef op 09 augustus 2009 @ 09:31:

Dat klopt Maria; Je gaat als het ware liggen wachten op de pijn.

Liefie, er bestaat ook nog zoiets als pijnstilling hoor! Echt, ze helpen je daar! Het is niet alleen maar pijn, pijn, pijn. Je kan zelf aangeven wat je wilt!
quote:Chica34 schreef op 09 augustus 2009 @ 13:57:

Ik gebruik trouwens bij de Friso Comfort speen nummer 2 want uit de 1 kwam helemaal niks. Is dat herkenbaar? Sommige geven toch ook Comfort?Blogbeeb krijgt ook niks uit speen 2. Wij geven dus speen nummer 3. Ook mengen we Comfort met Friso Standaard en extra water, dan is het iets minder dik en gaat het drinken beter.
Oh Blog, das een goed idee. Hoe meng je het dan? In welke hoeveelheden bedoel ik? Ik doe nu 120 ml water met 4 schepjes. Ik vind trouwens wel dat de melk erg klontert (ook als ik al als een gek heb staan schudden)

Ik heb nog een pak Nutrilon nr 1 Hypo allergeen staan, kun je die er ook mee mengen of wordt het dan een beetje teveel van het goede haha. Zo zie je maar weer, ik heb niet veel verstand van flessenvoeding. Ik gaf bij oudste op een gegeven moment gewoon Kruidvat nummer 2 en later nummer 3 en dat is altijd goed gegaan (scheelt heel veel geld dat merk)

Welk merk speen heb je dan? Wij hebben de tommee tippie en ook de Avent nr 2 erop zitten.
Ik doe: 120 ml water, 2 schepjes Comfort en 2 schepjes Standaard.

Ik zou geen Nutrilon door Friso gaan mengen. Lijkt me een beetje te veel verandering!
quote:Chica34 schreef op 09 augustus 2009 @ 15:08:

Welk merk speen heb je dan? Wij hebben de tommee tippie en ook de Avent nr 2 erop zitten.Wij hebben de Dodie, 3 standen-speen. (gekocht bij Kruidvat) Kook je het water ook eerst (staat op het pak dat dat moet!)? Want dan klont het bij mij iig niet! Het duurt dan wel lang voordat het flesje is afgekoeld, dat wel!
Meiden, ik meld me weer na de bevalling. Zal pas zijn als ik weer thuis ben. (denk ik) Weet ook niet hoe het met internet zit in het ziekenhuis. Thnx voor alle lieve woorden en steun.

Jojon ik wens jou en je man ook veel sterkte met het ziekenhuis bezoek morgen!

Dag dag, tot later!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven